Tramvaje Plzeň

#1
Vážení příznivci tramvajových tratí pro MSTS
dovoluji si nabídnout ke stažení nově vznikající projekt v jeho počáteční testovací verzi, který bych nazval:
dvě velmi malé tramvajové linky v obrovském městě.
Soubor tratě naleznete zde:
http://www.uloz.to/xcUMLjZw/28-mos-zip
Dále budete potřebovat vozový park tramvají a protože trať je provozována pouze pod mezinárodním X-Track 3.20 (a vyšší) tak přikládám i SHAPES pro GLOBAL
Druhý soubor obsahuje tramvajové vozy a GLOBAL/SHAPES
Ty najdete zde:
http://www.uloz.to/xFyXJjZw/28-mos-g-tm-zip
Tramvajová trať patří do kategorie "poloreálná" a byla stavěna na základě mapy, dokumentace a fotografií. Je postavena tak, aby se zde dali provozovat dvě linky v různých variantách, tak jak byly ve skutečnosti provozovány v letech cca 1987 - 2006
Pro Vaši lepší orientaci je v trase i dostupná mapa kolejové sitě. Dále jsou tam i výukové aktivity, ve kterých se seznámíte s jednotlivými variantami tramvajových linek. Jsou označeny začátečním písmenem Y.
Celý soubor tratě je veliký. Předpokládám rozvoj celé sitě a proto mám již vygenerovaný terén pro celé město. Neuměl bych přidávat ... :(
První aktualizace, která bude následovat bude řešit dostavbu zástavby směrem k západní stanici metra. Další rozvoj tratě bude směrován k tramvajovému depu do kterého obě linky patří.
Důležitá upozornění:
Při každém startu Activites ihned dejte příkaz = CTRL+Num5 = vypnutí nehod tramvají
Samotné Activites jsou dost složité na provoz Traffic. Může se stát že Váš PC zahlásí že Activites má kolizi s jiným objektem.
Řešení:
1) tuto Activites otevřte v editoru
2) dejte příkaz uložit
3) dejte příkaz uložit a přepočítat úkol
To by mělo pomoci odstranit problém.
Všechny Activites jsou nastaveny na současné období - tedy Zima. A mají vždy tři verze počasí: jasno, sněžení, déšť.
Také některé Activites mají další dvě verze. Jednu s klasickým vozem typu T3SU a drouhou s modernizovaným vozem typu MTTA.
V adresáři TERRTEX najdete soubor typu bat, kterými můžete později změnit terénní textury na jarní, letní a podzimní.
Celá trať by Vám měla fungovat ve všech ročních obdobích a všech typech počasí.
Prosím, napiště sem zda Vy máte zájem o veřejné pokračování stavby tratě a Vaše zkušenosti.

S přáním : Vše nejlepší v Novém Roce 2015
pepeq
 
#2
Ještě dodatek:
Activites jsou postaveny tak, že je definován vždy jen odjezd z hlavní konečné (dispečerské stanoviště). Tedy odjezd na 1 celý oběh na trati - slangově start na jedno kolo.
Další jízda je již na Vaší fantazii a dopravních zkušenostech. Vyzkoušel jsem i klasickou variantu Act s definováním všech zastávek do JŘ a jako bývalý tramvaják (DP Praha) jsem zjistil, že se to od reality vzdálilo ještě více než jsem očekával.
Tento mnou použitý systém dává jednu významnou možnost = snadněji se zařadit do správného místa v jízdním řádu v případě že na trati se objeví nějaká ta (jak slováci hezky nazývají) "trma-vrma". A že MSTS umí vytvořit zajímavé "brikule" to už asi každý kdo má delší dobu tetno věčně nedokončený program poznal na vlastní kůži.
Takže vytvářet nějaké "zápletky" v hustém provozu MHD nemá cenu ....
Skvělá Mikuldova tram návěstidla jsou jednosměrná. To znamená, že je možné projet návěst "Stůj" s reverzem zapnutým vzad. To má výhodu, že můžete takto společně stanicovat s vlakem jedoucím před Vámi. Tato vlastnost také spolu s vypnutými srážkami umožňuje v případě nějaké zácpy na trati dojet se podívat co se to tam vpředu děje.
Návěstidla jsou značně zjednodušená a tak tam kde se linky dělí jsou buď dva semafory nad sebou, nebo signál "Volno" platí pro všechny směry.
V případě Vašeho zájmu vydám i příslušné jízdní řády ve vytisknutelné podobě ..... Já je mám zatím jen jako rukopisy ... :(
S ohledem na reálný provoz je tam několik anachronismů.
- vozy MTTA používám o něco dříve než byla vyrobeny (jako reko z původních T3SU)
- spřažené dvojice na lince 7 už nebyly - linka brzo začal jezdit solo. Ale Shimanski udělal pčknou úpravu speciálně pro provoz dvojic a tak jsem ji chtěl využít.
Traffik linky 7 a linky 50 je vždy zastoupen jedním typem téhož vlaku. Tyto dvě linky jsou v realu velmi dlouhé a mají vysokou vypravenost. Do regionu ve kterém se budete pohybovat zasahují asi tak 15% délky svojí trati. Dělat tedy cca special 27 Traffiků pro linku 7 nebo 50 - to bych to měl hotovo až tak po Velikonocích ..... :)

