Jak vytvořit aktivitu

Meda

Provozní technik
Zdravím
a prosím o radu :
Vytvořil jsem jednoduchou aktivitu a ve stanici chci nadefinovat stojící soupravu jako traffic.
Souprava je ve složení : přívěšák 010, servis 4 3x, přívěšák 010 2x.
Vytvořím trasu na staniční koleji. Traffic vložím v editoru (používám editor MSTS) do hry, nastavím mu start.

Přijedu do stanice a nastanou tyto případy :
Vytvořená trasa je krátká = traffic se nezobrazí.

Do trasy vložím WP 3XXXX, aby traffic stál po určenou dobu :
WP je blízko začátku trasy = traffic se nezobrazí.
WP je u konce trasy a pak nastává problém, který potřebuji řešit :

Traffic se rozjede .........

Rozjede se i s použitím Servisu 2, který jsem vložil jako první vozidlo trafficu. Rovněz nepomohlo nastavení výkonu a rychlosti soupravy trafficu na 0.

Dá se v editoru MSTS nějak na koleji zobrazit souprava trafficu (hlavně její délka) ?
Zadal jsem traffic jen 810, kde se dá odhadnout jeho délka, vložil WP 3XXXX a vše OK.
 

dvacka

Průvodčí
Ahoj,
když v editoru MSTS vytvořím trasu trafficu, tak WP umísťuji cca ve dvou třetinách celé trasy mezi počátečním a koncovým bodem ( počáteční bod, ve dvou třetinách WP a pak v jedné třetině koncový bod). Pokud je trasa delší, tak pouze k WP traffic pojede delší dobu, pokud je kratší, tak se v MSTS editoru nemusí zobrazit (OR to pak ale zobrazí).
Pokud si chceš zobrazit soupravu trafficu v editoru, tak si nastavíš konkrétní čas (záleží, kdy ti začíná aktivita) a můžeš si spustit simulaci.
Všechen okolní provoz, který se má v konkrétní čas zobrazit, tak uvidíš. Zároveň uvidíš i chování traffic a jeho délku.
Jinak servis2 se u MSTS používal pro blokování návěstidla. Jako neviditelná lokomotiva, pro odstavené vozy, se používá servis1 a jako neviditelný vůz se používá servis4. Když umístíš soupravu traffic, která nikam nejede, tak stačí do WP vložit čas vyčkávání v sekundách, tam nemusíš ani používat WP ve formátu 3XXXX.
Jestli chceš, klidně napiš SZ a můžeme to tam dořešit. :)
 

Meda

Provozní technik
Zdravím
a prosím o radu. Z neznámého důvodu mi přestalo fungovat v Editoru MSTS přehrání běhu aktivity a chování trafficu. Nastavím výchozí čas a rychlost přehrávání a vidím vše, kromě vozidel hráče a trafficu. Přitom se traffic pohybuje, protože ve správném čase se na příslušném odjezdovém návěstidle změní indikace dovolující návěsti ze zelené na Stůj, takže traffic musel projet.
Ještě v pátek vše v pohodě a opravdu si nejsem vědom toho, že bych nějak zasáhl do programu.
Je mi naprosto jasné, že je problém mezi klávesnicí a židlí a proto prosím o radu.
Předem děkuji !
 

Meda

Provozní technik
Zdravím,
tak se k popsaným problémům podle předchozího příspěvku přidal ještě další související :
do stanice vložím LC, pro kterou si má dojet loko hráče a přivěsit jí. Hru uložím a chci přehrát, ale ani vloženou LC nevidím. A vše ostatní při přehrání vidím. I vlak hráče se evidentně pohybuje po trase, protože také mění při jízdě návěsti na návěstidlech. A tak nenastavím potřebnou trasu pro hráče. Rovněž nemohu smazat nebo posouvat vložené přebytečné nebo nesprávně umístěné LC (kromě editace souboru .act).
Přitom uložím hru do MSTS i ORCZ a vše je v pořádku a vše se zobrazuje. I trafficy fungují správně.
P.S. : AE MSTS spouštím jako správce. Vyzkoušel jsem i bez správce - bez efektu. Konfigurace PC - viz podpis.

