Pajavlakyho ladění

Pajavlaky

Signalista
Spustil jsem nové stránky, na kterých budou v průběhu času a to zejména od červnového období přibývat mnou vyladěná vozidla hráče k vybraným aktivitám. Již nyní můžete ze stránek stahovat první dvě vozidla k Alcaponeho nové aktivitě R 1240.
http://www.pajavlaky-ladeni.webz.cz

 

bob57_cz

Učitel češtiny
... Co po mně ještě chce(te)?
PS: A na poslední zoubku mám v BP nastaveno 3,0 Bar (viz SR 15(V)). (Ano, Poisone, ty bambulo, na posledním zoubku v reále není 3,5 Bar, jak to celý roky blbě nastavoval zsr).
Dovolím si plknout jako jeden z ladičů. Tedy jsem ladič jiných výtvorů, na tomhle jsem se bohudík nepodílel.
Stáhnul a nasadil do provozu jsem si ty novodefiční soubory k testu chování.
Tohle nastavení základních hodnot je akceptovatelné v rámci tolerancí docela slušně i s doladěním animací v cvf.
Bohužel ale jen to.
Výčet chyb bude obsáhlejší.
1.V OverspeedMonitor zůstaly definice kazimašinových nesmyslů, jejich zapůsobení se projeví vypnutím trakce a neznalý hráč nebude tušit, proč mu mašina najednou nechce táhnout.
2. Vlakový zabezpečovač při zásahu udělá totéž, ale bohužel neudělá to, co je jeho základní funkcí - má zastavit ihned vlak !!!
V reálném provozu je tohle na kriminál pro obecné ohrožení a to bez jakýchkoliv debat.
3.Někde jsem zahlédl, že snad byl nastaven kompresor na správnou hodnotu. To silně pochybuji.
Manometr ukazuje, že to tlakuje přes červeně vyznačenou hodnotu. To je samozřejmě špatně. V provozu tlakových nádob platí vždy ta nižší hodnota, která je určena jednak výrobcem u nového zařízení, druhak následnými revizemi s omezením a povinným vyznačením.
4. Chybí v *.eng a *.wag veškeré rozumné definice tlakových jímek co do tlaku a hlavně objemu. Toto jak v motoráku tak přívěšáku.
Bez dostatečné velikosti hlavní jímky nemohu mít dostatečnou zásobu vzduchu pro odbrzdění a simulátor si vypočítává imaginární hausnumera.
Pokud chci odbrzdit po předchozím úplném zabrzdění nebo dokonce rychlobrzdě, nemám šanci dokud to po několika minutách ten kompresor pomalu nenamumlá. Po přestavení do jízdní polohy mám v budíkách tlak slabě nad 1bar, takže si pár minut takto postojím na místě.
AirBrakesMainResVolume( 14.12 ) by měl být teoreticky pro motorák dostatečný, ale za předpokladu, že brzdové potrubí s jímkami brzdových rozvaděčů budou mít reálné hodnoty a nebude se vzduch pouštět do nedefinovaných velkých prostorů, jako tomu je právě u těchto modelových souborů.
Pro úplnost přidám sestavu vlaku, která bývala normálně provozována u ČSD v dobách minulých = motor+4přívěšáky+motor.
Bez definic "Emergency_brake_reservoir", EmergencyResCapacity, EmergencyBrakeResMaxPressure, ... nelze řádně provozovat vozidla s funkčním vlakovým zabezpečovačem a lze je takto používat jenom na okruhu v lunaparku.

(Ve všech distribuovaných souborech jsou chyby v linkování na externí soubory - zpětná i dvojitá lomítka, správná ale nezdvojená, chybějící uvozovky, ... tohle vše může u některých uživatelů s rozličnými nastaveními OSs vést k chybám a haváriím i přes značnou odolnost proti chybám u WINx.)
 

