Aktivity Bendík

dvacka

Průvodčí
Dobrý večer,
dnes jsem si z webu stáhl Bendíkovu aktivitu Ex 124, že ji projedu v MSTS.
Po opravě vozidel pomocí CB jsem spustil MSTS, začala nabíhat trať a v polovině načítání aktivity mi MSTS spadlo do okna s hláškou: Unknown variable trigger.
Věděl by někdo prosím, jaká chyba se skrývá za touto hláškou? Laboroval jsem s tím asi dvě hodiny, jiné aktivity naběhnou v pořádku, ale v tomto případě jsem už bezradný, kde se mohla stát chyba. Aktivitu jsem několikrát smazal, stáhl znova a stále ta samá chybová hláška. :(

Děkuji mockrát za radu. :)
 

Bendík

Provozní technik
Os 4606 / REx 1878

Po delší pauze Vám nabízím novou aktivitu, tentokrát v projektu ŽSR 130.

Po noční sněhové bouřce se Jižní Slovensko probouzí do mrazivého zimního rána. Vaším úkolem je odvézt ranní osobní vlak Os 4606, který v pracovní dny jede v relaci Štůrovo - Nové Zámky - Bratislava hl.st..
Os 4606
bnd_130_os4606_web01.jpg


Vše však nebude probíhat bez komplikací. Hned ze Štůrova odjíždíte se zpožděním, které se Vám ale podaří do Nových Zámků stáhnout. Zde však přichází další komplikace. Z provozních důvodů přejdete na REx 1878 Nové Zámky - Bratislava hl.st. a znova se budete muset snažit stáhnout nemalé zpoždění.
REx 1878
bnd_130_os4606_web02.jpg

Když už to bude vypadat, že se Vám to podaří, tak Vám dispečer oznámí nemilou zprávu o rozsáhlém výpadku napájení v jižní části bratislavského uzlu. A tak budete nuceni dokončit svůj výkon s pomocí nezávislé trakce.
bnd_130_os4606_web03.jpg

Základní popis a odkaz ke stažení Os 4606 / REx 1878 najdete zde
 

Bendík

Provozní technik
Přátelé a kamarádi
V přípravě mám několik aktivit moravskoslezských "S" linek. Jelikož však u mne není Msts pupkem všeho dění, mám zatím hotové (ke své spokojenosti) pouze 3 aktivity z plánovaných 10.
Nicméně, bývalo zde na fóru zvykem, že se zde v čase vánočním objevovalo spoustu "dárků" v podobě aktualizací tratí, nových modelů, skinů a aktivit.
A tak jako malý vánoční dárek Vám všem nabízím:

1) Os 3428 linky "S1", v úseku Český Těšín - Havířov - Ostrava-Svinov - Opava východ, s jednotkou řady 460
foto web (bnd_321_S1_Os3428).jpg

2) Os 3302 linky "S2", v úseku Návsí - Bohumín - Přerov, s lokomotivou řady 163
foto web (bnd_321_S2_Os3302).jpg

3) obrat Os 3005 / Os 3006 linky "S21", v úseku Bohumín - Petrovice u Karviné - Bohumín, s motorovým vozem 810
foto web (bnd_321_S21_Os3005-Os3006).jpg


Pokud by měl někdo zájem o jakoukoliv z těchto aktivit, prosím přes SZ
 

Bendík

Provozní technik
Pánové, kdo víte, prosím poraďte mi. Jsem sice "místní", ale teď si vůbec nejsem jistý. Jedu ze Svinova do Vítkovic a na odbočce Odra přejíždím na 1.TK. V trati "ČR 321" mám na návěstidlech volno bez omezení rychlosti (vlastně nepoznám, že jedu do odbočky), ale jak je to tam ve skutečnosti? Mám za to, že je tam 60-ková výměna a spojka je bez troleje... pletu se?
Díky za objasnění.
 

