Aktivity pro OR Dan J.

Tom Kanka

Signalista
Trvalá tažná síla je 22kN. Maximální 45kN (při použití tlačítka pro zesílení buzení trakčního generátoru) u vozů I. a II. série, a 53 kN u vozů III. série.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
To vozidlo má nějakou rychlost maximální, trvalou a při hodinovém proudu TM. Každé z ní odpovídá nějaká tažná síla. A zcela 100% se zjišťovala měřením pomocí dynamometrického vozu v době vzniku motoráku. Stejně tak má každý TM příkon hodinový a trvalý při určitých otáčkách, proudu a napětí. Vše je celkem dobře zadokumentované.
 

Icik

Průvodčí
Nejvyšší hodnota výkonu TM, co jsem zaznamenal, je 236kW.
Jestli je takový pokles na TM reálný u SM naladěného na 300kW, to posuďte.
1.jpg
 

Icik

Průvodčí
Otázka je, jestli OR dokáže správně interpretovat vstupní, tabulkové hodnoty.

EDIT: Ten střední výkon na obvodě kol tedy bude nejspíš to co vidím a považuju za výkon TM. Výkon TM defacto není v OR nijak vyčíslen.
Tak to nejspíš odpovídá.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Otázka je, jestli OR dokáže správně interpretovat vstupní, tabulkové hodnoty.

EDIT: Ten střední výkon na obvodě kol tedy bude nejspíš to co vidím a považuju za výkon TM. Výkon TM defacto není v OR nijak vyčíslen.
Tak to nejspíš odpovídá.
Určitě ne. po zkušenostech s diselelektrickou trakcí jsem přesvědčen, že OR počítá spíše s parametry trakčního generátoru (resp. soustrojí TG + 1xTM(za všechny). Alespoň co se týká trakčního proudu. A z trvalé Ft, rozjezdové Ft a trvalého proudu TG se lze potom dopracovat k optimální hodnotě pro parametr MaxCurrent. Má-li pult ampérmetr TG, sedí to i na něm. Ostatně na pultech DE lokomotiv je vidět spíš ampérmetr TG než ampérmetry dílčích TM nebo jejich skupiny.
 

Icik

Průvodčí
Já jsem si tohle téma SM a TM už zařekl. Přiznám se, že tomu nerozumím a ani nechci. Ať to pitvají jiní. Jen jsem se potřeboval jednoduchým způsobem přesvědčit o správnosti zadání. Takže ok.
 

Tom Kanka

Signalista
Pozor, na pátem výkonovém stupni SM. Větší už ten motorák nevyždíme.
Nevyždíme ze SM, ale ještě je tam otázka buzení - jiný výkon bude při jízdě ve např. 80 km/h při zeslabeném buzení, a jiný při rozjezdu při buzení plném - a to obojí na 5. výkonovém stupni. Viz. tažná síla = 32 kN, při rozjezdu krátkodobě 53 kN.
Pepo, prostě jinak - 830 na 20 promilích musí jet trvale a bez problémů s 60 tunami rychlostí 31 km/h. Při testu se dvěma Balmy (53 tun) to v OR po 10 km leze nějakých 25 km/h (což je dokonce pod povolenou trvalou rychlostí!) a rychlost stále klesá. Samozřejmě na čtvrtý výkonový stupeň, protože na pátý to uvaříš po cca 3 km (to co jsem psal o jízdě na pátý stupeň Danovi nebyl vtip ;) ).
Takovéhle zdechliny to fakt nebyly.

Open Rails 2022-04-04 09-44-38.jpg
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Ano máš pravdu v tom , že podle tabulek odpovídá pro M262 + 2x Balm (cca. 53t) rychlost kolem 33km/h. Starší vydání D2/1 má jemnější členění řádku s rychlostmi. Pro M262 a 55t nákladu odpovídá ve třídě sklonu XI (20‰) max. rychlost 33 km/h.
Zahlodal tedy ve mě červíček pochybností. Vzal jsem si tedy na pomoc Jackovu testovací trať, je tam dostatečně dlouhý (9km) úsek se stoupáním 20‰. Sestavil soupravu a vyjel vstříc pravdě. Přiznávám, že jsem výsledek očekával s napětím, neboť výkony vozu jsem zkoušel jen na rovině. A potom, co jsem zjistil výsledek, jsem dal repete a tentokrát se zapnutým nahráváním obrazovky. Simulace je cca. v polovině 3x zrychlena pro ověření stálosti rychlosti. Potom je zase uvedena na normální rychlost. V HUD vidím (kromě stoupání 2,1% alias 21‰) stálou rychlost klem 33 km/h. Oba Balmy mají dohromady skutečně 53t, nepodvádím, ani jsem nijak uměle nezasáhl do nastavení kredence. To fakt nemám zapotřebí. Já už ani nemám moc sílu donekonečna to nastavení kredence obhajovat, bere mě to chuť potom cokoliv v OR dělat.

 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak na předposlední stupeň bych z Zátoru do Milotic v aktivitě nedojel vůbec a z Milotic do Bruntálu jakbysmet. A ani tak jsem nedojel načas + 2 minuty dle JŘ.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Srandisté :) . Ještě abych zohleďňoval technický stav a (mo)mentální stav pana strojvedoucího.
Poslední stupeň tam není do počtu nebo na parádu, trakční charakteristika s ním počítá, zátěžové tabulky taky. Tak byl použit.
Roční období jsem měl během zkoušek podzim (od posledního ježdění), sucho a čtyři odpoledne. A už dejte pokoj.
 
Nahoře