Aktivity pro OR Dan J.

Venny

Provozní technik
ad #842:
Dane, aby ti správně fungovalo nastavení 30 FPS (Řízení snímkové frekvence), musíš jej mít nastaveno nejen v profilu Openrails, ale i na základní kartě Global. A toto nastavení je nutné obnovovat po každé aktualizaci / reinstalaci ovladače AMD Radeon Settings. Používám též MG-OR a protože mi z neznámých příčin nereaguje nastavení vyhlazování, mám v OR parametrech (Obraz) nastaveno Enable multisampling a v ovladači Radeon RX u profilu Openrails zase nastaveno Režim vyhlazení - Použít nastavení aplikace.
Psal jsem jinde - korektní zobrazování tratí a jejich prvků v AE (nástupiště, výhybky, trasové body...) opět vyžaduje v profilu MSTS nastavit Použít nastavení aplikace. Jenže pozor - poslední verze ovladače Radeon, která toto dovolí, je 18.9.3., všechny vyšší verze způsobují při spuštění MSTS AE / MSTS chybové hlášení, že karta neumožňuje 16 bitové zobrazení.
Dobrou pomůckou pro karty AMD Radeon RX je tzv. Overlay - překrytí, přístupné klávesami Ctrl + R. Umožňuje, kromě jiného, během jízdy plynule nastavovat hodnotu FPC s okamžitou reakcí obrazovky (záložka FRTC). Tak lze poměrně rychle nastavit optimální parametr snímkování. Klávesová zkratka se dá předefinovat v předvolbách, pokud CTRL + R nevyhovuje.
 

Venny

Provozní technik
Zde je stav, kdy jsem pro trať BP pomocí Overlay nastavil FPS na 40:
Radeon-Globální.jpg

A zde je profil pro MG-OR:
Radeon-OpenRails.jpg
Jak lze vidět, hodnoty nastavení se pro FPS liší, pokud jsi měl na mysli toto. Grafika si bere vyšší hodnotu z globálního nastavení, zadanou pomocí nástroje Overlay.
Co se týče MSTS AE, funguje (zobrazuje) korektně, ale na jeho samostatném profilu se automaticky nastavila hodnota 40 FPS. Zde jsem ručně nic neměnil. Je to tedy v souladu s globálním nastavením.
Závěr? Profil pro MG-OR sice vypíše v parametrech GK hodnotu 30, ale při jízdě po použití [F5] vidím v zobrazovaných parametrech v OR veličinu vyšší, zobrazenou právě v Globálních parametrech. Tam je zapsána pomocí nástroje Overlay. Je třeba vyzkoušet, zda je vlastně profil OR vůbec potřebný po všech těch peripetiích při jeho nastavování. A zda nevystačím vlastně jen s globálním nastavením, když v MSTS již nejezdím a používám jen AE. Na to je teď dostatek času....
 

Icik

Provozní technik
Stačí jen spustit ten program RivaTuner Statistics Server přes nabídku Start ve Windows. Objeví se ikonka na hlavním panelu dole viz. můj screenshot.
Dále vytvoříš profil a nastavíš omezení fps. Zaškrtneš automaticky spustit při spuštění Windows a je to.
Přes ovladače AMD to není spolehlivé a budeš to mít omezené pro všechny hry.
 

Dan J.

Strojvedoucí
JJ, díky moc, tohle dořeším večer s kolegou co se mi stará o systém, já jsem na to prostě kopyto. :) Více mne se..e ten OR MG a stanice. :(
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak rozhýbáno rozchozeno. :) Takže pokud používám tenhle prográmek, mohu OR odstranit z profilu ne GK? Jinakjsem si všim, že sekání na videu přidává i Badicam, při hře se mi to až tak netrhá, jen když pak spustím video.
 