Acatus

Hradlař
Na Odře se tuším opravdu jezdilo/jezdí na volno i do odbočky, protože tam nebyla/nejsou návěstidla s pruhy, ale dráty tam snad vždy byly. Jestli je to tak s dráty dodnes, ale nemůžu potvrdit, nicméně se tam jezdí na jednu žárovku s povinným stažením sběrače do spojky. S pruhem byla šajba až na vjezdu do Polanky, takže např. od Vítkovic se do Polanky jezdí na odbočku (to vjezdové mezi obloukem a řekou) jen na výstrahu, či očekávej 80/či 60, tedy ne na 80 a očekávej 80/60 nebo 80 a výstraha. Od Svinova tedy pojedeš na volno či výstrahu, když bude postaveno. Spojky jsou 80kové.
Edit: a ještě případně tedy na přivolávačku, samozřejmě.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Co pamatuji já, tak od Svinova na Odru a do Svinova z Odry na jedno světlo i křížem bez stahování, dělení bylo na troleji z Polanky na Odru a z Vítkovic do Kunčic. Mezi Polankou a Odrou obousměrně na blikačky 80, přestože traťová byla 80. S Košičanem jsme tam ale jezdili soukromou pomalou okolo 60, protože to bylo mezi Polankou a Odrou o zuby. Ferdinandka měla tehdy max 110 a levostranný provoz.
(vlastně nepoznám, že jedu do odbočky)
Z rychlostní návěstní soustavy nemůžeš nikdy poznat, kam jedeš. Návěsti určují pouze rychlost bez ohledu na postavenou směrovost cesty. I rovně se jezdí s omezeními a do odbočky bez omezení. A to už hezkých pár desetiletí.
Proto přistálo Pendolino v Kolíně na kusé koleji bez následků, ale Leo v Přerově až za kozou kusé koleje.
 

Bendík

Provozní technik
Díky Vám za odpovědi.
Rychlost je tedy jasná... 80 km/h. Nicméně, jako student si pamatuji, že při přejezdu výměny na 1. TK (ve směru ze Svinova do Vítkovic) tornádo vždy "pohaslo a zmklo". Měl jsem za to, že to bylo právě nutností stahovat sběrač?
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Měl jsem za to, že to bylo právě nutností stahovat sběrač?
Stahování mezi sudou a lichou bylo dáno tabulkou 12 SJŘ Ustanovení místního významu. Na střídavině nebylo nikde, na stejnosměru nebylo všude. Stejně jako jsme si dělali "soukromé" PJ, měli někteří fírové i soukromé stahovačky. Ty se dělaly přes podezřelé pavouky = děličníky. Někdo stahoval všude, naopak "bulhaři" nestahovali ani v Praze, protože to neznali a jezdili křížem krážem se zvedlým smetákem (často i dvěma), takže se občas zamotali do drátů od Vršovic po Benešov. Nevybavuji si, že by na Odře byl pavouk.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Díky za objasnění. Asi ale v aktivitě nechám "doporučení" stáhnout přes spojku smeták.
Před chvílí jsem to konzultoval se spolužákem bohumínským kolegou, co tam ještě jezdí. Potvrdil mi, co jsem psal. Nestahuje se tam a nestahovalo. (Výjimkou bylo jen dočasné opatření po nehodě, kdy tam byly osazeny žluté balony.)
 

Bendík

Provozní technik
Díky Bobe. Hlášku (doporučení) v aktivitě smažu. Ještě jednou díky za snahu a pomoc.
 

Bendík

Provozní technik
U Poisona jsou nyní umístěny mé aktualizované aktivity pro trať BP, nyní na verzi 93.2

- aktivita Os 3735, Olomouc - Prostějov - Nezamyslice
- aktivita NEx 48336, Brno Maloměřice - Havlíčkův Brod - Kutná Hora
- aktivita Os 3815, (Olomouc)-Přerov-Nezamyslice
- aktivita Os 7149 / Sp 1950, Ústí n. Orlicí - Letohrad - Mor. Karlov - Letohrad - Hr. Králové
- aktivita Ex 124 RADHOŠŤ pt.II (odklon), (Žilina) - Choceň - Týniště n.O. - Hr.Králové -V.Osek - Nymburk - Poříčany - (Praha hl.n.)

