Tak zde je osvětlení k malování v Editoru a následky toho.
Všechny "vygenerované čtverečky povrchu" se ukládají ve složce
TERRTEX. Lze je dohledat pomocí číslo-písmenového kódu uvedeného na příkladu obrázku v červeném oválu. Vždy je to s koncovkou .ACE . Všechny "omalované čtverce se zobrazují v soustavě pomůcek editoru nabídky
"VIEW" jako
"Tile Grid" a mají výrazné bílé orámování, viz
obr.1. Neupravené čtverce malováním jsou v mřížce s nevýrazným olemováním.
Ale automaticky se
nevytvoří k takto omalovanému čtverci
textura zimní, tedy se sněhem. Ta se bude tvářit v zimním režimu jako nevygenerovaná (chybějící) a místo ní bude jen bílý nebo černý čtverec
(viz obr.2). Nebude vykazovat chybu v případě, že si tuto upravenou letní texturu zkopírujete a vložíte do podsložky
"SNOW" adresáře
TERRTEX. Ale v zimní krajině se bude objevovat pořád vyletněná, tedy tak, jak byla stvořena.
Obr.1

obr.2
Obr.3
Pro vytvoření
"Sněhové textury" já osobně používám tento postup:
Zkopírujte si všechny letní textury vytvořené a malované, ty se vloží do
podsložky SNOW. Ale jak jsme zvyklí z let minulých,
zálohovat, zálohovat, zálohovat. Pro úpravu na zimní textury je třeba si vyjmout ze složky
TERRTEX všechny textury, vyjma těch základních, se kterými jste malovali, např.
Snow.ace, asphalt.ace, watertop.ace, JP2Soil.ace a další, které byly použity pro malování nebo tvoří základní texturu povrchu např.
Terrain.ace či microtex.ace a do zálohovací složky poctivě uložte.
Z podsložky SNOW adresáře TERRTEX vyjměte všechny textury a vložte do složky
"TERRTEX". (jsou to ty předpřipravené na zimní malování) a otevřete
Editor TSRE5 a všechny tyto textury potřebné upravit sněhovou texturou
Snow.ace či jinou texturu vámi vybranou dle uvážení, upravte opět malováním. Dobře si ale hlídejte ale jen ty se zvýrazněným olemováním dle mřížky
"TILE GRID" (viz objasnění na začátku textu a obr.1 a obr.3). Pokud přetáhnete přes tyto zvýrazněné okraje, nevadí. Pořád poznáte, která základní textura tvořila původní povrch, tu si pak vyberte v nabídce s úpravou terénu a vložíte. Na obrázcích je základní textura
Terrain.ace.
Ale je tu i možnost přepnutí ročních období, o které jsem nevěděl. Je psána kousek před tímto příspěvkem a zdá se být velice dobrá. Již jsem vyzkoušel.
Ve složce TSRE5 přidejte do souboru
"settings.txt" tento zápis :
seasonalEditing = true
#season = Winter
#season = Spring
#season =Summer
season = Autumn - tato právě vybraná při spuštění TSRE5
změnit sezónu odebráním nebo přidáním komentáře #
Dobrá vychytávka.
Nabídka úprav:
Pick - zkopírujete do nabídky vybraný čtverec ( platí to i pro ty Vámi malované )
Put - vložit vybraný čtverec či danou texturu.
Load - vybrat si texturu povrchu v v nabídce přednostní složky
"TERRTEX", ale vybrat se dá odkudkoli z Vašeho PC.
Čísla čtverců textur např.
-11f548c4_7_12.ace se musí pak shodovat ve složce
"TERRTEX" i v podsložce
"SNOW". Upravené zimní textury se po ukončení editoru musí přesunout do podsložky
"SNOW", ty letní si překopírujte nazpět do složky "TERRTEX".
Důležité upozornění :
Základní textura
Terrain.ace je ve složce "
TERRTEX" letní, tedy klasicky v zeleno-žlutavém provedení, avšak v podsložce
"SNOW" je pod stejným názvem ale v úpravě sněhové, tedy šedo-bílá. Platí to i pro textury polí, lesů a dalších Vámi používaných základních textur.
Nepřepište si všechny zimní základní textury na letní či opačně ! ! ! !
Na setkání v Praze dne 22.2.2025 jsem ukazoval možnosti a výsledky kreslení povrchů ( možno vidět ve vlákně trať Praha - Děčín tohoto fóra ), "výrobu" zimních textur jsme trošku časově nestihli. Podnětů a dalších věcí k diskuzi bylo mnoho a neméně důležitých a zajímavých.