Aktivity pro OR Acatus

Acatus

Provozní technik
Pěkný večer všem,
zrovna jsem na 321ce dokončil 3h20 náklad IDS a nejsem si moc jistý, zda-li mám dostatečně reálně zpracované hlášky v ohledu k dopravnímu předpisu. Než zmáknu zítra redme, neměl by pls někdo znalý komunikace mezi dispečery, vozákem (IDS) a fírou chuť to projet a případně poradit, jestli něco nezměnit? Jde o ložené kotle ze Lhotky nad Bečvou do Přerova, kde zapřáhneš jiné do Ostravy. Je to sice 3h20 dlouhé, ale s hláškami jde jen o obrat v Přerově, což je po hodině hry. Eng 121ky i wagy vozů hráče jsou pro OR vyladěny, takže i nárazníky sedí a souprava se při rozjezdu natáhne.
IDSkové mašiny často vidím ve stovkové skupině v Přerově, tak jsem tam nasměroval i obrat v aktivitě. Nejsem si ale jistý, zda-li může vlak odjíždět do tratě na seřaďovací klacek? Viz druhý screen. Na něm je sice vjezd loženky ze Lhotky na 107. kolej, ale bereš na 8 náprav tu loženku na 105, se kterou je třeba odjet.

IDS-1.jpg
IDS-2.jpg
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Nejsem si ale jistý, zda-li může vlak odjíždět do tratě na seřaďovací klacek?
O posun mezi dopravnami se určitě nejedná, takže nemůže. Můžeš to ale obejít písemným rozkazem "proti stůj" ve správném znění a s řádnou výpravou "jiným způsobem".
 

Acatus

Provozní technik
Vlakovou cestu ukončím v osobním a od cesťáku do 100kové skupiny pokračuju jako nedoprovázený posun z koleje č. 2 na 107. kolej. Pakliže jsem spraven z CDP včas, ani nemusím v tom osobním při vjezdu zastavovat. Stejně tak z koleje 105. posunovou cestou jako nedoprovázený posun na kolej č. 1 osobního, kde začíná vlaková cesta loženky do Ovy a kde se už řídím odjezdovou šajbou.
Hlášky pořešeny, test netřeba, dělám na vyvěšení IDS a pokračuji na přerušené 612ce.
 

Acatus

Provozní technik
Dobré dopoledne vespolek, na:https://tkanlokopage.webnode.cz/ visí aktivita IDS Lhotka
Úsek
: Lhotka nad Bečvou - Přerov - Ostrava
Vozidlo: 121.065 IDS
Délka aktivity: 3 h 15 m
Trať: 321
Aktualizace: 29
Trainset : BP + další viz. seznam v ReadMe
Verze OR: X4158
Pro OR upravené eng lokomotivy a wagy vozů hráče máte přiloženy v balíku, nezapomeňte si zazálohovat ty své, kdyby vám nastavení v mých do budoucna nesedělo.

IDS-1.jpg
 

Acatus

Provozní technik
Ahoj Frosty, netuším, jestli jsi na: https://forum.msts.cz/index.php?threads/5255/ (příspěvek z 18.2.2018) postřehl moji zatím jedinou ORkovou BP misi R 838 Bohumín - Kojetín? Nicméně střídavina komplexně a české úseky stejnosměru nemám vůbec nasledované, takže spíše tíhnu k tomu co znám, resp. o čem mám alespoň trochu přehled. Byl jsem sice letos okouknout nějaké laminátky (Blažovice do Berouna a vyškovský maňas), ale nefetnul jsem dost na to postavit to.
 

Přílohy

  • R838.jpg
    R838.jpg
    356 KB · Zobrazeno: 17

Acatus

Provozní technik
Jinak pro 321kovou štreku aktuálně přestavuji moji msts prvotinu Ex 124 Košičan do ORkového 15vozového Čingova. Vectron je sice skvělá mašina, ale ta výše avizovaná 612ka byla tak nějak nuda. S ARR jsem u toho pořád jen čučel na pohled 2 či 3 a nebylo co dělat. U Čingova lze sice taky občas přepnout režim jízdy do ARR, ale adheze je neošiditelná fyzika a je třeba jet i na ruku a přemýšlet u toho.