Pajavlaky

Signalista
1.V OverspeedMonitor zůstaly definice kazimašinových nesmyslů, jejich zapůsobení se projeví vypnutím trakce a neznalý hráč nebude tušit, proč mu mašina najednou nechce táhnout.

To jsem přehlédl, nicméně z hlediska brzd jsou všechny monitory jsou vyplé - musejí být. Viz níže.

2. Vlakový zabezpečovač při zásahu udělá totéž, ale bohužel neudělá to, co je jeho základní funkcí - má zastavit ihned vlak !!! V reálném provozu je tohle na kriminál pro obecné ohrožení a to bez jakýchkoliv debat.

naforum.jpg


3.Někde jsem zahlédl, že snad byl nastaven kompresor na správnou hodnotu. To silně pochybuji.
Manometr ukazuje, že to tlakuje přes červeně vyznačenou hodnotu. To je samozřejmě špatně. V provozu tlakových nádob platí vždy ta nižší hodnota, která je určena jednak výrobcem u nového zařízení, druhak následnými revizemi s omezením a povinným vyznačením.

Vycházel jsem z technické dokumentace (jak k motorovému vozu samotnému, tak ke kompresoru). Přenastavit z 10 na 9 Bar je každopádně to nejmenší.

4. Chybí v *.eng a *.wag veškeré rozumné definice tlakových jímek co do tlaku a hlavně objemu. Toto jak v motoráku tak přívěšáku.

Nechybí nic. Kromě EmergencyResu, který jsem ve svém ladění u osobních vozů a lokomotiv vyloučil programově, protože se nechová korektně a je fyzikálně nepoužitelný. Jeho objem sice nastavitelný je, bohužel už není přímo nastavitelná rychlost s níž plní brzdový válec (je totiž dána jako fixní nenastavitelný a bohužel neúnosně malý podíl rychlosti plnění brzdového válce z AuxilaryResu).

A EmergencyResCapacity, jak vy se furt domníváte, že je objem zásobní jímky, je ve skutečnosti zcela nefukční parametr. Jak tomu bylo v době, kdy jste ladil vy, nevím, ale s posledními Biny se to chová takto.

Bez dostatečné velikosti hlavní jímky

Hlavní jímka nastavena na reálných 400 l.

Pokud chci odbrzdit po předchozím úplném zabrzdění nebo dokonce rychlobrzdě, nemám šanci dokud to po několika minutách ten kompresor pomalu nenamumlá. Po přestavení do jízdní polohy mám v budíkách tlak slabě nad 1bar, takže si pár minut takto postojím na místě.

Nezkoušíte to náhodou v tom pitomém OR? Spotřeba vzduchu celé soupravy(!) je daná jen jediným parametrem eng souboru - AirBrakesAirUsedPerPoundsOfBrakePipePressure. Nic jiného na ní nemá vliv (EmergencyResCapacity nevyjímaje).
Pokud reálná 842 žere vzduchu míň, tak stačí dodat údaj kolik. Určitě se ale moje nastavení neliší dramaticky. V krajním a nejhorším případě můžu být někde mezi 1.5-2násobnou spotřebou.

brzdové potrubí s jímkami brzdových rozvaděčů budou mít reálné hodnoty a nebude se vzduch pouštět do nedefinovaných velkých prostorů, jako tomu je právě u těchto modelových souborů.

Znova opakuju, že EmergencyResCapacity nemá na spotřebu žádný vliv. Zrovna tak nemá na spotřebu žádný vliv ani když EmergencyRes úplně odstraním. Jediné, co určuje spotřebu, je již zmíněný AirBrakesAirUsedPerPoundsOfBrakePipePressure. Opět opakuji - jak to bylo za vás nevím.

Bez definic "Emergency_brake_reservoir", EmergencyResCapacity, EmergencyBrakeResMaxPressure, ... nelze řádně provozovat vozidla s funkčním vlakovým zabezpečovačem

Ani s definicemi Emergency_brake_reservoir", EmergencyResCapacity, EmergencyBrakeResMaxPressure nelze řádně provozovat vozidla s funkčním vlakovým zabezpečovačem. A nejen to, s definicemi "Emergency_brake_reservoir", EmergencyResCapacity, EmergencyBrakeResMaxPressure se připravíte o možnost mít reálné manuální rychločinné brzdění alespoň u osobních vozů a lokomotiv.
 

