Trať Bratislava - Brno - Č.Třebová - Kolín - Praha

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak a včera mi málem vše vybuchlo. Při krájení terénu někde za Ústím nad Labem mi spadl MSTS editor. Tak načtu znovu, teleportuji se do Ústí a pád. Tak načtu TSRE5, abych se podíval, co se tam děje, teleportuji se do Ústí a také rovnou pád.
Dobré ne? Bez zálohy by přišly dva měsíce intenzivní práce vniveč.
Když mám dlouho otevřený editor, tak se přestanou načítat další vzdálené čtverce a já chtěl ještě dopsat větu a asi omylem jsem štrejchl do tohoto prázdna a po save se to místo zničilo.
Tak jsem se podíval na poslední soubory Tiles, kde jsem zarovnával terén a těch 8 souborů dvou čtverců v jeden čas nahrál ze starší zálohy. Pak už jsem se tam dostal, ale stále namísto jednoho čtverce byla jen bílá tma. Zjistit, který je to Tiles se mi podařilo jenom v MSTS editoru světa. Možná to jde i jinde, netuším. Tak jsem i ten nahrál ze starší zálohy. A ještě mne napadlo nahrát ze zálohy TD. I ten se mohl poškodit. A podařilo se, po 20 minutách této pauzy jsem to dal dohromady a mohl pokračovat v práci.
S dotvarováním terénu mi zbývá už jen úsek Ústí nad Labem Střekov - Mělník. Tam to půjde celkem rychle. Nejsložitější to bylo z Bad Schandau do Ústí.

A v této fázi pak trať zaletním a vydám aktualizaci. Další fáze bude pokládka silničních dílů, které doladí další nepřesnosti, dokončí se nadjezdy a současně se už může osazovat vegetace a baráčky. Ale tohle si už mohu dodělávat pomalu, jak se mi bude chtít, když bude venku škaredě. Podstatné je, že trať jako celek je provozně funčkní. Bude tam určitě několik chyb. Někde může být nesprávný link návěstidel, jinde jsem možná zapomněl osadit rušení omezené rychlosti. Ale s tím se bude dát dočasně žít. Od toho je vlákno hlášení chyb.
 

Hradecak

Začátečník
Hezké odpoledne, vaše tvorba se mi hodně líbí sám mám vaší trať koupenou a nelituji toho :) jen se chci zeptat jestli jste nepřemýšlel o překopání úseku Pardubice Rosice - Hradec Králové, bylo by fajn létat z Pardubic do Hradce 160 jak je tam v současnosti, chápu že teďka máte práci na trati 072 apod. Ale jen mně to tak napadlo že se zeptám, jinak moc vaší práci obdivuji vypadá to suprově, a je skvělé že ještě se najde někdo kdo tvoří tratě do msts/open rails.
 

Hradecak

Začátečník
Tak to by zabilo nádhernou trať s nádherně vymodelovanýma objektama, toho jsem se bál, že se někdo na tohle někdy zeptá. :) Vždyť je celá tatrať jen o dvou zdech, zbourané stáblové atd..
musím souhlasit že trať je hezká, ale přece jenom bych se tam rád projel po novu:D, jeden z duvodu je že mám dům přímo u konkrétní trati.
 

Lazarus

Prudič
Tak to by zabilo nádhernou trať s nádherně vymodelovanýma objektama, toho jsem se bál, že se někdo na tohle někdy zeptá. :) Vždyť je celá tatrať jen o dvou zdech, zbourané stáblové atd..
Je pravda, že nové štreky jsou spíše samé beton, zdi a taková jakási novota. Pravda.
V jednom si užíváte historickou jízdu a kocháte se okolím, v druhém zase nejedete 2-hodinovou štreku půl dne.

A jak byly zmíněny ty modely, je třeba možnost v případné modernizaci modely nechat či mírně posunout co by vzpomínka?
Nemyslím přímo PB-HK, ale obecně. (PB-HK jsem naposledy jel ještě před modernizací, kdy se tam proháněla pendolína na Liberec.
V projektech BP a 321 je mnoho souběžný tratí, každá v jiné éře a dost modelů, původních budov zůstalo :)
Nebo jsou v tom i jiné problémy?
 

Dan J.

Strojvedoucí
Vidíš a já tam jezdím furt a nové spojení mne vůbec beoslovilo. Ale pravda je, že bylo potřeba, ale až udělajî 2 TK na vjezdu do HK.
 

Lazarus

Prudič
Vidíš a já tam jezdím furt a nové spojení mne vůbec beoslovilo. Ale pravda je, že bylo potřeba, ale až udělajî 2 TK na vjezdu do HK.
Tak jestli to vypadá jako „koridor“ se nedivím.
Dnešní doba je uspěchaná a všude je potřeba být hned.
A jak to tam vlastně vypadá z Rosic k vjezdu HK?
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
jen se chci zeptat jestli jste nepřemýšlel o překopání úseku
Chápu, ale já o takových věcech nikdy nepřemýšlím. Chápu i proto, že jsem si také modernizoval lokálku Hustopeče - Šakvice včetně přilehlých tratí, protože tady bydlím. Jinak bych se tímto také nezabýval. Ale tohle se dělo za rekonstrukce celého úseku Brno - Břeclav, který byl asi o tři km kratší. To byl hlavní důvod.
A za další, věřte tomu, že kdybych stále odskakoval na přání někam po trati a něco obnovoval, tak nepostavím nic, vše rozvrtám a přestane to bavit. Však to mnozí znáte. Proto si nenechávám do stavění mluvit. Právo by měl jen šikovný modelář, který by vyrobil krásné nové modely. Ale i tak, zrovna Pardubice i Hradec by se mi předělávat nechtěly.

