Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zatržítka typu USER1, USER2 nebo DECOR se ukládají jinde
Tudy cesta nevedla. Vše jsem prohledal a žádné neposlušné návěstidlo jsem nenašel. Tak jsem vyzkoušel obrácený postup. Vyměnil jsem všechny databázové soubory z verze, kdy MSTS AE ještě fungoval. A povedlo se. A pak jsem skočil do Jihlavy, která v databázi ještě není. Z Dobronína až do Jihlavy jsou jenom statické koleje. Ale v TSRE5, když je označím, tak se zase promění v databázové. Tak snad bych tuto trať dal tímto způsobem dohromady. Tedy kdyby m61 chybu nenašel.

Také jsem zkusil vytrhat zhlaví v Brně Maloměřicích směrem do Židenic. A konečně po save to začalo řvát "značka přejezdu, smazat objekt?" A to je ono, proč návěstidla z ranžíru nedovolí jízdu vlaku do Židenic. Tedy se pokusím přesné místo identifikovat v MSTS AE když už opět funguje.

Jojo. I takové poruchy a anomálie patří ke stavění tratí.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Výše z analýzy m61 jsou asi další závady, které nejsou normálně vidět, ale je pravda, že to mohlo vzniknout při pádech editoru. Ale aby je mohl m61 opravit, bylo nutné nejprve vyřešit to zablokování MSTS AE a MSTS hry. To bylo KO po omylem osazení nenalinkovaného návěstidla, které nešlo najít. Asi se osadilo jenom v databázi, ale fyzicky ne.
Tedy Plán B. Poslední funkční záloha 3 dny zpět.
Ale použil jsem jenom databázové soubory. World a Tiles ponechány aktuální.
MSTS AE poté už funguje.
Pak jsem se přiblížil k místu změn u Brna Židenice a MSTS editor začal hodně řvát. Tedy smazat neplatná návěstidla (ta která jsem předělával v novější verzi trati) A pak to ještě řvalo s jinou výstražnou hláškou - ignorovat a pokračovat. Uložit.
Pak bylo nutné ještě vytrhat koleje, kde ta návěstidla byla umístěná a při save začalo řvát tohle:
navestidla.JPG
Normálně 8 značek návěstidel, ale na tom kolejovém dílu A1tfrog3*** byly umístěné jenom dvě, které jsem před tím smazal a přesto tam zůstalo 8 breberek, které nejsou vidět.
Tedy smazat objekty. To samé jsem musel udělat u návěstidla před odbočkou do Slatiny a na Dolní nádraží.
Pak vrátit kolejové díly na své místo a návěstidla znovu osadit.
Poté jsem se přesunul do Dobronína, kde v poslední záloze končily koleje. Dál do Jihlavy zůstaly jen statické. Naštěstí stačilo je postupně jenom označovat a takto se obnovily jako databázové. Tento problém vyřešený. Tedy jen to co jsem si omylem v neděli rozbil. Návěstidla z Maloměřic jsou stále na červenou a pokud m61 neidentifikuje přesnou chybu, pak pomůže jenom vytrhání celého zhlaví (to už jsem zkoušel na jiné záloze) při uložení vyskočí stejná tabulka jako obrázek výše, ale v seznamu chybných objektů bude "Značka přejezdu" Žádný přejezd tam umístěný není, ani žádný jiný databázový objekt. Ale tohle je asi ta příčina, proč nefungují ta návěstidla. Stejná hláška byla při poruchách na trati v minulosti i jinde. Kdyby se to jen dalo přesně identifikovat, pod kterou kolejí se to nachází, abych nemusel bourat vše. Možná právě v MSTS AE na mapě kolejí nějaký černý puntík navíc.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak se mi podařilo rozdejchat ta návěstidla. Ale je tam jeden fígl. Musí se přehodit výhybka do výtahu sem a tam. Protože jsem nejprve zkusil postavit na výtažnou kolej a byla tam bílá. Ale je to jenom volná jízda. Jinak v MSTS to tam funguje normálně. Asi nějaká anomálie návěstidel v prostředí OR. Protože když dám vstup v Tišnově, tak také musím zavexlovat, abych si rozsvítil do Vlkova nebo Nedvědice. Ale jinak jsem měl vybagrované koleje až do Židenic a bez výsledku.
Malomerice.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Namísto toho abych pokračoval ve stavění, tak jsem si od včerejška dvakrát totálně rozbil trať. Už by fungovala jen v TSRE 5 a Openrails, což je nepřijatelné, protože v TSRE se samostatně stavět nedá.
Opravoval jsem Maloměřice (něčím zavirované angličany) a pro urychlení prací jsem angličany promazal v TSRE5 a poté jsem už MSTS editor nespustil. Respektive spustil, ale po přiblížení k Maloměřicím okamžitý pád. A po nějakých zálohách jsem už nespustil vůbec. Jen TSRE5. Tak jsem musel dnes do práce pro zálohu. Tam jsem vše opravil v MSTS editoru. Jak jsem demontoval angličany, při SAVE si MSTS jen příjemně zařval "smazat značku přejezdu" a bylo jasné, že tam byla schovaná breberka. Ale to by mne zajímalo, jak tohle vzniklo. Je to schované jenom pod některýma angličanama.
Doma jsem si naštěstí nechal zálohu a vyzkoušel opravit Praha Vršovice, kde m61 našel podobný problém. Nejprve rychleji v TSRE 5, vypadalo to úspěšné, body v angličanech srovnané, ale opět MSTS Editory, oba KO. Tak znovu a jak blbec rozebírám asi 10 takto vyšinutých angličanů v MSTS editoru a už konečně budu hotov a mohu pokračovat s Jihlavou.
Ale chyby se opravovat musí.
Poučení plyne. TSRE 5 je bezva pomocníček, mnohé se v něm mnohem rychleji ukládá, ale s databázovými objekty se musí velmi opatrně.