Pajavlaky

Signalista
Tedy jsem ladič jiných výtvorů, na tomhle jsem se bohudík nepodílel.

Částečně ano, Bobe. Mnohokrát jsem obecně při ladění a zkoumání vycházel z vašich pouček, kterých se mi dostalo v e-mailové komunikaci s vámi. Nevěřil byste, jak mě to několikrát zbrzdilo, než jsem ve finále zjistil, že je to (už dnes(?)) úplně jinak...
 

Pajavlaky

Signalista
Spotřeba vzduchu lze Bobe nastavit jen pro konkrétní délku vlaku (počet vozů)... Myslel jsem, že je to veřejné tajemství. Ale asi to bylo skutečné tajemství. I pro vás.

Tedy pokud nastavím reálně (max 1.5-2násobně, jak už jsem připustil, neboť moje 842 má nastavenou objemovou spotřebu vzduchu jako 749, protože lepší údaj k dispozici nemám) spotřebu 842+1 vůz (viz jen a jen parametr AirBrakesAirUsedPerPoundsOfBrakePipePressure), nemůže to odpovídat 842+4 vozům. A naopak. K vozidlům je avizována aktivita se soupravou 842+Bdtn, testujte tedy tuto soupravu.

PS: Ne, volné jízdy už teď nelze zohledňovat.
 

Pajavlaky

Signalista
A nejen to, s definicemi "Emergency_brake_reservoir", EmergencyResCapacity, EmergencyBrakeResMaxPressure se připravíte o možnost mít reálné manuální rychločinné brzdění alespoň u osobních vozů a lokomotiv.

Tohle beru zpět, pokud je v ovladači BSE definována poloha NeutralHandleOff místo Apply, tak není problém s nenulovým minimálním tlakem v potrubí jako u BS2, tedy s nežádoucím neotevřením emergency resu, a tedy s manuálním rychločinným brzděním... Nechápu, že před dvěma roky jsem to zkoušel a z nějakého už neznámého důvodu jsem to zavrhl, a nyní na to náhodou narazím, když si hraju s EmergencyResCapacitami u Bobova krakena (a dívám se, jak na spotřebu vzduchu a dost možná vůbec na nic, nemají vliv :) ), a zdá se, že to funguje naprosto bez problémů.

Prohlášení: Konvenčním laděním v materiálu výše se nemyslí BSE ladění u 470 (z našeho pohledu kategorie režimy P, R) od Boba57_cz, kde manuální rychločinné brzdění funguje zcela reálně (pomalejší monitorové plnění ale zůstává).

Tímto "objevem" zaniká neodiskutovatelná nutnost monitorové zásahy rychlobrzdy rušit.

Nové zjištění bude zohledněné v připravovaných Brzdových modelech 2.0, všech budoucích laděních uveřejňovaných na stránce výše a laděních 842017.eng, CD054240.wag z 02/03/2016 již uveřejněných.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Prohlášení: Konvenčním laděním v materiálu výše se nemyslí BSE ladění u 470 (z našeho pohledu kategorie režimy P, R) od Boba57_cz, kde manuální rychločinné brzdění funguje zcela reálně (pomalejší monitorové plnění ale zůstává).
Tímto "objevem" zaniká neodiskutovatelná nutnost monitorové zásahy rychlobrzdy rušit.

Nové zjištění bude zohledněné v připravovaných Brzdových modelech 2.0, všech budoucích laděních uveřejňovaných na stránce výše a laděních 842017.eng, CD054240.wag z 02/03/2016 již uveřejněných.
Inu jsem stará struktura, co tomu nerozumí ani zbla:
http://forum.msts.cz/subdom/forum/index.php?threads/4967/page-2#post-186457
Marně jsem opakovaně v minulosti připomínal, že vše souvisí se vším...
aspoň sis mohl pořádně plivnout...
 