K opravě tras došlo pouze u aktivity NEx 48336, ostatní jsou funkční i v původní verzi. Nicméně jsem je aktualizoval, aby při instalaci nevyskakovala hláška o nesouladu verze tratě.
 

Bendík

Provozní technik
Moravskoslezské "S" linky:

Připravil jsem si pro Vás několik aktivit se společným námětem, a to sice linky "Esko" v Moravskoslezském kraji. Aktivity jsem tvořil průběžně od října 2019 a nyní se tedy máte možnost pořádně povozit (nejen) v okolí Ostravské aglomerace. Jednotlivé aktivity jsou na sobě nezávislé, můžete si tedy nainstalovat a projet jen ty, které Vás zaujmou. Zároveň se aktivity ani navzájem nepřepisují, můžete si tedy nainstalovat klidně všechny. Jakousi předlohou mi byl provoz dle GVD 2019.
A nyní už k detailnějšímu popisu:


Začínáme v projektu ČR 310 v.6.3 ...

"R27" R 1129 pt.I
Úsek: Olomouc - Bruntál - Krnov - Opava východ - (Ostrava-Svinov - Ostrava střed)

Mezi moravskoslezské "S" linky patří i rychlíková linka "R 27". Rychlíky této linky jsou vedeny z Olomouce hl. n. přes Bruntál a Krnov do Opavy východ a dále do Ostravy- Svinova a Ostravy střed. A právě jeden z těchto rychlíků, a to popolední R 1129 "Praděd", nyní protáhneš krásnou krajinou Nízkého Jeseníku. V této první části aktivity dojedeš až do stanice Opava východ, kde po úvrati můžeš pokračovat dále do Ostravy střed. To už ale v aktivitě "R27" R 1129 pt.II (Olomouc) - Opava východ - Ostrava střed (v projektu "ČR 321").
foto web (bnd_310_R27_R1129).jpg

podrobnosti a download
 

Bendík

Provozní technik
... pokračujeme v projektu ČR 321 akt.29 ...

"R27" R 1129 pt.II
Úsek: (Olomouc) - Opava východ - Ostrava-Svinov - Ostrava střed

Tato aktivita je pokračováním aktivity "R27" R 1129 pt.I Olomouc - Opava východ - (Ostrava střed) (v projektu "ČR 310"). V prvním díle jsi dorazil do Opavy východ a nyní budeš pokračovat do cílové stanice Ostrava střed.
foto web (bnd_321_R27_R1129).jpg

"R61" Sp 1606
Úsek: Třinec - Český Těšín - Havířov - Ostrava střed - Ostrava-Svinov - Opava východ

Páteřní trasa moravskoslezských "S" linek Opava - Český Těšín je obsluhována jak osobními vlaky přes Havířov, Ostravu-Vítkovice a Ostravu-Svinov jako linka "S1", tak spěšnými vlaky linky "R61". Ty však, narozdíl od osobních vlaků, jezdí z Havířova přes Ostravu střed a Ostravu uhelné nádraží (hl.n.). Ostrava-Svinov je poté stanicí úvraťovou. Tvým úkolem je tedy ranní spoj linky "R61", a to Sp 1606. Ten navíc v pracovní dny zahajuje svou jízdu už v Třinci a obslouží tak i část trasy linky "S2".
foto web (bnd_321_R61_Sp1606)_02.jpg

"S1" Os 3417
Úsek: Opava východ - Ostrava-Svinov - Havířov - Český Těšín - Třinec - Návsí

Tvým úkolem je asi nejklasičtější spoj ze všech moravskoslezských "S" linek. Tím je spoj linky "S1" v trase Opava východ - Ostrava-Svinov - Havířov - Český Těšín, který projíždí doslova středem průmyslové oblasti. Ty ji projedeš jako popolední Os 3417, který navíc v pracovní dny pokračuje v trase linky "S2" až do stanice Návsí.
foto web (bnd_321_S1_Os3417).jpg

