Hlášení chyb pro trať Bratislava - Praha v Open Rails

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jelikož se nám už mixují hlášení chyb v MSTS a OR a je už v tom pak guláš, co je vlastně chyba v trati a co je chyba jen OR, že to neumí přečíst, vytvořil jsem tohle vlákno i zde.. Dávejte sem prosím nejen text, ale i obrázky. Aby to viděli i vývojáři, co funguje a co se chová v OR proti MSTS divně.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Otestován v OR viadukt před Chrlicemi přepracovaný od Matese, který se zde v původní verzi nezobrazoval a naskakoval až s velkým zpožděním. Vyměněno všude, kde byl osazen a už by neměl být problém. Právě při pohledu z kabiny nebyl vidět vůbec a zobrazil se až v bočním pohledu, ale také ne hned. Zřejmě vadil pivot mimo model. Uvidíme, co na to ostatní podobné modely také s pivotem bokem. Testujte. (zapomněl jsem si zapnout trakční vedení. Už aby se to vyřešilo a šlo by v trati na kolejích označit, kde trolej se bude zobrazovat a kde ne. )
chrlice_viadukt1.jpg chrlice_viadukt2.jpg
 

Milan Vašata

Cestující
Od zastávky Klučov, 2. kolej, směr Český Brod při pohledu dopředu chybí levá část kopce,
při vjezdu do Praha hl.st. od rychlostníku 35 km/h je vidět obrovský kopec. Ten zde patří?
Milan
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Je nutné ukázat fotku, nevím jaký "obrovský kopec" se jedná. A dělá to jen v OR ?
Ten Klučov, to je záležitost MSTS ne OR, tam je třeba dogenerovat terén. Jednou na to také dojde.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Aha. Tak tohle je vlastnost OR, který zobrazuje pohledy jako záběr teleobjektivem. V MSTS tohle je vidět v mlze. Ten kopec už je srovnaný. Bylo to pozadí na pohled z železničního mostu přes Vltavu, aby tam nebyla bílá plocha nicoty. Nyní je tam panorama Pražského hradu a je možné, že ten kopec už je menší.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nejedná se jen o chybu jen v mé trati, ale nedořešení jedné základní věci v OR, která se v MSTS hodně používá.
Na ocelových mostech nebo na kanálech a všude tam, kde nemají být vidět pražce a štěrk se používá vlastnost, že se nezatrhne u modelu pod kolejemi "Terenní objekt" a pak se zobrazí jen koleje.
Open Rails tohle ignoruje a pak máme na ocelových mostech pražce a štěrk a v depu na kanále to samé. V MSTS to vypadá jako na druhém obrázku, kdy v OR musím s kamerou pod úroveň kolejí. Prosím vývojáře o vyřešení. Taková místa jsou na všech tratích, co byly v MSTS vytvořena. Tyto screeny jsou v nastavení bez naklápění kolejí.
141onj1.jpg 141onj2.jpg 141onj3.jpg
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Další důležitá připomínka - chyba v OpenRails.
Všechny modely, které mají pivot bokem v OR mizí.
Dělal to viadukt, dělají to skupinová odjezdová návěstidla, která mají prodlouženou dráhu, aby bod návěstidla byl za poslední výměnou a návěstidlo mohlo stát ve stanici. Pak jsem si všiml domek u přejezdu v Senohrabech, má jen pivot kousek bokem a také před nosem, když se vlak přiblíží, zmizí. Ale u návěstidla je to hodně zásadní, aby bylo vidět.
Pak je jeden rušivý efekt, možná to jde řešit v nastavení. Veškeré pohledy kamery jsou jako teleobjektivem, tedy vzdálené pozadí je hodně blízko. Viz obrázek výše. Ten kopec na pozadí má být několik kilometrů daleko, ale v MSTS kvůli dohlednosti 2000m se vzdálenější hory a objekty na pozadí dávají o několik kilometrů blíže. V MSTS je to perspektivně správně, ale v OR jsou všechny vzdálené objekty přiblížené, jako by se nacházely například 100m daleko.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Souřadnice nepomůžou, neznám z hlavy GPS :) Ale jestli je to někde mezi Kostěnicemi a Pardubicemi (podle protihlukových zdí), tak tam jsem vykácel téměř vše a nahradil novou vegetací. Ne z Kostěnic, ale asi kilometr a něco před Černou za Bory, jak se zatáčí od trati ta silnice. Ta je také komplet nová až do Pardubic.
 

pepah

Pokladník
Já jsem našel v 310ce zatím asi 10 míst,kde je strom přímo v koleji,
dělají to skupinové stromy.
Takže buď to vše posunu,nebo počkám na opravu OR.:(
 

Buffin

Začátečník
Dobrý den, nevím čim to je, ale v Brně na hl.nádraží se mi nezobrazují kousky koleji, ale v MSTS se zobrazuji cele koleje,cim by to mohlo byt,před poslední aktualizaci trate se mi zobrazovali koleje cele. Děkuji Buffin ☺
 

Milan Vašata

Cestující
Trať BP, žst. Leváre a železniční přejezd, málem došlo k tragické nehodě, těsně před rychlíkem projely přes přejezd dva kamiony. Dělá to z obou stran.
 

Miran

Moderátor
Správce
Trať BP, žst. Leváre a železniční přejezd, málem došlo k tragické nehodě, těsně před rychlíkem projely přes přejezd dva kamiony. Dělá to z obou stran.
Tohle se tady řešilo již asi 10000 x. Sice v MSTS, ale to je jedno. Řešení není, to je vlastnost přejezdu na vícekolejné trati.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pro info, sem nepište chyby v MSTS ale jen ty chyby, které jsou chybami jen v OR a v MSTS jinak není problém.
Velké Leváre teď nejsou v plánu. Zatím dávejte do aktivit rozkazy OP.Anebo si užívejte reál, buď to autům před vlakem vyjde nebo nevyjde.
 

Buffin

Začátečník
Já napsal ze mám problém v OR a v Brně, ze se mi nezobrazují kousky koleji,ale vlak jede dal jako by tam byli
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Projel jsem Brno přes OR a vše všude kde má být. V MSTS ti to jde, máš aktuální verzi OR.
 

Buffin

Začátečník
Mám, ale pořád to tam chybí, možná mám něco blbě nastavené v OR ... pak na to hodím očko :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pánové, sem nepište, co máte u sebe špatně nastavené, protože zde to má být k nahlédnutí, co mám opravit nebo prověřit jako skutečnou chybu a když tady uděláte pokec, tak se vše odsune do pryč a nic se neopraví.

Někdo, myslím Francek psal, že byl problém se stromy v kolejích i někde u Bílovic nad Svitavou. Prošel jsem to v editoru až do Blanska a nebezpečně blízká pole stromů trochu odsunul. Pak jsem projel Brno - Blansko v OR a žádný problém zde není. Jen u naklopených oblouků pražce propadlé do šedé hmoty viaduktů a zdí. Tak to v editoru trochu snižuji.
 
Nahoře