Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Na trati Zaječí - Hodonín dokončeny silniční sítě a okolní terén (první obrázek), tak následuje výměna vadných stovkových a šedesátkových výhybek ve všech stanicích. Také jsou opraveny Úvaly, aby se jezdilo defaultně rovně a ne někam do kopřiv. Ale opravit to, to byl pěkný masakr. :) Obrázky jsou z Českého Brodu a Poříčan, kde jsou tyto nové výhybky vyměněny. Ale jsou stanice, kde šedesátky vyměnit nepůjdou. Kvůli následným obloukům. Například Záboří. Ale tam to není tak zásadní. Ale za to výpadovka z Poříčan na Sadskou vyšla šedesátkově perfektně ze všech kolejí. To pak bude jízda. A ty stovkové do odbočky, ty také nebudou mít chybu.
Na přepracovaných úsecích bude ještě hodně práce na vegetaci a zástavbě. Snad toho do vánoc stihnu co nejvíce.
mutenice0910.JPG
ceskybrod0910.JPG
poricany0910.JPG
 

Pawlik

Průvodčí
Nádhera. Zbyňku, těmi vadnými šedesátkovými výhybkami míníš ty modely, které mají možná správný úhel odbočení, ale extrémně malý rádius?
U stovkových jsem si ničeho takového nevšimnul (je tedy fakt, že přestavení výhybky v OR je horor, takže jsem 100 do odbočky nejel možná léta). Co na nich bylo špatně?
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ony nejsou vadné, jen ty co jsem používal na rychlost 60 (3) do odbočky jsou vlastně jen padesátkové. A ty stovkové (5) ony měly hodně daleko jazyky od začátku koleje. Tedy uhel odbočení by odpovídal tak na tu šedesátku. Ale rozměrově jsou dlouhé jako stovkové. Vlastně jsem na tohle přišel ne měřením uhlu odbočení, ale osazováním ve stanicích do zhlaví, kdy jsem kontroloval kilometrické polohy v reálu. A sedělo to přesně. Padesátkové proti sobě i ty falešné stovkové proti sobě v propojkách mezi kolejemi ve zhlaví. Od jazyku k jazyku, respektive od toho červeného sloupce v editoru. Ty nové (4_7 a 3_0) jsou nepatrně delší, ale ne o moc.
 

mikulda

Průvodčí
V Xtrackovém Globalu se vyskytuje ještě a1tPnt5dSRgt.s a a1tPnt5dSLft.s, což jsou useklé ty pětistupňové a jazyky mají hned na začátku.
Jinak opravdu ta 3dB dost přesně odpovídá padesátkové 1:11-300 a 4_7 odpovídá šedesátkové 1:12-500.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nyní v Řečanech na d Labem to má také mnohem lepší štábní kulturu, když je i od pohledu vidět, kde se jezdí do odbočky 60 a kde 40. Ale tam to poopravit byl také pěkný masakr. Dál až do ČT to ponechávám. Tam by kvůli obloukům to moc opravit nešlo, ani to tam není tolik zásadní. Nejdůležitější jsou stanice, kde je do odbočky 100.
1010recany.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
O víkendu jsem udělal výhybkový masakr a mám přepracovanou většinu koridirových stanic. Zbývá Staré město, Nedakonice a Moravský Písek. Šlo to celkem dobře a ty nové výhybkové díly do zhlaví sedly jako prdel na hrnec. Ani nebyly potřeba korekce dynamickými kolejemi. Ale co mne mile překvapilo, nerozhodily se mi traťové databázové body. Jako například jehlany návěstidel, rychlostníků a zvuková pole. Doposud se tak vždy dělo, pokud jsem převrtával koleje ve stanicích. Možná proto, že jsem ukládal nejprve přebudované kolejiště a až potom linkoval návěstidla.
Ještě dva obrázky, jak Prosenice už stovkují a Lipník nad Bečvou šedesátkuje. :)
1110prosenice.JPG
1110lipnik.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Původně jsem chtěl vyměnit jen ty stovkové výhybky, to by byla brnkačka. Ale když už mám i ty šedesátkové a těch jsou na koridorech snad stovky. Ale nezapomněl jsem ani na bludovskou výhybnu nebo na Devínskou Novou Ves. Některá zhlaví byla ale pěkný masakr. Jenomže nabourat Global BP jen kvůli trati Brno -Břeclav by bylo hodně kontraproduktivní. Tak jsem to vyměnil už všude. I Tábor či jiné stanice na konci světa, kde jsou také šedesátky.
Ale radost mi udělaly stanice, kde jsem myslel, že to asi nepůjde.
Bohumín, tam je zhlaví v oblouku kolem R3000 Ty šedesátky až ke třetímu peronu, to vyšlo přesně snad na "verím v Boha", protože na první pohled to vyjít nemělo. :) Z obou stran. Napoprvé jsem to vzdal a editor opustil bez uložení.
1610Bohumin1.JPG
1610Bohumin2.JPG
Studénka taktéž v malých obloučcích, ale popral jsem se s tím.
1610Studenka.JPG
Otrokovice
1610Otrokovice.JPG
Napajedla, také obloučky
1610Napajedla.JPG
Bzenec-Přívoz v oblouku
1610BzePr1.JPG
Hodonín stavěný ještě postaru, tedy zhlaví z trojkových výhybek, domnívajíc se, že jsou šedesátkové. Ale také jsem se na to musel dvakrát vyspat. :) A nakonec šlo.
1610Hodonin.JPG
Hrušky, tam šlo opravit jen jedno zhlaví, ale také to vyšlo natěsno.
1610Hrusky.JPG
Lysá nad Labem, tam jsem také myslel, že to vzdám.
1610Lysa.JPG
A Velký osek, také jsem to napoprvé vrátil zpět, ale pak jsem se na to vyspal, lépe promyslel a hotovo. Hlavně to druhé zhlaví.
1610Vosek.JPG
Nyní se konečně mohu věnovat dokončení přepracovaných a nových úseků. A to už jen osázení vegetace a budov.
Postup distribuce bude stejný jako před rokem. Kdo bude chtít na vánoce flešku, tak tam přibalím beta aktualizaci a finál dám opět dohromady do konce roku. I když nám Covid -19 pro tvorbu nahrává. Vše je v reálném prostředí zakázáno, tak se tvoří alespoň virtuální světy.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Lukyn-CZ: Pozitivní jsem jen ve vztahu ke stavění tratí. :)

