Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ještě jsem trochu ladil.
A k blafounu to asi měli daleko.
Tak to měli od telefonní budky jenom metr. :) Nemám páru, jak to tam fungovalo. Asi ta budka byla k zavolání ke strojmistrům nebo výpravčímu.
Drážní telefon byl v každém větším nádraží. Například v Brně byl na prvním nástupišti. A odtud jsem volával ke strojmistům do Prahy, že končím směnu. To byl akorát čas, kdy se mělo oficiálně končit, ale já byl po noční už skoro doma.
2005Bubny1.JPG

A stavědlo 3 jsem udělal jako jeden velký objekt se všemi stavbami kolem. Takto ušetřím na objektech. A ten podklad se pak nijak nekříží a neproblikává.
2005Bubny2.JPG
 

Annihilator

Začátečník
A finančně nepodpoří a nepodpoří. :) :) Vždyť vždy se jedná o úplně nové traťové úseky, které by jste si například u Protrainu kupovali samostatně.

Ale já také když něco jde zadarmo nebo se slevou, tak toho využiji. Takové už jsme lidské povahy. Jenomže si tímto podřezáváme větev pod sebou. Bez výplaty svět nefunguje a bez peněz není ani tvorba.
Ano, tak když budete chtít jezdit převážně jako černí pasažéři, tak nebudou ani přestavníky, ani námezníky a basta. :) :) :) Anebo je dám jenom pro platící na flešky. :) :) :)
Ha ha ha. to byla jen legrace, ale nedalo mi nerýpnout si.
Ale je fakt, na druhou stranu, alespoň nemusím tak často balit objednávky.

Jinak aktualizace 102 nebudou nové tratě, ale opravdu jenom aktualizace s asi necelou stovkou originálních modelů po Praze.
Byl tady jeden kkt, který stále omýval stále dokola, že několikrát už investoval zrovna do tratě BP, však víte... a žadoval, aby vývoj nadále pokračoval dle jeho vize.

Taky jsem párkrát zaplatil za produkt (vždy za ztrátu dat) snad asi 5-6x za celou tu dobu. (pro některé to není asi moc, sorry).
Opět kvůli problému, který se mi vyskytl, dávám vše do kupy.
Poslední zakoupený kus má verzi 99.,což není tak dlouho. Proto jsem napsal slušně, zda pomoc někdo nabídne, či to nutně závisí jen na koupě produktu. Šlo pouze o jednu aktualizaci.
Aktualizace jsou zatím free, (to je velká oběť za velkou práci).
Vemte si to z jiného úhlu: Lidé by si měli pomáhat, pokud je to v jejich silách.

Věřím že od někoho, kdo by omýval jak všechno platí a trať BP bude podle představ a Hustopeče budou jen pobočka, pomoc těžko dostane, že.

Ale jinak Vás chápu.

Nyní už mám vše OK, ale určitě se mi za x dobu něco pom**á :) a opět si otevřu okénko pro zakoupení.
Děkuji
 

