Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

bob57_cz

Učitel češtiny
Ani nevíš, jak jsem byl rád za moderní zjednodušený Svinov, než stavět kolejově náročnou Porubu.
A to ještě jela lokalka kolem Bořika z Poruby po staré cestě a přes starý most k vodárně pod Hulvaky, na nádraží v Porubě byla kutálka se zálohou, na které hobloval prototyp 112, k Odře samostatná skupina Vítkovic, kde se šoupalo do Žida a jezdil odtud osobák s dřevákama a párou přes most do VŽKG. Po lávce nad perony se chodilo na jámu Jan Šverma, mezi Švermou 1 a 2 jezdila po povrchu havířská úzkokolejka a podjížděla tunýlkem hlavní trať před Mariánkama. :p
 
Dane, ať je to jak chce, sám dobře vidíš, že tvorba do MSTS už není jak to bývalo. Vše jde do ztracena. Ale koridor nekoridor, mě přestavba trati Brno - Břeclav nabudila do nové tvorby. Nové Židlochovice, nové Hustopeče. Tedy opět pro fandy tohoto simulátoru dobrá zpráva, že se zase něco bude dít. A právě zde vůbec nevadí, že jiné úseky jsou z minulého století :) Je to jenom hra a tato myslím přežila ze své konkurence asi nejdéle. O kterou je zájem ještě po dvaceti letech jejího vzniku ? (tedy brzy to bude 20 let :) ), do které se stále ještě tvoří "nové mapy" :)
 
mezi Švermou 1 a 2 jezdila po povrchu havířská úzkokolejka a podjížděla tunýlkem hlavní trať před Mariánkama. :p
Tím tunýlkem jsem chodíval jako dítě k babičce na Dusíkárny, když už sloužil jako podchod. Vždy se strachem. Byl dlouhý, klenba nízko - strašidelný.:) Díky Bobe za připomenutí.
 
Konečně mi rok 2020 nadělil čas na projetí poslední aktualizace. Působí na mě, jako když se v novém zařízeném bytě objeví ruka (většinou to bývá ruka ženy), která rozmístí kytky, pověsí pár obrázků položí nějaké polštářky a najednou je z hezkého bydlení domov. Zbyňku, opět je to krásná práce. Třeba když jsem projel Kuřim, musel jsem zastavit, couvnout a projet jí ještě jednou. Moc děkuji Tobě i případným pomocníkům. Vím, že by se tohle vlákno bez mého příspěvku obešlo, ale jen kliknout na lajk mi připadá strašně málo a neuctivé k Tvoji práci.
 
Děkuji, potěšilo. Jediný pomocník byl Deterio. Který dodal autentická návěstidla do Brno Židenice. Tam má každé i své správné číslo. Pak mnoho další původních originálních návěstidel do České Třebové. Třeba to hodně vysoké u prvního peronu, vjezdy s indikací třicítky, atd. Také dodal model podjezdu do depa v Brně Maloměřicích. Brno Řečkovice je také jeho model. Ještě dodal nějaké baráčky zastávek. Patří mu velké díky.
 
Pokus o nové trasování úseku Brno - Břeclav.
Netuším, jestli to vůbec vyjde. Od Břeclavi mám koleje po oblouk před Zaječí a od Brna mi to končí v oblouku před Vranovicemi. První posuny byly v Modřicích na Hrušovanském zhlaví, kde na této straně byla původní stanice zkrácena o asi 200m. Další divočina byla v oblouku před Hrušovanami. Tam chybělo asi přes kilometr. Zhlaví jsem udělal pěkně do oblouku. Tam by nová trasa kolejí by už mohla být finální, ale od Břeclavi to budu muset celé trochu zvednout nahoru. Uvidím jestli se ve finále podaří přidat nějaký chybějící kilometr. Ale chudák lokálka Zaječí - Hodonín. Tam asi 3 km navíc určitě přibudou. :) Stejně se pak bude muset postavit celá komplet znovu. Ještě by se hodily plánky nových Hrušovan a nových Šakvic. Pokud už existují.
bbnove.JPG
 
Držím palce, aby se to povedlo. Sklonové poměry na této trati neznám, ale když jsme od školy "brigádničili" v okolí Rakvic, vypadalo to z pole, jakoby trať z Podivína stoupala. Ale možná to byl jen optický klam. ( V té době bylo ještě v Rakvicích hradlo a já se snažil při práci nepropásnout R 674 s lokomotivou S 499.1 v čele. Z té dálky se ta rychlost 120 km/h zdála docela pomalá.)
 