Dnes se mi podařilo krásně vyšedesátkovat Českou Třebovou. Jenomže díky angličanům jsem myslel, že to ve směru od Prahy nepůjde. Ale stačilo posunout ten první (úplně dole na obrázku, kde kouká jen jeho konec s odbočkou do ranžíru) o 8 metrů blíže, prostor byl a vyšlo to. A od Brna je to k peronům také krásně plynulé. To bude teď jízda. Samozřejmě všechny poloměry obloučků na tu šedesátku i s rezervou vyhovují. Ještě proletím z ČT do Brna, jestli i tam něco půjde vyměnit. Ať je to už komplet a nemusí se do kolejí už nikdy vrtat. Stačí tak 10 až 15 let praxe a člověk se ty koleje ve stanicích konečně pokládat naučí. Kdybych měl tento výběr kolejiva hned od začátku, stejně bych s tím neuměl pracovat. :) Průběžně jsem musel vymyslet hodně tajná čísla do dynamických kolejí. Bez nich to opravdu řešit nejde.
1710CesTr.JPG
1710CesTr1.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak jsem ještě proletěl ČT-Brno.
Odbočka Zadulka v České Třebové, Svitavy, Březová, Rajec Jestřebí, Blansko, Adamov. Tady všude to vyšedesátkovat šlo. Ale Letovice, tam je to krátké. V Blansku jsem musel posunout perony i s nádražní budovou asi o 15 metrů od zhlaví. Jinak by vlaky šmirglovaly druhý peron. Naštěstí to šlo. Ještě jednu šedesátku vyměním ve Skalicích, tedy jestli se tam v MSTS editoru dostanu. Tam mi to bez výstrahy padá. Ale TSRE nemá problém, ani hra OR. Možná to souvisí s aktualizací Global a jestli tam něco nezůstalo. Ale to by editor nešel spustit myslím vůbec.