ML636

Signalista
A odtud jsem volával ke strojmistům do Prahy, že končím směnu. To byl akorát čas, kdy se mělo oficiálně končit, ale já byl po noční už skoro doma.
No, to bylo ještě ale v době, kdy republikou křižovaly dálkové vlaky ve dne v noci. Za posledních 10-15 let se tolik osekaly první a poslední rychlíky, že už si člověk bez noclehu nebo auta moc neškrtá. Taky ta Pannonia nebyla úplně blbá přes tu Vysočinu, měli tam noční osobní spoj. V prokladu s Metropolem, posledními a prvními denními expresy se dalo říct, že rameno Praha-Třebová/Kutná Hora-Brno-Břeclav-(-) bylo obsluhované prakticky nepřetržitě. No nic, OT.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Deteriovi došly mračouni, tak se nakonec vydal do Práglu a perony na hlavním mi nafotil. Dokonce mi i připravil podklady na texturu, tedy jsem nemusel nic nic z fotek upravovat a rovnat a za to mu patří velké díky.
Ale dál už asi budou následovat opět mračouni, jak jsem perony přetexturoval. (já mám perony po 10m blocích a Deterio mi udělal na texturu 4 čtverce vedle sebe a já z toho musel vystřihnout jenom dva, tedy ta červené dělení mám po 5 metrech a za to opět budou mračouni, protože to má být možná metrů 6 :) ) Od počátků jsem to měl vymyšlené, až bude originál textura, tu původní jen přeskinuji. Protože mapovat vše znovu, ne, děkuji, to bych nedal ani do vánoc. A také mu asi bude vadit, že 5. peron nemá mít uprostřed to cihlové dělení. Ono by to sice šlo komplet označit a trochu posunout mapování mimo červený pruh. Ale netuším, co to udělá s dírami v peronu pro podchody. Raději nebudu pokoušet. Stejně tam skrz střechy pořádně nevidím. Opět až na obrázcích bije do očí, že mám dvojité reklamní cedule. Já je minule udělal jako součást střech. Respektive je to pivot pro střechy, jinak by nešel převzatý model vyexportovat. Tedy musím znovu perony vygenerovat a bez těch reklam. A k nim připsat, že je to pivot ke střechám. Protože po měsících opět zapomenu, jak jsem to měl pospojované. Ty perony mají asi 40 drobných dílů.
Jinak ta moderní budova Fortuny na pozadí je také dobrá výplň jinak doposud prázdného prostoru. Těšte se na aktualizaci. Pražskou.
2205PhaHln1.JPG
2205PhaHln2.JPG
Ale ta zakončení v oblouku mám celkem dobře zarovnané, žádné větší deformace kromě některých středů. Ale bijící do by byla křivá hrana peronu.
2205PhaHln3.JPG
2205PhaHln4.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jelikož na hlavním nádraží stále padali z pilířů mostu ožralí posunovači, tak jsem stávající kostky postavil na míru a doplnil žádaným zábradlím. Textury pilířů jsou původní z už zbouraných mostů. Tu zbouranou část ulice na Husitské jsem doplnil o ty přístavky ku trati, protože jsem našel nějaké dobové fotky, viz poslední obrázky. Ale já z toho nemám takovou ruinu. :) Jinak moje verze tohoto nádraží je právě z tohoto období, kdy zbyly už jen tři původní mosty.

2305Praha1.JPG
2305Praha2.JPG
2305praha_zbourane1.JPG
2305praha_zbourane2.JPG
2305praha_zbourane3.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ještě poslední dodělávky. U modelu náspu s plochou boku hlavního nádraží jsem doplnil vegetaci nízkých travin (děkuji slezině RicarCZ za rozumy jak vegetaci přidat k modelu, aby nebyla černá), abych rostliny mohl přizpůsobit (zúžit, zkrátit, rozšířit tento blok vegetace a neměl zbytečně moc drobných objektů). A další věc model Praha hl n pošta má konec přístřešku ve vzduchu, tak jsem k modelu náspu přilepil i prodloužení peronu včetně zábradlí na druhé straně.
Už abych to vydal. :) Příští víkend udělám testy a v pondělí by to mohlo jít konečně ven.
2605PhaHln1.JPG
2605PhaHln2.JPG
2605PhaHln3.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Netuším jestli někdo poradí, protože v klasickém OR asi nikdo nejezdí.
Včera jsem jel aktivitu doma a žádný problém. Opravil jsem jenom časy odjezdů v Praze podle včera odečtených hodnot a že si aktivitu po kouskách projedu pro kontrolu v práci.
A tady nastala anomálie.
První úkol, napojit se na Sbahn a odvézt do HBF. OK. Druhý úkol, Sbahn odstavit na šturcové nástupiště. Vše OK. Opět přecházení na druhé stanoviště a to dvakrát. A jedu strojově pro chcíplý rychlík. A do najetí na soupravu vše OK. Přejdu na druhou stranu, hodím směr A až projíždím Dresden Mite, koukám na TM a čekám, kdy naskočí ze 60 rychlost 80 a skočilo tam nesmyslných 40. Ještě provedu posun odstavení lokomotivy, ale odjezdové návěstidlo spadlo na červenou a tím jsem dojezdil. Tak druhý pokus, třetí pokus a stále to samé.
Problém je, že po najetí na chcíplou soupravu je na TM šipka směru jízdy obráceně. Když změním směr aby šipka ukazovala správně, tak zase vlak začne couvat. Tohle se mi ještě nikdy nestalo. Nemá s tímto někdo zkušenosti?
chyba.JPG
A ještě jeden dotaz pro znalé. Jak se jmenuje ten zvuk, který přehrávají německá návěstidla. Rád bych jej vyměnil za ticho.wav, protože žádná návěstidla zvuky nevydávají. Ani mechanická, když jsou postavená. Nebo respektive, kde může být přehrání zvuku zapsáno. Tam by bylo jednodušší to přepsat nebo rovnou vymazat.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Zbyňku, nejspíš si nesplnil podmínku minimální vzdálenosti k hranici revers bodu. Stanoviště si změnil dřív, než se vlak flippnul.
Najeď na rychlík a sleduj na monitoru F4 polohu revers bodu. Až ti zezelená, teprve zastav. Pak přejdi.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Zbyňku, nejspíš si nesplnil podmínku minimální vzdálenosti k hranici revers bodu. Stanoviště si změnil dřív, než se vlak flippnul.
Najeď na rychlík a sleduj na monitoru F4 polohu revers bodu. Až ti zezelená, teprve zastav. Pak přejdi.
Tak tohle je dobré vědět.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zbyňku, nejspíš si nesplnil podmínku minimální vzdálenosti k hranici revers bodu. Stanoviště si změnil dřív, než se vlak flippnul.
Tak tohle možné není. Protože jsem to jel už mockrát a včera naposledy ve stejné verzi.
Právě i přes zmatky s opačnou šipkou jsem normálně dojel k nástupišti HBF, Postaveno skrz, ale na monitoru už nevidím šipky. A jakmile odpojím lokomotivy od vlaku, tak odjezdové návěstidlo spadne na červenou. Když se znovu zapřáhnu, tak se návěstidlo postaví.
Takže znovu, reverz jsem projel a najíždím na soupravu:
Vše je OK
aktivita1.JPG

