Zvuky okolků u řady 742

Icik

Vlakvedoucí
Když jsem si trochu bedlivě pročítal manuál k OR, zjistil jsem, že mají nadefinované funkce pro zjištění třecí síly v obloucích. To by se dalo využít pro zvuk okolků v oblouku a měnit tak hlasitost nebo dokonce zvuk dle odečtené síly. V tratích se to řeší obecným zvukem, ale to je pro každou loko stejné a není vždy všude, kde to má být. Typický zvuk motoráčku 810 vyjíždějícího z oblouku by tak mohl být jako v reálu. Teď jen sehnat pořádné zvuky skřípání a může se ladit. Myslím si, že o tomhle by si TS2018 mohl nechat jen zdát.

Výňatek z manuálu:
• CurveForce, in Newtons when the rolling stock is in a curve. Can be used for curve flange sounds,
with two volume curves: one is SpeedControlled, which makes the sound speed dependent too, and
CurveForceControlled. Of course CurveForce_Inc_Past, and CurveForce_Dec_Past are also available
for activating and deactivating the sound.

Sestavil jsem jednoduchý Stream, kde je využita velikost třecí síly v závislosti na hlasitosti.
Stream (
comment ( **** Skřípání okolků v oblouku **** )
Priority ( 6 )
Triggers ( 2
Variable_Trigger ( Speed_Inc_Past 0.01 StartLoop ( 1 File ( "D://Train Simulator//SOUND//okolek742.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection) ) )
Variable_Trigger ( Speed_Dec_Past 0.01 ReleaseLoopRelease () )
)
FrequencyCurve(
SpeedControlled
CurvePoints ( 2
0.0 20050
20.0 24050
)
Granularity ( 100 )
)
VolumeCurve(
CurveForceControlled
CurvePoints ( 3
0 0.00
50 0.25
1000 1.00
)
Granularity ( 10 )
)
)

Můj první pokus najdete zde na lokomotivě řady 742.
 

Jacek

Průvodčí
Je to sice zajímavé, ale obávám se, že nepoužitelné. Když pominu, že nejsou takové nahrávky pro každou jednu řadu, to ozvučení v tratích je víceméně dokonalé, chtělo by to dnes jen kvalitnější wav. Např. v trati 310 jsou pro každý úsek vhodné kombinace různých zvuků, trať s dřevěnými pražci nebo koridor, svařované kolejnice nebo klapání na stycích, tunely, různé druhy mostů. Oblouky jsou taky různé. Tvoje 742 bude skřípat úplně stejně na lokálce i na koridoru a na všech poloměrech.
Ale zásadní problém je, pokud je ozvučená trať i vozidlo. Pak hraje všechno přes sebe.
 

hroch

Začátečník
@Icik Někde na ET je příspěvek od Csantucci, kde uvádí že OR má co dělat, aby zvládal přehrát všechny zvuky ve větších stanicích. Nezlob se na mě, ale čím více toho budeš po OR chtít, tím rychleji půjde k šípku. Jedná se o ne zcela dokončenou transformaci na OpenAL knihovny. Tu je nějaká zmínka o tom.
Zde se podívej jak netuší co to způsobuje. Tak se to vyřeší tak,že se to vypne a hotovo. dennisat je člověk, co se živil programováním a je v důchodě. Já zapomněl co to bylo za jazyk, ale nebylo to prostorově objektové programování. Což C++ je.
 

Icik

Vlakvedoucí
Tvoje 742 bude skřípat úplně stejně na lokálce i na koridoru a na všech poloměrech.

Bude skřípat jen tam, kde je velmi malý poloměr a při pomalé rychlosti loko. Koukal jsem a na koridoru je síla do 500 N v hodně pomalé rychlosti. Pokud nastavím mez třeba od 600 N, vrže jen na lokálce s malými poloměry. Musím to ještě pořádně vyzkoušet.
 

Icik

Vlakvedoucí
Musel jsem upravit zápis, aby se zvuk nespouštěl ihned naplno při rozjezdu v oblouku. Dále je zvuk slyšet znatelně jen při síle nad 500 N. To by mělo zamezit nechtěnému spouštění na koridorech nebo na obloucích s velkým poloměrem.
Kdo chce, může zkusit.

https://uloz.to/!DWYsnzaVK63M/okolky742-wav

Kód:
        Stream (
            comment ( **** Skřípání okolků v oblouku **** )
                  Priority ( 6 )
            Triggers ( 2
                Variable_Trigger ( Speed_Inc_Past 0.01    StartLoop ( 1    File ( "okolky742.wav" -1 ) SelectionMethod ( SequentialSelection) ) )
                Variable_Trigger ( Speed_Dec_Past 0.01    ReleaseLoopRelease () )  
                )
            FrequencyCurve(
            SpeedControlled
            CurvePoints ( 2
               0.0     20050
               10.0     22050
            )
            Granularity ( 100 )
            )
            VolumeCurve(
                CurveForceControlled
                CurvePoints ( 3
              0    0.00
              500  0.30
              600  1.00
             )
              Granularity  ( 0.01 )
                )
            VolumeCurve(
                SpeedControlled
                CurvePoints ( 2
              0    0.00
              5    1.00
             )
              Granularity  ( 0.01 )
                )
        )
 
Nahoře