Aktivity pro OR Acatus

#41
263.002_hk je po dílnách;). Ona se ta úprava engu 263.002_hk pro OR nakonec ukázala v ARR 0.5 jako funkční, loko krásně bzučí, šoupe koleje a Ametry ukazují, jak mají, takže aktivita Os 4746 nakonec může o víkendu ven. Neumím se hrabat v registrech, abych vyléčil tu dodrbanou ARR 0.6 a vyzkoušel to i v ní, ale věřím, že vám ta princka v 0.6ce normálně pojede.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#42
Neumím se hrabat v registrech, abych vyléčil tu dodrbanou ARR 0.6 a vyzkoušel to i v ní, ale věřím, že vám ta princka v 0.6ce normálně pojede.
To já se v registrech dost hrabu, ale pochybuji, že by to mělo něco ovlivnit. Bude to přímo v tom progamu.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
#44
Ahoj, a to i přesto, že jsem tu napadenou verzi vyhodil do koše a nahradil nově staženou? Nebo máš na mysli msts?
Ahoj. Určitě ne msts, když si stěžuješ na chybu ARR 0.6, zatím co 0.5 funguje. Podobné to bylo s vývojem mstsbin, něco se přidalo a něco původního se rozhodilo.
 
#45
K tomu chování ammetrů ve verzi 0.6:

Ampérmetry jsou evidentně "oddělené" od tažné síly, neplatí vždy, že indikovaný proud je vždy poměrným dílem Ft (jestliže MaxForce=285kN a MaxCurrent=1100A, tak potom 1100/285=3.86A/kN - což pro sériový motor bez šuntování přibližně platí). Pokud stroj akceleruje, ammetry se drží na cca 900A, přičemž Ft se chová korektně, v ustáleném stavu ukazují budíky správně. Též je zde (nereálná) vlastnost, že rozsah proudu se poměrově přepočítává na dílčí rozsah Ft, určený přepínačem PT.
Jestliže tedy MaxForce=285kN a MaxForceSteps= 12, tak potom 285/12=23.75kN. Tím pádem na 1. stupni PT je Ftmax=23.75kN a při této síle je ampérmetr na maximu - pokud tedy tuto sílu překročíme, budík hned letí za roh a to jak na ARR, tak na ruku. Nastavíme-li volič PT na 7, tak Ftmax=23.75kN*7=166.25kN.
Tento poměrný přepočet dokazuje i to chování, kdy při přepnutí PT za jízdy budík zakolísá směrem dolů, nebo nahoru a vrátí se na původní hodnotu.

Dále se stává, při vp, která je násobkem pěti, ARR regulaci pořádně nezvládá a ammter kolísá, ve stoupání se tak stroj nedokáže na vp ani dostat -toto se stává především na 750.714,ale jak jsem zjistil, na toto chování nemá vliv, zda hodnota v řádku UseThrotte() je "True", nebo "False". Obě možnosti se ale na elektrice chovají správně, co se trakce i EDB týče, pro diesel je pochopitelně třeba nastavit "True", jinak v režimu kladného tahu (zrychlování, nebo udržení rychlosti) bude motor stále na max. otáčkách.
Tyto nedostatky bych ale zatím neřešil, jelikož ARR v0.7 je již ve vývoji a k v0.5 se vracet nebudu, jelikož není použitelná pro diesel.

Pro nástin, co vše se již zadařilo - vyladěná 750.714 s pěticí vozů B (rovněž přesně vyladěných) dovede na klesáních do 2.4% udržet vp=60km/h a třeba z Rapotic do Náměšti (trať 240) dojede zcela sama, bez nutnosti zásahu! A i ve stoupáních se ARR chová korektně.
Krom osobního katru (750.7xx) už je mimochodem vyladěný i nákladní (konkrétně 753.752, 758 a 759) a rovněž se chovají reálně, ověřeno skutečnými fíry. Kabina rovněž uzpůsobena vyladěnému ENGu a čeká se jen na zvuky - a svítá velká naděje, že se v dohledné době jeden katr povede nahrát.
 
#47
Když testuji aktivitu, kterou stavím, tak se mi někdy i podaří, že se seberu a jdu si uvařit čaj:D. To ale vím, co mi kde svítí. Hráč by to vědět neměl.
Já osobně si práce ladičů velmi vážím a buďme rádi, že jsou ochotni to zatím dělat, nemluvě o počinu Jindřicha. Volba sestoupit z automatiky stále je a naopak si myslím a už se zase opakuji, že takto vynikne způsob řízení na odporovkách a všem bez ARR. A Pikku, měl jsem možnost testnout dosavadní ladění Fallsů od Igora a s Tvým šestikolem nebo uhelkou to vidím na luxusní mise. Takže stále bude dost aktivit, kde můžeš nechat knížku "doma";), jestli tedy ještě aktivity jezdíš?
 

Pikku

Vlakvedoucí
#48
...
Já osobně si práce ladičů velmi vážím a buďme rádi, že jsou ochotni to zatím dělat, nemluvě o počinu Jindřicha. ...
Vždyť ladiče snad nikdo neznevažuje, a programování ARR taky ne. Nebo ano? Jen si tak říkám, kam ten simulátor pokročil - už nás usery vlastně ani nepotřebuje. (Možná jen ke spuštění programu.) :p
 

Dan J.

