Aktivity pro OR Dan J.

Dan J.

Strojvedoucí
Dane, 2x M131.1 na Dvoukolejce, kde největší stoupání na celé trati je 10 promile - tam fakt zadní motor strkat nemusí! ;) :D
A šup, už to je o stránku zpět... :)
Tak jak psal Jiřík TK, ono tam opravdu prevýšení jsou, nicméně:
a) pokud bych jel s tím postrkem, furt mi nikdo neřekl, jak komunikovali fírové mezi sebou? Ono se to vlastně týká i parních mašin. Ale ten motorák je pro mne směrodatný, napadlo mne, že by fíra čelní mašinz houkl a tím mi dal návěst, že se rozjíždí.
b) pokud by se 2. vůz jen "vezl", tsejně nevím, jak to zapsat do sešiťáku.

2x M131, nebo zavěšený vůz M131 a nebo by se psal jen motorvý vůz M 131?
 

Dan J.

Strojvedoucí
A ještě, Křížany mají automatiku výhybek, na obou koncích jsou stavědla. Tkže:
1. Kdo by mi dal svolení k posunu z depa za výhybku?
2. Za veksle zhlaví jedu na bílou, takže to je jasné, povolení k posunu je návěstidlem, nebo je to blbě?
3. Kdo mne staví za vekslema? Vysílačku nemám.
4. Kdo mi dá svolení a řekne mi, že mám zastavit u boudy, nebo by mi to bylo oznámeno hned při povolení k posunu z depa?

Předem dík, fakt bych chtěl tentokrát ty zprávy pokud možno co nejreálněji do doby 1980.
Dan
 

mikulda

Vlakvedoucí
Správce
1. Výhybkář depa (pokud tam je), vedoucí posunu v depu. V malých depech pak samoobsluha jako někde na vlečce.
2. Ano
3. Zastavíš sám, protože víš, kam pojedeš.
4. Výhybkář (signalista), který má na starosti daný obvod stanice.

Trať teď nemám u sebe, takže odpovědi jsou obecné.
 

Tom Kanka

Průvodčí
Dane, vlakový stroj dá při odjezdu návěst Pozor, na to konto postrkový stroj dá návěst Povolte brzdy úplně a začne strkat. Potom zabere i vlakový. Kde má postrk začít a končit tlačit fírové věděli, protože trať znali. Kromě toho byly na trati návěsti Začátek a konec postrku.
Motor v závěsu byl v sešiťáku označen pod druhovou zkratkou a číslem vlaku např. - V závěsu motorový vůz M131.1 od vlaku XXXX.
Veškerý posun řídil praporkem buď posunovač (průvodčí, průvodce lokomotiv), v případě samotné mašiny signalista nebo výhybkář.

Ale o co jde především - na trati kde je na konci panelárna, by rozhodně nebyly nákladní vozy taženy motorem. To se používalo na velmi krátkých tratích, kde byla minimální zátěž, a ten motor to uvezl. Co si pamatuji Dobruška - Opočno, Netolice - Dívčice, Březnice - Rožmitál, Smidary - Vysoké Veselí, Nemotice - Koryčany (?), a pod. Výjimka byla Bechyňka před dodáním Žehliček, kde to tahali elektrické motorové vozy i dvojmo, ale oba byly v čele vlaku! Nikde jsem nezaznamenal, že by smíšený vlak měl motor vpředu, nákladní vozy a motor na postrku

Než jsem to dosesmolil, odpověděl Mikulda. Ovšem to platí pouze, pokud pojedeš se sólo strojem. Pokud budeš mít už i jeden vůz, pojede s tebou posunovač (průvodčí) a budeš se řídit jeho návěstmi praporkem.

Ač to dnes zní neuvěřitelně, dalo se žít a jezdit i bez vysílaček.
 

mikulda

Vlakvedoucí
Správce
Obráceně, vlaková dá Povolte brzdy úplně. Postrk začne strkat a až se to pohne, začne vlaková tahat.
Návěstí Pozor nemůžeš dávat pokyny.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Klucí díky moc.

Ale o co jde především - na trati kde je na konci panelárna, by rozhodně nebyly nákladní vozy taženy motorem.
Nejsou mašiny, trať je obsluhována poue dvěma MV M131.1, pokud jede manipulák, jen do Nové lhoty. :) Prostě jsem to chtěl spestřit. Jinak já jsem právě nekdě na FB, nebo kde viděl, M131+náklad+M131, ale fotku jsem tehdy neuložil. Jinak by mne tahle sestava ani nenapadla. :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Takže jestli dobře chápu, při rozjezdu s M152+Blm+M131 a M131+3nákl.+M131:
Po píšťalce výprava, vlaku:
Já v čele houknu a postrk houkne a tím dá návěst povolte brzdu?

Pak začne tlačit a já vepředu zaberu?

Pokud ano bylo by to na přidání funkce do ORCZ, kdy by nebylo zadání postrku jen tlač, ale "tlač při rozjezdu". Kdy by postrk tlačil jen do cca 5 km/h a pak začal jen spolupracovat.
 
Nahoře