Točna v Open Rails - Beta verze

Tygy

Hradlař
To je prozatímní náhražka za přesuvnu. Vodorovný pohyb funguje, ale pokud nebude lokomotiva celá na přesuvném Mostě, tak se lokomotiva nepřesune. momentálně mi šlo především o funkci posuvu a ten se povedl. Ten program Není blbej, ten vidí že ta mostovka je šikmo., sice se dá najet do místa přesuvu, ale loko to nepřesune, neboť není na zanimované části celá. Screeny jsou už dělané po zkoušce trapného pokusu. IMG-20230907-WA0002.jpgIMG-20230907-WA0001.jpgIMG-20230907-WA0000.jpg
 

Tygy

Hradlař
Chce to už jen ty správné modely. Zjištěny máme tyto délky přesuven v rozsahu CZ a SK. Jsouto tyto:
13m, 22m a 27m.
Kdo má možnost zjistit více informací přesuvnách, dejte vědět.
Kdo má možnost i pro nafocení, foťte prosím stejně jako pro skinování modelů, tj. Nejlépe vodorovně bez rybího oka a kolmo na objekt. Foťte i zdánlivé detaily jako šikmé žluto černé pruhy, ovládací kabiny a další podobné detaily. Nezapomeňte případně změřit šířku mostovky, potažmo i její délku
Předem děkuji za případnou spolupráci
 

Tygy

Hradlař

Tygy

Hradlař
Budeme muset to nějak rozseknout. Jsem max. pro 3 velikosti. A maximálně 14 kolejí s tím, že kapsa s kolejnicemi budou 2 statické objekty jako konec a střed. Složí se dle potřeby pod přesuvnu.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj. Si piš, na tohle se neskutečně těším. I na ty přesuvny. Ještě přesvědčit Zbyňka, aby to inplantoval do tratě BP a na Masaryčce jsou i přesuvny a Jiříka, do tratě DVK. To bude mazec.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ještě přesvědčit Zbyňka
Dane, tohle není o přesvědčování. Točna je databázový díl kolejiva v Xtrack a já mám už plně obsazeno. A za další, pokud by to šlo, ale takový model by nepřekousl MSTS, tak také nic. Protože. Pokud chci tvořit tratě, musí být editor MSTS funkční. Jak myslíš, že jsem hledal chyby v linkování. V TSRE5 vidíš jen čísla, která jsou stejná i na linkování sousední koleje. Tedy kontrola a oprava jedině v MSTS E.
Pokud chceš nádraží s depem a funkčními točnami, je lepší si to postavit jako samostatný projekt, protože mašinfíra z trati po depu už nešíbuje. Přiveze lokomotivu na hranice depa a tam už si to přebere fíra z pohotovosti, co pendluje po depu celou šichtu. Tak to bylo v dobách, ze kterých děláš aktivity. Výjimka byla má aktivita Topírna noc, kdy byl na trať vyhnán fíra z traktůrku.

Tedy mne točny a přesuvny nechávají naprosto chladným a naštěstí to do mé trati aplikovat nejde. A navíc, za dob na dráze jsem se na šichty jen v depu vůbec netěšil. Byla to taková otrava obsluhovat všechny přesuvny, tahat lokomotivy z haly navijákem, neustále svěšovat a rozvěšovat. Ale je fakt že na noční se všechny práce udělaly do půlnoci a pak si člověk ustlal na nějaké lokomotivě a spalo se až do šesti, kdy byl konec směny.
 

Tom Kanka

Průvodčí
..., protože mašinfíra z trati po depu už nešíbuje. Přiveze lokomotivu na hranice depa a tam už si to přebere fíra z pohotovosti, co pendluje po depu celou šichtu. Tak to bylo v dobách, ze kterých děláš aktivity. ...
Kde jsi vzal tuhle kravinu? V dobách, za kterých dělá Dan aktivity by ti nestačili pohotovostní fírové!
 

Dan J.

Strojvedoucí
Přesně, navíc mašiny dělaly klasické obraty a otáčely se i krátké lokomotivy, jako třeba 477, ne kvůli jízdě uhlím vpřed, mohly tak jet plnou rychlostí, ale kvůli kopcům. Potíž by byla, pokud by točny shazovaly editor aktivit MSTS.

Jinak třeba v Brně se obracely 475.1 a jely zpátky do Přerova prý běžně. Už jsem to tu kdysi psal.
 

