Hlášení chyb a chování v Open Rails

Icik

Pomocník strojvedoucího
Ahoj, asi jedno doporučení - jezdi na nejnovější testovací verzi, spousta chyb se už od verze 1.1 odstranila.
 

Gr4Sp

Posunovač
To je fakt, zaznač si v Options \ Updater \ Unstable - Daily a skús to na poslednej verzii. Každopádne je v tej hláške erroru vidieť, že je odkazovaná na Sound.cs, čiže áno, vyzerá to opäť na dáky problém so zvukmi.
 

Plexi

Signalista
Ahoj, mám problém s tratí 180/183 v OR. Když jedu aktivitu Klatovy - Plzeň, tak např. hned v Točníku, kde mám půlminutový pobyt, musím stát skoro dvě minuty, a takto se to nabaluje na dalších zastávkách, vzniká zpoždění přes 5 minut a traffic poté nefunguje tak jak má (lépe řečeno vůbec, Plzeň se na mém příjezdu rozhází, a křižující vlaky po trati nefungují tak, jak mají). Je to problém aktivity, nebo trati? Díky za všechny rady. :)
 

Šnek

Vlakvedoucí
V aktivitě v editoru to lze upravit najetím na název zastávky nebo stanice a snížit počet nastupujících cestujících. Např z 20 na 5 cestujících.
 

Venny

Signalista
Už na několika místech se zde objevil pojem "šedivák" - vozidlo bez textur, podobné fantómu, hlavně v nočních aktivitách. Včera jsem ho též "odchytil" v jedné z nočních aktivit Šneka jr. Jednalo se o ČDC 751. Může mi někdo naznačit, jak se to povede a co s tím? :(
Noční dispečink upozorňuji, že model má textury v pořádku a zobrazuje se jinak korektně.:rolleyes:
 

Misho

Začátečník
To si len tak idem osobákom z Košíc do Popradu a keď zastavím na nástupišti, všimnem si krásných Vysokých Tatier :D Neviete ako tento bug opraviť? Aj v Košiciach je niekedy zrýchlené hlásenie a znie tak divne neviete ako opraviť aj to? Ďakujem :)Snímka obrazovky (9154).jpeg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tohle dělají Vysoké Tatry i mně. Problém bude asi někde v modelu hor, bohužel trať 321 je vizována jen pro MSTS a navíc už asi nijak aktualizována nebude,
 

pepeQ-2

Posunovač
Chování mechanické převodovky v programech OR.
Jak jsem se zmínil, některé verze OR udělají z M131.1 motorák s automatickou převodovkou, ačkoliv eng má zapsanou mechanickou převodovkou s ručním řazením uživatelem.
To "nové" automatické řazení probíhá asi podle výkonu a rychlosti, převodové stupně se řadí samy (včetně animace v CABu) ...
Ale tento nešvar probíhá jen v režimu jízdy v TimeTable (dále jen TT).
V následující tabulce uvedu svoje zkušenosti, kde:

ANO = mechanická převodovka funkční
NE = mech. převodovka se změnila na automat

Program................Volná jízda / Act / TimeTable
----------------------------------------------------
X3861................... ANO / ANO / ANO
X4222................... ANO / ANO / ANO
MG 2019-10-22........... ANO / ANO / ANO
U2020-01-25-0551........ ANO / ANO / NE
U2020-04-17............. ANO / ANO / NE
----------------------------------------------------

P.S.
Pro upřesnění - machanická převodovka je definována jak v upravených eng pro OR, tak i v původních eng pro MSTS, takže nejdná se o záměnu.
 

pepeQ-2

Posunovač
Jedna zvláštnost ve způsobu odbavování vlaků (i tramvají) na zastávkách v programu TimeTable (dále jen TT).
Tato zváštnost mne provází snad všemi verzemi programů OR.
Popíšu nejnápadnější případ na CD310 na trase Bruntál - Malá Morávka.

Na této trase kdysi existovala hned za Bruntálem zastávka "Staré Město u Bruntálu". (Obr. 101)
Tuto zastávku kdysi měla i trať 310 měla, ale její současná verze ji již nemá, protože dnes je tato zastávka zrušena.
Nechtěl jsem do současné trati zastávku zavádět, je to nekorektní a další případná aktualizace by mi ji stejně "smajzla".
A tak jsem si řekl, že v rámci TT si tam prostě zastavím, sám si to "fouknu" a pojedu dál.
Jaké překvapení mne čekalo jsem netušil. Program se domnívá, že již stojím v následující zastávce "Rudná pod Pradědem" a začal mi odpočítávat nástup a výstup cestujících a čas zbývající do odjezdu.
Programu vůbec nevadilo, že jsem od řádné "jízdněřádové" zastávky vzdálen 3,8 km !!! (Obr. 102)
Po příjezdu do skutečné zastávky "Rudná pod Pradědem" se nedělo nic - program se domníval "že je hotovo" ... (Obr. 103)
V následující dopravně "Světlá Hora" se JŘ srovnal se skutečností a dál vše v pořádku. (Obr. 104).
Další překvapení nastalo při jízdě zpět. Zastavil jsem v imaginární zastávce "Staré Město u Bruntálu" a ...
Program = nic. Jako by se nechumelilo. Čekal jsem, že to zastavení bude považovat podle předchozího jednání za staničení v Bruntále.
Přemýšlel jsem v čem je rozdíl mezi trasou:
a) Staré Město u Bruntálu - Rudná pod Pradědem
b) Staré Město u Bruntálu - Bruntál
a jediné co mne napadlo jako rozdíl je to, že v případě a) není na cestě žádná výhybka, žádné návěstidlo - tedy nic co by program ve svém způsobu rozhodování mohl považovat za nějakou "hraniční" značku.

Prosím neví někdo, co je příčinou tohoto chování ?

Na problémy s tramvajovými zastávkami se zeptám raději příště, abych to nekomplikoval.
Příloha: obr. 101 -104
101.jpg
102.jpg
103.jpg104.jpg
 
Nahoře