Moje dotazy

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
#22
JiříkTK napsal:
Srandik32 napsal:
V aktivitě s výhybkama nepohneš,...
To není dáno aktivitou, to je dáno tratí.
Včera při nastavování a následném zkoušení f-ce návěstidla "Lc 2a" v žst.Opava východ mimo jiné zjištěno, že i v aktivitě přestavovat po stisku klávesy "G" lze ...

3cdec8255d5881fe9235cb1ed293fb0a.jpg

David
 
Naposled editoval moderátor:
#24
Manuální výhybky (v RE ..Mnl..) "respektují" trasování v aktivitě, ale můžeš si je sám přehodit a z aktivitářem definované trasy vyjet. Ostatní (nemanuální) toto ovšem neumožnují.
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
#28
Michal napsal:
Ano, manuální výhybky si snad vždycky přestavuješ sám.
Vím, vím. Šlo jen o informování "Srandika32" o tom, že ta změna trasy i v aktivitě možné je. Například přestavením náhodně uvedeného typu výměny.

David
 
#30
David Hájek napsal:
Vím, vím. Šlo jen o informování "Srandika32" o tom, že ta změna trasy i v aktivitě možné je. Například přestavením náhodně uvedeného typu výměny.

David
A už to někdo použil?Zajímalo by mě jak se bude chovat trafic.
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
#32
Srandik32 napsal:
A už to někdo použil?Zajímalo by mě jak se bude chovat trafic.
Tak to nevím. Já na tu možnost změn trasy u "manuálních" výměn přišel asi před sedmi lety v dobách, kdy jsem vstoupil na tenký led tvorby aktivit. ;) Osobně pochybuji, že by kdy byla CZ/SK tvůrci vydána aktivita s tím, že si by si "fíra" musel někde na trase sám postavit další cestu. Ono, pro tvůrce aktivity by tím přibyla další práce - v editoru tratí by si museli zjistit, kde je v trase vlaku hráče umístěna nějaká manuální výměna atd., což by se jim asi moc nechtělo. :oops:

David
 
Naposled editoval moderátor:

Jacek

Průvodčí
#33
David
Tak ono to není nic nového, proto taky asi ve všech tratích máme výhybky "ústředně stavěné". Když si představím nějakou svoji posunovací misi, v okamžiku kdy by si hráč postavil jinam, mise skončí patem, protože by vjel jinam než má a do scénáře už by se jaksi vrátit nemohl. Nezobrazily by se hlášky umístěné na jiné koleji, traffic by se zjevil pod hráčem, nesprávné návěstidlo by se nepostavilo, atd.
Manuální výhybky byly tuším na trati Mariass-Pass a byla tam nějaká posunovací mise ve stylu volné jízdy. Ale bez trafficu, bez návěstidel, reálnost nula.
 
#34
David Hájek napsal:
Osobně pochybuji, že by kdy byla CZ/SK tvůrci vydána aktivita s tím, že si by si "fíra" musel někde na trase sám postavit další cestu. ..
Na úzkorozchodce to používám často. Nějakou desítku metrů před první výhybku např. pískovny dám bod obratu. Tady hráč vyjede z trasy a dostane úkol typu: "Vlevo před sebou máš za násypkou naložené vozy. Tvým úkolem je na jejich místo dopravit ty prázdné, které jsi přivezl, a naložené odvézt. Jak to uděláš, je už na tobě. Jsi tu sám, nemáš po ruce posunovače a tak si musíš výhybky přehazovat sám." V prostoru mimo trasu pak umístím jednu či dvě hlášky vázané na místo, které je navedou zpět na trasu. On provede posun a vrátí se zpět na trasu za bodem obratu.
 
#36
Mc.Ota napsal:
Dá se tak třeba obsloužit nákladiště někde na lokálce, aniž by trasa musela být linkovány sem-tam.
Ušetří se tím spousta aktivitářovy práce a hráč je také nucen myslet. A pak je ještě jedna možnost: Když se zamění vozy a souprava má jinou délku, než na kterou udělal aktivitář bod obratu, tak si tu "neposlušnou" výhybku přehodí fíra sám. To jste se ještě v aktivitách nesetkali s hláškou typu: "Pokud se ti výhybka sama nepřestaví do odbočky, použij klávesu G"?

Co se týče tratí, existuje řada tratí, kde je mnoho manuálních výhybek, existují i tratě, kde jsou všechny výhybky manuální.
 
#37
David Hájek napsal:
Osobně pochybuji, že by kdy byla CZ/SK tvůrci vydána aktivita s tím, že si by si "fíra" musel někde na trase sám postavit další cestu.
Mám pocit, že v tramvajové Olomouci to v některých aktivitách bylo. Odstraňovalo se tím zasmyčkování a zamrznutí MSTS.
 
#38
Pánové,dodnes jsem si myslel, že o výměnách v MSTS vím vše, ale je mě jasné, že zdaleka ne. Snad proto, že v globalu BP snad takové výměny ani nejsou. Ale v každém případě by mě zajímalo zda by fungovaly jako alternativy, což by pak nebyl problém doplnit.
Také si mylím, že tohle info by nemělo zapadnout do hlušiny a mod. by to mohl přesunout do patřičného vlákna, např. "Stavba tratí"
Mirek
 
#39
Tím že použiješ manuální výhybku nic nezkazíš. V aktivitách se chová stejně jako normální, takže poku jí nalinkuješ do křivýho, trasa bude taky tam. Tudíž i traffic pojede tam, kam mu určíš. Plus to má už uvedené výhody. Když bude aktivita začínat v depu, trasu vedeš rovnou do stanice, ale ještě si můžeš libovolně šíbovat po depu sem a tam jak je libo, dozbrat uhlí, naftu, vodu, a podobně a pak pokračovat. Nebo lze takto na určité skupině kolejí sestavit vlak - pokud tam však nebudou návěstidla a to které ti dovoluje jízdu dál projedeš jen jednou.

Jestli by fungovaly jako alternativy v globalu BP je otázka, podle mne by měly být uvedeny v tsection.dat, ale to jsem neověřoval. A o použití tohoto globalu, případně vytvoření globalu dlašího se radši rozepisovat ani nebudu.
 
#40
Zase po delší době zdravím a mám následující dotaz: Nevíte, kde by se daly sehnat zvuky k lokomotivě 380 s takovým tím stoupavým zvukem (viz rozjezd na http://youtu.be/I5PQ3yxuYSQ?t=1m39s )? Hodil by se i u soupravy 640/650 od pana Skůry, který jí udělal.
 
Nahoře