Tolerance přestupků v MSTS (přesunuto z repaintů Čouda)

Jacek

Průvodčí
Zbyněk Šemora napsal:
...Proto mne zajímá názor veřejnosti.
Co je lepší. Když například z kopce neubrzdím na sníženou traťovou rychlost.
Rychlobrzda, jak tomu bylo doposud nebo nekompromisní ukončení aktivity? Jak se to bude muset řešit nyní.
Můj názor:
- hlídání traťové rychlosti v každém případě ponechat. Odchylku ale nastavit větší kvůli rychlostníkům snižujících rychlost o 10 km/h. Protože se před nimi neumísťují předvěstníky, nemáte šanci po jejich spatření snížit rychlost. (v reálu má člověk poznání, ne ale v MSTS na 900 km trati)
- jakékoliv ukončení aktivity kromě projetí stůj neberu, viz překročení stanovené rychlosti o 1 (!) km/h, to člověka akorát vytočí...
- startovací polohy - průběžná brzda max. zabržděno, přídavná odbržděno, pantograf dole. Kvůli přechodům na druhé stanoviště ani jiná možnost nepřipadá v úvahu.
- světla pro bin, kapitola sama pro sebe. Provedení ČD, poloha 0 - svítí poziční světla na obou čelech bez ohledu na soupravu (posun) - http://jacek-msts.ic.cz/obrazky/843.026_svetla.jpg, 1 - poziční + tlumené dálkové, 2 - poziční + dálkové. Protože co autor, ladič; to jiná verze, chystám přímo odstavce světel pro konkrétní modely.
Ovšem jako ladič si neodpustím poznámku. Uživateli to může být jedno, ale proč je v tom eng souboru všechno totálně zpřeházené?? Zorientovat se v tom je teda radost. Jednotlivé bloky jsou na jiných místech, v jiném pořadí, hodnoty v závorkách jsou zarovnány tabulátorem, ale aspoň u mě je to úplně rozházené. Závorka na jednom řádku, hodnota na druhém. K čemu takový chaos?
 
Naposled editoval moderátor:

Martens

Strojvedoucí
Správce
Jacek napsal:
Zbyněk Šemora napsal:
...Proto mne zajímá názor veřejnosti.
Co je lepší. Když například z kopce neubrzdím na sníženou traťovou rychlost.
Rychlobrzda, jak tomu bylo doposud nebo nekompromisní ukončení aktivity? Jak se to bude muset řešit nyní.
Můj názor:
- hlídání traťové rychlosti v každém případě ponechat. Odchylku ale nastavit větší kvůli rychlostníkům snižujících rychlost o 10 km/h. Protože se před nimi neumísťují předvěstníky, nemáte šanci po jejich spatření snížit rychlost. (v reálu má člověk poznání, ne ale v MSTS na 900 km trati)
- jakékoliv ukončení aktivity kromě projetí stůj neberu, viz překročení stanovené rychlosti o 1 (!) km/h, to člověka akorát vytočí...
- startovací polohy - průběžná brzda max. zabržděno, přídavná odbržděno, pantograf dole. Kvůli přechodům na druhé stanoviště ani jiná možnost nepřipadá v úvahu.
- světla pro bin, kapitola sama pro sebe. Provedení ČD, poloha 0 - svítí poziční světla na obou čelech bez ohledu na soupravu (posun) - http://jacek-msts.ic.cz/obrazky/843.026_svetla.jpg, 1 - poziční + tlumené dálkové, 2 - poziční + dálkové. Protože co autor, ladič; to jiná verze, chystám přímo odstavce světel pro konkrétní modely.
Ovšem jako ladič si neodpustím poznámku. Uživateli to může být jedno, ale proč je v tom eng souboru všechno totálně zpřeházené?? Zorientovat se v tom je teda radost. Jednotlivé bloky jsou na jiných místech, v jiném pořadí, hodnoty v závorkách jsou zarovnány tabulátorem, ale aspoň u mě je to úplně rozházené. Závorka na jednom řádku, hodnota na druhém. K čemu takový chaos?