R506_5.jpg
R506-4.jpg
 

Frosty

Pokladník
Díky za info. Myslím že R838 mám stažený ale ještě jsem ho nejel,jen mi nedošlo že to je od tebe.. nehraju pravidelně a mám teď rozjeto od Pepy OS 5007. Pak se vrhnu na ten tvůj rychlík, no a pak už budu jezdit do jara jenom zimní aktivity
 

Acatus

Provozní technik
Ahoj, k testnutí nových zvuků X6X od Andreje, jsem si interně využil svoji msts misi Os 4746 Brno - Skalice nad Svitavou - Brno, která je v trase s množstvím oblouků příhodná, a kterou se mi následně podařilo rychle předělat pro OR i pro případné vyvěšení. Trasa je už bez problémů sjízdná, upraveny jsou i okolní trafficy, chybí mi jen doladit loko hráče.
Chvíli jsem zamýšlel dát na volbu hráči vybrat si třeba i 242.217_OR od Pikka, ale nejsem si jist, jestli je už tento model doladěn? Jet mi jel, stupně, výkon i brzda v poho, ale po obratu ve Skalici se mi rozkmital venkovní pohled, u světel (viz náhled) to taky nebylo zcela v pohodě a celkově se mi OR zahlcoval jeho přítomností. Stáhl jsem ho znovu ze stránek Pikka, přeinstaloval, ale pak mi už shazoval i editor, tak šel do koše.
Trasu jsem tedy operativně otestoval s 362.021 OR a naprosto suprovní uvolňovačka, navíc s novými zvuky od Andreje doslova paráda.
Při návratu zpět do Brna podivné ufo na hlavním (viz náhled). Rád se dovím, proč, ale zatím mě to moc netrápí.
A pak už zbylo jen poladit Dášu 236.002, protože s esem to tam asi moc nejezdí, navíc i tak jde o náhradu za 560ku. Pakliže Hex dovolí, poladil jsem eng dle nastavení 363.001 od Igora Hnízdo, se kterým bych to i vyvěsil. Mám ale jediný problém, a to se směrováním parametrů dial ampermetrů a accelerometru, což moc ještě nemám nastudováno. Budíky proudů v režimu ARR se konstantně klátí za 900A, byť mašinka dynamicky poslouchá včetně toho, že v ARR dynamika znatelně reaguje na změnu PT, EDB taky šlape. Při jízdě na ruku ukazují budíky proudy taky zhruba o 100 procent více. U ARR nemá změna PT vliv na proudové hodnoty zobrazené na budících. Ty jsou ve výkonu konstantní a proudy EDB ukazují taky o zhruba sto procent více.
Je to opravdu pěkná projížďka, navíc s novými zvuky, tak bych to i rád vyvěsil, ale potřeboval bych prosím poradit s tím nastavením dial parametrů, jestli jde vůbec o ně? Děkuji předem za pomoc a také za nezbytný souhlas Hexe (viz mail) k použití engu pro OR.
 

Přílohy

  • 242.217_OR.jpg
    242.217_OR.jpg
    288.7 KB · Zobrazeno: 36
  • ufo-brno.jpg
    ufo-brno.jpg
    266.9 KB · Zobrazeno: 41
  • 263.002_hk-2.jpg
    263.002_hk-2.jpg
    266.8 KB · Zobrazeno: 40

Plexi

Signalista
Nějaký "Hex" Ti nic nedovolí, tuším, že to byl skin někoho jiného a on jej akorát vydal pod svým jménem včetně toho, že je autorem textur atd. Na fóru byl pod jiným jménem a když se to provalilo, tak se i přiznal. Původním autorem byl myslím Chrome a když se teď dívám na jeho stránky, tak veškerý jejich obsah smazal.
 

lakitouch

Skladník
Presne ako vraví Plexi,Dáša je od Chromeho.
A čo sa týka vyledeného engu pre 263 tak,ak ho máš rad ho vyskušám :)
A zvuky k rade 263 by som viac odporucal s povodnych zvukov od Andreja pre O*R,kedže podla mna tie boli lepšie.
Ale to je na tebe,pripadne na uživatelovy :D
 

bob57_cz

Učitel češtiny
potřeboval bych prosím poradit s tím nastavením dial parametrů
Do mstsbin byly implementovány oproti defaultním navíc budíky pro zobrazování absolutní hodnoty proudu.
Jestliže základní Ametr ukazuje v J hodnoty kladné a v B záporné, potřebovali jsme to nějak zprovoznit i pro ESa a podobné.
OR se s tím musí naučit zacházet, když participuje na tvorbě msts.
 