Pajavlaky

Signalista

Bobe, trochu jsem ulít, protože mě to s těmi objemy naštvalo, ony se opravdu nedají nastavit. Alespoň pod Binem 1.8.

Omlouvám se, spousta mojich řečí k tomu byla navíc.

Odkazované vlákno jsem četl, jak je to s tím potrubím mi pak taky došlo. Bohužel, příspěvky mají povolenou editaci jen 30 min.

PS: Dneska jsem zkusil na základě nějakých videí z jízd najít novou správnou hodnotu AirBrakesAirUsedPerPoundsOfBrakePipePressure, funkční s nastavením reálných objemů hlavních vzduchojemů. Zatím to vypadá dobře.
 

Pajavlaky

Signalista

Pajavlaky

Signalista
Vhodné zejména pro novou trať 180+183 a aktivity na ní (např. nový osobák 842+020 od Dana J.). 842+054 ale můžete vyzkoušet i u Alcaponeho aktivity R 1240 pro trať 321.

Aktivitáři obecně ocení přidání funkčních variant nečinného vozidla (u hnacích vozidel) a traffic posunového vozidla (u všech vozidel). Tyto varianty garantují reálné návěsti na vlacích a posunových dílech a umožňují sestavit libovolnou reálnou soupravu.

Pozn. ke světlům pro vlak hráče:
poloha 0 (Vypnuto) - POSUN
poloha 1 (Tlumená) - VLAK
poloha 2 (Dálková) - VLAK
 

Pajavlaky

Signalista
Na těchto videích můžete kromě brzd i vidět, jaká 842 dostala trošku jiná (lehce žlutější) světla.


 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Pájo, dnes jsem tu 842 projel. Jako do zastávky se s tím brzdí pěkně, citlivě to reaguje, ale málem jsem se nerozjel, protože mne nenapadlo, že někdo zatáhl přídavnou brzdu :) Přešel jsem na druhé stanoviště a přídavná brzda byla opět zabrzděná. Kdybych přijel s vlakem do stanice, přešel na druhé stanoviště a měl tam zataženou přídavnou, tato kombinace neexistuje. To bych s tím vlakem nikdy neodjel. Nechci tím otevírat debatu a základních polohách hejblat na stanovišti, je to jenom hra, někdo si tohle nastavení odůvodní, že když přešel na druhou stranu, první co udělal zabrzdil přídavnou a otevřel vlakovou brzdu, jen v MSTS tento krok přeskočil. Každý si hrajeme jinak. :)
A za poslední, někdo by konečně mohl u tohoto motoráku umýt to začmouděné sklo od kuřáků. To je takto hrozný pohled na trať. Mě tato zakouřená okna u mnoha starších kabin kdysi umýval Nebulus, ale na 842 se asi zapomnělo. Nebo jsem si něco přepsal starým souborem ? :) Ale jinak s brzdami dobrý počin. Možná bych měl ještě porovnat, jak to brzdilo dříve.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Měl jsem chvilku, tak jsem pro porovnání projel původní 842. Rozdíl opravdu markantní. To nebyl brzdič, ale nějaké kopyto. Dokonce i trucoval tlak v brzdových válcích na manometrech, po odbrzdění to zase naopak povolilo až nějak moc rychle. Pájo, odvedl jsi perfektní práci, to tvé brzdění je na jedničku s hvězdičkou. Vše reaguje jedna radost jako v reále. A to jsem měl zapojené vozy s původním laděním. Ale vozy by se spíš projevily že by brzdily víc nebo méně, na obsluhu brzdiče to určitě nemá až tak zásadní vliv. Pokud ano i tak to jsou nebe a dudy.

