Zahraniční vozidla do Open Rails

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Ok, já se tedy ztiším. A protože tady dnes frčí filmové hlášky,


tak ti jednu také osobně věnuje docent Vozáb vulgo pan Karfík. A varuji, mám kontakt na docenta Chocholouška.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Myslel jsem, že už konečně vznikl model vozu Faccpp se šroubovkou. Kdysi jsem si tento původem ruský model upravil zamaskováním SA3 spřáhla a hadic, přidal čela s nárazníky a spřáhly z vozu Ua a "poevropštělý" Faccpp byl na světě. Jenže právě z těchto důvodů vůz dlouho fungoval výhradně v osobním trainsetu. Ven s dostal až s nastavením pro ORTS na web VŽD.
Výše vyobrazené vozy tedy žádnou novinku nepředstavují. Jsou sebrané právě z VŽD se vším všudy, mají jen nový repaint a nastavení pro OR rozcetlované do inc. souborů (s balastem již nepoužívaných parametrů MSTS, parametry výhradně určenými pro hnací vozidla - do engu a bugem, který záměrně přidávám do kódu pro pozdější identifikaci).

No budiž, od toho nastavení a občas i nedostupné modely webu mám, aby se stahovaly. Ovšem pokud jsou recyklovány jinde, byla by slušnost uvést alespoň původ.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
No kdyby to tak viděli autoři původního modelu (cca. 12 let nazpět). Zcela "na hulváta" jsem u dekomprimovaného modelu ručním přepisem hodnot přesouval spřáhlo SA3 a příslušenství do středu objektu vozu. Úplně se to nepovedlo, což dokládá zbytek zmršeného ventilu na plošině a zbytek hadice k němu.
nepovedené.jpg
Těm dovedům to však nevadilo, vystavili to i s tím a dohledali jména autorů původního modelu
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
No, proč ne. A až jej vydáš, do měsíce bude i na tomto polském webu. Stejně tak jako repaint maďarky 313.2, který tam mají zcela bez uvedení původu (nastavení nechali původní, jen s přepsaným názvem), vozy Les a Rj a další. Tak si jdu raději přepucovat brejle nějakým pozitivním hadříkem, abych to přes ně i tak viděl.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
...vozy Les a Rj a další....
Les a Rj jsou s původními ReadMe, tak to je ok. A zeptali se mě, tak jsem jim tyhle dva posvětil. Kdybys viděl co se dělá v TRSku, tam se addony stahují zadarmo a pak prodávají někým jiným na tom jejich Auran tržišti.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Zrovna na těch jejich vozech je patrná jalovost toho include systému. Každý vůz (typ) má svoji podsložku v common.inc a v ní sadu .inc souborů, zvlášť pro prázdnou a zvlášť pro loženou variantu. Takže text původně obsažený v engu se pouze rozdrolil na sérii .inc samostatných souborů, přičemž má každý typ vozu svoji vlastní.
A častý argument že např. spřáhla jsou všude stejná a proto šup s nimi do .inc? Neměly být všude stejné. Existuje min. provedení standardní a pro vozy lehké stavby. A nejspíš i těžké. Liší se silou pružiny a masivností (mezí roztržení) šroubovky a táhlového háku. Třeba zrovna já na tohle hřeším a mám všude stejné parametry. V ORTS totiž panuje přísný zákaz zobrazování kolizí, takže roztržení vozů nehrozí. Jediné, co funguje, je přetržení hadic následované vypuštěním potrubí a okamžitým zabrzděním vlaku. Toho lze docílit např. vlítnutím ve vysoké rychlosti do oblouku s malým poloměrem. ORTS si nejdříve stěžuje, že cestující nebo náklad nemají pohodlí (hází to s nimi) a když se to fakt přežene, nechá roztrhnout hadice.

Smutné na tom je, že používání include je sice v souladu se systémem ORTS, ale současně .eng, .wag a .inc soubory obsahují množství starého balastu. Přesněji řečeno parametrů, které nejsou obsaženy v kódu ORTS. Ten je proto nezná a tím pádem nepoužívá.
Další kapitolou je používání parametrů ORTSCurtius_Kniffler, ORTSBrakePipeTimeFactor nebo ORTSBrakePipeChargingRate v nastavení .wag. Tyto parametry jsou určeny výhradně pro hnací vozidla, tedy do .engu.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Mně jako aktivitáře moc mrzí, že polské vozy, které jsem hojně využíval v aktivitách, coby žijící na ostravsku, jsou po tomto rozkladu eng a wag pro mne úplně nepožitelné. Hlavně mi tu nikdo neargumentujte výměnama za jíné vozy a pak následnou náhradou, to už by mi při opravách a tvorbě aktivit fakt praskl kokos. Nejlépe by bylo předělat Activity editor MSTS pro OR, když už vývojáři postavili na enginu MSTS OR, mohli by taky přepracovat editor na tvorbu aktivit a vzít si za vzor ten z MSTS, to co e na umitování třeba LC v OR je sice kosmeticky hezké, ale funguje na bázi AE a zkuste lítat v takovém prostředí na trati BP a dělat třeba manipulák, prostě oba programy na tvorbu aktivit pro OR stojí totálně za.... To samé následoval Hekl a za ním tento web. Hoši jestli fakt chcete, aby se vaše skiny a modely proháněli ve složitějších aktivitách po virtuálních tratí, tak s tímhle systémem rozpocování to bez normálního editorunepůjde. A nebudu zde vypisovat proč, ale TSRE con editor je taky kosmeticky nádherný, přímo vidíte vozy a soupravy, ale má stejně dětské chyby jako editor aktivit OR samotný. Vypisování by bylo na brožůru. Snad se tvůrci programů pro OR někdy odhodlají přijet na slezinu a tyhle věci probrat na místě, kdy jde ukázat fyzicky přímo na compu o co jde.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Že je v ORTS kaden větší důraz na "herní pohodu" je už známá věc. Úsilí lidí okolo je spíše napřeno na "přibližování" vizuálních efektů realitě než na jízdní vlastnosti a chování (brzdy, pohon apod.)
Takže:
  • Kombinací kláves SHIFT + _ incializujeme brzdy (= netřeba čekat, až se s tím kompresor, potrubí, brzdiče a vzduchojemy popasují).
  • Klávesou BackSpace můžeme rychlobrzdit a rychloodbrzdit bez ohledu na okamžitou polohu brzdiče. Někdo může namítnout, že některé lokomotivy to mají. Některé moderní ano, ale i tam bude daleko pravděpodobněji přemostění záchranné brzdy než její táhlo ...
  • Absence kolizního modulu dovolí psí kusy, například to napálit ve 120 km/h do šturcu, ve stejné rychlosti vlítnout do výhybek (bude alespoň frfňat, že je cestujícím ouvej).
  • Klávesou SHIFT+T dozbrojíme i na širé trati při max. rychlosti.
Asi by se našly i další zjednodušení.
 
Nahoře