Tramvajové tratě v ČR

Jenda

Skladník
JiříkTK: Na tuto trať jsem docela zvědavý...
PS: Pěkný označník :D Do jaké doby je (bude) trať posazena?
 
Naposled editoval moderátor:

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Chtel bych poprosit všechny fandy tramvají, jestli nemají fotografii místa, kde se nakládají tramvaje na plošiňáky nebo přímo fotografii této operace. Já jsem takové místo v životě neviděl, ale chtěl bych je zakomponovat do trati.
Není pro mne problém třeba udělat nájezd tak, aby mohla tramvaj vjet na vagon s kolejnicemi (tak jako vlak na trajekt), ale netuším, do jaké míry je (respektive bylo pred cca 40 lety) toto reálné.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Chtel bych poprosit všechny fandy tramvají, jestli náhodou nemají na svém HD původní německou texturu hcl_strassenbahnmast.ace tramvajových sloupů. Není to ta, která je k nalezení v Olomoucké tramvajové síti, poznávací znak je to, že izolátory nemají barvu sloupu.
 

JiříkTK

Pomocník strojvedoucího
Dík, rampa na nakládání tramvají je už hotova, teď mi chybí spíše ta textura.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Těch pár architektonicky jednoduchých domečků se za odpoledne zvládnout dá, pokud není velká práce s retušováním textur. Ale postavit kus finální tratě je běh na hodně dlouho, proto si myslím, že v tomto případě o legraci jde, jinak by tady už dávno byly obrázky, například z hlavního nádraží na Českou ulici. :D
Ale abych nezlehčoval modeláře budov, takový model komplexu Prahy hlavního nádraží, či Masaryčka nebo HK a Pardubice, to už je práce na delší dobu pro profíka. Také nádraží Praha Smíchov je koncert zkušeného modeláře. Nebo v poslední řadě Kostelec nad Orlicí, Žamberk a Čerčany jsou také chuťovky nevhodné pro začátečníky a piplačka na delší dobu.
Sečteno a podtrženo, každý modelář začíná na jednoduchých stavbách a když ho to chytne, nároky se zvyšují, pak už nestačí jednoduchý domeček hradla, ale přidá k tomu nádraží na které vytvaruje i perony. Například Motorák, když už poslal jako mazák několik hradel na 171, tak už se nespokojil jen s domečkem, ale má zde i záhonky, květinky a stromečky, respektive komplet okolí. A to je ten zásadní rozdíl mezi začátečníkem a pokročilým modelářem
 

CANDY

Posunovač
Jenda: zdravím chcem sa spýtať už sa dá objednať vaša Olomoucka tramvajová síť?? chcel som si ju objednať pred 3/4 rokom a stále nič ... ako je na tom váš projekt??
 

Jenda

Skladník
Ahoj, tento nebo příští měsíc hodlám vydat novou verzi tratě s mnoha novinkami a vylepšeními... více info u mě na webu nebo zde na fóru.
Zde jen tak pro atmosféru obrázek nového přírůstku do flotily virtuálního DPMO :D
astra202-Nova_Ulice-5.2.2011-4.jpg
 
Naposled editoval moderátor:

CANDY

Posunovač
Jenda: a máš k DVD aj trainset električieka všetkeho potrebného ?? či bude treba niečo sťahovať?
 

Pepa z Nuslí

Průvodčí
Jenda: Olomouc je moje srdeční záležitost, jejich tramvajová síť je hodně zajímavá. Škoda jen, že už neexistuje ta jednokolejka.
 

Jenda

Skladník
To je pravda, jednokolejka byla zajímavá. Teď existuje už jen jednokolejka do vozovny. Když byla na jednokolejce u vozovny při výluce zavedena linka X6, tak byl provoz zajímavý - žádná návěstidla, ale chlápek z vozovny, co se vozil sem - tam :D. Když na Sokolské nebyl, musel řidič počkat, až přijede v protisměru tramvají, bez něj nemohl řidič na trať vjet :D. Ten chlápek měl ještě funkci, že přehazoval výhybky při otáčení na trianglu ve vozovně.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Jenda napsal:
... - žádná návěstidla, ale chlápek z vozovny, co se vozil sem - tam :D. ...
I to je velmi primitivní prostředek zabezpečení. Kdysi dávno u nás, dnes v Asii využívá/využívala železnice tzv. žezla. Věc připomínající tenisovou raketu, kde bylo napsáno pro jaký úsek trati platí. Před projetím toto žezlo chytal strojvedoucí za jízdy od výpravčího a po projetí jej odhazoval v následující stanici.
 

David Hájek

Pomocník strojvedoucího
Pravda,
i v práci jsme se všichni shodli na tom,že systém "žezla" byl sice nejprimitivnější,ale zároveň i nejgeniálnějším zabezpečením.:)
Pravda,samotné "žezlo" nepomohlo v případě např.mdloby strojvedoucího,ale i přesto byl a vlastně někde i ještě je systém "bez klacku na štreku nesmíš" velmi sofistikovaný.:D

David
 

Honza

Průvodčí
A žezlo dodnes 100% funguje nedaleko našich hranic na jednokolejné výletní tramvaji podél říčky Křinice (Kirnitzschtalbahn).
 
Nahoře