Acatus

Provozní technik
OR se s tím musí naučit zacházet, když participuje na tvorbě msts.
Ano. Díky. Na obecný dotaz, obecná odpověď.:)
162.115 či E499.3060 se mi podařila s mými skromnými znalostmi ladění poladit a šlape, byť jedou na charakteristiky 363ky. Myslím si ale, že to dojde při jízdě s modelem msts málokomu, čímž nechci nijak shazovat úsilí a píli ladičů. U "princky" 002 jsem narazil na něco, co neznám :oops: a aji bych to zavěsil, a't si to každý poladí, když mu to vadí, ale mým cílem je zavěsit to co nejvíce funkční a reálné i pro méně zdatné hráče. I proto, že je efektivnější to udělat jednou a nevětvit to na další uživatele, chtěl bych poprosit znalé o skouknutí engu, co jsem v něm dokopal, či opomenul, protože toto samostudiem nedám a přecijen podle těch Ametrů jezdíme. Děkuji za případné rady či pomoc.:)
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______

Wagon ( cd_263002_hk
Type ( Engine )
WagonShape ( cd_263002_hk.s )
Size ( 3.00m 4.69m 16.46m )
Comment (verze ladeni 20-11-2006 - dle norem Ppoollll nastavil Semora)

Comment ( Verze: 1.15 )
Comment ( Datum: 18/4/2007 )
Comment ( Uprava vykonove charakteristiky - plocha do 60 kmh dle skutecnosti )
Comment ( Mez adhese: 188kN )
Comment ( Antislip odstranen )
Comment ( Vykon nastaven pro stridavou cast = 3060 kW )
Comment ( Uprava kompletnich brzd + nastaveni do polohy P 44kN, pro N je 24kN )
Comment ( Trvala tazna sila: 173 kN = 715 A = 65% polohy ridiciho kontroleru )
Comment ( Od B57 pridana EDB nereverzni )
Comment ( Svetla: Robo)

CentreOfGravity ( 0m 2.25m 0m )
Mass ( 84.2t )
WheelRadius ( 0.625m )
InertiaTensor ( Box (3.00m 4.69m 16.556m) )
Coupling (
Type ( Chain )
Spring (
Stiffness ( 7.5e6N/m 1e7N/m )
Damping ( 1e6N/m/s 1e7N/m/s )
Break ( 1.1e8N 2.5e8N )
r0 ( 30cm 60cm )
)
CouplingHasRigidConnection ( 0 )
Velocity ( 0.01m/s )
)
Coupling (
Type ( Chain )
Spring (
Stiffness ( 7.5e6N/m 1e7N/m )
Damping ( 1e6N/m/s 1e7N/m/s )
Break ( 1.1e8N 2.5e8N )
r0 ( 30cm 60cm )
)
CouplingHasRigidConnection ( 0 )
Velocity ( 0.01m/s )
)
Adheasion ( 0.114 0.77 1.3 0 )
DerailRailHeight ( 10cm )
DerailRailForce ( 84.2*2.5t )
DerailBufferForce ( 300kN )
NumWheels ( 4 )
Friction (
1070.5N/m/s -0.10 1.3mph 12.951N/m/s 1.891
5.1N/rad/s 1 -1rad/s 0 1
)
Comment ( AntiSlip () )
MaxBrakeForce( 84kN )
MaxHandbrakeForce( 48kN )
NumberOfHandbrakeLeverSteps( 100 )

BrakeEquipmentType( "Graduated_release_triple_valve, Auxilary_reservoir, Handbrake, Emergency_brake_reservoir" )
BrakeSystemType( "Air_single_pipe" )
TripleValveRatio( 1.24 )
MaxReleaseRate( 2 )
MaxApplicationRate( 2 )
MaxAuxilaryChargingRate( 5 )
BrakeCylinderPressureForMaxBrakeBrakeForce( 35 )
EmergencyResVolumeMultiplier ( 11 )
EmergencyResCapacity( 7 )
EmergencyResChargingRate( 30 )
EmergencyBrakeResMaxPressure( 73 )

