Elektrické lokomotivy ŠKODA pro Open Rails z dílny Pikku Locomotive Works Inc.

Má pravdu přeceda!
Už jsem to našel:
lampy131.jpg

Nedá se svítit, dvojičky budou muset ještě chvíli počkat a světla opravit. Pravdou je, že mě bylo divný, proč použili LED návěstní světla dole, ale ne už pod oknem. Teď už je to jasné. Dvoubarevné byly moc nóbl, musela stačit kombinace červených LED a obyč. žárovek.
 
To nebude taková tragédie. Reflektory se přestěhují zpátky pod okno a návěstní místo nich dolů. LEDkám ubude bílá, zůstanou jen červené pro návěst konce vlaku. Tahle konfigurace mě trochu mate. Když jsem sháněl technické informace k LED světlům a k modernizacím obecně, vypadla na mě informace, že se reflektory stěhují dolů kvůli lepšímu prosvícení za mlhy a deště. Tady to však neplatí.
 

Pikku

Vlakvedoucí
To nebude taková tragédie. Reflektory se přestěhují zpátky pod okno a návěstní místo nich dolů. LEDkám ubude bílá, zůstanou jen červené pro návěst konce vlaku. Tahle konfigurace mě trochu mate. Když jsem sháněl technické informace k LED světlům a k modernizacím obecně, vypadla na mě informace, že se reflektory stěhují dolů kvůli lepšímu prosvícení za mlhy a deště. Tady to však neplatí.
Tohle je asi nějaké provizorní řešení. Jinak mám mailbox přeplněný stížnostmi na 242 217, resp. světla. Pořešíme SZ, jeden nápad bych měl. :D Jinak je zajímavé, že 026 na fotce má klimu. Protože na fotkách co jsem měl k disposici při stavbě tenhle stroj žádnou klimu nemá. Ale taky má umolousanější textury, asi je nějak nově po nějaké rekonstrukci.
 

E499_2002

Pomocník strojvedoucího
Hoši, já s těma mašinama jezdím, to nemusíte googlit. :D Dole jsou vnitřní žárofky asi B22d 20W nebo 40W, 48V - dle depa. Vnější byly nahrazeny LEDkami, ale né u všech loko. Z hlediska obsluhy si na tom pochvaluji minimálně lepší viditelnost návěstí Konec vlaku nebo Stůj, zastavte všemi prostředky. Pro nevěřící Tomáše nafotím zblízka, až se na ni dostanu. :p Btw. v reflektorech jsou po rekonstrukci dodělány malé žárovičky, které tvoří třetí návěstní svítilnu, aniž by byly halogenové reflektory zapnuté.
 

Pikku

Vlakvedoucí
Chlapci chlapci, blbostí jako lampiček si všímáte a jste chytrý. Ale abyste mě někdo upozornil, že na střechu plecháče se leze strojovnou (takže tam je dekl!) a ne přes stupačku na střeše, to ne. Odborníci teda, jeden jako druhej. Všechno špatně, celý předělat. :rolleyes::mad:
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Dole jsou vnitřní žárofky asi B22d 20W nebo 40W, 48V - dle depa.
Dle depa? Tyhle mašiny byly přece do jedné dislokovány v jediném depu SNV.
Žárovky nemají jmenovité napětí 48V, ale mají 50V s přetížitelností 15-20%.
Btw. v reflektorech jsou po rekonstrukci dodělány malé žárovičky, které tvoří třetí návěstní svítilnu, aniž by byly halogenové reflektory zapnuté.
Ty byly už z fabriky na posledních seriích 363 a 162. Elektricky byly pověšeny na levou pozičku.
 
Evidentně každý pes jiná ves. 242 a Esa mě vozí každý den do/z práce, takže čela mě projíždí kolem nosu 2x denně. Dnes ráno 242 návěstní trojúhelník vyvedený bílými LED. Reflektory dole. Byla v najbrtu, takže asi Šumperská práce. Dokud není rozsvíceno, neni nic nic jisté. Krycí skla i rámečky mohou klamat.
 

E499_2002

Pomocník strojvedoucího
Dle depa? Tyhle mašiny byly přece do jedné dislokovány v jediném depu SNV.
Žárovky nemají jmenovité napětí 48V, ale mají 50V s přetížitelností 15-20%.
Ty byly už z fabriky na posledních seriích 363 a 162. Elektricky byly pověšeny na levou pozičku.
Mám doma dvě žárovky, které si teď budu dávat na šestikolo, s hodnotami, co jsem psal. 20W na pozičky, 40W do strojovny. Ale ony ty bludičky pendrek svítí, takže se dává 40W i na světla. Tak samo 742ky místo 40W>60W. Ale dost o žárovkách.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Mám doma dvě žárovky, které si teď budu dávat na šestikolo, s hodnotami, co jsem psal. 20W na pozičky, 40W do strojovny. Ale ony ty bludičky pendrek svítí, takže se dává 40W i na světla. Tak samo 742ky místo 40W>60W. Ale dost o žárovkách.
To ale nemáš žárovky pro kolejová vozidla ale průmyslové speciály, které dostáváte do firmy nejspíše jako levnější náhradu. Ty ale vydrží ve srovnání s originálem podstatně méně, protože přepětí a otřesy. Originály opravdu nejsou na 48V, mají nominál 50V. (Taky bych na půdě nějakou originálku ještě našel.)
 

E499_2002

Pomocník strojvedoucího
Na to se dneska už nehraje. Je to pouze spotřební materiál... Někteří tam narvou LEDku, aby ušetřili. Jenže ona se stejně utřepe ze závitu a musí se zase zašroubovat...:mad:

er.jpg
 

Roumenis

Začátečník
Asi hokejové fanoušky nepotěším, ta Kometa mi pořád nějak nejde. Není to ono a není to ono. Nutnost dodržet určitý styl mapování textury a rozdělení částí samotného modelu mě dost omezuje. Zřejmě tak tento repaint vyjde od nějakého jiného autora :D .

Zobrazit přílohu 23017 Zobrazit přílohu 23018
Úpřimně, já nejsem nějak extra náročný a líbí se mi to. Dokážu ocenit jakoukoli snahu a také musím vzít v potaz to, že lépe bych to sám nesvedl:) Byla by škoda to zahodit.
 
V rámci možností simulátoru a technického fištrónu autorů modelu a nastavení lokomotivy 242 217-8, jsme provedli po předchozích připomínkách úpravy osvětlení. Ty jsou funkční pro standardní i alternativní masku světel. Posuďte sami:

svetla242.jpg
Moderna v podobě LED se odložila a zůstala žárovková klasika vylepšená červenou fólií jako u reálného provedení.

Podobně bylo opraveno i osvětlení dvojička 131, která byly vyměněny dvojbarevné LEDky za červené a navráceny žárovky.
 
Nahoře