Jinak ty Brno Maloměřice, odjezdová návěstidla mají defaultně červenou i pro přistavený vlak a pro jízdu je nutné zahýbat s výhybkou, pak se rozsvítí. A to blbne jenom v Openrails. V MSTS návěstidlo funguje normálně. Jestli něco nutné ještě pozměnit v Openrails/Sigcfg.dat? Je to možné. Kdo se vyzná, testujte. Ale kdo jezdíte v MGI (Icik) tak to vyzkoušejte, jestli tam projedete. Třeba vstup Tišnov. Tam také se cestové návěstidlo směr Vlkov/Nedvědice rozsvítí až po zavexlování s výhybkou.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak přes májový víkend jsem nejen opravil databázové chyby, jak výše prezentoval m61, ale celá trať Havlíčkův Brod - Jihlava je i zapojená do návěstidel, rychlostníků a označení kolejí. Tedy plně provozuschopná. Mám i výtah směrem na Okříšky. Ale opět mi poté nefungoval MSTS AE. No jo, zapomněl jsem nalinkovat jednu ranžírku. Ale jak vidíte na obrázku níže, už je vše OK.
Zkrátka, neflákal jsem se. Tento víkend jsem sice po kočkování s Pfizerem, ale vlaky, proti fyzické práci, stavět šlo. :) Ale zítra asi už budu v plné síle.
0205Jihlava_planek.JPG
0205Jihlava1.JPG
0205Jihlava2.JPG
 

okoun

Pokladník
Když bude potřeba, moc rád seženu podklady a sklonové poměry na trať 240. (Jihlava - Brno), třeba i s tratí 241 (Okříšky - Znojmo) a 244 (Střelice - Mor. Bránice). Jo a kdyby byl čas, chuť a nálada třeba to i propojit s Hrušovanama. No jo, no jo, fantazíruju, ale bylo by to skvělé. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Podklady 240 mám. Do Znojma jenom sklony. Ale Znojmo je ještě daleko. Existuje model nádraží v Jihlavě? Já na to jezdění jinde moc času nemám a traťový projekt Jihlava - Brno mám jen z ranných dob. Hodilo by se určitě vše do Okříšek. Netuším, co existuje. Dobronín šel nahradit budovou z Předměřic. Vypadá podobně.
 

latich

Pokladník
Podklady 240 mám. Do Znojma jenom sklony. Ale Znojmo je ještě daleko. Existuje model nádraží v Jihlavě? Já na to jezdění jinde moc času nemám a traťový projekt Jihlava - Brno mám jen z ranných dob. Hodilo by se určitě vše do Okříšek. Netuším, co existuje. Dobronín šel nahradit budovou z Předměřic. Vypadá podobně.

