Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Jak říkám, potřeboval bych s vámi i s Danem zajít na pivo a tam vše probrat a pak se mi rozsvítí ta pomyslná žárovka nad hlavou.
Ale jen tak mimochodem, vždy kontroluji nárazníky a opravdu je to všude na dotek. Máš to vychytané.
A kde a kdy a hlavně někoho místního. Nejspíše někdy o vejkendu. Jenže už vidím jak hostinská kouká na to co tam Dan dává za mašinu.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Počkej, posun času je přes 3 klávesnice, právě, že tohle mi dělal klasický OR, že jsem omylem zmáčkl lávesu a šup půlhodina navíc, nebo míň. V ORCZ se ti tohle jen tak nepodaří.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak jsem zatím dojel až do Prahy hlavního nádraží (na Smíchov a Buben příště). A musím konstatovat, že jízdní řád osobních vlaků podle MSTS nesedí. Vlaky v MSTS jezdily rychleji. Z Kutné Hory jedu včas. Z Kolína až do Poříčan OK, ale pak už jsem nabíral zpoždění. V Praze na hlavním mám tedy 4 minuty. A také mám pocit, že z Kolína jsem neměl jet první já, ale ten souběžný rychlík od Pardubic a já měl jet na blok za ním. Proto jsem časy zpočátku stíhal.
Tím se i vysvětluje i Pannonia se kterou jsem měl už v Malackách 3 minuty sekeru. Tedy u všech aktivit s osobní dopravou opravovaných z MSTS se musí natáhnout jízdní doby.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dnes se mi podařilo dojet až do Nymburka pro ten náklad, který jsem přivezl odpoledne. Dokonce i události fungují i když už jedu trochu jinak.
Tady se ještě držím původního scénáře a z hlavního jedu do Buben. Ten Sokol mi nějak moc svítí, asi jsem zapomněl ztmavit pro noční.
0407ToNoc0.JPG
Od Prahy Buben přivezu náklad do Nymburka ranžíru a pak jsem hledal zkratku jak se dostat od vlaku do předjízdného nádraží, kde se napojím na nový vlak do Všetat. Ale po té trase asi na 100m není trolej a na rozjezd moc dráhy nemám. Sice jen 20, ale podařilo se projet samotíží.
0407ToNoc1.JPG
Zatím je to hodně akční až nehratelné, musím opravit některé otočné body, jinak nedobrzdit o 10m v jednom případě rušička omezení rychlosti (Hrabovka) v druhém hrot výhybky (proto se nemohu v Nymburce víc rozjet, když jedu do úseku bez TV) a následuje vyjetí z trasy, které aktivitu ukončí. Ale asi na třetí pokus jsem to dal. Potřebuji dojet až do Všetat (na rozdíl od původní aktivity, kde se točilo v Dřísech). A pak najít nějaký vhodný traktůrek pro přestup. Minule byl Sergej, ale ten nemá moc pěkné stanoviště. Asi dám zamráču, ta je osvědčená. Ale ta lokomotiva 130, také nic moc. Tedy změny nějaké budou.

Jinak mám takový pocit, že v Sadské se křižovalo s osobákem. V jízdním řádu mám pobyt 3minuty. Ale nyní jedu o 20 minut dřív a Sadskou jsem měl na průjezd. Ale pak následovala legrace. Byl jsem ve střehu, co když se objeví traffic proti. A najednou vidím v dáli před sebou dvě poziční světla na kolejích. Přijedu blíž a to nebyl vlak, to dělal noční model dřevěného přejezdu od Nebuluse. Alespoň jsem se lekl. :)
 

