Řada 150/151

Icik

Pomocník strojvedoucího
Úprava obou kabin pro lokomotivy řady 150 a 151.
Bohužel OR neumí nebo nedokážu mu vnutit, aby texturu rozsekal na množství více než 1.
Kvůli tomu se musí upravit *.eng lokomotivy u výkonového kontroléru tak, aby počítal jen do 1=100 procent.

https://uloz.to/!xfu2Dxpkh/cab150-151-or-rar

Open Rails 2016-09-23 07-12-49.jpg

Úprava v *.eng:
Kód:
Throttle ( 0 1 0.01 0
NumNotches ( 113
Notch (   0.000   0 Dummy)
Notch (   0.009   0 Dummy)
Notch (   0.018   0 Dummy)
Notch (   0.027   0 Dummy)
Notch (   0.036   0 Dummy)
Notch (   0.045   0 Dummy)
Notch (   0.054   0 Dummy)
Notch (   0.063   0 Dummy)
Notch (   0.072   0 Dummy)
Notch (   0.081   0 Dummy)
Notch (   0.090   0 Dummy)
Notch (   0.099   0 Dummy)
Notch (   0.108   0 Dummy)
Notch (   0.117   0 Dummy)
Notch (   0.126   0 Dummy)
Notch (   0.135   0 Dummy)
Notch (   0.144   0 Dummy)
Notch (   0.153   0 Dummy)
Notch (   0.162   0 Dummy)
Notch (   0.171   0 Dummy)
Notch (   0.180   0 Dummy)
Notch (   0.189   0 Dummy)
Notch (   0.198   0 Dummy)
Notch (   0.207   0 Dummy)
Notch (   0.216   0 Dummy)
Notch (   0.225   0 Dummy)
Notch (   0.234   0 Dummy)
Notch (   0.243   0 Dummy)
Notch (   0.252   0 Dummy)
Notch (   0.261   0 Dummy)
Notch (   0.270   0 Dummy)
Notch (   0.279   0 Dummy)
Notch (   0.288   0 Dummy)
Notch (   0.297   0 Dummy)
Notch (   0.306   0 Dummy)
Notch (   0.315   0 Dummy)
Notch (   0.324   0 Dummy)
Notch (   0.333   0 Dummy)
Notch (   0.342   0 Dummy)
Notch (   0.351   0 Dummy)
Notch (   0.360   0 Dummy)
Notch (   0.369   0 Dummy)
Notch (   0.378   0 Dummy)
Notch (   0.387   0 Dummy)
Notch (   0.396   0 Dummy)
Notch (   0.405   0 Dummy)
Notch (   0.414   0 Dummy)
Notch (   0.423   0 Dummy)
Notch (   0.432   0 Dummy)
Notch (   0.441   0 Dummy)
Notch (   0.450   0 Dummy)
Notch (   0.459   0 Dummy)
Notch (   0.468   0 Dummy)
Notch (   0.477   0 Dummy)
Notch (   0.486   0 Dummy)
Notch (   0.495   0 Dummy)
Notch (   0.504   0 Dummy)
Notch (   0.513   0 Dummy)
Notch (   0.522   0 Dummy)
Notch (   0.531   0 Dummy)
Notch (   0.540   0 Dummy)
Notch (   0.549   0 Dummy)
Notch (   0.558   0 Dummy)
Notch (   0.567   0 Dummy)
Notch (   0.576   0 Dummy)
Notch (   0.585   0 Dummy)
Notch (   0.594   0 Dummy)
Notch (   0.603   0 Dummy)
Notch (   0.612   0 Dummy)
Notch (   0.621   0 Dummy)
Notch (   0.630   0 Dummy)
Notch (   0.639   0 Dummy)
Notch (   0.648   0 Dummy)
Notch (   0.657   0 Dummy)
Notch (   0.666   0 Dummy)
Notch (   0.675   0 Dummy)
Notch (   0.684   0 Dummy)
Notch (   0.693   0 Dummy)
Notch (   0.702   0 Dummy)
Notch (   0.711   0 Dummy)
Notch (   0.720   0 Dummy)
Notch (   0.729   0 Dummy)
Notch (   0.738   0 Dummy)
Notch (   0.747   0 Dummy)
Notch (   0.756   0 Dummy)
Notch (   0.765   0 Dummy)
Notch (   0.774   0 Dummy)
Notch (   0.783   0 Dummy)
Notch (   0.792   0 Dummy)
Notch (   0.801   0 Dummy)
Notch (   0.810   0 Dummy)
Notch (   0.819   0 Dummy)
Notch (   0.828   0 Dummy)
Notch (   0.837   0 Dummy)
Notch (   0.846   0 Dummy)
Notch (   0.855   0 Dummy)
Notch (   0.864   0 Dummy)
Notch (   0.873   0 Dummy)
Notch (   0.882   0 Dummy)
Notch (   0.891   0 Dummy)
Notch (   0.900   0 Dummy)
Notch (   0.909   0 Dummy)
Notch (   0.918   0 Dummy)
Notch (   0.927   0 Dummy)
Notch (   0.936   0 Dummy)
Notch (   0.945   0 Dummy)
Notch (   0.954   0 Dummy)
Notch (   0.963   0 Dummy)
Notch (   0.972   0 Dummy)
Notch (   0.981   0 Dummy)
Notch (   0.990   0 Dummy)
Notch (   0.999   0 Dummy)
Notch (   1.000   0 Dummy)
)
)
 

stenrik

Začátečník
Tu úpravu engu jsem udělal, ale stejně mi rajčák rychlosti skáče strašně rychle (ovládám myší), to tak má být? Podle mě se v reálu ty stupně nahazují jeden po druhém, a ne že na jedno krátké posunutí mi to skočí úplně šíleně nahoru o desítky rychlostí. Stejný problém mám i s kabinou 371.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Jenže v reálu bere strojvedoucí ovladač řídícího kontroléru (ano reguluje se výkon, takže opravdu žádný rajčák rychlosti) rukou.
Uvedená úprava reprezentuje krokování. Protože má lokomotiva celkem 57 jízdních stupňů a ovladač vratný pohyb, je zde celkem 113 kroků vč. nulové polohy. Za držení klávesy, křeče v ruce nebo vyšolíchanou optiku myši zápis parametru Throttle v engu opravdu nemůže.
 

