Elektrické lokomotivy ŠKODA pro Open Rails z dílny Pikku Locomotive Works Inc.

kiski

Cestující
#48
Je to možné, že som sa zmiatol. Mám totiž tú loko v Trainz-e, tak mi prišla tá strecha rovnaká... To by si ale mal byť len rád, že sa mi to javilo ako to isté :)
 

Pikku

Vlakvedoucí
#49
@smejki má totiž správnou střechu 242, kdy zaoblení končí za kabinou a dále pokračuje střecha podobně jako u řady 125 nebo 130 (skloněné plochy s dělící rovinou v ose stroje) . Protože já svoje ŠKODA střechy kopíruji vzájemně mezi sebou tak mám samozřejmě zaoblení po celé délce lokomotivy. Což evidentně nevadí, protože to nikdo doposud nepoznal, a nakonec ani tys to nepostřehl :D Navíc @smejki má modelované prolisy na pochozí části, to jsou věci mimo moje modelářské vnímání a ošetřuji to jednoduše texturou ;)
 

kiski

Cestující
#50
Ano, je v tom naozaj dobrý, ale takisto tým rastie neúmerne aj množstvo polys... Ovšem naozaj dobrý je. Mám od neho žehličku :) Ja som mu zasa na oplátku posielal moje kabíny :)
 

Pikku

Vlakvedoucí
#51
Vážení přátelé, připravil jsem si pro vás další model přímo pro ORTS. Jedná se o již avisovaný plecháč, zatím v provedení ČD (u PSŽ verse počkám na release kabiny 242.5 od @duuso ). Model je velice polygonově náročný, ale ORTS to zvládá celkem s přehledem. Nezapomeňte si přečíst readme a vyzkoušet nové features určené pro ORTS. Za autory vám přeji příjemnou zábavu.

242217.jpg
 

hroch

Začátečník
#52
U mě plecháč nefukční. Chybová hláška asi na cvf a pád OR do Win. S původními cvf se lokomotiva spustí. Všiml jsem, že po přechodu na stanovišti nefungují korektně světla. Vzadu nesvítí červená. Vpředu zůstávají svítit. Když jsem na prvním stanovišti tak dálkové halogeny mají dvě intenzity svícení. To má dvouvláknové halogeny? Funkčnost trakční charakteristiky také nic moc. Jak se může ve vyšších rychlostech při nižších odbočkách vynulovat tažná síla? Lokomotiva se poté chová, jako když rozepne trakci. A to je u mě principielní nesmysl.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
#53
Co ještě musím udělat, abych se s tím rozjel, smeták nahoře, brzdy obě odbržděny a stejně se nehnu. ;)
Jak píše hroch, ty přibalený cvf jsou nefunkční, se starými to šlape.
 

hroch

Začátečník
#56
Tak už vím, kde jádro problému. U mašiny jsou cvf, které směrují do common.cab/cab242 to je původní Somatkovu kabinu. Zápisy v cvf, ale odpovídají Icikem upravené kabině. Například textura 242_stupne.ACE. Zápisy jsou pro texturu s 80ti snímky. Původní má jen 32. Nikde v přiloženém pdf není zmínka o tom, že je potřeba upravená kabina na tož kde ji stáhnout. Nemluvě o cpaní do jedné složky kabiny pro MSTS a OR.
 
#57
Pokud jde o trakční charakteristiku, je udělaná podle grafických trakčních charakteristik odečítáním a zápisem do tabulky.
Uznávám, že by tažná síla neměla končit na nule, ale na minimu v oblasti kde nasazuje počátek křivky určitého stupně (druhá strana je oříznutá adhezí ...). Až dosud jsem tímto způsobem zapisoval starší stejnosměrné lokomotivy s litinovými odporníky, nebo používal jiného zápisu - ORTSMaxTractiveForceCurves. Nevěnoval jsem tedy spodním hodnotám tažné síly dostatečnou pozornost.
Už je opraveno a dohodnu se na nějakém updatu.
Výhrady k světlům a kabině nechávám na autorovi. Nicméně se jej zastanu a připomínám že model je určen pro OR, zkouší nové vychytávky pro OR a je určen pro zkušené uživatele OR. Tahle upozornění rozhodně opomenuta nebyla.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#58
Ahoj, vůbec nevím proč, ale plecháče v OR nerozjedu, Dělám vše podle přání autorů, stáhnu nainstaluji do trainsetu, udělám si consist a když chci vyjet v OR, tak:
242 pikku OR.jpg
 