Pajavlaky

Průvodčí
Od Prahy Buben přivezu náklad do Nymburka ranžíru a pak jsem hledal zkratku jak se dostat od vlaku do předjízdného nádraží, kde se napojím na nový vlak do Všetat.
Směrem od stanice Nymburk město bys nechával končící vlak na vjezdovém nádraží (po levé straně vedle osobního nádraží) a pro nový vlak směr Všetaty by ses přestavoval na „ústecký odjezd“ (levá skupina kolejí v ranžíru vedle směrových kolejí). Na předjízdné nádraží se z vjezdu musíš trochu krkolomně přestavovat přes obvod stavědla s ručně stavěnými výměnami, z něhož se zároveň vjíždí do depa (ovšem dráty tam jsou), a dále osobní nádraží. Z těch dvou kolejí na předjízdném nádraží, co nejsou kolejemi hlavními, se ovšem nelze ve směru Všetaty dostat na barvu, tedy z těchto kolejí vlaky v tomto směru neodjíždějí. Běžně se však z vjezdu na předjízdné nádraží jezdí odstavovat mašinky do šturců...

Minule byl Sergej, ale ten nemá moc pěkné stanoviště. Asi dám zamráču, ta je osvědčená. Ale ta lokomotiva 130, také nic moc.
Na screenshotu vidím „nic moc“ (v reálu ovšem krásné) stanoviště řady 122. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Směrem od stanice Nymburk město bys nechával končící vlak na vjezdovém nádraží
V době vzniku aktivity Topírna noc neexistoval ranžír, tedy vlak bylo nutné odstavit na předjízdné nádraží. Když se jelo do Nymburka podruhé a přes Sadskou, tak jsem tehdy odstavil náklad někde ve stanici. Ale po novu, když už ranžír existuje, tak od Sadské přijedu do ranžíru a tam vlak odstavím. A pak pokračuji dál a vrátím se do Nymburka osobní, abych najel na ten odstavený odpolední vlak na předjízdném nádraží. Teď se znovu dívám na letecké mapy a máš pravdu, trolej tam je. Tak proč ji tam já nemám? :) Dík za upozornění. TV doplním.

Ta lokomotiva 130, zvolil jsem nějakou vykopávku, protože se tam zvedají jen oba sběrače. Asi z dob, kdy býval funkční jen jeden sběrač. Proto musím najít něco lepšího. A ta kabina, denní byla OK, ale u noční mi vadí dost rozmazané budíky. Ale co by šlo opravit je pohled. Připadám si jako skrček měřící 150 cm, kdy sotva vidím za pult. Z praktického hlediska nevidím na ranžírku při posunu i když stojím 5m od ní. Musím na externí pohled. A také si připadám, jako by kabina byla předsunutá tak 5m dopředu. A když jedu do odbočky, tak nejprve to klame, že jedu rovně a se zpožděním kabina uhne správným směrem. Jojo. To je tak, když se něco klonuje a prakticky nezkontroluje, jestli vše sedí. Prý se má s mašinkou zastavit tak, aby u pravého okna byl nějaký sloup a pak na externím pohledu zkontrolovat, jestli ten sloup je také u pravého bočního okna.
 

Martin S.

