Aktivity pro OR Dan J.

Za odborníka se nepovažuji, ale když jsem sbíral technická data k nastavení této lokomotivy, jeden ze zdrojů (deacademic.com) uváděl dobu nasazení u ČSD od znárodnění Košicko-bohumínské dráhy KsOd v r. 1925 až do padesátých let. To potvrzují i Pospíchalovy lokomotivní statistiky k této řadě.

Prosím, odborníky, do jaké nejpozdější doby mohu zařadit na nákladní vlak ČSD 313.2?
https://www.pikku.msts.cz/obr/313_2.jpg
A jaké číslo mohl mít tehdy Vn nebo Pn?
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak 50. léta chvíli počkají, v přípravě dlouho uleželá aktivita pro DVK:
Os 23108 plagat.jpg
Je n mně štve:
Verze OR MG před opravou reversních bodů, zabírá všechny stanice.
Verze OR MG po opravou reversních bodů, zabere po obratu 1. stanici jako projetou i když do ní jedu.
Verze OR MG poslední, zase nejde pára od hadic.
 
Dane, pára od hadic je jistě nepříjemnost, ovšem mně (a třeba i dalším uživatelům) třeba daleko víc vadí rozhozená chování mašin po některých aktualizacích OR obecně, nebo neustálé nedořešení definice přístupu ke složkám TRAINS bez nutnosti jejich neustálého ručního přesouvání mezi momentálně aktivními složkami tratí. Stoprocentní blbuvzdornost zajištěna.
Je zvláštní, že autoři OR správně umožnili vytvoření několika různých profilů s tratěmi (rozlišitelnými např. dle GLOBALu), ale toto nedořešili. :rolleyes:
 

Dan J.

Strojvedoucí
Čau. Nemáte někdo majla na NEznamsebeho? Při přeinstalaci compu (výměně) PC) jsem o něj přišel a SZ má blokované. Popřípadě samozřejmě pošlete na SZ. Dík předem.
Dan
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj.
Poněvač v roce 1975 jsem byl hodeně malý hošík, tak bych se chtěl zeptat, mohu do aktivity zařadit tohle zbarvení TU47:
TU47_001.jpg

Nebo pouze tuhle variantu:
TU47_002.jpg
 

Dan J.

Strojvedoucí
Takže mám teoreticky vše nachystáno k vydání a taky svolení k vydání modelu od Neznamsebeho ČSD Ba/u 617, který pro OR vyladil Josef Vogleltanz, psal jsem Honzovi mejl, který se mi vrátil zpět se zprávou o nedoručení a zárověn jsem psal SZ zde na fóru o umístění na: https://trainset.simtrains.eu/, zatím nic, tak píšu ještě sem k sobě:
CSD_Ba-u_web2.jpg
Dále abych mohl vydat dvě aktivity pro DVK bych potřeboval, aby mistr Pikku dotáhl moje požadavky na "prkeňáky" Be, Bi a vrak :) , poněvač jak bývá zvykem z mé strany už mám pro ně jak aktivitu ve které s nimi (mimo vrak) hráč pojede a taky jsou jako traffic v aktivitě, která čeká na vydání. Taky bych pak chtěl ony prkeňáky poslat na vyladění pro OR, ale to udělám, až bude fakt hotovo po skinařské stránce. :)
 
Psal jsem mu i já a se stejným výsledkem. Chtěl jsem se domluvit na zveřejňování OR nastavení modelů (kromě těch zakázkových). Už dlouho se neozývá ani na e-mail, ani na SZ.
Nakonec jsem ztratil trpělivost, zaplatil si webhosting a doménu a pustil se do toho sám. Nastavení (dříve jsme tomu říkali i chování modelu) si budu zveřejňovat sám. Průběžně podle chuti, mám toho mraky a další to ještě čeká.
 

Dan J.

Strojvedoucí
No, počkám ještě chvilku a pak to kdyžtak hodím k Joskovi. :) Ono je fakt, že máme období dovolených a lidé jsou zaneprázdněni jinými věcmi, než virtuální železnicí. :). Zatím jsem si rozdělal nákladní vlak z roku 1949:
zto naklad1.jpg
zto naklad2.jpg
A zde jedna věc, co mne u OR štve, není to případ jen téhle mašiny, pokud do eng souboru zadáte maximálku lokomotivy v tomto případě 45 km/h., tak to OR veme tak, že na TM je těch maximum 45 km/h i když je na tratí třeba 60, ale ono těch 45 je maximální povolená rychlost, ale mašina 100% dosáhla rychlost vyšší. Ale OR i když budete dlět nemožné a pojedete sólo s mašinkou, tak těch 45 nepřekročíte, i kdyby jste dělali cokoliv. Ono by to chtělo těch max do engu zadávat, kolik lokomotiva dosáhla třeba při zkouškách a né povolenou rychlost, kterou OR pak vidí jako strop a funguje jako omezovač rychlosti.
zto naklad3.jpg
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Ono by to chtělo těch max do engu zadávat, kolik lokomotiva dosáhla třeba při zkouškách a né povolenou rychlost, kterou OR pak vidí jako strop a funguje jako omezovač rychlosti.
Ale to jsme přece do .eng stanovovali tak už v MSTS, aby se trakční charakteristika nezlomila na špatně zadané Vmax. Věnovalo se tomu nemálo polemiky.
 