1810blansko1.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak a už jsem se naštval. Proti své vůli úplně tu poslední šedesátku v BP ve Skalicích nad Svitavou jsem začal dělat v editoru TSRE. Protože v MSTS to okamžitě spadne a nevím proč. Žádné chybové hlášení.
Já v tomto editoru koleje pokládat neumím. Pokaždé si koleje víc potrhám než položím. :)
Ale co mi zbývá.
Vyhážu trojkové vexle a přilehlé koleje a začnu sázet koleje nové. A nejprve to šlo. Výhybka 4_7, pak následuje 10m a 0,3 rovný díl, pak trojková krátká výhybka vlevo, k propojce na Boskovickou kolej. Na jeden konec End4_7 a na pokračující k protilehlé výhybce je definovaná dynamická kolej, aby to přesně vyšlo. Tu jsem zvládl. Nastavená je přesně podle hodnot, ale tím jsem skončil. Další koleje mi prostě nejdou připnout ani po restartu editoru. Ale když si ty koleje dám na trávník, tak se mi normálně spojí.
Co dělám, špatně, že se mi koleje nechtějí na žádný konec na fotce připnout? Zkusil jsem na jiný konec nádraží ve šturcu a tam se mi kolej krásně připne. Tak to už vůbec nechápu. Nesnáším tento editor. :) Poraďte někdo.
1810Skalice.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nakonec problém je, že koleje jsou na náspu. Tak jsem musel F-kem zarovnat terén a pak koleje už připojit šly. Ale když potřebuji přeskládat koleje, tak si je vytrhám z databáze. U slabší povahy by už počítač letěl oknem. :) Už hodinu dělám tohle jedno místo, co by v MSTS bylo na 5 minut.

problem.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Už znám příčinu, proč mi ve Skalicích padá MSTS. Prověřoval jsem pomocí nástroje v Totalcomanderu, jestli se někde v celé trati nevyskytuje nějaká kolej, kterou jsem v nové aktualizaci zrušil a nahradil novými. A bingo. Ve Skalicích asi někde na těch vlečkách zůstal nějaký pahyl z toho škaredého desítkového angličana ...slipend ... nemíním hledat, jak se jmenuje přesně. Tak jsem zkusil ve verzi BP9320 prohledat čtverec. Smazal jsem dokonce úplně všechny koleje i objekty. Ve w souboru zůstal jen tento jako jediný zapomenutý a přesto jsem jej nenašel. Je to takový malinký, jako kolej 0,3m, ale má několik databázových modrých sloupků i mimo kolej. Proto se špatně hledá, pokud ty sloupky jsou poškozené.
A nakonec jsem jej našel asi 100m pod zemí. Tak jsem jej v TSRE smazal. Tedy nejprve opravit databázi.
Nyní se v editoru MSTS sice do Skalice dostanu, ale jakmile kdekoli uložím databázový objekt, tak následuje pád. Takže ještě musím vyzkoušet jednu zálohu a to před tím, než jsem ve Skalicích pokládal koleje v TSRE. Pokud by to vyřešit nešlo, tak by se v tomto čtverci už nesmělo nic měnit. Je to jako rakovina.
poruchaSkalice.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Kdepak Martine. Byla to opravdu past s pozůstatkem toho debilního angličana. Viz název ve world.
Ale vše dobře dopadlo. Naštěstí mne včera napadlo nahrát zálohu do počítače, kde mám ještě XP, abych se ujistil, že pád ve Skalicích nezpůsobují Desítky. Jinak bych asi byl v pr... :) Protože z toho začarovaného kruhu už nešlo jít ven. Asi byla chyba, že když to nešlo v MSTS, tak jsem koleje skládal v ORTS. A poté se to zasukovalo. Celý dnešní den jsem se s tím trápil a vždy následoval pád a napodruhé výbuch TDB souboru.
Takže verze před zásahem ORST, pak smazání toho kolejového dílu schovaném v hoře, poté MSTS a už šlo ve Skalicích normálně pokládat koleje.
Ještě jsem odmazal ten kolejový pahyl, který se vyskytoval pod povrchem někde mezi Prahou Kyje a Prahou Vysočany. Už by tedy všude mohlo být konečně čisto.
Takže práce mohou zítra pokračovat a aktualizace je zachráněna. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Už finišuji s posledními zapomenutými stanicemi a dokončeny Moravany a Kostěnice. Dal jsem ještě vyhledat v TCM a jako poslední bude odbočka Blatov. Původně jsem myslel, že ty výhybky A1tPnt5 budou alespoň na tu osmdesátku (dříve jsem je osazoval, kde je do odbočky 100), ale od pohledu to odpovídá tak šedesátce. Tak je vyměňuji za A1t870r. Tam, kde jsem je nechal jako 80 do odbočky. Tedy už zbývá jen ta odbočka Blatov.

Ale na druhou stranu, kdybych se vykašlal na přepracování všech zhlaví stanic, kde se jezdí 60 do odbočky, nikdy bych nepřišel na chybu ve Skalicích a po aktualizaci pařmeni, co jezdí stále v MSTS, by mi psali že u této stanice jim hra vždy spadne. A já bych nevěděl která bije a horko těžko bych hledal příčinu.
Takto jsem v MSTS vlastně proletěl všechny stanice všech tratí a je jistota, že už je vše v pořádku.

2010kostenice.JPG
 
Nahoře