Něco k výkonu.
Za prvé znovu předesílám, že vozidla jsou nastavena pro standardní OR 1.4, případně jeho testovací verzi T1.4.
Po vyhajání dorůžova a svátečním obědě a kávě, neboť člověk není jen ORTS živ, jsem zkoušel jsem Danovu soupravu M262.0+Balm+Balm+Balm+Balm+M262.0 na rovině (0‰) s těmito výsledky:
5. jízdní stupeň
- 80km/h (Po=147 kW, Fo=6,55 kN) dosaženo cca. 5 km po rozjezdu
- 90km/h (Po=138 kW, Fo=5,46 kN) dosaženo cca. 12km po rozjezdu
Vozy Balm mám nastaveny s hmotností 2/3 obsazenosti, tj.26,5 t. Na jeden motorák tedy vychází cca. 53 t.
V Danově videu, kdy jede se soupravou v kopcích mu v HUD osciluje stoupání 1 - 1,2%, tj. 10 až 12‰ a tedy VI až VII sklonová třída trati.
Ovšem, když se podívám do tabulky zatížení pro tuto řadu motoráku, uvidím že na rovině nebude mít souprava problém 90km/h dosáhnout, ale ve stoupání 10 až 12% prostě víc než 51 až 57km/h nedá. Je to tabulka sice jen orientační (předpis D2/1), ale že by byl výkon až tak mimo, to asi není. Parametry k jeho nastavení (motor, generátor, trakčáky a ostatní jsem čerpal z knihy Erich Zakopal - Motorový vůz M262.0 (NADAS 1965) a ČSD V 7 - Příloha 5 TRAKČNÍ CHARAKTERISTIKY A VOZIDLOVÉ ODPORY (NADAS 1982).
A nyní do mě!