Ještě jednou děkuji za každou pomoc !
 

Meda

Provozní technik
Zdravím,
po dlouhých pátráních jsem na tomto foru našel řešení - pomohl program AEfix.
 

Dan J.

Strojvedoucí
po dlouhých pátráních jsem na tomto foru našel řešení - pomohl program AEfix.
Jo, tohle se stává, ale spouštění testu ti je stejně nanic, jak jsem ti psal. Pokud tvoříš pro OR, tak ti to stejně nebude fungovat regulérně. Už jen třeba kód odjezdu např. ve 12:00:
WP 31200
- AE MSTS ti bude v testu držet vlak 31200 sekund, nikoliv čas 12 hodin odjezd.
WP zahoukej: 60012 dlouze 60011 píšťala:
- AE MSTS ti vlak zastaví na 60012, nebo na 60011 sekund, ale v OR jen projede a zahouká.

Tohle prostě v tvorbě pro OR je tabu, ten test platil pro MSTS a ještě ke všemu býval rychlejší a ne vždy spolehlivý. :)
 

Meda

Provozní technik
Budu ho hlavně používat pro umístění a konstrukci souprav trf (kontrola délky).
 

Dan J.

Strojvedoucí
Jj, to dĕlám taky, ale já dám na kolej Loose Con udĕlám tresu počáteční bod, Wp a konec a pak LC smažu. Kdyby byla slezina ukázal bych. Ono se to blbĕ vysvĕtluje, nejlíp mít před sebou otevřený AE.
 

Meda

Provozní technik
Asi jsem se jen jinak vyjádřil, ale v podstatě jsem myslel stejný postup. Třeba jsme někomu dalšímu pomohli. V každém případě moc děkuji za pomoc !
 

Acatus

Provozní technik
Přesunuto z vlákna sleziny 2025....
Nebo nějaké fígle. Napadají mne aktivity, kdy pojedu "do práce" nějakým vlakem nebo reží, to už je jedno, ale svezu se s klukama na stanovišti. Jak se dřív říkalo. Dnes už neplatí, jezdí i strojvůdkyně. A pak v jedné stanici řeknu čau, vystoupím a vlak odjede jako traffic a já vlezu na svou lokomotivu. Jak se pro tento případ dělá trasa hráče? Tipuji že moje bude jen ta jízda osobákem do práce a vlastní jízda bude jako trasa traffic.
Přesně tak Zbyňku. Dělá se to stejně jako přepřahy.
-vygeneruješ trasu hráče 1 (HV1) do stanice přestupu. Zde ji ukončíš, příp. můžeš trasu nechat dále pokračovat. Jak potřebuješ. (Můžeš přijet osobním a přeskočit si na Pnko, které má jet za tím Os, kterým jsi přijel a tím osobním se takto nechat zdržovat.)
-vše v trase hráče 1 po přestupu modeluješ už jako traffic, protože tím se vlak hráče 1 v tu chvíli stává a ihned se pohne, jestli si ho neusměrníš jako traffic. Např. se nemodelově pohne od peronu k odjezdové šajbě.
-k tomu paralelně vygeneruješ trasu hráče 2 jako běžný traffic, a dáš ho na WPoint, aby ti nikam sám nejezdil. WP si nastavíš tak, aby jsi stihnul přeskočit a vlaková cesta se ti postavila už dle potřeb trasy 2. Příp. ho můžeš nechat přijet do stanice souběžně. Spousta voleb. Prostě traffic zastavit v požadovaném místě a čase.
-taky možno jako LooseCon, ale tam bude asi studená loko.
-Přes Alt F9 si v okně najdeš název daného vlaku hráče 2, a klikem na něj přelezeš. Hráčům pak vše jasně definuješ do hlášek.
-přesouváš se virtuálně na stanoviště řízeného vozidla vlaku hráče 2, přebíráš řízení, jedeš dle předem nastavené trasy, původně pro traffic.
V případě přepřahu, musíš samozřejmě patřičně dle předpisu a staničního řádu zajistit vozy proti ujetí.
 
Nahoře