Aktivity pro OR poison

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Já se divím, že se ještě divíš.
Ani my mezi sebou nejsme schopný dělat na jedné československé verzi. Natož pak oni.
Já osobně bych proti ní nic neměl, ale nejsem vývojář. Nevím, jak by zafungovala kompatibilita s oficiální verzí. Resp. kdo by se staral o přidávání nových funkcí z té oficiální do české. Ostatně Rusové už taky ztratili trpělivost s tím jak bylo na ně ve vývojovém fotu ET nahlíženo a vydali se vlastní cestou.
Jenže na počátku může být několik ochotných vývojářů kódu, kteří ale postupem času z různých důvodů odpadnou. Co potom? Národní a oficiální verze mohou být tou dobou již značně odlišné. Jedna bude stále ve vývoji, druhá bude už spát. A nastavený trainset (na národní nebo oficiální verzi) bude k ničemu.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Navíc se teď na vývojářském foru objevil jeden kousavý příspěvek, se kterým však musím souhlasit. Pisatel si stěžuje, že většina kapacity vývoje je napřena k chování modelů v simulátoru. A ostatní je přehlíženo nebo ustrnulo. Tím ostatním myslel chování a vzhled tratí, vegetace atp.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Pravděpodobnou příčinou nekorektního chování 754 bude nedodržení podmínky výkon spal.motoru > výkon na obv. kol na volnoběhu. Já měl v bloku definice motoru u parametru na volnoběžných otáčkách nulový výkon a v trakční charakteristice nulový trakční výkon. A ta rovnost zřejmě u některých verzí OR neprojde. Vyřešil jsem zatížením volnoběžných otáček o výkon pro pomocné pohony (cca. 80 kW).

DieselPowerTab (
0 0
480 80000 <------ původně 0
600 397500
700 632688
800 848000
900 1030188
1000 1185875
1050 1262063
1100 1325000
)


Tím je podmínka výkon spal.motoru > výkon na obv. kol splněna a lokomotiva seká latinu a já budu muset zrevidovat ostatní vozidla, která mají nulový výkon motoru na volnoběžných otáčkách.
Řešení není moje, přišlo od anonymního uživatele.
 

Acatus

Posunovač
K těm možná neschopnostem u nastavení "čtyřek"/ možná neshodám s OR: Byť jsem nestihal dodržovat JŘ, v Šnekově aktivitě "Berounka" jsem si tu (možná) nulu u volnoběhu úžasně užil. Chovalo se mi to nějak tak, že při zvyšování rychlosti z 0 na (třeba) 70 km/h s potřebou sejít z výkonu na odbočce nebo traťové (40 km/h) mi po navolení výkonu pro další zvyšování rychlosti (za odbočkou) už motor tahal, řekněme, jen na 10%. Bylo to skvělé v tom, že jakoby se mi aktivoval herní kód poruchy HV, o kterém již tady déle "básním", a tak jsem musel tuto závadu bez znalosti věci za jízdy řešit. Po chvíli zbytečného přemlouvání mašinky, mě napadlo na trati zastavit a rozjet to bez onoho omezení výkonu v rychlosti kolem 30 - 40 km/h, počemž už frčela. Fakt skvělý zážitek z jízdy. Navíc bylo potřeba s tímto omezením při jízdě do Rudy počítat, tak se tomu přizpůsoboval styl řízení. Do Alžbětína jsem tomu dal +15 min, ale možná i proto, že to do toho kopce na Špičák nedalo více jak 60 - 65 km/h.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Nejlepší je na tom to, že včera jsem to zkoušel s tím upraveným parametrem a vše makalo jako víno, dnes při návratu k testu už to zase nejede. :)
 

Acatus

Posunovač
Nasekat aktivity, to umí každý, ale dát tomu punc reálného provozu, to je ta pravá herní vášeň.:) Ber to jako "Den blbec".;) Prostě se ten den mašinka "špatně vyspala" a hráč to jako fíra bude muset řešit. Nakreslil bych to s funkčním strojem, dal trafficu větší vatu a ať se hráč trápí.:cool: Dojet se s tím dá.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Takže z principu zatížení nafty na volnoběhu ano, ale i tak to nemá na trucování nafty v některých verzích OR vliv.
Já mám opravenou drobnou "gramatickou" chybu (Flota diesel-elektrických motorů upravených pro OR v mém trainsetu je obsáhlá. Šel jsem tedy včera pozdě spát). Ale ve skutečnosti jsme tam, kde před tím.
 

