Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Další dvě dopravny Luckau - Uckro a předchozí Walddrehna. Takto po částech se to dá. Fotky tentokrát ze hry.
2008Luckau1.JPG
2008Luckau2.JPG
Není to nic cizokrajného, protože co fotka nějakého nádraží na mapách Google, to souprava ČD. Tedy i zde. Netuším, jestli tam zastavil pravidelně nebo mimořádně.
2008Luckau.JPG
Walddrehna, netuším, kde jsem viděl ten nápis na zdi, asi tam nikdy nebyl. Ale už jsem jej tam nechal.
2008Walddrehna.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dnes se mi nic fyzického nechce dělat, tak jsem zvládl ještě jednu zastávku, Drahnsdorf. Tato šla celkem rychle, protože perony má symetrické a cedulky také téměř zrcadlové, kromě 1 a 2.
Jinak mi do Berlína zbývá ještě 11 zastávek. Lampy cedulky i perony dle místních poměrů. Proto to nejde tak rychle jako jsem to sekal na tratích ČD ze stavebnic.
2008Drahnsdorf.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pepo nemusíš. To jsou jen mé vedlejší produkty. :) Někdo bere pilulky :), ale já na odreagování i uklidnění "beru" gmax a Tsre5 s MSTS editorem. :) A vlastně ještě hra na cello. To je také dobrý lék na depky, když nějaké přijdou. A vlastně na vyčištění hlavy a takový detox je dobrý nějaký sport. Tedy v mém případě se vyřádím do pedálů bicyklu. Dnes byl u mě v prodejně po několika měsících obchodní zástupce a první jeho slova byla, že jsem pěkně zhubl. To potěšilo, že je to už i vidět. (protože u editorů tratí i gmaxu se naopak tloustne, proto nemám rád zimy, kdy už moc pohybu není ) :) Ale jinak tady v tvorbě do této hry je to jenom o velké trpělivosti vše dotáhnout do konce a vydat pro veřejnost.
Asi tak nějak to je.
A já jsem rád že jsem se naučil i to modelování. Pak to stavění tratí dostává úplně nový rozměr.
 

