Dane, vlakový stroj dá při odjezdu návěst Pozor, na to konto postrkový stroj dá návěst Povolte brzdy úplně a začne strkat. Potom zabere i vlakový. Kde má postrk začít a končit tlačit fírové věděli, protože trať znali. Kromě toho byly na trati návěsti Začátek a konec postrku.
Motor v závěsu byl v sešiťáku označen pod druhovou zkratkou a číslem vlaku např. - V závěsu motorový vůz M131.1 od vlaku XXXX.
Veškerý posun řídil praporkem buď posunovač (průvodčí, průvodce lokomotiv), v případě samotné mašiny signalista nebo výhybkář.
Ale o co jde především - na trati kde je na konci panelárna, by rozhodně nebyly nákladní vozy taženy motorem. To se používalo na velmi krátkých tratích, kde byla minimální zátěž, a ten motor to uvezl. Co si pamatuji Dobruška - Opočno, Netolice - Dívčice, Březnice - Rožmitál, Smidary - Vysoké Veselí, Nemotice - Koryčany (?), a pod. Výjimka byla Bechyňka před dodáním Žehliček, kde to tahali elektrické motorové vozy i dvojmo, ale oba byly v čele vlaku! Nikde jsem nezaznamenal, že by smíšený vlak měl motor vpředu, nákladní vozy a motor na postrku
Než jsem to dosesmolil, odpověděl Mikulda. Ovšem to platí pouze, pokud pojedeš se sólo strojem. Pokud budeš mít už i jeden vůz, pojede s tebou posunovač (průvodčí) a budeš se řídit jeho návěstmi praporkem.
Ač to dnes zní neuvěřitelně, dalo se žít a jezdit i bez vysílaček.