Hradlař
Ta lokomotiva 130, zvolil jsem nějakou vykopávku, protože se tam zvedají jen oba sběrače. Asi z dob, kdy býval funkční jen jeden sběrač. Proto musím najít něco lepšího. A ta kabina, denní byla OK, ale u noční mi vadí ten bíle svítící volant a dost rozmazané budíky. Ale co by šlo opravit je pohled.
To se přímo nabízí balík ČDC 130 na msts-rw pro ORCZ a další Hrbaté ze stránky "ostatních" elektrických lokomotiv na témže webu... ;)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Cestou jsem před Lysou našel jedno vybočení, pěkně to tam drcne do boku.
0507VyboceniKarany.JPG
Taková malá v editoru přehlédnutelná odchylka. Ale šlo to pak kaskádovitě a musel jsem aktivovat a deaktivovat celý kilometr trati a tím znovu osadit 4 předvěsti a jeden kilometrovník.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Aspoň takhle projde trať pořádnou revizí.
To ano. Píši si poznámky. Ale těch modelů, co by to opět chtělo. :) Hloupá nástupiště. Například tenkrát jsem měl perony v oblouku kostrbaté, viz Zeleneč a je jich mnohem více. Zeleneč jsem trochu srovnal, protože mne to už bilo do očí, ale chce to jeden souvislý model. Ta doba skládání panelů po 10m je už pryč. :) V Nymburce jsem odjížděl na bílou. Tam všechna cestová z osobního nádraží byla špatně. Přelinkováno. Bubny. Směr Masaryčka se nedalo nikde posunovat na bílou. Tak jsem posun nalinkoval do nesprávné koleje. Kdyby nějaký vlak jel mimořádně do nesprávné, tak dostane rozkaz, že vložené je v poruše a pojede na bílou. My jsme tak někdy jezdili a ta bílá byla jen potvrzením, že vlaková cesta je postavená.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Ty to máš Zbyňku celkem podobné jako já. Co mi dříve připadalo jako dobré, dnes to považuji za jen dostatečné a něco už jako nedostatečné.
Jenže jak je vše propojené, tak mám velikou šanci někde něco totálně zbourat. A všimne si toho většinou až Dan. :)
 

ML636

Signalista
V Nymburce jsem odjížděl na bílou.
Jo, to mi připomnělo! Běchovice odjezd směr Blatov z 1. koleje je ve volné jízdě problém postavit cestu skrz a odjezd je tam na stůj skoro vždy, resp. nedaří se mi podchytit postavit si to tak, abych neodjížděl na stůj, ale 40 a volno.
Snad to neříkám moc blbě, neznám staré uspořádání schématicky, ale nultá kolej v projektu BP v Běchovicích není a začíná tuším až na Blatově, takže se ve správném směru vždy odjíždí z 1. koleje odbočkou do (?) pokračování 1. koleje (?). Kdyžtak mě kopni za ten popis. Pokud by tímto směrem nultá kolej BYLA už v nádraží, jakou cestu mám zvolit na průjezd Běchovicemi z 1. TK po 1.SK na 1.TK směr Blatov? Vjezdem na 3.SK?:rolleyes:
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
To se přímo nabízí balík ČDC 130 na msts-rw pro ORCZ
Ano, udělal jsem si consists a opravdu moc pěkné, stálo by za to tuto mašinku otestovat v aktivitě. Jenomže jsem opět narazil, že na tuto nemám zákonité. Popojíždím po nádraží a najednou mi začal houkat asi živák, než jsem jej našel, chvíli to trvalo, ale nic nepomohlo, stále houká, stále houká i když mám vše povypínané i HV. Nevím jak dál. V aktivitě bych asi skončil. Byla by nějaká rada, co to tam nepřetržitě může houkat? A čím se to dá vypnout?
ale nultá kolej v projektu BP v Běchovicích není a začíná tuším až na Blatově
Nerozumím otázce, ale když jsem jezdíval tenkrát z Prahy domů, tak kolikrát expresy brali na nultou už na vjezdu do Běchovic čtyřicítkou vlevo a pak už to mydlil po nulté až do pryč. Ale nejčastěji se tam najíždělo na Blatově.
 

Martin S.

