Hlášení chyb pro trať Bratislava - Praha v Open Rails

KarlicekM

Skladník
Dobrý den, já mám na návěstidle stůj, pokud jedu prostřední kolejí Českým Brodem a chci pokračovat na Úvaly po pravé koleji. Pokud jedu z Brodu po prostřední, tak mám volno.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj před minulou aktualizací jsemzapoměl napsat, projeď prosím všechny stanice na trati Zaječí - Hodonín a uber lidi (procenta) max 5%. Poněvač jinak OR neskutečně dlouho nabírá cestující. Jde to upravit přímo v aktivitě, ale je to takový úkol navíc. :) Jinak koukám, že jsme na další straně, o stránku vzdad je problém v Břeclavi.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Ať mám postavenou trasu, kamkoliv do nákladního od posledního nástupiště v Břeclavi, mám postaveno na stůj a neprojedu ani přes tabulátor.

Tak EDIT:
Klávesa "Tab" vůbec nefunguje, jako by návěstidlo nebylo a pokud tam dám blok, kódem 3 XX XX to jest blok do doby posunu, tak pak už se nedá projet, ale nic to nemění na tom, že je něco špatně, traffic to neprojede vůbec.
@bob57.cz odpovídá:
Na STŮJ nejde postavit, na STŮJ se shazuje z návěsti dovolující jízdu.
Postaveno je jen na návěst dovolující jízdu.
Rameno se zvedne jako falus, jede se. Klesne, nejde to, je zákaz jízdy.
Jednoduché.

Postaveno k jízdě.
Shozeno k zákazu jízdy.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Já jsem Bobovi odpověděl a už mně ty deatily začínají srát. Hoši nejsem železničář a každý pochopí co jsem chtěl říct. Jestli má Bob potřebu chytat mně za slova, tak může začít testovat BP a dělat aktivity za mne. Samozřejmě rád se přiučím, ale jeho mejl začal: " Vysvětlete tomu neumětelovi..." Takže asi tak...
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dane, ty se naotravuješ :) :) :) S takovou nic nedostavím. :)
Ta Břeclav mi zabrala dvě hodiny. Boural jsem návěstidla, výhybky a nic. Návěstidlo nepustí. Ta skupina kolejí s tím nemá nic společného. Dostaneš se tam po sousedních kolejích. Nakonec po všech kombinacích jsem dal natvrdo "rychlost 40 bez linku" a už to funguje. Dá se konečně projet na barvu. Na lokálkách máš moc lidí? A to nejde regulovat v aktivitě? Já si myslím, že to šlo. Protože já vždy nechávám default. Jen když se jedná o nějakou prdel na samotě, tak tam nastavím třeba 2 lidi.

KarlicekM: Stejná situace jako v Úvalech po opravě základní polohy výměny. Vazby se nenarušily, tedy vše se tvářilo OK, ale linky návěstidel byly špatně. Opraveno.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, jasně, že to jde. Ale nesmí na to tvůrce aktivit zapomenout, jinak se stojí třeba v Mutěnicích zastávce 3 minuty. Tuším že tam, už nevím, určitě je ale 20% třeba v Kobylí na Morave. Nic, ale kašli na to, tohle bylo tak bokem. Za tu Břeclav jsem moc rád. Sice v aktivitě už jsem to ochcal, ale traffic už projede (nákladní vlaky).
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj Zbyňku.
Je prosím v pořádku tohle:
Ve Vyškove na Moravě pouštím před sebe pravidelný R 915 a já jedu za ním na blok. Dle traťového monitoro je hned za zhlavím 40, 80 a 100. Avšak až po návěstidlo dělící oddíl je stále rychlost 80 km/h.?
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, ještě k tomu videu, je správně, že mi na opakovači svítí červená místo žlutá, když jedu za vlakem na blok?
 