Pepa z Nuslí

Průvodčí
Pepo nemusíš. To jsou jen mé vedlejší produkty. :) Někdo bere pilulky :), ale já na odreagování i uklidnění "beru" gmax a Tsre5 s MSTS editorem. :) A vlastně ještě hra na cello. To je také dobrý lék na depky, když nějaké přijdou. A vlastně na vyčištění hlavy a takový detox je dobrý nějaký sport. Tedy v mém případě se vyřádím do pedálů bicyklu. Dnes byl u mě v prodejně po několika měsících obchodní zástupce a první jeho slova byla, že jsem pěkně zhubl. To potěšilo, že je to už i vidět. (protože u editorů tratí i gmaxu se naopak tloustne, proto nemám rád zimy, kdy už moc pohybu není ) :) Ale jinak tady v tvorbě do této hry je to jenom o velké trpělivosti vše dotáhnout do konce a vydat pro veřejnost.
Asi tak nějak to je.
A já jsem rád že jsem se naučil i to modelování. Pak to stavění tratí dostává úplně nový rozměr.
Taky se rád vyřádím na kole. Minule jsem jel od našeho baráku do obce Líský, kde je nová rozhledna, ale strašně blbě se tam jede. Je ale fakt, že už začalo to děsný vedro a tak jsem jel hned na zmrzlinu, která přišla vhod. Ale když se do toho kola opřu tak dokážu jet i strašné dálky. Kolik ty jsi ujel nejvíc? A teď z jiného soudku. V jakém programu děláš aktivity? Mám nový notebook, ale zde není CD mechanika, takže na starý MSTS editor aktivit můžu v klidu zapomenout a s novým editorem nejsem moc velký kamarád.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Mám nový notebook, ale zde není CD mechanika
Tak si CD převeď do iso formátu a instaluj MSTS z flešky. Já to tak mám už mnoho let. Anebo to jde po síti z druhého počítače, kde máš mechaniku. Já jsem si takto nainstaloval Adobe Photoshop Element, který mám jen na CD a na tuto verzi už není podpora. A jde to a funguje.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Další stanicí je Rangsdorf. Tady bude nutné vyrobit na míru šikmý silniční podjezd, aby to bylo možné ještě trochu srovnat. Naštěstí celý model mám v gmax uložený v dílech, tak není problém jednotlivé modelové kostičky ještě upravovat.
Už zbývá jen Wunsdorf, Dahlewitz a Blankenfelde. Poslední je současně velké staveniště, tam tedy jen doplním nějaké lampy a cedulky. Podle současného videa tam budou perony jinak.
A pak ještě bych měl udělat popisky zastávek na berlínském s-bahn z Teltowa ku HBF. A nějaké střechy. Tam by to chtělo i budovy u peronů. Třeba někdo někdy něco nafotí.
2808Rangsdorf.JPG
2808Rangsdorf1.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nejhorší pro stavitele tratí je, když letecké mapy dané oblasti jsou jen staveniště a dostupná videa také staveniště. V tomto případě Wunsdorf. Naštěstí tady máme vzácného člověka, který s vlaky ku Berlínu pravidelně jezdí a současné video mi do tří dnů natočil. Tedy v reálném čase je už staveniště jak Zossen, tak Blankenfelde. (ale to řešit nebudu, jen v budoucnu Blankenfelde, až bude na leteckých mapách a jestli se mi do toho bude chtít. :) )
Tedy jsem domodeloval perony s lampami a cedulkami Wunsdorf, kde už dělám komplet perony z jednoho kusu na míru kolejiště, aby nic neproblikávalo. Silniční přejezd je zrušený a v jeho místech jsou perony. Celé je to posunuté.
A poslední zastávka Dahlewitz. Ale ještě mi všude možně chybí nějaká ta stovka domečků. Do zimní aktualizace to zvládnu. Modelovací náskok mám slušný.
3008Wunsdorf1.JPG
3008Wunsdorf2.JPG
3008Dahlewitz.JPG
G max je už hodně nepřehledný, naštěstí mám už všechny perony a další tam přidávat nemusím. Stejný mám ještě soubor peronů 1. část a pak další samostatná nádraží s budovami.
3008gmax.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Něco doděláno ještě večer, zbytek ráno a už to vypadá líp. Jen nemám rád, když je něco do oblouku. Jako ten chodník v podjezdu. Naštěstí mám modely mostů v oblouku, tak z nich jsem ty plochy naklonoval a pospojoval. Ještě jsem musel posunout o 13 metrů blíž k silnici 2. nástupiště. Nějak mi to neladilo s fotomapami. Ještě, že je tam mám, ale to jistý člen tohoto fóra stále ne a ne pochopit a jen stále dokola ventiluje, jak je to škaredé. :) Ty fotomapy velmi hodně pomáhají s umístěním modelů, ale i tak to není nic jednoduchého. Nejprve je třeba vše vymodelovat.
Já jsem ty plochy pod mostem měl nejprve vyskládané z bloků opěrných zdí, ale to bylo tak škaredé, jak to nelícovalo se silnicí a prolnuté plochy problikávaly.
Jinak samozřejmě to chce doplnit nějaké ty plochy mezi peronem a silnicí na posledním obrázku, ale možná to půjde srovnat terénem v MSTS editoru.
Ale když se podíváte v poslední aktualizaci na Rangsdorf, tak teď už to bude úplně jiné kafe. Jako i ostatní stanice.
0109Rangsdorf1.jpg
0109Rangsdorf2.jpg
0109Rangsdorf3.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj. Jen tak na okraj pánové "frfňalisti", co tady do Zbyňka neustále dupete. Momentálně tvořím v Ostravě na hlavním a tak propracované nádraží, i s cestama pro jízfy vlaků, jak v depu, levé, pravé, uhelné, klobouk dolů. Posuny a jízdy AI vlaků přes návěstidla, absolutně bez problémů, tvorba aktivity jedna radost a o úplnosti kolejí, se netřeba bavit. Paráda.
 

Ali

Cestující
Hoďka je málo, my jsme dnes (bez elktriky) došlapali z Ol. až do Videl. Po modré pěšky dál až na Černík, ale na Švýcárnu jsme to už nedali. Zato ten fofr samonos zpáty, to bylo dílo... :) :D
 
Nahoře