Hradlař
Popojíždím po nádraží a najednou mi začal houkat asi živák, než jsem jej našel, chvíli to trvalo, ale nic nepomohlo, stále houká, stále houká i když mám vše povypínané i HV. Nevím jak dál. V aktivitě bych asi skončil. Byla by nějaká rada, co to tam nepřetržitě může houkat? A čím se to dá vypnout?
To se tak občas stane. Nemáš kód, mačkáš živák a najednou to začne řvát, ale žárovka na barvičkovači svítí. Jediné co mi na to pomáhá, tak počkat pár vteřin na zhasnutí žárovky a až pak stisknout tlačítko bdělosti. Proč to dělá, nevím. Možná by to @Icik zvládl opravit... ;)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
A ještě jedna věc mi chybí. Lávky pro pěší na výtoňském mostě i s tím schodištěm. Na druhé straně byl už jen plynulý sjezd. To musím vymodelovat, než most zruší.
Co jsem se tudy najezdil na kole, když jsem měl střídání na Smíchově. Jen po těch schodech jsem musel vzít kolo do ruky a přenést. Takový borec jsem nebyl, že bych to vzal akčně po schodech dolů. Po Praze jsem jezdil na skládacím kole, upragdovaném na Eska Turbo. Tedy to kolo bylo skladné a dobře se přenášelo a přitom jezdilo rychle. Sranda byla, že jsem jednou vezl na šichtu kolegovi 10 litrů vína z Moravy, nástup jsme měli na hlavním nádraží a já to valil na tom kole po magistrále s tímto zavazadlem 40 km/h (od Nuselského mostu je to z kopce, tedy jsem mezi auty rychlostně zapadl) a před hlavním nádražím jsem to vzal plnou rychlostí do parkingu taxi. A kolega šel zrovna po chodníku vedle magistrály a pak mi povídá, že jen kroutil hlavou a nevěřil, že se do toho tunelu v té rychlosti strefím a dole zastavím. Že to vypadalo legračně. Tenkrát se víno vozilo v plastových kanystrech, tedy žádná zbytečná váha navíc, jen těch 10 kilo vína. A ten kanystr jsem měl na zádech v batohu. Služební věci se zase vešly do zavazadlového prostoru bicyklu. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pokud na ni najíždíš a pak přestupuješ, dej před přestupem, zapnout napájení.
Dane, už jsem to pochopil a poté už něco na praseti funguje. Ale jen směr. Pak mne napadlo jen tak zkusit ctrl-K jako u peršana a ejhle, už jedu. Já už jsem do aktivity zařadil jak peršana ORCZSK, tak na hlavním najedeš na CZC130 ORCZSK. Tak uvidím, jak se zadaří.
Ale musím to zapsat i do pokynů v zadání aktivity, jinak by mne uživatelé aktivitu omlátili o hlavu. :)
Ještě mi poraď, jak upřednostnit traffic před vlakem hráče a jak se zadává traffic přes půlnoc. A pak to bude dokonalé.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Blokování je u návěstidla 3xxxx, kdy zadáváš hodinu a minuty do kdy blokovat (31255), to platí pro tebe i trafik.
Přes půlnoc už nic, je to opravené už asi rok, tedy standart, jediný co nefunguje, je hvízdnutí vypravčího, tedy tam je nutno pak sledovat jízdní řád.
Dan tu dal forum na návody co a jak v ORCZ: https://forum.msts.cz/index.php?threads/6371/
 

ML636

Signalista
To se tak občas stane. Nemáš kód, mačkáš živák a najednou to začne řvát, ale žárovka na barvičkovači svítí. Jediné co mi na to pomáhá, tak počkat pár vteřin na zhasnutí žárovky a až pak stisknout tlačítko bdělosti. Proč to dělá, nevím. Možná by to @Icik zvládl opravit... ;)
Tohle někdy dělají i Peršingy a Esa při namáčknutí živáka při zastavování, houkačka se zdvojí a ta na pozadí už nepřestane houkat. Pomáhá mi tam obsloužit OBE-1 a lehce nabrzdit, asi i odbrzdit. Zmlkne to.

Nerozumím otázce, ale když jsem jezdíval tenkrát z Prahy domů, tak kolikrát expresy brali na nultou už na vjezdu do Běchovic čtyřicítkou vlevo a pak už to mydlil po nulté až do pryč. Ale nejčastěji se tam najíždělo na Blatově.
Vyzkouším. Asi si linkuji nějakou blbou kombinaci mimo povolené vlakové cesty a nebude to chyba nastavení. Já už takhle staré Běchovice zažil jen v dětských letech, pak dlouhá pauza od vlaků a najednou... trojkolejka už z Libně. :D
 
Nahoře