Inside (
PassengerCabinFile ( cd_263002_hk.s )
PassengerCabinHeadPos ( -1.6 3.0 6.6 )
RotationLimit ( 40 90 0 )
StartDirection ( 0 -90 0 )
)

comment ( Lights )
Lights ( 25
Light (
comment ( Svetelný kuzel dálkový )
Type ( 1 )
Conditions (
Headlight ( 3 )
Unit ( 2 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 1 )
FadeOut ( 1 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFFFFFF )
Position ( 0 1 8 )
Angle ( 15 )
Transition ( 1 )
Radius ( 120 )
)
)
)
comment ( ovladane svetla, predne stanoviste )
Light (
comment ( reflektor lavy dialkový )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 3 )
Unit ( 2 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 1 )
FadeOut ( 1 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFFE085 )
Position ( -0.1 2.54 7.91 )
Azimuth ( 0 0 0 )
Elevation ( -10 -10 -10 )
Transition ( 1 )
Radius ( 0.5 )
)
)
)
Light (
comment ( reflektor pravy dialkový )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 3 )
Unit ( 2 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 1 )
FadeOut ( 1 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFFE085 )
Position ( 0.1 2.54 7.91 )
Azimuth ( 0 0 0 )
Elevation ( -10 -10 -10 )
Transition ( 1 )
Radius ( 0.5 )
)
)
)
Light (
comment ( prední levé zapnuté )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 4 )
Unit ( 2 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( -0.73 1.68 7.82 )
Azimuth ( 0.0 0.0 0.0 )
Elevation ( 10 10 10 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( prední pravé zapnuté )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 4 )
Unit ( 2 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( 0.73 1.68 7.82 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 0 0 0 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( zadní levé koncové )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 4 )
Unit ( 3 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( FFFF0000 )
Position ( -0.98 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( zadní pravé koncové )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 4 )
Unit ( 3 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( FFFF0000 )
Position ( 0.98 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)

comment ( Definice svetel pro zadní stanoviste )

Light (
comment ( reflektor lavy dialkový )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 3 )
Unit ( 5 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 1 )
FadeOut ( 1 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFFE085 )
Position ( 0.1 2.54 -7.91 )
Elevation ( -10 -10 -10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 1 )
Radius ( 0.5 )
)
)
)
Light (
comment ( reflektor pravy dialkový )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 3 )
Unit ( 5 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 1 )
FadeOut ( 1 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFFE085 )
Position ( -0.1 2.54 -7.91 )
Elevation ( -10 -10 -10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 1 )
Radius ( 0.5 )
)
)
)
Light (
comment ( prední levé zapnuté )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 4 )
Unit ( 5 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( 0.73 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( prední pravé zapnuté )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 4 )
Unit ( 5 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( -0.73 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( zadní levé koncové )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 4 )
Unit ( 4 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFF0000 )
Position ( 0.98 1.68 7.82 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 0 0 0 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( zadní pravé koncové )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 4 )
Unit ( 4 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFF0000 )
Position ( -0.98 1.68 7.82 )
Azimuth ( 0 0 0 )
Elevation ( 10 10 10 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
comment ( Definicia svetiel pre posunujuci diel )

Light (
comment ( Prední pravé pozicní )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 1 )
Unit ( 0 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( 0.73 1.68 7.82 )
Elevation ( 10 10 10 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( Prední lave pozicní )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 1 )
Unit ( 0 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( -0.73 1.68 7.82 )
Elevation ( 10 10 10 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( zadní levé pozicní )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 1 )
Unit ( 0 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( -0.73 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( zadní prave pozicní )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 1 )
Unit ( 0 )
Control ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( 0.73 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)

comment ( Definice svetel pro Loose consist )
Light (
comment( Lave přední poziční - Loose consist )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 0 )
Control ( 0 )
Service ( 1 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( -0.73 1.68 7.82 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 0.0 0.0 0.0 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment( Pravé přední poziční - Loose consist )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 0 )
Control ( 0 )
Service ( 1 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( 0.73 1.68 7.82 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 0.0 0.0 0.0 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment( Levé zadní poziční - Loose consist)
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 0 )
Control ( 0 )
Service ( 1 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( -0.73 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( -180 -180 -180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment( Prave zadní poziční - Loose consist)
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 0 )
Control ( 0 )
Service ( 1 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0.0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( 0.73 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( -180 -180 -180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)

comment ( Definice svetel pro loko ovládanou PC )