K té brzdě: porovnal jsem nejdříve mezi sebou soubory engu ve vydaném balíčku a ve svém trainsetu. Rozdíl jsem našel jen názvech souborů a modelu. Tak jsem si sestavil soupravu a šel se projet. Tahám li za kohout lokomotivní brzdy, plní (a vypouští) se jen brzdové válce lokomotivy a tendru.
Koukám na to v HUDu. Se zbytkem vlaku to nedělá nic, ten reaguje jen na průběžnou brzdu. Zkontroluj si ještě připojené vozy, zda není problém u některého z nich (tedy lokomotivu s jinými vozy).

K rychlosti: Do engu se dává parametr MaxVelocity ( ), který by měl mít ve skutečnosti hodnotu max. konstrukční rychlosti. Tedy rychlosti "papírové", nikoliv třeba té dosažené při technicko-policejní zkoušce (TBZ po novu). V tom případě se k tomu OR staví dobře, myšlena je samozřejmě rychlost vyvinutá v tahu, ne na spádu.
Řeknu příklad: Aktuálně nastavuji celou řadu soudobých rakušanek od 1014 po Vectron. A třeba právě Vectron má konstrukční maximálku 200 km/h.
Jenže na provoz na českých (nejen) tratích má SW omezení na 160 km/h. Takže Vectron v českých službách, ač silák, stejně fyzicky víc jak 160 km/h nedá. Ani na cerhenické trati, která by mu dvoustovku umožnila. Musela by se softwarově odblokovat. Proto do engu dávám do parametru MaxVelocity ( ) max. rychlost vozidla uváděnou v jeho dokumentaci. OR si to přebere jako konstrukční maximálku a stroji prostě víc nedovolí.

Vůbec nemám představu, jak by se MaxVelocity ( ) stanovoval jinak. Některé stroje samozřejmě mají navíc, ale mají "úředně" stanoven strop. Třeba právě parní lokomotivy mají dopředu jednu stanovenou max. rychlost a tendrem nazad podstatně menší. Tady je to na uživatelovi aby to ohlídal, OR jej neomezí.
 
Ono by to chtělo těch max do engu zadávat, kolik lokomotiva dosáhla třeba při zkouškách a né povolenou rychlost, kterou OR pak vidí jako strop a funguje jako omezovač rychlosti.
Souhlas Dane. V době před ARR to bylo v OR trochu fajn, ale teď už je to při jízdě v manuálním režimu nepraktické. Jistě nejde o nastavení v engu. To by museli odblokovat tvůrci OR, teď, když už ARR půjde asi do ofic. nastavení. Ale pochybuji, že se tak stane, protože tuto funkci do OR jistě přinesly počítačové mašiny.
OR si to přebere jako konstrukční maximálku a stroji prostě víc nedovolí.
V reálu to takto funguje jen u softwarových mašin, ale vše bez počítače lze přeci rozjet přes typově povolenou Vmax, když mě nehlídá Mirel.
Vectron softwarově omezuje v automatice na 160 a v ruce do 164 km/h. Peršing mimo automatiku... až se mu "rozmotají kotvy":)
 
K rychlosti: Do engu se dává parametr MaxVelocity ( ), který by měl mít ve skutečnosti hodnotu max. konstrukční rychlosti. Tedy rychlosti "papírové", nikoliv třeba té dosažené při technicko-policejní zkoušce (TBZ po novu). V tom případě se k tomu OR staví dobře, myšlena je samozřejmě rychlost vyvinutá v tahu, ne na spádu.
Řeknu příklad: Aktuálně nastavuji celou řadu soudobých rakušanek od 1014 po Vectron. A třeba právě Vectron má konstrukční maximálku 200 km/h.
Jenže na provoz na českých (nejen) tratích má SW omezení na 160 km/h. Takže Vectron v českých službách, ač silák, stejně fyzicky víc jak 160 km/h nedá. Ani na cerhenické trati, která by mu dvoustovku umožnila. Musela by se softwarově odblokovat. Proto do engu dávám do parametru MaxVelocity ( ) max. rychlost vozidla uváděnou v jeho dokumentaci. OR si to přebere jako konstrukční maximálku a stroji prostě víc nedovolí.
A není to náhodou tak, že max. konstrukční rychlost Vectronů je 200 km/h (což je správně ve větě s příkladem) a 160 km/h je max. povolená rychlost daného typu na dané infra? Pak by neměl parametr v engu (160 km/h) hodnotu max. konstrukční, ale max. povolené V (bavíme-li se o SŽDC a LS/160kovém okolí).
 
Budu-li dělat nastavení pro konkrétní typ lokomotivy, musím se řídit jejími reálnými vlastnostmi. V případě Vectronů pro ČD/SK/HU atp. nemohu dát MaxVelocity (200 km/h), protože tuto rychlost fíra nedá i kdyby stojky dělal. Musím tam nechat těch 160. Pokud bych to neudělal, nebude to odpovídat reálnému chování stroje.
Do parametru MaxVelocity ( ) patří podle mého názoru konstrukční max. rychlost. Obecně vzato používám do parametrů hodnoty, které stroj dávat a jsou uváděny v technické dokumentaci. Nikoliv ty, které by mohl dávat. Ty totiž mohou záviset na mnoha dalších podmínkách.
Stejně tak nenaložím vagon 50 t, má-li předepsanou ložnou hmotnost 30 t jen proto, že to ložný objem vozu dovolí.
 
Nahoře