#59
... nefungují korektně světla. Vzadu nesvítí červená. Vpředu zůstávají svítit. Když jsem na prvním stanovišti tak dálkové halogeny mají dvě intenzity svícení. To má dvouvláknové halogeny? ...
Tady jde o jednu ze zkoušených fičur pro OR. OR má vlastnosti osvětlení převzaté z MSTS a jednu jedinou masku, která určuje charakter světla (světelného terče reflektoru). Lze ji sice vyměnit za jinou, ale každá další aktualizace OR ji zase přepíše na výchozí. A že aktualizace jdou i několikrát do týdne. Problém je právě v podobě té defaultní masky, která dělá malý terč s paprsky okolo. To vůbec neodpovídá osvětlení modernizovaných lokomotic s použitím LED světel. Proto se u tohoto modelu zkouší varianta se svítící texturou a definice svícení pro toto světlo je vynechaná.

O dvouvláknových halogenech pro HDV nic nevím. Ale požadavky silničních a drážních vozidel na svícení se liší. My jako výrobce (ŠKODA) používáme u nových nebo modernizovaných loko jednu nebo dvě v sérii zapojené halogenové výbojky s předřazovaným odporem. Bez odporu plné, s odporem tlumené. Kvůli lepšímu prosvícení mlhy, deště nebo chumelenice se navíc nyní umisťují do spodní části čela kabiny. Ne na střechu jako kdysi. Tam se umisťuje třetí návěstní světlo (viz. platný předpis D1).
 

hroch

Začátečník
#60
Zápis trakční charakteristiky není proveden správně. První odbočka v nulové rychlosti 2x66kN. Druhá by měla mít 2x140kN, ale má jednou 140kN a podruhé 160kN. Poté se to celé posouvá. Dále kontroler je rozdělen: 1. odbočka 0,01a 0,011 a charakteristika má 0,01 což je v pořádku, ale 0,2 již v pořádku není. Stejně tak 2. odbočka. Kontroler 0,02 a 0,021 charakteristika 0,025 a 0,03 atd. OR nastaví jinou sílu než je zadáno. Pokud nejsou síly MaxForce a MaxContinuousForce stejné, dochází v průběhu času ke ztrátě tažné síly.

Neplní brzdič BS2 průběžné potrubí nějak rychle? Objem pomocných vzduchojemů 57 litrů? Vždyť 242 má čtyři 12ti palcové brzdové válce.

Jízdní odpor Fcalcem také není to pravé ořechové. Bylo dobré se podívat do HUDu co dělají zápisy ORTSDavis A, B, C Při rozjezdu v rozmezí rychlosti 0 až 8 km/h a to zejména v zimě. Toto bylo programátorům OR připomínkováno již v roce 2013 a však bez jakékoliv reakce. Ne že by ložiska v zimě netuhly, ale v OR je po zastavení stejný jizdní odpor jako při rozjezdu. Parametr Friction to nedělá. Stačí si udělat jednoduchý test. Za sebe dva vagony, kterým se zadá stejný jizdní odpor. Jednomu pomocí ORTSDavis a druhému pomocí Friction. Při rychlostech nad 8 km/h se jedná o dva druhy zápisu jednoho a toho samého. Je na každém co si vybere. U vozů, které mají definovanou nakládku/vykládku lze použít jen parametr ORTSDavis.

Dále chybý jakékoliv informace o správném nastavení OR. Je používán parametr ORTSBrakeShoeFriction a ten funguje jen s rozšířeným modelem adheze. dále nastavení korečkního faktoru adheze v menu, který tento parametr ovlivňuje. Spousta hráčů má default nastavení 130% nebo používají jednoduchý model adheze. V OR nelze vynutit jednotné nastavení engem pro všechny. Nelze se divit, že někdo používá jednoduchý model adheze, (byť se nedá ladit) k zhledem problémovosti pokročilého modelu adheze. Závislosti výpočtu přenesené tažné síly na FPS nebo nízká adheze při snězění, kdy se OR chová jako na namrzlích kolejích.

To není buzerace jen konstatování faktů. O ladědí bych také něco veděl.
151.JPG
Výsledek je zde
 
Nahoře