K té brzdě: porovnal jsem nejdříve mezi sebou soubory engu ve vydaném balíčku a ve svém trainsetu. Rozdíl jsem našel jen názvech souborů a modelu. Tak jsem si sestavil soupravu a šel se projet. Tahám li za kohout lokomotivní brzdy, plní (a vypouští) se jen brzdové válce lokomotivy a tendru.
Koukám na to v HUDu. Se zbytkem vlaku to nedělá nic, ten reaguje jen na průběžnou brzdu. Zkontroluj si ještě připojené vozy, zda není problém u některého z nich (tedy lokomotivu s jinými vozy).
K rychlosti: Do engu se dává parametr MaxVelocity ( ), který by měl mít ve skutečnosti hodnotu max. konstrukční rychlosti. Tedy rychlosti "papírové", nikoliv třeba té dosažené při technicko-policejní zkoušce (TBZ po novu). V tom případě se k tomu OR staví dobře, myšlena je samozřejmě rychlost vyvinutá v tahu, ne na spádu.
Řeknu příklad: Aktuálně nastavuji celou řadu soudobých rakušanek od 1014 po Vectron. A třeba právě Vectron má konstrukční maximálku 200 km/h.
Jenže na provoz na českých (nejen) tratích má SW omezení na 160 km/h. Takže Vectron v českých službách, ač silák, stejně fyzicky víc jak 160 km/h nedá. Ani na cerhenické trati, která by mu dvoustovku umožnila. Musela by se softwarově odblokovat. Proto do engu dávám do parametru MaxVelocity ( ) max. rychlost vozidla uváděnou v jeho dokumentaci. OR si to přebere jako konstrukční maximálku a stroji prostě víc nedovolí.
Vůbec nemám představu, jak by se MaxVelocity ( ) stanovoval jinak. Některé stroje samozřejmě mají navíc, ale mají "úředně" stanoven strop. Třeba právě parní lokomotivy mají dopředu jednu stanovenou max. rychlost a tendrem nazad podstatně menší. Tady je to na uživatelovi aby to ohlídal, OR jej neomezí.