Light (
comment ( PC prední pravé )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 0 )
Unit ( 2 )
Control ( 1 )
Service ( 2 )
)
FadeIn ( 1 )
FadeOut ( 1 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( 0.73 1.68 7.82 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 0 0 0 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( PC prední levé )
Type ( 0 )
Conditions (
Headlight ( 0 )
Unit ( 2 )
Control ( 1 )
Service ( 2 )
)
FadeIn ( 1 )
FadeOut ( 1 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( EEEED15D )
Position ( -0.73 1.68 7.82 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 0 0 0 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( PC zadní levé koncové )
Type ( 0 )
Conditions (
Unit ( 3 )
Control ( 1 )
Service ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFF0000 )
Position ( -0.98 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
Light (
comment ( PC zadní pravé koncové )
Type ( 0 )
Conditions (
Unit ( 3 )
Control ( 1 )
Service ( 2 )
)
FadeIn ( 0.5 )
FadeOut ( 0.5 )
Cycle ( 0 )
States ( 1
State (
Duration ( 0 )
LightColour ( FFFF0000 )
Position ( 0.98 1.68 -7.83 )
Elevation ( 10 10 10 )
Azimuth ( 180 180 180 )
Transition ( 0 )
Radius ( 0.6 )
)
)
)
)
Sound ( "..\\..\\common.snd\\sndX6X_Andrej\\263eng.sms" )
)
Engine ( cd_263002_hk
Wagon ( cd_263002_hk )
Type ( Electric )
MaxPower ( 3060kW )
MaxForce ( 285kN )
MaxContinuousForce ( 285kN )
MaxVelocity ( 132km/h )
DieselEngineSpeedOfMaxTractiveEffort ( 41.44mph )
MaxCurrent ( 1100A )
WheelRadius ( 0.625m )
Sanding ( 25km/h )
NumWheels ( 4 )

ORTSCruiseControl (
Equipped ( True )
MaxForceSteps ( 12 )
AntiWheelSpinEquipped ( True )
NominalSpeedStep ( 5 )
DynamicBrakeMaxForceAtSelectorStep ( 7 )
DynamicBrakeDescentCoefficient ( 0.5 )
UseThrottle ( False )
Options ( "RegulatorManual, RegulatorAuto, RegulatorTest, SelectorParking, SelectorNeutral, SelectorOn, SelectorStart" )
)

comment (** Hlavni vypinac **)

ORTSCircuitBreaker ( Manual )
ORTSCircuitBreakerClosingDelay ( 2s )
ORTSPowerOnDelay ( 5s )

comment (** Tabulka trakcnich charakteristik pro stridave napajeni 25kV/50Hz - autor: Igor Hnizdo **)

