Ladění pro řady 162/163/362/363

Howky

Průvodčí
Od Paashi

Od verze X.2099 je možné vkládat trakční charakteristiky v následujících podobách, proto si dovoluji zveřejnit charakteristiky uvedených lokomotiv pro vaše použití. Vkládejte do ENG souborů do části Engine(). Jmenovitý proud / výkon je dosahován při nastavení kontroléru (throttle) na 62%. Hodinový proud/výkon odpovídá nastavení 65%. Maximální rozjezdové proudy a krátkodobý výkon lze dosáhnout nastavení kontroléru na 100%.

http://open-rails.forumczech.com/t35-lokomotivy-rady-162-163-362-363
 

Plexi

Signalista
Tak jsem si to stáhl. Vyletěla jak žíznivá čára, doslova "třista z místa" ale na víc jak 85 km/h se s ní za boha nedostanu :(
 

Lukyn-CZ

Signalista
Měl jsem stejný problém, ale nakonec mi Howky poradil, že to může být špatně naladěnýmy vozy... Zkus to rozjet na těch 80km/h a pak pomocí F5 koukni, jaký vozy mají neuměrné tření, pokud se to u nějakého bude pohybovat v řádech kN, tak je to špatně...
 

Plexi

Signalista
Já když dám F5 tak mi to ukazuje pouze rychlost vlaku, tlak v brzdách a čas. Nebo jde o nějákou kombinaci Ctrl + F5, Shift + F5?
 

Dodo

Hradlař
Zdravím Vás. Nejdem zakladať nové vlákno keďže sa to týka x6x modelov. Po dlhšom uvažovaní som vyskúšal improvizáciu LED pozičných svetiel.
Je to riešené ako klasická pozička ale sú nižšie hodnoty. Jednu LED pozičku tvorí 65 svetelných bodov. Výhoda v OR je tá, že sa to rieší cez INCLUDE a nemusí byť tak obrovský zápis v engu. Reflektor však bude riešený v engu, pretože každý skin ho má o trošku posunutý inak. Samozrejme uvítam hocijaké nápady. Bližšie info prinesiem neskôr, momentálne mám osvetlené len na smer vpred.
1.jpg2.jpg3.jpgOpen Rails 2019-01-11 07-28-22.jpg
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Dobrý nápad, ten kruhový rastr 65 bodů byl asi slušná makačka.
Nelze si nevšimnout rozdílu umístění návěstních svítilen a reflektorů mezi lokomotivami ZSSK a ČD/ČDC. Nově rekonstruovaným lokomotivám, ale i nově vyrobeným se montují návěstní světla s červenobílými LED na vnější stranu spodní line, nahoru místo původního reflektoru třetí návěstní světlo z bílých LED a reflektory se přestěhovaly zhora na vnitřní část spodní linie. Někde jsem zahlédl, že je to v souvislosti s lepší účinností reflektorů v mlze, za deště a sněhu. Jist si ale nejsem.
Já se nějakou dobu pokouším o lepší vzhled žárovkových návěstních světel i reflektorů. Bílý střed (vlákno) a žlutý okraj. Zkouším to dvěma barevnými terči přes sebe. Ale s malým úspěchem. Buď dojde samorozblikání nebo větší žlutý terč zcela překryje menší bílý, i když je umístěn za bílým.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
že je to v souvislosti s lepší účinností reflektorů v mlze, za deště a sněhu. Jist si ale nejsem.
Lze si býti jist. I u aut se mlhovky montují co nejníže na podsvícení zespod.
V OR jde takto skládat textury světla? MSTS má na světla jen jednu texturu pro všechno.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Pokud jsi měl na mysli masku, která dělá svit a rozptyl světla, potom ani OR není výjimkou. Taky používá jen jednu masku. Světlo samotné jde potom parametry obarvit, učinit více, či méně průhledným a dát mu rozměr. Ale to je tak vše. Dodo se zřejmě inspiroval rastrem LED bodů v reflektoru a tak tento rastr aplikoval jako hejno malinkých světýlek tvořících kruh návěstního světla i do simulátoru. V podstatě se mu povedla 100% shoda s realitou.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
No, já se velmi snažil napodobit vzhled žárovkového světla (jedno zda návěstního nebo reflektoru). To je specifické tím, že z téměř bílého středu (vlákno), přechází k žlutým okrajům jako například zde:

1387039374_P201312140464901.jpg

Zkoušel jsem to tak, že jsem skládal na sebe bílé a žluté terče, ale nevedlo se. Když se tyhle objekty dostanou přes sebe, začnou samovolně oscilovat. Tedy blikat. Různě zvolená vzdálenost nebo nepatrné vzájemné vyosení nepomohlo. Případně větší žlutý terč zcela překryje menší bílý. I když má nastavenu větší průhlednost.
 

mikulda

Průvodčí
A nevzniká náhodou ten bílý střed až ve foťáku? (přepal)
Když si vyfotím zelené světlo na návěstidle, tak bude mít taky bílý střed, ale okem tam vidím jenom zelenou.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
To je věcí vlastností krycího skla (propustnost, rozptyl atp.). Nejsem optik, ale tohle je asi vlastnost vláknové žárovky jako takové. Vlákno průchodem proudu žhne a se vzáleností žloutne a "řídne". To je to, co dělá vláknovou žárovku žárovkou a proč ji moderní světelné zdroje musí uměle napodobovat aby působily pocitem tepla.
 
Nahoře