Jen s Tvým nedovolením jsem si vrátil BS2 a přídavnou do poloh jak jsem zvyklý. To na funkčnosti nic nemění. Alespoň jsem nic nezpozoroval. Ale někde někdo obhajoval (možná ty), proč nemít jako výchozí vlakovou BS2 zavřenou, ale v nějaké prostřední poloze. Já jsem zvyklý z dob minulých, přejdu na druhé stanoviště, zvednu klepeta, zapnu kompresory, otevřu brzdu a zabrzdím přídavnou. Proto jsem byl rád, že to tak šlo i nadefinovat v MSTS.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Jen s Tvým nedovolením jsem si vrátil BS2 a přídavnou do poloh jak jsem zvyklý. To na funkčnosti nic nemění. Alespoň jsem nic nezpozoroval. Ale někde někdo obhajoval (možná ty), proč nemít jako výchozí vlakovou BS2 zavřenou, ale v nějaké prostřední poloze. Já jsem zvyklý z dob minulých, přejdu na druhé stanoviště, zvednu klepeta, zapnu kompresory, otevřu brzdu a zabrzdím přídavnou. Proto jsem byl rád, že to tak šlo i nadefinovat v MSTS.
A předtím se ale začne vlaková brzda sama brzdit z odbrzděného stavu do úplného zabrzdění, protože jsou v trainsetu BP8911 všude nastavené hodnoty na zabrzděno stejně jako už mnoho let:
MSTS-BP8911/Trains/Trainset/cd_842/842017.eng
comment (***Prubezna brzda typ DAKO-BS2***)
Brake_Train ( 0 1 0.04 0.87
NumNotches ( 7
Notch ( 0 0 TrainBrakesControllerFullQuickReleaseStart )
Notch ( 0.14 0 TrainBrakesControllerReleaseStart )
Notch ( 0.21 0 TrainBrakesControllerNeutralhandleOffStart )
Notch ( 0.33 0 TrainBrakesControllerMinimalReductionStart )
Notch ( 0.35 1 TrainBrakesControllerGraduatedSelfLapLimitedHoldingStart )
Notch ( 0.87 0 TrainBrakesControllerSuppressionStart )
Notch ( 0.99 0 TrainBrakesControllerEmergencyStart )
)
)
Ten někdo není nikdo jiný než sám velký ZŠ.
Naproti tomuto právě já stavím brzdiče do neutrálu nebo odbrzděno.
 

Pajavlaky

Signalista
Zbyňku, děkuju moc za recenzi a že sis našel čas na test. Co se týče základních poloh, tak je to skutečně o nějakým osobním vkusu a myslím, že není důvod to dramatizovat. :) Obě varianty mají svojí logiku. Ale pokud bychom mohli skutečně mít v MSTS výchozí polohu BS2 zavřenou v uzamykatelné poloze, jak ty říkáš, pak by všechny takové varianty byly zbytečné... Ale to nelze. A vcelku to ani tak nevadí.

Jinak, horní odkazy již nejsou funkční a nové (pravděpodobně finální) archivy s laděním pro 842, 042 a 054 můžete stahovat na stránce uvedený dole v podpisu. Byly provedeny ještě nějaké (zejména strukturální) změny ve světlech, doopraveny nějaké drobnosti apod. Zároveň u 842 přibyly dvě funkční varianty navíc (celkem je jich tedy nyní šest), takže aktivitáři (zejména na trati 180+183) mají naprosto volné ruce a mohou se dostatečně vyblbnout.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Bobe57, moc mi lichotíš. To co jsi citoval je práce a úprava ŽSR a základní polohy všech hejblat včetně monitorů, to jsou šablony od Ppoolllla, který už bohužel není mezi námi. Měli jsme tenkrát hodně dlouhý telefonát, kde mi vše vysvětloval. A mailem pak poslal šablony. A má práce byla jen vše rozkopírovat a naklonovat pro celý trainset. Další fáze úprav trainsetu už byli zkušení ladičové jako ŽSR, Bob z Ostravy, atd.
 
Nahoře