Icik

Provozní technik
V profilu na grafice si OR nechej, ale jen tam zaškrtni Anizotropní filtrování na 16x a Antialiasing na 4x. I když vlastně MG používá svůj Multisampling, tak ten Aliasing není ani potřeba v profilu zaškrtávat.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Žanotlam 2006_II.jpg
Tento rok končí provoz pantografů ČD 451 a 452 "Žabotlam" z vagónky Studénka na tratích ČD. Tím se uzavírá jedna velká kapitola pilířů elektrických jednotek naši výroby. Vy se v této aktivitě vrátíte do let, kdy tyto jednotky jezdily v hojném počtu na našich kolejích, avšak je pomalu začínaly vytlačovat jednotky ČD 471.
Podzim roku 2006, nacházíte se na jednotce ČD 451 na odstavné koleji ve stanici Nymburk. Nejprve pojedete jako Os 9481 do stanice Kolín, kde vás čeká obrat, jako Os 9402 do Nymburku, kde na vás najede další "Žabotlama" ve složení 451+051+451 a ve složení 451+2x 051+451 a 451+051+451 budete pokračovat do Prahy Masarykova nádraží, tam odvěsíte zadní jednotku z Nymburku a pojedete jako Os 9451 do Lysé nad Labem. Další obrat a jízda zpět do Prahy Masarykova, jako Os 9458, poslední obrat a jízda Os 9411 do stanice Kutná Hora, kde vaše směna končí.

Aktivitu stáhnete zde: http://www.mojevlacky.cz/
Další detaily zde: https://forum.msts.cz/index.php?threads/5153/

Vše nejlepší v Novém roce 2019 a příjemné poježdění u aktivity.
Dan J.
 
V README PDF. Vozidlo 451002 od Ricara pro OR. Tak vozy jsou bez textury, nikdy jsem v msts neměl tuto 451, takže jsem nejprve sosnul 451 Msts a pak přehrál souborama pro OR. Protože v té OR verzi nejsou soubory a+b myslím. Asi možná upravit README? Omlouvám se za stručný psaní ale zrovna hraju, chystám odjezd směr Praha. A ještě v Nymburce stojí nějaké další žabky bez textury, tak asi opět Ricar pro OR tak ještě nejedu, jdu to najít, stáhnout a přepsat.
 

Plexi

Provozní technik
Musíš mít v nastavení OR, záložka Experimentální, zaškrtlé políčko "Načítat textury DDS přednostně před ACE".
 
Musíš mít v nastavení OR, záložka Experimentální, zaškrtlé políčko "Načítat textury DDS přednostně před ACE".
Fakt? Teď beze srandy, jsem měl otevřené to okno experimentální a říkal jsem si co kdybych to zaškrtl? :D Jenže nevím co jsou textury DDs , věděl jsem co je ACE ale vůbec mě to netrklo že by toto mohlo pomoc. Nevadí už pomalu kopíruju ACE soubory u posledních dvou souprav a vyjedu dál :)
Když toto budu mít zaškrtnuté nezvýším tím nějak náročnost na PC nebo aktivity?
 

Plexi

Provozní technik
Tolik se v tom nevyznám, ale nakopírovat textury v ACE nestačí. K tomu je třeba nakopírovat i .s (nebo .sd?) soubor, ve kterém jsou ty textury zapsané, takže ty budeš mít ve složce sice textury ACE, ale vůbec to ničemu nepomůže.
 
Jasný ale v souboru 451 pro Msts jsou i ty .s a .sd vše už maká ale jak říkáš stačilo by nejspíš jen to OR ale zaškrtnout přednostně načítání DDS textur. Zase jsem chytřejší a třeba to pomůže i dalším. Děkuji ti. Končím , Čestlice. Příště pokračuji.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Chyba, nic nepřekopírovávej, stáhni jednotku verzi pro OR, tak jak je a nainstaluj, pak opravný balík eng souborů u aktivity a zaškrtni v OR nastavení DDS. Nijak více ti to comp nezatíží, skin jen místo textur ACE obsahuje propracovanéjší DDS textury.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jenže to si pak splácal hrušky z jabkama.

Verze MSTS používá ACE = méně kvalitnější, ale MSTS jinou nepřečte.
Verze OR textury DDS = daleko kvalitnější textury, které OR přečte, MSTS nikoliv a v Shape Vieweru se ti ukáže model, ale bez textur.

Pokud toto zkombinuješ, vznikne spatlance. :)
 
Nahoře