Jacku,

ad rychlost - souhlas - ty "desítkové rychlostníky" jsou docela maglajs - překročení max o 10 km/h bych asi taky toleroval ....

ad světla : Asi bych to rozlišil podle jednotlivých epoch - nastavení světel ala ČD - snad jenom pro současné vozy a loko - u Taxových motorů a pikkových pár bych nechal světla dle ČSD - 0- zhasnuto, 1 - poziční obě (u motorů navíc rozsvícený indikátor P nebo Z), 2-reflektor

A dále pro odstavená vozidla bych nechal jako loose consist svítit po jednom pozičním světle -co Ty na to?
 
Naposled editoval moderátor:

Jacek

Průvodčí
Martens napsal:
...ad světla : Asi bych to rozlišil podle jednotlivých epoch ...
A dále pro odstavená vozidla bych nechal jako loose consist svítit po jednom pozičním světle -co Ty na to?
Samozřejmě to rozdělené podle epoch mám 8)
u těch odstavených vozidel už je to těžší - nechce se mi teď hledat přesné názvy, ale do roku 1997 svítilo jedno světlo v noci na každém čele u posunujících vozidel. Od roku 1997 je to návěst Neobsazené hnací vozidlo ve dne i v noci a návěst Hnací vozidlo při posunu jsou všechny 4 poziční světla ve dne i v noci, jinou návěst jsem taky u nás nikdy neviděl - i když fíra stopne motor a jde si do dopravky pro kafe, nechá tu chvilku svítit všechno.
Z toho by vyplývalo pro loose consist toto:
- do roku 1997 jedno světlo v noci, ve dne nic
- od roku 1997 všechny poziční, bez rozlišení dne, noci. U motorových HV navíc blafe motor, takže to "neobsazené" není.

Ale to je jen detail, loose consistů lokomotiv je v aktivitách minimum a do současné verze binu jim světla nefungují.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Mám pocit že od roku 97 jedno světlo znamenalo obsazené, ale neposunující, resp někde jsem to četl v předpisech
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ideální by bylo, kdyby Džordž dal do MSTS volbu do nastavení aktivity, kde by se ukončení aktivity vyměnilo za zásah rychlobrzdy, včetně přejezdů.
Jinak tolerance 10km/h je moc. To že někdo jezdí jak mazák bez TM a nechce si udělat seznání není polehčující okolnost. Opravdu jen jeho problém. V reálu když kontrolovali proužky, tak netolerovali ani 5km/h. (já jezdím výhradně s TM, protože takový profik stále ještě nejsem :D )
Ohledně světel podle období. Copak existuje nějaká trať z 80tých let? Nechal byl to na současnost. Ale abych byl upřimný, neřeším to. Jak to autor nebo ladič nastaví, tak to je.
Jinak si uvědomte, že každé zlehčení provozu na kolejích přesune MSTS od nutnosti reálné zodpovědné jízdy, kdy se bojím, abych to někde nepřepísknul, k pikovláčku, se kterým si budeme jen hrát. Pak by nemělo smysl řešit složitá návěstní skripta, když si každý bude moci jezdit jak ho napadne bez ohledu na návěstní znak. A vo tom to je, tato hlídání chování fíry mne tenkrát v plenkách MSTS oslovila a proto jsem začal stavět trať, kterou stavím.
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Ja som za 10km toleranciu, v reále som párkrát videl že to vlak na pár metroch prekročil a nič sa nestalo a ani si z toho nikto nerobil ťažkú hlavu. Ešte k zásahu rýchlobrzdy pri nezahúkaní na priecestí: Toto považujem za podobný unreal ako ukončenie aktivity.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Zbyněk Šemora napsal:
Ideální by bylo, kdyby Džordž dal do MSTS volbu do nastavení aktivity, kde by se ukončení aktivity vyměnilo za zásah rychlobrzdy, včetně přejezdů.
Jinak tolerance 10km/h je moc. To že někdo jezdí jak mazák bez TM a nechce si udělat seznání není polehčující okolnost. Opravdu jen jeho problém. V reálu když kontrolovali proužky, tak netolerovali ani 5km/h. (já jezdím výhradně s TM, protože takový profik stále ještě nejsem :D )
Ohledně světel podle období. Copak existuje nějaká trať z 80tých let? Nechal byl to na současnost. Ale abych byl upřimný, neřeším to. Jak to autor nebo ladič nastaví, tak to je.
Jinak si uvědomte, že každé zlehčení provozu na kolejích přesune MSTS od nutnosti reálné zodpovědné jízdy, kdy se bojím, abych to někde nepřepísknul, k pikovláčku, se kterým si budeme jen hrát. Pak by nemělo smysl řešit složitá návěstní skripta, když si každý bude moci jezdit jak ho napadne bez ohledu na návěstní znak. A vo tom to je, tato hlídání chování fíry mne tenkrát v plenkách MSTS oslovila a proto jsem začal stavět trať, kterou stavím.