Ale jakmile se spojím, tak už tady se otočí šipka směru. A když změním směr, tak se i šipka také otočí. Tedy vždy ukazuje obráceně, ale až od tohoto okamžiku.
aktivita2.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Už jsem doma. A závada záhada vysvětlena. Stejná verze trati i aktivity, počítač trochu lepší s W11, ale také Intel, také grafika RTX, ale lepší.
Jediná zásadní změna HW je, že oproti práci jsem si otevřel láhev červeného vína a najednou vše funguje jak má.
Po najetí na chcíplou soupravu, šipky už jsou správně. Za Dresden Mite naskočí správně 80 namísto 40, při odpojení od soupravy na HBF už návěstidlo nepadá a tedy na posledním obrázku vlak po odstavení chcíplé lokomotivy je připravený na odjezd do Práglu. V 8:34, tedy bez zpoždění. Takže komu bude aktivita blbnout jako mě, je nutné si otevřít láhev vína. Ale teď nevím jestli hned na začátku nebo stačí během hry. :) :) :) Ale hlavně, že vše dobře dopadlo. A počítač v práci, ten asi pude. Stejně nevyhovuje pro W11. Po žních půjde k Turkovi.
aktivita1.jpg
aktivita2.jpg
aktivita3.jpg
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Předpokládám, že ta ztočená šipka symbolizující revers je pod symbolem napojovaného vozu a není vidět. Máš ji snad v cestě, ne?
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Už finišuji před aktualizací a na mých stránkách jsem dal info o 3.6.2025 a v Novinkách dal asi 24 fotek (z toho jen tři jsem dal sem)
Předělával jsem sd soubory i na noční protože noční textury už mám připravené. A jen tak z legrace jsem je spočítal (označil a odečetl) .
Je jich celkem 98. Tedy 98 nových modelů z Prahy. Ale to ne domečků, ale celých bloků ulic a staveb, tedy jednotlivých domečků i stavebních prvků je násobně více.
Ale aby se neřeklo, že jenom já, tak Deterio mi poslal telefonní budku v originále jak do Buben patří. Tedy tu svou dám někam na nádraží, pokud si vzpomenu, kde telefonní budka kdy nějaká byla. :) V pozadí hotel Hilton, zvednul jsem tam asi o 5 metrů střechu atria. Na nějaké fotce jsem si všiml, že jí mám moc nízkou.

2705budkaBubny.JPG
 
Nahoře