Aktivity pro OR Acatus

Acatus

Provozní technik
1. "maturita strojvedoucího" je vjezd do Štrby. Na vjezdu přiv. návěst (max. rychlost 30 km/h - tak to alespoň bylo za mé praxe)
Bejvávalo. Přivolávačku jezdíme už léta V max 40 km/h. Několikrát projeto a v poho to na té 2.SK zvedám v 18 km/h. A můžu jen doporučit jet z toho Svitu "na ruku".
 

Acatus

Provozní technik
2. od začátku jízdy po nesprávné koleji do Štrby nekóduje VZ, i když jsem už dávno za Štrbou na správné koleji na autobloku. Je to správně ?
Ve všech testech mi to mezi Svitem a Štrbou kódovalo. Na odjezdu červenou, pak volno a od posledního hradla (před tou pomalou) zase červenou.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Zdravím,
právě mne zarazilo, že to před vjetím na nesprávnou kódovalo správně.
Tak to bude možná podobné jako při souběhu tratí, kde si načítá simulátor rychlostník vedlejší koleje, pokud není za poslední výhybkou někde pod zemí korekční skrytý. Asi to nebude stejné, když se přejíždí křížem na vjezdu nebo na odjezdu.
 

Meda

Provozní technik
Ve všech testech mi to mezi Svitem a Štrbou kódovalo. Na odjezdu červenou, pak volno a od posledního hradla (před tou pomalou) zase červenou.
Zdravím,
stáhl jsem znova "1.1_rj162.115.zip" a po rozbalení a porovnání jsem zjistil 19 rozdílů v souborech "Trat 321.tdb a tdb1", které byly předtím instalované. Překopíroval jsem do tratě novější soubory a vše kóduje, jak má.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
po rozbalení a porovnání jsem zjistil 19 rozdílů v souborech "Trat 321.tdb a tdb1"
Těch rozdílů oproti původnímu souboru databáze je podstatně více. U některých návěstidel byly změněny 00000xyz na b0000xyz.
Změnou kódování se sice zmenšila velikost souboru na polovinu, ale některá počítadla to nemusí dobře snášet při načítání jmen objektů.
Schránka 06.jpg
 

Acatus

Provozní technik
Na https://tkanlokopage.webnode.cz/ můžete stahovat:
Aktivitu: Act_Nex54736
Trať:
BP, aktualizace: 92.93
Úsek: Kuřim - Žďár nad Sázavou a kdoví kam dál;)
Vozidlo: 242.213+230.078
Délka úlohy: 3 hodiny
Verze OR: testováno na poslední experimentální

Obě mašiny mají mé (ACT) nastavení trakce, na jiném engu nezaručuji korektní jízdní časy a dynamiku přípřeže. Kdybyste měl někdo problémy s vozy, Josef Vogeltanz má na VŽD čestvé kontíky taky, ale s těmi jsem to už nestihal otestovat. Můžete je případně zkusit a napsat své poznatky.

Nex8.jpg
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Tak teda to stoupání za Tišnovem do Vlkova mi dalo dost zabrat. Jel jsem za mlhy a neustále mi uklouzávala přední lokomotiva až mi jednou vyskočila nadproudovka. Když už jsem si myslel, že jsem z toho venku, kleslo mi napětí v troleji a bouchla mi podpěťovka.
Fíra se fakt nenudí. :)
 