Zbyňku a co trati Zapadlá, Ztracená, Vlečka, Jednodlaždice, Vysočina_1960? Tam můžeš jezdit s historickými motory či párami a nedojde k časovému paradoxu....

A nutnost reálné zodpovědné jízdy? Když bude někdo chtít jezdit zodpovědně, tak pojede i bez popravy za překročení vmax o 1 km/h.....a jezdit jako fíra s popravčí četou za zády asi taky skoro nikoho nebaví.....až se to promítne až v závěru aktivity, že jsem udělal tyto a tyto přestupky, prosím.....
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Nebulus: Víš jaký mi vyprávěl horor jeden fíra, když dělal seznání u slovenského fíry? 70tkový oblouk z Kutné Hory do Kolína projel 100km/h s tvrzením, že 110 to musí vydržet. Onen strojvedoucí na seznání byl rád, že jízdu přežil. Takže , že si někdo hlavu z překračování rychlosti nedělá, to bych jako vodítko nebral.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Zbyněk Šemora napsal:
Nebulus: Víš jaký mi vyprávěl horor jeden fíra, když dělal seznání u slovenského fíry? 70tkový oblouk z Kutné Hory do Kolína projel 100km/h s tvrzením, že 110 to musí vydržet. Onen strojvedoucí na seznání byl rád, že jízdu přežil. Takže , že si někdo hlavu z překračování rychlosti nedělá, to bych jako vodítko nebral.

Zbyňku, zato je v reálu spousta fírů, co nedojezdila šichtu, protože na přejezdu nezahoukali a nebo dostali padáka za to, že minuli rychlostník s rychlostí větší o 1 km/h než udává rychlostník.....?
 

Matýsek

Průvodčí
nebulus napsal:
Ja som za 10km toleranciu, v reále som párkrát videl že to vlak na pár metroch prekročil a nič sa nestalo a ani si z toho nikto nerobil ťažkú hlavu. Ešte k zásahu rýchlobrzdy pri nezahúkaní na priecestí: Toto považujem za podobný unreal ako ukončenie aktivity.
Naprostý souhlas.Kolikrát se stane,že třeba čtyřiítka na vjezdu se ve skutečnosti zapisuje až těsně před vyhybkou a taky se nic nestane.
 
M

Mondeo

Host
Plně souhlasím s odpůrci násilného ukončení aktivity, hlavně při nezahoukání
 

Ronoath

Posunovač
-Souhlasím hlavně s postihem po překročení max. rychlosti až o 10Km/h
-Rád na Zapadlé a pod. "simuluji" staré časy, světla tedy dle Jacka
-při nezahoukání či jiné chybě by se mi nejvíce líbila upozorňující hláška na chybu, ale ne ukončení aktivity, chyby si prohlídnu na vyhodnocení

V 70km oblouku už při jízdě 81km/h by byl postih :D , jakýpak unreal, ale rychlostníky bez předvěstí snižující rychlost o 10Km/h je "podpásovka", tak proč rovnou rychlobrzda, zvlášť když se snažím přibrzdit hned, jak rychlostník uvidím
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
S případě tolerance rychlosti by se mi líbilo také zvýšení tolerance na 10km/h eventuelně až na 15, ale to je moc stačí 10. Houkání jsem si rozmějšlel dlouho, ale nejlepší by byla ta hláška.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Čouda napsal:
S případě tolerance rychlosti by se mi líbilo také zvýšení tolerance na 10km/h eventuelně až na 15, ale to je moc stačí 10. Houkání jsem si rozmějšlel dlouho, ale nejlepší by byla ta hláška.