ORTSTractionCharacteristics ( 14 12
throttle ( 0 0.27 0.36 0.45 0.55 0.65 0.73 0.77 0.81 0.90 1.00 )
table (
0km/h 0.00kN 47.00kN 77.00kN 100.00kN 130.00kN 165.00kN 192.00kN 205.00kN 222.00kN 253.00kN 285.00kN
10km/h 0.00kN 47.00kN 77.00kN 100.00kN 130.00kN 165.00kN 192.00kN 205.00kN 222.00kN 253.00kN 285.00kN
20km/h 0.00kN 47.00kN 70.00kN 100.00kN 130.00kN 165.00kN 192.00kN 205.00kN 222.00kN 253.00kN 285.00kN
30km/h 0.00kN 47.0kN 77.00kN 100.00kN 132.00kN 167.00kN 194.00kN 208.00kN 224.00kN 255.00kN 273.00kN
40km/h 0.00kN 48.00kN 78.00kN 102.00kN 134.00kN 170.00kN 196.00kN 212.00kN 227.00kN 257.00kN 255.00kN
50km/h 0.00kN 50.00kN 79.00kN 104.00kN 136.00kN 172.00kN 198.00kN 215.00kN 230.00kN 240.00kN 240.00kN
60km/h 0.00kN 52.00kN 79.00kN 105.0kN 138.00kN 175.00kN 200.00kN 217.00kN 223.00kN 223.00kN 223.00kN
66.4km/h 0.00kN 53.00kN 79.50kN 106.0kN 139.00kN 176.10kN 197.00kN 210.00kN 210.00kN 210.00kN 210.00kN
70km/h 0.00kN 54.00kN 80.00kN 107.00kN 140.00kN 165.00kN 185.00kN 197.00kN 197.00kN 197.00kN 197.00kN
80km/h 0.00kN 55.00kN 81.00kN 100.00kN 123.00kN 145.00kN 160.00kN 175.00kN 175.00kN 175.00kN 175.00kN
90km/h 0.00kN 57.00kN 75.00kN 90.00kN 110.00kN 130.00kN 141.00kN 155.00kN 155.00kN 155.00kN 155.00kN
100km/h 0.00kN 50.00kN 67.00kN 80.00kN 99.00kN 118.00kN 130.00kN 148.00kN 148.00kN 148.00kN 148.00kN
110km/h 0.00kN 43.00kN 60.00kN 73.00kN 90.00kN 108.00kN 118.00kN 118.00kN 118.00kN 118.00kN 118.00kN
120km/h 0.00kN 40.00kN 55.00kN 68.00kN 80.00kN 98.00kN 98.00kN 98.00kN 98.00kN 98.00kN 98.00kN
)
)

AirBrakesMainMaxAirPressure( 10bar )
AirBrakesCompressorRestartPressure( 8bar )
AirBrakesMainResVolume( 900l )
comment (** doba plneni hlavni jimky/vykon kompresoru - vypoctena doba plneni 900l jimky 4.48min.
kompresor SKE 180L, prikon 15kW, saci vykon 120m^3/h. Vypoctena rychlost plneni jimky 0.04bar/s**)
ORTSMainResChargingRate ( 0.04bar/s )
ORTSBrakePipeChargingRate ( 4.6bar/s )
AirBrakesAirCompressorWattage( 15000 )
AirBrakesIsCompressorElectricOrMechanical( 0 )
comment (** unik vzduchu netesnosti brzdoveho potrubi **)
TrainPipeLeakRate ( 0.008bar/s )
ORTSBrakePipeTimeFactor ( 0.015 )
ORTSBrakeServiceTimeFactor ( 1.009 )
ORTSBrakeEmergencyTimeFactor ( 0.1 )

comment (** samocinna prubezna brzda DAKO BSE **)

TrainBrakesControllerMaxSystemPressure ( 5bar )
TrainBrakesControllerMaxQuickReleaseRate ( 0.172bar/s )
TrainBrakesControllerMaxReleaseRate ( 0.117bar/s )
TrainBrakesControllerMaxApplicationRate ( 0.117bar/s )
TrainBrakesControllerEmergencyApplicationRate ( 0.206bar/s )
TrainBrakesControllerFullServicePressureDrop ( 1.5bar )
TrainBrakesControllerMinPressureReduction ( 0.2bar )
TrainBrakesControllerEmergencyBrakeTimePenalty ( 0 )

comment (** primocinna brzda DAKO BP **)

EngineBrakesControllerMaxSystemPressure ( 5bar )
EngineBrakesControllerMaxReleaseRate ( 1.4bar/s )
EngineBrakesControllerMaxApplicationRate ( 1.284bar/s )
EngineBrakesControllerHasProportionalBrake ( 1 )
EngineBrakesControllerEmergencyApplicationRate ( 1.134bar/s )
EngineBrakesControllerFullServicePressureDrop ( 1.4bar )
EngineBrakesControllerMinPressureReduction ( 0.2bar )
EngineBrakesControllerEmergencyBrakeTimePenalty ( 0 )
EngineBrakesControllerHasProportionalBrake ( 1 )
EngineBrakesProportionalBrakeLag ( 0 )


comment (** EDB **)
DynamicBrakesMaximumForce ( 160kN )
DynamicBrakesResistorCurrentLimit ( 715 )
DynamicBrakesDelayTimeBeforeEngaging ( 0 )
DynamicBrakesNumberOfControllerNotches ( 20 )
DynamicBrakesMaxAirBrakePressure ( 3.6bar )
DynamicBrakeHasAutoBailOff ( 1 )
ORTSDynamicBlendingForceMatch ( 0 )
ORTSDynamicBlendingOverride ( 0 )


comment (** krivky prubehu brzdne sily EDB - autor: Igor Hnizdo **)