"S1" Os 3428
Úsek: Český Těšín - Havířov - Ostrava-Svinov - Opava východ

Tvým úkolem je asi nejklasičtější spoj ze všech moravskoslezských "S" linek. Tím je spoj linky "S1" v trase Český Těšín - Havířov - Ostrava-Svinov - Opava východ, který projíždí doslova středem průmyslové oblasti. Ty ji projedeš jako Os 3428, který je jeden z mála, na kterém se ještě pravidelně objevuje dosluhující elektrická jednotka řady 460.
foto web (bnd_321_S1_Os3428).jpg

"S2" Os 2943
Úsek: Studénka - Bohumín - Mosty u Jablunkova

Tvým úkolem je obvyklý spoj na lince "S2", a to odpolední Os 2943. Tento spoj je navíc vypravován už ze žst. Studénka a obslouží tak i část trasy linky "S3". Koncovou stanicí pak není žst. Návsí, ale až žst. Mosty u Jablunkova.
foto web (bnd_321_S2_Os2943).jpg

"S2" Os 3302
Úsek: Návsí - Bohumín - Přerov

Tvým úkolem je jeden z prvních ranních spojů na lince "S2", a sice Os 3302. Jeho zvláštností je, že z výchozí stanice Návsí obslouží nejen trasu linky "S2" do Ostravy a dále trasu linky "S3" do Polomi, ale pokračuje až do Přerova. Čeká Tě tedy téměř 3-hodinová cesta plná hustého ranního provozu z východního cípu Moravskoslezského kraje až do kraje Olomouckého.
foto web (bnd_321_S2_Os3302).jpg

"S4" Os 3070 / Os 3071
Úsek: Ostrava-Svinov - Mošnov, Airport - Ostrava-Svinov

Zatímco v Praze se už dlouhé roky pouze vedou spory kudy, Ostrava už své přímé spojení na letiště má. Toto spojení je obsluhováno jako linka "S4" a Tvým úkolem je nyní obrat Os 3070 / Os 3071 s elektrickou jednotkou řady 560.
foto web (bnd_321_S4_Os3070-Os3071).jpg

"S21" Os 3005 / Os 3006
Úsek: Bohumín - Petrovice u Karviné - Bohumín

Tvým úkolem je poslední večerní obrat na lince "S21". Tím je Os 3005 z Bohumína do Petrovic u Karviné a poté zpět do Bohumína jako Os 3006.
foto web (bnd_321_S21_Os3005-Os3006).jpg


podrobnosti a download
 

Bendík

Provozní technik
... a končíme v projektu ČR 323 v.2

"S5" Os 13138
Úsek: Ostrava uhelné n. - Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice

Mezi moravskoslezské linky patří také beskydské linky "S5" a "S6". V této aktivitě odvezeš Os 13138 nejprve po trase linky "S6" z Ostravy uhelného nádraží do Frýdlantu nad Ostravicí a dále po trase linky "S5" až do Ostravice. Zajímavostí tohoto spoje je fakt, že do Ostravice na něm pravidelně zajíždí "velký motor" řady ČD 842.
foto web (bnd_323_S5_Os13138).jpg

"S6" Os 3111
Úsek: Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm - Frýdlant nad Ostravicí - Frýdek-Místek - Ostrava uhelné n.

Mezi moravskoslezské linky patří také beskydské linky "S5" a "S6". V této aktivitě odvezeš Os 3111 v celé trase linky "S6" z Valašského Meziříčí až do Ostravy uhelného nádraží. Na tomto večerním spoji však není řazena obvyklá "velká" souprava, nýbrž motorová jednotka řady ČD 814 "Regionova".
foto web (bnd_323_S6_Os3111)_07.jpg


podrobnosti a download
 

Bendík

Provozní technik
Pánové, mám prosbu. Nemůže mi někdo poskytnout podklady GVD z roku 2008? Předem děkuji.
 
Nahoře