Dane, tohle není o přesvědčování. Točna je databázový díl kolejiva v Xtrack a já mám už plně obsazeno. A za další, pokud by to šlo, ale takový model by nepřekousl MSTS, tak také nic. Protože. Pokud chci tvořit tratě, musí být editor MSTS funkční. Jak myslíš, že jsem hledal chyby v linkování. V TSRE5 vidíš jen čísla, která jsou stejná i na linkování sousední koleje. Tedy kontrola a oprava jedině v MSTS E.
Pokud chceš nádraží s depem a funkčními točnami, je lepší si to postavit jako samostatný projekt, protože mašinfíra z trati po depu už nešíbuje. Přiveze lokomotivu na hranice depa a tam už si to přebere fíra z pohotovosti, co pendluje po depu celou šichtu. Tak to bylo v dobách, ze kterých děláš aktivity. Výjimka byla má aktivita Topírna noc, kdy byl na trať vyhnán fíra z traktůrku.
Tedy mne točny a přesuvny nechávají naprosto chladným a naštěstí to do mé trati aplikovat nejde. A navíc, za dob na dráze jsem se na šichty jen v depu vůbec netěšil. Byla to taková otrava obsluhovat všechny přesuvny, tahat lokomotivy z haly navijákem, neustále svěšovat a rozvěšovat. Ale je fakt že na noční se všechny práce udělaly do půlnoci a pak si člověk ustlal na nějaké lokomotivě a spalo se až do šesti, kdy byl konec směny.
Milý pane kolego Zbyňku a zbylí vážení,
MSTS
točnu i šupnu překousne v pohodě bez problémů, pro něj se tváří tyto
"modely kolejiva" jako statické.
Pohyb (
respektive přenos ) je způsoben "vnější" podporou (viz níže), proto to testuji a zkouším v plné míře. Jestliže však máš plný počet kojí ve Tvém
"Tsection. dat", tj.všech
40.000 pozic, tak to je pak situace u Tvé BP trati
beznadějná a vložení těchto objektů je jasné
STOP!! Ale je možné (to jsem nezkoušel, protože v XTracks 3.20, potažmo v ÚZK 3.20 je volných pozic asi 10.000), že každá trať může mít pro OR ještě vlastní Tsection.dat, kde se dají upravovat možnosti kolejiva. vím, že DB kolejivo nabízí a skoro nepotřebný počet poloměrů oblouků, ale nikdy neříkej nikdy.
Tím nechci nijak ovlivňovat Tvé možné rozhodování, jen poukazuji na možnosti OR, které by se daly využít v plném rozsahu. Před 15ti lety jsme byli relativně nešťastní z toho, že je sice hezké mít v depu točnu, ale dá se jen projet, tak tedy potom k čemu nám jí MSTS nadělil??? Proto tady zkouším veřejně demonstrovat toto "depské" vybavení.
Přesuny u
točen a šupen dělá podpůrný soubor, jenž je umístěn ve složce pro OR v kořenovém adresáři tratě. O ničem jiném to není.
Písemná úprava modelu pro tento pohyb nemá vliv na samotný model a v
Svieweru se zobrazuje regulérně, stejně tak v editoru trati i ve hře samotné.
Naši
"hodní hoši", kteří nám velmi pečlivě připravují OR do podoby CZ/SK (Velký dík), z toho sice už skoro dělají trenažér pro strojvedoucí, ale když simulace, tak s plnou parádou.
A co se týče služeb strojvedoucích, u nás na Severu to chodilo tak, že mladý začínající fíra musel vždy nejdříve do depa "strkat" mašiny do rotundy, aby se "dokonale" naučil především brzdit ( hlavně na T211, des 701) a trénovat "najíždění" na druhá vozidla. Pak teprve mohl "postoupit". Dokonce bylo pravidlo, že musel projít pěkně dílnami, jak Diesely tak i tramvaje, aby získal trochu praxe a měl seznání se všemi loko. A strojvedoucí, který měl občas nějaký ten "škraloupek" byl buď suspendován nebo "za trest" šel do depa, jak se říkalo "jezdit na točnu". V3ude to možná tak nefunguvalo, ale u nás rozhodně ano.
Dnes je doba jiná, taky to je vidět na tom provozu, jak "rychlokvašky" fírové ignorují návěsti (především "STŮJ", kolik MÚ je za posledních pár let na dráze a z mého pohledu zcela zbytečných. Hold disciplína měla něco do sebe. Ale tahle část diskuze sem nepatří.
Zcela určitě to chce
slezinu, osobně jsem přesvědčen, že jeden den byl stejně byl málo, to je tak na celý víkend. Nehledě na to, že osobní setkání má své kouzlo.