Ad TrainMart:
..... dal bych sem nějaké obrázky, ale neumím je sem vložit ....

Pěkné poježděníčko přeje
pepeq
 

JiříkTK

Vlakvedoucí
#3
PepeQ má nějaké potíže s přihlášením se na Fórum a tak mne požádal, zda bych zde jeho odpověď Trikatelovi netlumočil:

Instalace je zvládnutelná i pro mírně pokročilého začátečníka.
Soubory si rozbalte nejprve někam zvlášť a podle snadno názvů zjistíte co kam patří.

GLOBAL/SHAPES
Pokud máte mezinárodní X-Trac 3.20 mělo by to "fachat" bez problémů.
Jenže časem jsem zjistil, že málokdo má tento GLOBAL kompletní.
A tak doporučuji zkopírovat do GLOBAL/SHAPES ale NEdávat přepsat existující soubory.
Tím se doplní chybějící soubory.
Pokud by i po tom přetrvávaly problémy, potom:
1) zálohovat Vaše původní GLOBAL/SHAPES
2) rozbalit celý obsah archivu GLOBAL-SHAPES

Na základš soukromé korespondence jsem obdržel připomínku na jedno moje hrubé opomenutí.
Pro správný chod spřažené dvojice na lince 7 (TRAFFIC) je nutné mít jako další (pomocný) typ vozidla SPRAHLA_T3
T ynaleznete zde:

http://www.uloz.to/xaDT8ipk/sprahla-t3-zip

A pro fajnšmekry jezdící podle papírových jízdních řádů je zde ve formátu xls aktuální jízdní řády k vydaným Acti

http://www.uloz.to/xCaQt5Di/28-mos-raspisanie-09-19-xls

děkuji za pochopení a s pozdravem
pepeq
 

prolam

Provozní technik
#5
Vypadá super! Jediné, co je v MSTS trošku na prd jsou tramvajová návěstidla (čočky). Ty se (aspoň mi to tak přijde) chovají jako autoblok a tudíž mají k realitě z provozu hodně daleko... To ale nic nemění na faktu, že naši stavitelé si s krajinou dokáží neskutečně vyhrát. Za to jim patří můj velký obdiv!
 

prolam

Provozní technik
#7
Vzhledem k tomu, že jsem z Prahy a znám dobře jen pražskou tramvajovou síť, tak nevím jak je to jinde, nicméně v Praze fungují čočky jen na křižovatkách s ostatní pozemní dopravou a tudíž neplní funkci autobloku.
 
#15
Dobrý den

po dlouhodobějších problémech (zdravotní stav + problémy s PC) se mohu vyjádřit k TT DP Plzeň.