Tygy

Hradlař
Dane, tohle není o přesvědčování. Točna je databázový díl kolejiva v Xtrack a já mám už plně obsazeno. A za další, pokud by to šlo, ale takový model by nepřekousl MSTS, tak také nic. Protože. Pokud chci tvořit tratě, musí být editor MSTS funkční. Jak myslíš, že jsem hledal chyby v linkování. V TSRE5 vidíš jen čísla, která jsou stejná i na linkování sousední koleje. Tedy kontrola a oprava jedině v MSTS E.
Pokud chceš nádraží s depem a funkčními točnami, je lepší si to postavit jako samostatný projekt, protože mašinfíra z trati po depu už nešíbuje. Přiveze lokomotivu na hranice depa a tam už si to přebere fíra z pohotovosti, co pendluje po depu celou šichtu. Tak to bylo v dobách, ze kterých děláš aktivity. Výjimka byla má aktivita Topírna noc, kdy byl na trať vyhnán fíra z traktůrku.

Tedy mne točny a přesuvny nechávají naprosto chladným a naštěstí to do mé trati aplikovat nejde. A navíc, za dob na dráze jsem se na šichty jen v depu vůbec netěšil. Byla to taková otrava obsluhovat všechny přesuvny, tahat lokomotivy z haly navijákem, neustále svěšovat a rozvěšovat. Ale je fakt že na noční se všechny práce udělaly do půlnoci a pak si člověk ustlal na nějaké lokomotivě a spalo se až do šesti, kdy byl konec směny.
Milý pane kolego Zbyňku a zbylí vážení,
MSTS točnu i šupnu překousne v pohodě bez problémů, pro něj se tváří tyto "modely kolejiva" jako statické. Pohyb ( respektive přenos ) je způsoben "vnější" podporou (viz níže), proto to testuji a zkouším v plné míře. Jestliže však máš plný počet kojí ve Tvém "Tsection. dat", tj.všech 40.000 pozic, tak to je pak situace u Tvé BP trati beznadějná a vložení těchto objektů je jasné STOP!! Ale je možné (to jsem nezkoušel, protože v XTracks 3.20, potažmo v ÚZK 3.20 je volných pozic asi 10.000), že každá trať může mít pro OR ještě vlastní Tsection.dat, kde se dají upravovat možnosti kolejiva. vím, že DB kolejivo nabízí a skoro nepotřebný počet poloměrů oblouků, ale nikdy neříkej nikdy.
Tím nechci nijak ovlivňovat Tvé možné rozhodování, jen poukazuji na možnosti OR, které by se daly využít v plném rozsahu. Před 15ti lety jsme byli relativně nešťastní z toho, že je sice hezké mít v depu točnu, ale dá se jen projet, tak tedy potom k čemu nám jí MSTS nadělil??? Proto tady zkouším veřejně demonstrovat toto "depské" vybavení.

Přesuny u točen a šupen dělá podpůrný soubor, jenž je umístěn ve složce pro OR v kořenovém adresáři tratě. O ničem jiném to není.
Písemná úprava modelu pro tento pohyb nemá vliv na samotný model a v Svieweru se zobrazuje regulérně, stejně tak v editoru trati i ve hře samotné.
Naši "hodní hoši", kteří nám velmi pečlivě připravují OR do podoby CZ/SK (Velký dík), z toho sice už skoro dělají trenažér pro strojvedoucí, ale když simulace, tak s plnou parádou.
A co se týče služeb strojvedoucích, u nás na Severu to chodilo tak, že mladý začínající fíra musel vždy nejdříve do depa "strkat" mašiny do rotundy, aby se "dokonale" naučil především brzdit ( hlavně na T211, des 701) a trénovat "najíždění" na druhá vozidla. Pak teprve mohl "postoupit". Dokonce bylo pravidlo, že musel projít pěkně dílnami, jak Diesely tak i tramvaje, aby získal trochu praxe a měl seznání se všemi loko. A strojvedoucí, který měl občas nějaký ten "škraloupek" byl buď suspendován nebo "za trest" šel do depa, jak se říkalo "jezdit na točnu". V3ude to možná tak nefunguvalo, ale u nás rozhodně ano.
Dnes je doba jiná, taky to je vidět na tom provozu, jak "rychlokvašky" fírové ignorují návěsti (především "STŮJ", kolik MÚ je za posledních pár let na dráze a z mého pohledu zcela zbytečných. Hold disciplína měla něco do sebe. Ale tahle část diskuze sem nepatří.
Zcela určitě to chce slezinu, osobně jsem přesvědčen, že jeden den byl stejně byl málo, to je tak na celý víkend. Nehledě na to, že osobní setkání má své kouzlo.
 