Icik

Provozní technik
Nejlepší je na tom to, že včera jsem to zkoušel s tím upraveným parametrem a vše makalo jako víno, dnes při návratu k testu už to zase nejede. :)
Pozor také na provádění testů! Nestačí jen načíst uloženou hru a pokračovat v domnění, že hra bere v potaz nové naladění ze sekce engine. Tyto hodnoty si ukládá spolu s hrou.
Takže vždy začínat novou hru při novém nalazení!
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Ano s tím počítám a vyzkouším od začátku, jen mi vysvětli, jak je možné, že včera večer jsem po změně parametru v engu načetl save a mašina jela normálně, změnil jsem parametr zpět na původní hodnotu, načetl ten samý save a mašina nejela, opět vrátil upravenou hodnotu a opět ten samý save, mašina jela, dnes ráno už ne.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Přesně, ono se řekne aktivita, tak po dokončení úplného testu v MG verzi došlo na úpravy a novou zkoušku ve stabilní verzi, po vykřižování v Dobřanech výjezd na zhlaví a sjetí z výkonu bo 40 km/h, při pokusu o rozjezd opět bez úspěchu, takže aktivita s tímto laděním pouze v MG verzi.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Změna tlaku vzduchu, špatné zaříkání, vzývání falešných bohů ... Vyber si. Obdivuji tvoji trpělivost. A přitom se řekne aktivita, že jo.
Přál bych ti být u toho, když jsem testoval brzdy. Rozjezd, ukládání při dosažení celých desítek km/h až do maxima. A potom načítání uložených, rychlobrzda a sledování, kde to zastaví. A když to nebylo ono, upravit hodnoty v parametrech, uložené smazat a začít nanovo. Asi by jsi u toho usnul :)
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Udělám zkoušku. U té 754.006 předělám trakční charakteristiku z tabulky ORTSTractionCharacteristics na starší zápis trakčních křivek ORTSMaxTractiveForceCurves. A to i přes to, že 754 má plynulou regulaci. Zjistíme, zda to není předmětem ignoranství některých verzí OR.
Mj. už nějakou dobu zkouším soupravu 754.066+BDs450+2xBdt279 na trati 183 v OR standardní verze 1.3.1.4328 a bez jakýchkoliv problémů s výkonem. Jediný rozdíl je, že zkouším ve volné jízdě. To by však nemělo mít na chování vozidla v OR vliv.
 

Josef Vogeltanz

Průvodčí
Že by jádro pudla? S nastavením engu, který používá ORTSMaxTractiveForceCurves na místo ORTSTractionCharacteristics opravdu problémy nejsou.
To by potom znamenalo, že stabilní verze OR 1.3.1 skutečně podporu ORTSTractionCharacteristics pro diesel-elektrický(dynamický, mechanický) pohon nemá. Jen pro parametr ORTSMaxTractiveForceCurves. Způsob řízení výkonu v tom nebude hrát roli. Je jedno zda se jedná o poměrný tah nebo pevné jízdní stupně.
Nestabilním a MG verzím je to jedno, tam trakční charakteristiky fungují bez rozdílu.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Dotaz pro hráče Sp 1702. Odjel vám v Plzni rychlík co stojí u nástupiště vpravo před vámi?
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Tam je 362.055 z modely-msts, nebo od Malarda to jako to slavný OR, když ti chybí v Trainset vozidlo rozjede aktivitu bez něho????
 

dvacka

Průvodčí
Jojo, slavný OR ignoruje chybějící vozy. Už se mi stalo, že mi do protisměru jela souprava bez lokomotivy nebo uprostřed soupravy chyběl vůz....
 
Nahoře