Podklady 240 mám. Do Znojma jenom sklony. Ale Znojmo je ještě daleko. Existuje model nádraží v Jihlavě? Já na to jezdění jinde moc času nemám a traťový projekt Jihlava - Brno mám jen z ranných dob. Hodilo by se určitě vše do Okříšek. Netuším, co existuje. Dobronín šel nahradit budovou z Předměřic. Vypadá podobně.
Ahoj Zbyňku,model nádraží existuje je na trati 240 Jihlava-Brno pro MSTS,ale kdo je autorem si nepamatuji.Dnes už tam v rohu není "krmelec".
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
model nádraží existuje je na trati 240 Jihlava-Brno
Tak jsem tedy něco zkusil. Má tam sice nebezpečné soubory, stejně pojmenované textury, které jsou v BP, ale jsou úplně jiné, tak jsem si musel dát pozor. Tak snad se neznámý autor zlobit nebude. Trochu mi dal zabrat most u Malého Beranova, který je o 90° převrácený na bok. Musel jsem hodně čarovat jej dát podložím kolejí nahoru. :) Fotka zastávky M Beranov se nepovedla, došel film ve fotoaparátu :) Příště.
No jinak jsem nebezpečně nízko proti Znojmu. Tedy asi nejprve vygeneruji veškerý terén, kde jsou koleje od Znojma až do Luka nad Jihlavou a budu muset někde udělat plynulé korekce. A pak teprve pokračovat směr Okříšky.
Nemá někdo sklony z Jihlavy směrem Jihlava Město? Protože tam ty koleje také musím položit. I poloměry se hodí, protože ty malůvky na terénu jsou opravdu jenom malůvky. Jestli náhodou už ten viadukt není ve sklonu. Danovi by jinak neměl kam odjet Traffic. :)
0505Jihlava2.JPG
0505Jihlava3.JPG
0505Jihlava4.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Už jsem si koupil v drogerii barevný film do foťáku :) , tak tady jsou další fotky. Situace kolem Malého Beranova. Tak nějak se to vygenerovalo, snad to mám správně. V Jihlavě jsem vyskládal ten zaoblený peron. V trati 240 to autor zjednodušil do roviny. Dnes by tohle kritikou hyperdetailistů neprošlo. :) Dal jsem tam i stavědla i když dnes už jsou asi zbouraná.
0505ji1.JPG
0505ji2.JPG
0505ji3.JPG
0505ji4.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zatímco se ku Jihlavě sype pod koleje štěrkové lože o 106 (nebo o 110 :) ), tak začaly rozsáhlé výluky v Havlíčkově Brodě, kde Deterio vybudoval perony této stanice. Ale změřil to tam trochu přesněji a celé zhlaví k peronům do Hlinska i Jihlavy jsem musel posunout o 35 metrů k výpravní budově. Jízdy vlaků do Brna jsou nedotčeny.
0805Dobronin.JPG
0805HB.JPG
 

MERIDIAN

Pokladník
Na trati Jihlava - H. Brod jsem pracovně prožil 30 let a musím a rád prohlásit, že ten H. Brod vypadá skvěle. Krásná práce. ( V Jihlavě jsem strávil i 3 roky na záloze. Teď jsem už skoro 20 let mimo. Tohle nepíšu proto, že chci machrovat, ale kdyby tvůrci aktivit měli na této trati nějaká "bílá" místa a já si to pamatoval, rád pomůžu v SZ.)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dnes padlo celé odpoledne na osazování těch blbin, jako značek "vlak se blíží k hlavnímu návěstidlu", má to každý oddíl a pak ty soustavy rychlostníků. To nemělo konce. I když v TSRE5 to jde celkem rychle, protože se to dá rovnou zarovnávat například se sloupy TV. .Povedlo se i staničení. Tohle bylo nutné udělat dřív, než se začne hýbat s terénem a vytvářet náspy a zářezy. Modely náspů už mám také pod kolejemi.
Netuším, kolik toho ještě zvládnu, než začne jaro naplno, ale takto je trať do Jihlavy komplet provozuschopná. Určitě brzy vydám další aktualizaci.
95dobronin.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Poděkování m61, který mi opravil nějaké chyby v databázích a také vyčistil dávný pozůstatek z nějaké výhybky mezi Praha - Libeň a Praha Vysočany. Byl viditelný v MSTS AE někde v tom červeném kroužku. Tak jsem zkusil to samé opravit i u Skalice nad Svitavou. Už jsem to jednou mazal, ale nedotáhl jsem do konce. Tedy znovu nakopíroval do world z verze BP9320 ten pozůstatek zrušené koleje a pak opravil v TSRE5. A už je tam také čisto. Viz druhý obrázek.
Pak jsem ještě opravoval návěstidlo v Tišnově. Nevím, která je to kolej, ale je tam vstupní bod a dá se jet buď do Nedvědice nebo do Vlkova. Zkusil jsem tam nastavit natvrdo "rychlost 40 bez linku" a poté fungovala barva jenom při postavení do Nedvědice. Jako cesťák směr Vlkov je tam trvale červená a odjezd je také na stůj a jen problikuje. A stejné to je i v MSTS, tedy nějaká všeobecná anomálie. Ale když jsem to opravil na linky 40 rovně a 40 vpravo, tak po načtení hry stačí přehodit výhybku a dá se jet na barvu na oba směry.
Všechny i tyto opravy budou předmětem další aktualizace.
Takže ještě připomínkujte, kdyby něco někde.

125mapa1.JPG
125mapa2.JPG
 
Nahoře