Už to vidím optimisticky. Ve Vranovicích a u Pouzdřanské stepi oblouky ohnu trochu méně. Stejně jsem poloměry zaokrouhloval dolů, abych neskončil někde v Rakousku. Obavy ale byly zbytečné.
Od Břeclavi je to jasné od začátku. A když odečtu kilometrovníky, tak aby nakonec úsek Břeclav - Brno nebyl ještě trochu delší. :) Přes víkend to určitě dořeším a když se podaří, bude důvod k oslavě. Třeba to vyjde úplně přesně. To pak bude jízda.
bbnove1.JPG
bbnove2.JPG
 
Tak se nakonec podařilo a naprosto přesně na kilometry. Ty kilometry vyšly doslova na "verím v Boha" Nijak jsem nic nepřeměřoval, jen se držel plánků, aby souhlasily poloměry oblouků a začátky a konce oblouků. První obrázek je vyústění z Modřic, druhý obrázek je stav v Zaječí. Poslední je Břeclav. Tratě se překřížily v Zaječí, tedy napojit lokálku na Hodonín bude bez problémů, Dokonce i ten poslední oblouk za Zaječím vyšel přesně dle kilometrické polohy. A před obloukem do Břeclavi se mi to krásně napojuje a jak je vidět i kilometrovníky se tady už kryjí se stejnými hodnotami. Ještě udělám malou korekci před obloukem za Zaječím, abych oblouk do Břeclavi dostal do správného poloměru. Až trať propojím finálně, bude důvod to i zapít, protože jsem tomu nevěřil, že tento úsek kilometricky opravit půjde a bez násilností v obloucích. Naopak, nyní jsou poloměry už mnohem blíže reálu než v původní verzi. Většinou sedí s originálem.
bbnove5.JPG
bbnove3.JPG
bbnove4.JPG
 
Práce zatím úspěšně pokračují. První fáze jsou jen přímé koleje s výhybkami vyskytujícími se na první a druhé koleji. Už mi zbývá jen Podivín. Přebarvím pražce na koridor a pustím se do kompletování stanic. Voříšek tedy budou Šakvice, které ještě v reálu nejsou. Výhybky na první a druhé koleji jsem odhadl podle kilometrických poloh plánků stanic ze sbírek pomůcek. Alespoň něco je. A až budou v reálu, tak stanici doladím. Jinak tam kde jsou stovkové, používám alt870 namísto pětkových, protože tyto vypadají lépe a dlouhé jsou stejně. Tedy od od jazyku po srdcovku. A jako šedesátkové mezi první a druhou kolej skládám stejný styl, jako na trati Břeclav - Přerov. Obloukové v Hrušovanech a Vranovicích jsou jako jinde v oblouku z jedniček a dynamických kolejí. Bude to zajímavá stavba. A hlavně ta rychlodráha do Hustopečí. Aktualizace dříve určitě nebude, než to tam bude postavené a tady je výhoda, že mám předlohu kousek od domova.
 
Asi po 15 letech "utrpení" :) mám odebrané poškozené angličany v Kolíně. Viz mapa editoru aktivit, kde to bylo vidět i když ty koleje byly modelově smazané. Oprava trvala asi dvě minuty. Editor tratí ORTS. :) Ten s tímto nemá problém. Tedy konečně mohu tento nepovedený angličan (respektive imitace angličana) vyřadit z kolejiva BP a nahradit něčím užitečnějším.
kolinoprava.JPG
 
Asi po 15 letech "utrpení" :) mám odebrané poškozené angličany v Kolíně. Viz mapa editoru aktivit, kde to bylo vidět i když ty koleje byly modelově smazané. Oprava trvala asi dvě minuty. Editor tratí ORTS. :) Ten s tímto nemá problém. Tedy konečně mohu tento nepovedený angličan (respektive imitace angličana) vyřadit z kolejiva BP a nahradit něčím užitečnějším.
Zobrazit přílohu 24568
jsem rád že to pomohlo :)
 
jsem rád že to pomohlo :)
Díky za dnešní malé proškolení v tomto editoru. :) Sice si asi jen tak hned nezvyknu, ale některé úkony se přímo nabízí provádět zde. Třeba si umím představit to nasázení náspů pod koleje. Určitě bude rychlejší je natočit přímo v editoru přesně s kolejí, než vyhledávat ve world, se kterou kolejí má být násep rovnoběžný.
Naštěstí v počítači v práci jsem měl zálohované odebrané modely zlobivých výhybek a kolejí z Kolína. Tak jsem je doplnil zpět do world. Jen jsem měl obavy jestli se mi podaří v editoru tyto kolejové díly označit. Když přes ně je aktivní křížové zhlaví. Ale šlo to dobře. V MSTS při označení okamžitě zamrzl editor.
Jinak jsem zkusil od tohoto angličana vyčistit Global/tsection.dat. Tedy dva kolejové díly. Také jsem měl v jiných poznámkách, které mohu odebrat TrackSection a tímto jich mám 8 volných.
No a právě by se hodila nějaká ta stovková vexle do odbočky z Xtracku. A nahradit tímto všechny pětkové, které mají jazyky daleko od začátku kolejnice, tedy tyto jsou naprosto k ničemu. Kdyby se tedy odebraly z trati, zase jich tolik osazených není a z databáze vyřadily. Pak by byly další dvě pozice.
Jinak odebrání toho angličana bylo úspěšné. Tedy nezapomněl jsem, jak se to dělá. :)
 