Martens

Strojvedoucí
Ahoj, ještě k tomu videu, je správně, že mi na opakovači svítí červená místo žlutá, když jedu za vlakem na blok?
Dane, je to jedna z možností - když vjedeš do prvního volného oddílu za obsazeným a máš před sebou oddílové návěstidlo na STŮJ.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dane, ty jsi to zase celé popletl. :)
Návěstní opakovač a jízda na blok, to je jenom na tratích s automatickým blokem. Například koridory. Ale trať Brno - Vyškov - Přerov, například, tam žádný automatický blok není, kromě úseku do Slatiny, pokud jedeš tudy. Tam neexistuje žádný přenos návěstí na opakovač a svítí tam jen to bílé světýlko, jak mačkáš živáka. A oddílová návěstidla ani odjezdová nemají nahoře žluté světlo. Jezdí se vždy na volno. Protože oddílová a vjezdová návěstidla mají samostatné předvěsti. Tady pak není jízda na blok, ale na odhlášku. :)
Tedy správně, pokud pojedeš na nekódované trati, měl by jsi si opakovač vypínat. MSTS ani OR to rozlišit neumí, stejně jako neumí rozlišit koleje s a bez troleje. Škoda.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dík za objasnění. Ovšem kde zapínat a vypínat opakovač, to už je nad mé síly, ještě si pamatovat tohle... Škoda, že to fakt neumí OR rozlišit sám a s těma drátama, to je taky škoda.
 

Acatus

Hradlař
Pro pochopení té absence výstrahy by se to velmi neželezničářsky dalo vysvětlit tak, že ten opakovač a traťový monitor kódují na trati s automatickým hradlem pouze ta hlavní návěstidla, zatímco samostatnou předvěst nevidí (nekóduje). A na ní máš právě onu žlutou, kterou bys (zvyklý autobloku) tak očekával na předchozím hlavním návěstidle, které tě s vlakem pustilo do onoho volného úseku s červenou na konci, tedy před obsazeným úsekem (příp. nepostaveno). Takže přejíždíš z úseku do úseku na volno a hned ti skáče na opakovači červená, protože tu samostatnou předvěst VZ nekóduje. Tu vidíš pouze ty jako fíra. Podobně tomu je třeba na trati 321 na Slovensku, kde jsou některé mezistaniční úseky při jízdě v nesprávném směru taky na hradla a tam už kódovat musí, protože tam traťová rychlost je už vyšší jako 100 km/h.
Jak se zapíná opakovač bývá v readme. U nových barun tuším ctrl nebo alt + R.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj. Ano, Alt+R, já jen nevěděl, kdy ho vypínat, start mašiny je s vyplým, takže vlastně, kde opakovač zapínat. :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj Zbyňku, jsem na cestě do Třebové a někdo mi před Tatenicema ukradl kus všeho, je tam díra nicoty.
tatenice.jpgtatenice2.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Vyzkouším, jedu ale v noci, přes den jsem to tam právě nezaznamenal, že by začal dělat OR podobnou rotiku jako MSTS? Tohle se mi v OR ještě nestalo a to ani na 321, kdy jsem měl trasu RegioJetu Praha - Košice. Na tohle schválně ještě kouknu. Jen doufám, že nemám poškozený nějaký soubor, jako tehdy v Pečkách a nebudem to muset řešit jako kdysi, že jsi mi soubory posílal. Poněvač kdyby nestíhal PC, tak mi pak bude chybět i krajina dál, ale kromě tohodle místa až do Třebové nechybí nic a ten úsek jsem jel bez jakéhokoliv traffic.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak ve volné jízdě v pohodě, ale stejně je mi divné, že chyběl jen tenhle kousek (na obrázku níž). Nemá ten objekt zadanou nějakou menší důležitost? Moc těmhle věcem nerozumím, ale pak až do Třebové jsem měl krajinu a vše v pořádku. Když tohle kdysi dělal MSTS, tak krajina mizela v kuse a né jen jeden dílek (bjekt).
tatenice3.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
No, já tam právě taky jel x krát, ale ve dne a pod Win7, tohle mně totálně dostalo, vem si, jak dostává na prdel PC v Břeclavi, v Brně, v Olomouci a tam mi nezmizlo nic. A najednou kousek tunelu před Tatenicemi a to jen ten kousek a pak zase vše fungovalo, navíc, tohle se mi stalo v testu, kdy jsem měl trasu pouze z Olomouce a Olomouc - Třebová bez traffic. Takže z toho jsem úplný magor. Tohle nechápu, teď jsu testovat výseč aktivity ze Zábřehu na Moravě do Třebové, v Hoštějně můj historický vlak pžedjíždí "žluťák" a já musím přepsat jízdní řád. Tak uvidím, co to udělá. Navíc, to že to nikdo nehlásil, není záruka, že tam nemůže být nějaká chybka, kolik lidí tady jezdí v noci? A kolik lidí jezdilo místy, kde jsem objevil chyby v návěstidlech. Uvidíme, jak dopadnu a schválně to před tím tunelem uložím a nahraju.
 
Nahoře