Také velké díky panu Starému, který mi obnovil přístup na diskuzní forum.
TT Plzeň mi byla nabídnuta k dopracování od kolegy VrbaMa. Můj záměr je uvést ji do stavu, který bude zobrazovat provoz plzeňských tramvají z let cca 1966-1986. Tomu odpovídají již některé úpravy kolejí a názvy zastávek. Z hlediska kolejové sítě ještě zbývá náročné reko úseku Nejedlého sady - Škoda III.brána a hlavně likvidace té současné (pro mne ošklivé) zkratky od hlavního nádraží k Městským Lázním.
Takže pokud někdo chce ve stavbě pokračovat pro současné nebo lehce nedávné období nechť tak učiní pokud bude respektovat moji prosbu, že změní název adresáře, jména souborů "rootu" tratě a Route ID. Já se současností zabývat prostě nehodlám.
Kolejová síť byla zaměřena pomocí GPS. Nezávisle na kol. VrbaMovi jsem si kdysi pořídil "mrkátka" (Markery) z US map, které mají souřadnicový systém jako MSTS. Jediné místo kde se data liší je malý úsek :
- odbočení linky 2 z nám. Odborářů na Světovat
které by dle US map mělo být o cca 20 m dál. Ale to je zanedbatená chyba (si myslím).
Trať je stavěna na X-Track 3.20 (ten nejnaducanější) a NewRoads. Návěstní soustava je autorská od kol. VrbaMa. Funguje dobře, ale někdy se stane, že čtvrté návěstidlo od nám. Republiky ve směru k nádraží si postaví hlavu a po projetí cca 8 až 20 traffiků se kousne a zastaví celý provoz. Příčinu neznám. Řeším to tak, že návěstidlo kousek posunu, nechám přepočítat všechny Act a pak to zase 2-3 měsíce funguje.
Některé smyčky jsou upraveny pro hustý provoz Traffiků i pro možnést jízdy v režimu "Volná jízda". To znamenalo ale některé úpravy nejen co do výhybek a výtažných kolejí, ale často i zvětšní velé smyčky. Např. Borská smyčka je má o cca 7-8 m větší poloměr než by měla mít. Důvod: správná funkce návěstidel.
Mám tam nějaký "maglajz" s rychlostníkama. Ještě nikdy jsem s nima nepracoval a tak jsem to asi "zvojtil". Traffiky se chovají v některých úsecích divně. Loudají se. Nejhorší je to na severní trati na Košůtku. To si můžete ověřit na jediné Act pro večerní provoz na lince 4. Ale je docela možné, že se to na jiných PC může chovat jinak.
Já mám pro MSTS extra PC se systémem XP a tento PC nikdy neviděl přípojku na síť .... :D
Tím pádem nepadá tak často jako PC ze kterého píšu na Internet ....
Závěrem chci dodat, že mám jiný hlavní projekt pro stavbu TT pro MSTS ( i OR ? ) a tak do Plzně si odskočím jen když se s hlavním projektem pohádám a kdy tedy oba "trucujeme".
Takže dokočení Plzeň 1970-1980 letos nebude ..... :D.

Modelovat neumím a tak musím konstatovat, že městských objetů použitelných pro MSTS je žalostně málo. V trati je použit krásný super model plzeňsého nádraží tuším od kolegy Matese. Žel tento model má jednu maličkou chybku, podjezdy pro tram a silnici neodpovídají potřebám stavby TT. Proto je celé nádraží pootočeno o cca 15 stupňů v podélné ose. I tak provoz automobilů projíždí zdmi pilířu apod.

pepeq

P.S.
Pokud budete ještě někdo stahovat jsou tam nyní soubory dva. Ten s novějším datumem obsahuje některé drobné pokroky ve stavbě .....
 

Tax

Moderátor
Správce
#16
Dobrý den
... Pokud budete ještě někdo stahovat jsou tam nyní soubory dva. Ten s novějším datumem obsahuje některé drobné pokroky ve stavbě .....
Josef, kde sťahovať? Zabudol si dať link ;) Inak držím palce aby sa Ti to podarilo až do finále. Nejaké obrázky by neboli?
 
#17
Ahoj Tax !
Vždyť ten link je na začátku tohoto vlákna - hnedle v prvním příspěvku. proto jsem doplnil že už jsou tam soubory dva. Myslel jsem že ten nový přepíše ten starší - a nestalo se.
 

Tax

Moderátor
Správce
#19
Ahoj Tax !
Vždyť ten link je na začátku tohoto vlákna - hnedle v prvním příspěvku. proto jsem doplnil že už jsou tam soubory dva. Myslel jsem že ten nový přepíše ten starší - a nestalo se.
Josefe, kto by už len čítal TrainMartove príspevky? Teda čítajú ich prinajmenšom moderátori, ale len preto aby ich mohli zmazať alebo dať do odpadu. Viac sa k nim určite nevracajú ;) :p
 
#20
Aha, to jsem nevěděl. Takže ten novější link je zde také. Ale zase aby nevznikla panika ..... nová zástavba stoupla jen z 6% na cca 8% ..... :)
 
Nahoře