Trať Ztracená_old do Open Rails

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Ode dneška můžete kromě Hradce stahovat i betaverzi Ztracené_old. Prosím, nalezené chyby v OR pište do tohoto vlákna, až toho bude více, upravíme a první betaverzi pro OR nahradíme betaverzí druhou. Trať upravená pro OR je samozřejmě provozovatelná bez problémů i v MSTS.

No a když už jsem se začal pohybovat ve slovenských horách, další poupravenou tratí v pořadí bude nejspíš Žarnovička.
 

BR601

Pokladník
Vďaka, už sa teším kedy sa nej cez víkend preveziem. Hold, úprava msts tratí pre OR, klobúk dole... Upravili ste tú verziu zo 600mm železničkou?
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
výhybka.jpg

Takovýto model výhybky, jehož součástí je animovaný přestavník, si mohu dovolit osadit tak akorát do větších nádraží. Na malých nádražíčkách se přestavovalo ručně. Nevíte prosím o modelu desetistupňové výhybky stejných rozměrů, ale s animovaným ručním přestavníkem?
 

Milan Vašata

Cestující
Ahoj Jirko,
tak jsem projel tvoji nádhernou a malebnou trať, opravdu se povedla.
Ze směru Skalka do žst. Mlýny cca 1 km před stanicí Mlýny je celý násep ve vzduchu. Totéž 2,4 - 2,1 km před žst. Pustý Hamor je násep ve vzduchu.
Milan
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Milane, máš zapnuto naklápění, že? Při zapnutém naklápění OR (zatím?) neumí naklopit jiné modely kolejí než klasické placaté 2D podloží + dvě 3D kolejnice. Pokud použijeme lepší modely, tak je OR při zapnutém naklápění dobře nezobrazí. Takže zkus vypnout naklápění a bude vše OK. Holt uvidíme, co řekne čas.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Úzkorozchodka ve Ztracené_old nepotřebovala pro OR takřka žádnou úpravu. Bylo to dáno tím, že jsem se snažil už při její nedávné stavbě co nejvíce eliminovat problém spočívající v tom, že v MSTS se zobrazují koleje nad terénem. Pak ty centimetry, o které OR ještě zvýší výšku kolejí nad terénem oproti MSTS nijak zvlášť nevadily a je vše takřka OK. Jenže tato drážka je skoro v rovině.

Včera jsem se pustil s nadšením do Žarnovičky. Prošel jsem cca 5 km a po projetí výsledku v OR jsem to vzdal. Místy jsou koleje 30-50 cm nad terénem, čehož si v případě dvoukolejné trati "necvičené" oko ani nevšimne, ale v případě úzkorozchodky je to sakra vidět. Dodatečně pozvednout terén nebo snížit výšku kolejí v tak velkých sklonech a kopcích okolo je takřka nemožné. Jedinou možností, jak upravit úzkorozchodky je podnásepování. Jenže nemáme modely úzkorozchodných náspů. Takže v případě Žarnovičky a pravděpodobně i JZD_760mm se budete muset (zatím?) spokojit s verzí MSTS.

Co se týče Dvoukolejky, tu si nechávám až na příští sezónu (tj. na příští dlouhé podzimní a zimní večery). A nejjednodušší řešení bude z ní úzkorozchodku smazat.

PS: Ventiluju ten problém zde, nechtěl jsem zakládat vlákno Úzkorozchodly pro OR
 

Stingray

Skladník
Tak jsem měl konečně chvilku na okouknutí Ztracené_old (žel ještě ne projetí) a musím zkonstatovat, že pro mne nemá chybu. Jako už u minulých Tvých výtvorů, i tahle trať je nádherně propracovaná co do detailů krajiny, ale i příslušenství a vybavení dráhy. Zkrátka potěcha pro oko i pro duši. Samozřejmě jsem si hned musel proletět celou trasu šestisetmilimetrovek (je to taková trochu moje úchylka). Za sebe velice děkuji za další počin z Tvé dílny. Mňam ;)!
 

dares

Začátečník
Pro zájemce, kteří nemají přehled, jak to na trati vypadá a také pro sebe jsem si vytvořil dopravní mapku v příloze. Snažil jsem se dodržovat vzhled a význam z wiki pro popis tratí (ČJ/EN), nicméně jsem stanice a zastávky upravil pro lepší čitelnost.
Případné chyby mi dejte na vědomí. Pokud bude zájem, udělám i EN verzi.
 

Přílohy

  • ZtracenaOld_mapa.pdf
    209.4 KB · Zobrazeno: 58

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Dobrá práce, díky. Podle mé paměti je vše v pořádku. Snad jen ve Ztracené jsou ještě větší dva viadukty přes údolí. To by mohly být další orientační body. Jeden je tuším kousek od Modravy směr Stará Voda a druhý mezi Malou a Velkou Dolinou. Ale to už je detail.
 

dares

Začátečník
Mapy jsou dělány zpravidla takto: v TrackVieweru základní mapa včetně mostů (v mapě most, řeka). Pokud bylo v mapě "mostek," nezakresloval jsem. Pak průjezd vybranými stanicemi/zastávkami/oblastmi k ověření stavu zakreslení. Ale projedu dané úseky a upravím. Tady je místa dost, Dvoukolejka je prostorově horší.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Já nemyslel nějaké malé mostky, těch je tam fůra, ale dva pořádné kamenné viadukty.
 

dares

Začátečník
OK. Projel jsem to zrychleně od Skalky do Staré Vody s oblíbeným papouškem (pro tuto chvíli ještě že OR neakceptuje limit a povolí jet i přes 170km/h s 477.0) a dokreslil jsem viadukty, kde bylo na můj vkus tolik materiálu, že si to zasloužilo dát do mapy. Tedy druhá verze.
 

Přílohy

  • ZtracenaOld_mapa.pdf
    210.3 KB · Zobrazeno: 33

dares

Začátečník
Projížděl jsem s TU48 UZK v depu u Polany a střecha na koleji "před remízou" je vůči této loko nízko.
Polana_dilny_depo.jpg
 

mmouka

Hradlař
proc jezdíš s mašinou na 760 mm na rozchodu 600 mm. Na drážce se jezdí jen s mašinkama polní a nebo důlní drážky
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
... dokreslil jsem viadukty, kde bylo na můj vkus tolik materiálu, že si to zasloužilo dát do mapy. Tedy druhá verze.
Ano, tak nějak jsem to myslel. A kdybys při takovýchto zkušebních jízdách zapisoval další chyby a případně udělal i screeny těch méně zřetelných, bylo by to skvělé.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj Jirko.
Prosím tě, je chyba u mne, nebo v trati, global 310 a před stanicí Mlýny směrem od Skalky není pod kolejí násep, zkusil jsem vyměnit global 310 za uni global, ale teď nevím, zda to OR neignoruje z uložené pozice, násep tam není ani pod uni globalem.
Násep před Mlýny.jpg
 
Nahoře