15 přes je už opravdu hodně......stačí 10
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Dyť jsem to psal, že je tohodně. Možná by bylo lepší při překročení rychlosti každý 3 sekundy zobrazovat hlášku ve znění: Překročena maximální povolená traťová rychlost. Okamžitě přibrzděte. To by uživatele odradilo více než rychlobrzda, ale je to věc názoru
 

Pawlik

Průvodčí
Co se týče tolerance traťové rychlosti, chtěl jsem být přísný, ale argument s chybějícími předvěstníky je logický.
Rychlost návěstidel, jde-li to, bych toleroval bez vyjímky, kvůli případům kdy jedu zpožděn traťovou rychlostí až do poslední chvíle a teprve na první výhybce mám těch třeba 40 km/h.

Co se týká průběžné brzdy, souhlasím s Jackem - zabrzdit.
U BS 2 je to bez problému, ale u BSE mi nesedí ta výchozí poloha v B.
Jde nastavit v engu, aby u BSE byl při startu nulový tlak v potrubí a přitom brzda v neutrálu?
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ronoath napsal:
-

tak proč rovnou rychlobrzda, zvlášť když se snažím přibrzdit hned, jak rychlostník uvidím
Vážení pánové, nejedeme v osobním autě, ale vezeme vlak. Tedy nebrzdím, až vidím rychlostník, ale v dostatečném předstihu. Pokud si to nepamatuji, tak mám tahák na papírku nebo si zapnu TM.
Jinak v listopadu byla slezina a tam jsme tohle téma mohli probrat.
Dále info pro všechny. Snížená rychlost signalizovaná návěstidlem platí od návěstidla, nikoli od první vjezdové vyhýbky. Pokud někdo jezdíte jinak, tak se s tím veřejně nechlubte a hlavně tací, kteří nejsou fírové a jen se s někým svezou a zde tlumočí, jak jiní jezdí.
Uvědomte si, že jim zaděláváte na průšvih a příště Vás už nikdo nesveze.
Martensi, kde jsi přišel na to, že já jsem dělal někde toleranci 1 km/h. Vždy dávám rezervu 5 km/h a za tím stojím a tak to bude. Snižovat to na méně by opravdu bylo kruté a zvyšovat na navržených 10....to už je opravdu pikovláček. Nechte to na další slezinu, kde Vám vše vysvětlí aktiviní strojvůdci. Jinak nemá smysl kolem toho laicky debatovat.
Původní otázka zněla jestli zachovat rychlobrzdu v monitorech nebo to nechat na aktivitářích a každé překročení rychlosti bude znamenat konec aktivity. (v mém případě bude tolerance 5 km/h)
 

Pawlik

Průvodčí
To, že rychlost platí od návěstidla je bez debat.
A že když je potřeba, fíra (vždy anonymní a nikdy jinak) si zabrzdí až před výhybkou je věc druhá.
Z tohoto důvodu mi ale omezení v podstatě nevadí, horší je odjezd z nádraží se třemi B a max. 40ka až někam za vj. návěstidlo.
Nechám to na povolanějších...
 

Čouda

Pomocník strojvedoucího
Dnes je v předpise napsáno, že ona rychlost, co svítí na návěstidle přikazuje strojvedoucímu jet onou návěstěnou rychlostí v obvodu vyhýbek přilehlým k hlavnímu návěstidlu. Nikoli přímo od návěstidla.
 
Nahoře