stenrik

Začátečník
Jenže v reálu bere strojvedoucí ovladač řídícího kontroléru (ano reguluje se výkon, takže opravdu žádný rajčák rychlosti) rukou.
Uvedená úprava reprezentuje krokování. Protože má lokomotiva celkem 57 jízdních stupňů a ovladač vratný pohyb, je zde celkem 113 kroků vč. nulové polohy. Za držení klávesy, křeče v ruce nebo vyšolíchanou optiku myši zápis parametru Throttle v engu opravdu nemůže.
Sorry, jsem laik, říkám všem kontrolérům rajčák. Já právě doufal, že i MSTS/OR umí ten vratný pohyb (bylo by to super), proto mě to skákání zaskočilo.
 

stenrik

Začátečník
Za prvé si vypni zjednodušené ovládání a zapni pokročilé / inteligentní ovládání, za druhé odlož myš stranou a nauč se ovládání pomocí určených klávesových zkratek.
V nastavení OR pokročilé ovládání nevidím, asi jsem slepej.
Myš odkládat nehodlám, protože na rozdíl od ťukání do kláves ve mně ovládání myší aspoň trochu fyzicky evokuje pohyb kontrolérů a přidává na realitě.
 

stenrik

Začátečník
A ještě se zeptám - to že nejde ovládat myší reverser (pouze klávesnicí) je chyba u mě, nebo to tak má být?
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Myš odkládat nehodlám, protože na rozdíl od ťukání do kláves ve mně ovládání myší aspoň trochu fyzicky evokuje pohyb kontrolérů a přidává na realitě.
Tak si nestěžuj, že je to rychlé a přeskakuje stupně.
A reál je úplně někde jinde, to mi věř. Tam jsem musel poctivě nakládat jeden stupínek za druhým a hlídat proudy. Ta klávesnice je tomu rozhodně blíže než myš, která je leda pro malé děti.

Nepsal jsi nic, že to je v OR a ani to tu není ve vláknu vidět. Teprve při hledání ve vyšší úrovni to ukáže sekci OR a ne MSTS. Výběr nových hlášek ukáže jen vlastní vlákno, ale ne jeho nadřazenou složku, tak se nediv, že to nebylo hned jasné.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Sorry, jsem laik, říkám všem kontrolérům rajčák. Já právě doufal, že i MSTS/OR umí ten vratný pohyb (bylo by to super), proto mě to skákání zaskočilo.
Žádný software neumí víc než se mu naprogramuje. Kabinář nejsem, ale stačil jsem si všimnout následujícího: Vratný pohyb kontroléru je vizuální animace v kabině. Chování a vizualizace kabiny je definována souborem .cvf a sadou dostupných instrukcí popisujících umístění, chování animovaných prvků a odkazy na animační grafiku .ace. Z hlediska 2D kabin OR se oproti MSTS změnilo minimum. OR je pouze důslednější při zobrazování obrazových sekvencí u animační grafiky, přidává několik vylepšení a možnost většího rozlišení. Z toho důvodu se řada kabin upravovala pro OR. Tedy kromě přidání nových funkcí ještě úpravami některých animací. Vratný pohyb je tedy záležitostí vhodně zapsaného parametru a příslušné grafiky .ace. Šikovní kabináři se s tím (nejen) uměli popasovat už v dobách MSTS.
 

Meda

Provozní technik
Zdravím
a prosím o radu. Po úpravě podle příspěvku č. 1 z tohoto vlákna jsem upravoval kabiny u řady 151. Potřebuji poradit, jak upravit ukazatel napětí při zdviženém sběrači - viz foto - kabina "150002.cvf".
A ještě, jak zvýšit účinnost dynamické brzdy, která u některých loko řady 151 vůbec nebrzdí.

Open Rails 2021-03-11 09-12-45.jpg
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
A proč. Máš snad naladění od Josefa a Acatuse, jen si vybrat. Nebo obě jsou špatně a bude 3 ladění.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Zdravím,v Lipové Lázni není elektrifikace,tak se nezobrazuje napětí v troleji.
Fakticky ano. Ale pokud má zaškrtlou volbu "Obejít chybějící napájení na neelektrifikovaných tratích" může jít skutečně o nevhodně nastavený budík v .cvf
Doplněno: Trať 310 má v parametrech .trk MaxLineVoltage ( 3000 )
 

latich

Pokladník
Fakticky ano. Ale pokud má zaškrtlou volbu "Obejít chybějící napájení na neelektrifikovaných tratích" může jít skutečně o nevhodně nastavený budík v .cvf
Doplněno: Trať 310 má v parametrech .trk MaxLineVoltage ( 3000 )
Ale to by neodpovídalo skutečnosti.Tvůrci tratí by nemuseli instalovat do tratí sloupy a trakční vedení.Je to jen simulátor,ale měli by jsme se držet reality.
 
Nahoře