Tygy

Hradlař
Tak se mi včera dostala do rukou ta šupna, jenž je v návodu pro OR, ale já jí nikde neobjevil. Poslal mi jí jeden hodný (díky) a se do ní trochu pustil, než jí zkusím jako funkční přesuvnu. Mapování není zcela dobré pro naše poměry, žlutočerné pruhy nejsou, kde by měly být, ale.......
Zde je náhled:
Šupna_30m_def_skin.jpgŠupna_30m_def_skin_1.jpgŠupna_30m_def_skin_2.jpg

Zatím nemám více v rukách. Ale dělám na tom a ono pořád né a né..........
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Tím nechci nijak ovlivňovat Tvé možné rozhodování
Ahoj. Víš, máme opravdu jenom jeden život. Nechtěl jsem modelovat, ale musel jsem jít do toho, protože jsem modely potřeboval. Dělával jsem aktivity a na ty už také nemám čas, protože život není jen toto vláčkohraní, utíká a nakonec člověk zjistí, že dělal jen otroka této hře. A je opravdu hloupost, aby tak obrovský projekt dělal člověk sám. Jenomže tým nadšených modelářů neexistuje, protože všichni aktivní jste historici, nejlépe století páry. :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
A to je problém? Vždyť je nádhera projet se po trati skvosty, které už nepotkáš. A sám jsi začal třeba používat google mapy, namísto MSTSáckých podkladů a vypadá to suprovně, když je fakt dotaženo do finále. Tak proč se bránit spestření a zfunkčnění točen a přesuven v trati, kterou to posune o level výš a umožní to i spestření aktivit. Toť jen můj názor. Samozřejmě, musí mít na to člověk náladu.
 

Tygy

Hradlař
Ahoj. Víš, máme opravdu jenom jeden život. Nechtěl jsem modelovat, ale musel jsem jít do toho, protože jsem modely potřeboval. Dělával jsem aktivity a na ty už také nemám čas, protože život není jen toto vláčkohraní, utíká a nakonec člověk zjistí, že dělal jen otroka této hře. A je opravdu hloupost, aby tak obrovský projekt dělal člověk sám. Jenomže tým nadšených modelářů neexistuje, protože všichni aktivní jste historici, nejlépe století páry. :)
V tomhle s Tebou souhlasím. Já na to přes 10 let neměl čas, povinnosti, závazky, mraky práce. Taky moje 090 usnula na stejně dlouhou dobu. Je to už tak stejně pracná Tvá trať rozsahem, že se to dá přirovnat s prací na klubových kolejištích. A taky by chtěli všichni jezdit, ale ta modelařina není pro ně to "pravé ořechové". Tam to taky nedělá jeden člověk. A měřítko ani finance nehrají roli.
S tímto "naším" simulátorem to je obdobné. Nemáme ani přehled, kolik vlastně "členů" této komunity je a neprojevují se nějakým příspěvkem nebo členstvím tady na fóru. Navíc každý není tak šikovný nebo ho to až tak nedraplo a tak nemá "motivaci" něčím přispět. Domečky se už modelovat nemusí, ale zcela určitě pak dávají fazónu unikátní modely staveb. Ty máš teď Dresden Hbf. a chceš to mít akorátní (mimochodem skvostné, Němci mohou slintat), ale do toho právě mraky povinností a jiných zájmů nedovolují jiné aktivity. Kolik času sojí poschánět i modely, které vyrobil někdo jiný. Já nedávno objevil například jedoucí kombajn a traktor se sběrnicí, kde se z toho vyklube válec slámy. Měl jsem to už před 10 lety a objevím to teď??
Já už bych pokládání kolejiva zapíchl a věnoval bych se rozpuku toho, co je vytvořeno. Celou Evropu by nedal ani tým 10.000 lidí v plném zápřahu. Už jsem měl i takové úvahy, že bych Ti s tím pomohl (vážně), ale to co tu momentálně předvádím, dělám po cestách Evropou ve volných chvílích pauz a odpočinků. Je to časožrout bez diskuze jako vše náročné (Něco postavit, vyzkoušet a "zajezdit si" je na 24h nepřetržitých). Nepočítám ty kyblíky tekoucích nervů, když to nejde dle představ.
Ten, kdo nepostavil alespoň 50km tratí v MSTS se vším všudy, nemá potuchy, co to obnáší.
Psal jsem to výše - Slezina. Čas na ni si zařídím.
 

Tygy

Hradlař
Zkusím nachystat zkušební trať s těmito doplňky pro testování a vyzkoušení na nečisto. Ale chtěl bych model naší CZ/SK točny, nikoliv tu Defaultní, ale ta jako statická v OR se zrovna točí jak řetízkový kolotoč. Dělám teď na té přesuvně, zatím se nehýbá, tak spekuluji, kde je chyba.
 
Nahoře