Mě připadá hodně šíleného to co stavím teď. Za 2 měsíce 200 nových kilometrů. To už je na Chocolouška. :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak nějak ještě dodělávám drobnosti a jen doufám, že se tato beta aktualizace nových úseků tratí bude líbit. Určitě je to lepší takto komplet než dokončit finálně jen krátký úsek zakončený někde na zastávce v Kotěhůlkách. :) Takto to víc motivuje dílo dokončit. Na pár obrázcích paaralelní tratě 073/2 a 090
072-1.JPG072-2.JPG072-3.JPG072-4.JPG072-5.JPG072-6.JPG072-7.JPG
 

Hradecak

Začátečník
Chápu, ale já o takových věcech nikdy nepřemýšlím. Chápu i proto, že jsem si také modernizoval lokálku Hustopeče - Šakvice včetně přilehlých tratí, protože tady bydlím. Jinak bych se tímto také nezabýval. Ale tohle se dělo za rekonstrukce celého úseku Brno - Břeclav, který byl asi o tři km kratší. To byl hlavní důvod.
A za další, věřte tomu, že kdybych stále odskakoval na přání někam po trati a něco obnovoval, tak nepostavím nic, vše rozvrtám a přestane to bavit. Však to mnozí znáte. Proto si nenechávám do stavění mluvit. Právo by měl jen šikovný modelář, který by vyrobil krásné nové modely. Ale i tak, zrovna Pardubice i Hradec by se mi předělávat nechtěly.

Mě připadá hodně šíleného to co stavím teď. Za 2 měsíce 200 nových kilometrů. To už je na Chocolouška. :)
naprosto vás chápu, jen mně to tak zajímalo
 

Lazarus

Prudič
Tak nějak ještě dodělávám drobnosti a jen doufám, že se tato beta aktualizace nových úseků tratí bude líbit. Určitě je to lepší takto komplet než dokončit finálně jen krátký úsek zakončený někde na zastávce v Kotěhůlkách. :) Takto to víc motivuje dílo dokončit. Na pár obrázcích paaralelní tratě 073/2 a 090
Zobrazit přílohu 33897Zobrazit přílohu 33898Zobrazit přílohu 33899Zobrazit přílohu 33900Zobrazit přílohu 33901Zobrazit přílohu 33902Zobrazit přílohu 33903
(sranda)

To je na trati 072?
RJ a vozy?
Tak tomu se říká víra :D
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
To bylo schválně, aby jste si zvykali, protože jinudy se zatím do Prahy od Děčína nedostanete. :)
Však to každý může zkusit. Ještě proletí 160 km/h zastávkou Hrdly, tam se každému utáhne smyčka pod krkem a dál už mají být jenom Hrobce a tam pak skončí každý i když tuto stanici ještě nemám. :)
Tehdy když jsme měli na žabotlamách pendly do Lovosic, tak jsme se těm názvům zastávek smáli.
 

Venny

Signalista
Každý kraj má svoje... U nás se např. po válce z názvu Uhlice staly Úlice (viz německá forma názvu Uhlitz) a ze Stanovic zase Stanoviště (opět špatný překlad německého názvu - Stanowitz). Naštěstí v nápravných a křivdy skutečné i zdánlivé napravujících dobách to nikoho nenapadlo "opravovat".
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Práce na aktualizaci finišují, odstraňuji závaly a také drobné chybky. Ty skalní kameny mi připadaly moc vystrčené, tak jsem dnes na ně nahrnul hlínu a svahy jsou i víc strmé a lépe to vzájemně splývá. Už to myslím vypadá i lépe. Jaro klepe na dveře, měl bych to tedy během pár dní vydat. Bude to uzavřená předposlední fáze stavění. Ještě mám dilema, když už jsem položil tolik kolejí na 090, tak to po aktualizaci ještě propojit do Prahy. A pak to dokončit celé komplet. Protože z Prahy bude nutné prokličkovat do GPS souřadnic a rád bych se tam dostal co nejblíže za Prahou. Tedy hned za Holešovicemi, jak to půjde to uhýbat co nejvíce na jih. Je u toho možné, že se vše rozbije, proto bude výchozí bod aktualizace. Tedy za Holešovice nikdo aktivity neplánujte.
2203_090_1.JPG
2203_090_2.JPG
2203_090_3.JPG2203_090_4.JPG
2203_090_5.JPG
2203_090_6.JPG
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tak mne napadlo, že i když se bude ještě hýbat terénem při budoucím osazování silničních dílů a domečků, přesto mohu osadit alespoň ty bloky lesů, protože ty se vždy přizpůsobí změně. A také jsem málem zapomněl za Prostředním Žlebem na skalní bloky na vrcholcích. To video na YouTube je tak mizerné, že jsem si těch skal všiml v té mazanici až dodatečně. Ale hlavní důvod byl, že ta textura terénu na území Německa je tak hnusná a rozmazaná, že bylo dobré jí překrýt. Ale ty lesy jsem už dal všude. Jen koukám, kdo se míní vznášet nad svým vlakem, měl bych překrýt lesy i vrcholky kopců. Ta pleš na posledním obrázku. :)
2303PrZleb1.JPG
2303PrZleb3.JPG2303PrZleb2.JPG
 
Nahoře