Verze 5.1 a 5.2
Verze 5.1 je mírně upravená verze 5, především v šuntech a MaxPower jsem ji přidal do výkonu.
Verze 5.2 je kompletně přepracovaná TCharka, a to na základě poznámek fírů a důkazů z reálu (videa).
Poznámky a poznatky z provozu:
- loko řady 240 drží rychlost 100 km/h se dvěma vozy řady B na 10. - 12. odbočku,
- v reálu, vlak o hmotnosti 1500-2200 t. drží (řada 230) na rovince při dosažení požadované rychlosti 20.-26. odbočka,
- laminátka při rozjezdu snese i těch 1200A ( za sucha ), ale to je fakt strop,
- normativy pro řadu 230 jsou výše,
- z videa na 2 x 230 je patrné, že 1. st. jde fírovi na cca 300A, druhý na 500A.
Proto jsem TCharku ve verzi 5.2 překopal, aby mi při sladěných proudech nabíhaly Ametry alespoň přibližně a udržela rychlost na zmíněných odbočkách. U TCharky verze 5 a 5.1, tedy přesného přepisu ORTSTractionCharacteristics dle grafu, toho docílit nelze. Nevím, zda-li je to tím, že mašiny jsou za ta léta přeladěny, rozdíl zatím nechápu.
Proto taky vznikla verze 5.2. Předpokládám, že se do ni teoretici a jejich likeři pustí, ale mám to na háku, neb máte k dispozici verzi 5 ze čtvrtku, která je dle tech. parametrů.
Shunty z 26. odbočky nasimulovat neumím a ani to asi nejde.
Verze 5.2 udrží v přímé a bez sklonů hmvl 1800t v rychlosti 88 km/h na 23. odbočce. Při testech bacha na použité vozy!!! Jezdím u ložených vozů na tření 1600 N a celkový odpor lehce přes 4000 N, tak se slaďte, ať se bavíme o tom samém. A taky, primárně testuji na trati BP a ne na "přímce" bez okolních zátěží, protože je to laděno pro mapy MSTS - OR, tak to chci cítit v reálné mapě, na které to budete hrát. To ale neznamená, že bych měl výhrady proti zkušebním "lajnám". Břeclav - Brno je ale dobrá lajna a naopak Tišnov - Vlkov slušný krpál.
Obě verze jsem projel paralelně s videem a výsledek si můžete ověřit každý sám. Parametry vlaku z videa máte výše. Opět bacha na odpor použitých tažených vozidel.
Závěrem k engu 230ACT:
Nikomu ho nenutím. Komu se to ladění líbí, máte do svých trainsetů další volbu (nezapomeň si přepsat název engu dle svého trainsetu!), ostatní si jezděte na čem chcete. Lehce lze dle toho přepracovat i plecháče, kdyby někdo potřeboval rozjet na vjezdu do Řikonína od Tišnova vlak "na normu" ve 21 promilích.
pozn. k modelu:
Kdyby někdo náhodou začal ladit model laminy, přimlouval bych se k posunutí nárazníků blíže k ose loko a zúžení mřížky houkaček ve vertikálním směru (to druhé možná jen chyba skinu).
pozn ke zvukům:
Šlo by pls odladit ve zvuku v cabu ten hukot a proti tomu zvýraznit zvuk převodovek? viz video
zde.