Strojvedoucí
#50
To je super. Takže zapnu ORTS, vyberu 750.7 s ARR, rozjedu se a pak můžu bloumat po bytě do té doby, než vlak dojede na konec. Nebo si přečíst knížku (útlou.) Nebo zkouknout nějaký film. Tak za mě dobrý.
To je přesně ono, pokud se bude simulátor ladit do total skutečna, tak to tak nějak bude, MSTS spíš simuloval ruční ovládání mašiny, kterou ve skutečnosti ovládá počítač (zjednodušeně napsáno). Navíc, dnes máme 3 verze OR
- OR klasický
- OR monogame
- OR ARR
A teď co s tím? Vzniká akorát chaos, Monogame je super, nezatěžuje tak comp oproti klasice, kde to třeba na BP v Praze padá i mně. Takže pro mne jasná volba. U ARR vůbec netuším o co go a ani nemám laděná vozidla, navíc stejně pařím převážně dobu ČSD, takže tuto verzi ani nějak nepotřebuji. Ale položme si otázku, zda má cenu jezdit s vláčky typem zapnu klávesovou zkratku a koukám? :)

Taky přeji hezké Vánoce.
Dan
 

Šnek

Vlakvedoucí
#51
Jestliže bysme měli simulátor co nejvíce přiblížit realitě, pak samozřejmě OR ve verzi s ARR. Prostě do současné doby tahle pomůcka patří a ruku na srdce skutečným fírům, kdo jezdí na ruku, když je možnost jet s automatikou. Já jich znám jen pár ze sta. Druhá věc, že i ve verzi s ARR je možné jet normálně manuálně na ruku. Jen bych se přikláněl ARR implementovat do poslední verze OR mono.
 

Dan J.

Strojvedoucí
#52
No, v takovém případě postačí "Alt+A" a vyjde to skoro nastejno. :) Ale nic, každého volba, ale proč píšu, dnes jsem see chystal dodělat k vydání aktivitu s Žabotlamy a buď nový OR MG, nebo nevím co, mne zase překvapil. V Nymburku přistavuji Žabotlam k perónu, kde ze kousek za začátkem označení nástupiště v AE umistěn revers. Stanice se zobrazí, je zaškrtlá zadaný čas a vše fungovalu, po aktualizaci OR se aktivita chová tak, že stanici vidí, odpočítává metry a po zastavení se nezačne odpočet, ale to by ani tak nevadilo, jenže OR MG po zastavení v následující zastávce Velké Zboží zaškrtne Nymburk hln, který v tabulce visí.
 
#55
Ještě k vydané aktivitě R 506 "Čingov": při její stavbě a psaní readme jsem si nevšiml, že skiny z tvorby ČSD na stránce https://csd-br601-msts-skiny.webnode.sk/ visí bez downloadu. Naštěstí vlakový peršan E 499.3060 je k dispozici u Blažováka, přesněji zde: https://blazovak-msts-aktivity.webnode.cz/products/csd-e499-30601/ a zbylé tři v misi použité elektriky (ES 499.1037, E 499.2026 a E 458.0034), nezbyde, než nahradit podobnými skiny z TBP, kdož je nemáte. Za tento nedostatek se omlouvám.
 
#57
Ahoj, hledám dobrovolníka na otestování 3.50 h mise na trati ŽSR 191-193 od Robo Stavitele. Jde o Mn vlak v úseku Humenné - Bánovce nad Ondavou s hektorem 721.012 od Pikka, případně méně polygonově náročnou 742.310 a dále osedláš 183.034 se sběrným Pn v úseku Bánovce n.O - Slanec (-Košice). Zatím jsem to testoval jen na OR monogame 4158. Readme je téměř hotové, k aktivitě je pak přibaleno pár wagů, co potřebovaly poladit v parametrech Size/IntertiaTensor, Coupling (do nuly), aby se pěkně natahovala souprava a nárazníky seděly a neprolínaly se. Vše připraveno v packu s aktivitou. Je tam přes 130 hlášek, což je potřeba testnout i jinde na železe. Bez testu si netroufám to vydat. Pro soupravy hráče (LooseConsisty) jsem použil vozy převážně od Hekla, i na zbylé mimo TBP jsou pak v readme odkazy. Jestli jich je 6-7...
Prosím zájemce o SZ, večer bych to zavěsil pro test. Díky.
Pikku: ten hektor 012... skvělý. Šlape, jak hodinky! Dva měsíce jsem to s ním stavěl a za tu dobu ani nepíp:). Ani provozní nepotřeboval:D
A pro kolegy z msts prostředí... nebojte se potíží ladění do OR. Mám v misi dost různých vozů a po naklonování to jezdí báječně. Suneš vozy na soupravu a můžeš koukat v pohodě z loko a ve stínech vidíš krásně jak najíždíš. Souprava se ti natahuje, jak zabereš.... no prostě OR je super!

Manas-1.jpg Manas-2.jpg Manas-3.jpg
 
#58
A ještě se teď dovídám, že řada 742 se v Humennom objevila po zaplnění středu Slovenska 736kami a hlavně 746kami až někdy v roce 2016. Takže do náhrady ještě testnu jedného z pegasov.
 
Nahoře