No, to už ten vykolejený vlak v aktivitě nedodělám, ta chyba náhodou byla k užitku. :)
Pak mám další zklamání. :) Včera se mi podařilo odstranit 300m té rozbité koleje ve Velimi. Zůstal mi tam už jen jeden krátký oblouček, který označit nejde. Tedy jestli máš nějakou aktivitu, kde máš vykolejené vozy, tak v BP94 ta neviditelná kolej už nebude. :)
 
Úspěšně jsem doplnil do kolejiva stovkové a asi šedesátkové vexle. Tipy mi poradil ve zprávě Deterio. A1tpnt5dslft (asi 60) a A1tPnt3_0dLft (100)
Bohužel jsem zjistil, že nemám žádnou funkční trať na xtracku. Doma jsem našel jen poloprázné adresáře. Asi po nějaké obnově systému se mi to promazalo. V práci něco mám, ale opět nikdo to nemá funkční v editoru. Odklikávání desítek chybějících objektů.... Takže se nemohu podívat na příklady použití.
Byl by nějaký tip na něco ještě o trochu kratšího na šedesátkové vexle? U těch pětek přebývá asi 10 metrů při osazení do zhlaví mezi první a druhou kolejí. Ale třeba to někde vyjde. I ty stovkové jsou takto trochu delší, tak uvidím, jestli to půjde povyměňovat.
Jinak jsem z Global vyhodil tu zakřivenou rovnou desetimetrovou kolej a nějaký nepoužívaný silniční díl.
 
a co a1tPnt4_7dLft.s (Rgt) a k tomu doplňky pro odbočení a1tFrog4_7dDbl.s a1tFrog4_7dLft.s (Rgt) a1tFrog4_7dTo2tLft.s (Rgt)
v dvojkoleji přímo a2tPnt4_7dLft.s (Rgt) a2tFrog4_7dDbl.s a2tFrog4_7dLft.s a2tFrog4_7dRgt.s
to stejné platí pro a1tPnt3_0Lft (Rgt) a1tFrog3_0dLft (Rgt)
 
Martine, bingo. právě jsem úspěšně otestoval. Nejprve jsem musel znovu oživit trať 321 a okouknout co kolejivo nabízí. A tam jsem objevil právě tu 4_7 vexli. Protože ta pětková je moc dlouhá. Ale Martin (stavitel) mezi první a druhou také používal ty trojkové vexle jako já, nechápu.
Tak jsem si z xtraku tyto dvě vyzobal a už celkem svižně vyměnil v kolejivu BP za ty pětkové.
Zkusil jsem je dát na zhlaví do Vranovic. Natažený metr, kilometrické polohy dle reálu a tyto sedí jako prdel na hrnec. Propojka mezi první a druhou a zpět a délka sedí přesně na metr. Na dva, no :) Jinak ty stovkové 3_0 ty už mám v Modřicích a vešly se tam také. Martin je také používá na sto do odbočky.
Ale jinak už asi nic nepřidám, protože jsem nadoraz se zápisy do TrackSection. Jedině kdyby se stejnou geometrií, která už je zapsaná existovala nějaká dobrá kolej. Totiž ty propojky mezi 4_7 vychází na 20.20m kolej. Ale nevím, co bych ještě vyhodil. Myslím, že jako dřív řešit kompatibilitu s původními tratěmi je dnes už mimo mísu. Tedy by se něco vyhodit ještě mohlo. Je tam ještě několik adeptů. Ale asi bych se musel domluvit s bratry na Slovensku, pokud použili také nějaký paskvil kolejóvy :) Aby jej vyměnili za něco normálního. Ať zachováme kompatibilitu.
 
Ještě jsem si poskládal v trati 321 modelovou situaci a už jsem se rozhodl. Bude dobré ještě přidat kolejové díly jak píše Martin Mouka. Tedy kromě toho dvoukolejného.
4xFrog a 2xEnd. A jestli zbude nějaká pozice, tak bych přidal nějakou speciální rovnou kratší kolej, aby se nemuselo tolik čarovat. Nebo někdo něco navrhněte.
Dříve jsem zachovával kompatibilitu s MSTS, tak tohle už od další aktualizace nebude. Stejně MSTS už na nových železech téměř nefunguje.
Vyhazuji z kolejiva 5ks těch nesmyslných 45kových, ruční výhybky původního kolejiva, to jsou další tři a koleje 10 a 100m s tou plochou mezi kolejemi a dvoukolejný díl 10 asi s přejezdem. Kontroloval jsem všechna world i v trati 130 a nikde tohle použité není. Já měl jen jednu ruční výhybku ve Valticích, už letěla do pryč a v trati 130 je jeden stometrový díl té kolejnice s tou plochou mezi kolejemi. Souřadnice jim pošlu, aby jí nahradili a Nebulus určitě jako doplněk udělá statický model, pokud ta kolej taková je důležitá. Ale jelikož osadili jenom jeden ks v celé trati, tak se spíš jednalo o omyl a překlep myší při osazování. Napíši to raději rovnou sem. A1t100mstrtWtr.s je ve čtverci trati 5472 - 14754 (nedíval jsem se tam, jen výsledek vyhledávání) Tyto přihlouplé koleje stejně jenom znepřehledňovaly editor při pokládce kolejí.
 
Nahoře