Acatus

Provozní technik
Tak teda to stoupání za Tišnovem do Vlkova mi dalo dost zabrat.
Není to tak těžký vlak. Jezděte tuto misi prosím na "výchozí" faktor adheze 130%. Nastavení v OR, záložka experimentální. Jsou pro tuto hodnotu laděny jak přiložené mašiny, tak i mise. Ostatně jak je v pokynech od Howkyho zde na předposlední stránce (38).
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
A počítáš s tim, že čím slabší PC tim více to jde do prokluzu. Vem si, že s tím měl problém Icik a má nadupanou mašinu. Nevím co by s tím udělal můj stroj. Te jako nové 380tky. Mě kloužou a Joskovi ne. Všichni by jste měli dělat určitý kompromis.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Já ale žádný problém nemám. Já si to naprosto užívám. ;)A pokud budou koleje vlhké jako jsem měl já, tak to bude klouzat i v reálu jakbysmet. Musím zde napsat také, že používám reálnou křivku adheze z Tcharky.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Já ale žádný problém nemám.
To je sice hezké, ale Joska má pravdu v rom, že OR opravdu, když nestíhá, začne dělat prokluz, to snechápu proč. To samé, začalo od nějaké verze OR, když jsem kdysi nahrál na trati, tak v pohodě, teď to dělá psí kusy, lítá ručička tachometru a OR řve prokluz, po cca 2 sekundách se to srovná.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Stačil jsem postřehnout, že prokluzu alias ztrátě adheze rovněž dochází při umělém zrychlení času. Tohle může mít souvislost se stejným jevem, když OR přestává stačit. V takovém případě raději v nastavení nechat faktor korekce adheze na standardních 100% a raději se snažit vybalancovat hodnoty v parametru ORTSAdhesion, především potom v ORTSCurtius_Kniffler. V řadě případů je k dispozici trakční charakteristika, kde je adhezní mez vynesena. Stačí ji tedy odměřit a na její průběh upravit tu standardní z OR. Ovšem v takovém případě je však potřeba aby tomu odpovídal i výkon nastavený prostřednictvím trakčních charakteristiky pomocí parametrů ORTSMaxTractiveForceCurves nebo ORTSTractionCharacteristics (nejlépe podle stejného zdroje jako adhezní křivka), MaxCurrent, MaxPower, MaxForce a MaxContinuousForce. Protože ty všechny se na správném průběhu výkonu podílí.
 

Acatus

Provozní technik
Přimrzlo, a tak je potřeba odvézt lichou "Vysočinu" se zdechlou gorilou.;)
Zajímalo by mě, jak se to za komančů vozívalo? V Kolíně jsem se nevešel na perón. Musel jsem to s tou poštou vzít za konec hrany a to tam mám jen 11 vozů. V soboty vozíval i 13.
KH1.jpg571-3.jpg
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Přimrzlo, a tak je potřeba odvézt lichou "Vysočinu" se zdechlou gorilou.;)
Zajímalo by mě, jak se to za komančů vozívalo? V Kolíně jsem se nevešel na perón. Musel jsem to s tou poštou vzít za konec hrany a to tam mám jen 11 vozů. V soboty vozíval i 13.
Zobrazit přílohu 30785
bob57_cz komentuje:

Jak by se to vozívalo? Normálně.
Strojvedoucí zodpovídal za to, že první dveře osobního (i poštovního ale ne služebního) vozu budou bezpečně u zvýšeného nástupiště, pokud mu nebylo praporkem určeno jiné místo zastavení výpravčím. Zadek vlaku fíru nezajímal.
Takto třeba v Zábřehu na Moravě stával R603 odpoledne posledními vozy na výhybkách hoštejnského zhlaví na 1.koleji 2.nástupiště v době 70.let, kdy tam ještě nebyly prodloužené peróny a my v přestupu od šumperské lokálky nastupovali tak legálně do vlaku z obou stran.
Výpravčí to znali a proto byl z opačné strany od Olomouce v tu dobu zastaven provoz, aby tam náklad nevjel do studentů.

b57
 

Acatus

Provozní technik
Na dobových fotkách je občas patrné jakési prodloužení nástupišť, v podobě dřevěného zpevnění lože, možná jen naskládané pražce. Vybavuje se mi to minimálně v Pardubicích. Třeba to tak bylo i v Kolíně a jinde?
...osobního (i poštovního a...
Hmm. Je fakt, že pošťáci tehdy manipulovali (nakládali/vykládali pytle) snad v každé větší stanici.
 
Nahoře