ORTSDynamicBrakeForceCurves (

0.00 (
0km/h 0kN
120km/h 0kN
)

1.00 (
0km/h 0kN
2km/h 0kN
4km/h 3kN
5km/h 10kN
6km/h 38kN
7km/h 40kN
10km/h 55kN
28km/h 160kN
68km/h 160kN
70km/h 156kN
77km/h 140kN
80km/h 136kN
90km/h 120kN
100km/h 108kN
110km/h 98kN
120km/h 89kN
)

)



VigilanceMonitor (
MonitoringDeviceMonitorTimeLimit ( 20 )
MonitoringDeviceAlarmTimeLimit ( 10 )
MonitoringDevicePenaltyTimeLimit ( 0 )
MonitoringDeviceCriticalLevel ( 0 )
MonitoringDeviceResetLevel ( 0 )
MonitoringDeviceAppliesFullBrake ( 0 )
MonitoringDeviceAppliesEmergencyBrake ( 1 )
MonitoringDeviceAppliesCutsPower ( 1 )
MonitoringDeviceAppliesShutsDownEngine ( 0 )
MonitoringDeviceResetOnZeroSpeed ( 1 )
MonitoringDeviceResetOnResetButton ( 1 )
)


CabView ( ..//..//common.cab//cab263-006/263006.cvf )
HeadOut ( 1.6 3.0 6.6 )

DoesBrakeCutPower( 1 )
MaxSandingTime( 600 )
DoesHornTriggerBell( 0 )

EngineControllers (
Throttle ( 0 1 0.045 0
NumNotches ( 0 )
)
Brake_Train ( 0 1 0.05 0.8
NumNotches ( 5
Notch ( 0 0 TrainBrakesControllerFullQuickReleaseStart )
Notch ( 0.4 0 TrainBrakesControllerReleaseStart )
Notch ( 0.6 0 TrainBrakesControllerNeutralhandleOffStart )
Notch ( 0.8 0 TrainBrakesControllerContinuousServiceStart )
Notch ( 0.99 0 TrainBrakesControllerEmergencyStart )
)
)
Brake_Engine ( 0 1 0.070 0
NumNotches ( 1
Notch ( 0 1 Dummy )
)
)
Brake_Dynamic ( 0 1 0.100 0
NumNotches ( 0 )
)
DirControl ( -1 0 1 1 )
EmergencyStopToggle( 0 1 0 )
AWS ( 0 1 0 )
Sanding ( 0 1 0 )
Horn ( 0 1 0 )
BellToggle( 0 1 0 )
Vigilance ( 0 1 0 )
PantographToggle1 ( 0 1 0 )
PantographToggle2 ( 0 1 0 )
PantographToggle_4 ( 0 1 0 )
Headlights ( 0 0.25 1 0 )
Wipers ( 0 1 0 )
BailOffButton( 0 1 0 )
)
Name ( "CD 263 002-8 HK" )
Description (
"Rada 263 CD je stridava elektricka skrinova lokomotiva, pouzivana v nakladni i osobni doprave.\n"+
"Typ Bo'-Bo', napeti 25kV 50Hz \n\n"+
"Delka pres narazniky: 16,8 m\n\n"+
"Prumer hnacich kol: 1250 mm\n\n"+
"Hmotnost ve sluzbe: 84,2 t\n\n"+
"Trvaly vykon trakcnich motoru: 3060 kW\n\n"+
"Max. rychlost 120 km/h\n\n"
)
EngineOperatingProcedures (
"To move forward\n"+
"1. The pantograph has been raised for you. (If it is not up for some reason, press the P key to raise it.)\n"+
"2. Press the W key to move the Reverser to Forward.\n"+
"3. Press the ; (SEMICOLON) key to release the train brakes.\n"+
"4. Press the [ (LEFT BRACKET) key to release the locomotive brake.\n"+
"5. Press the D key to move increase the Throttle setting.\n\n"+
"To slow the train\n"+
"1. Press the A key to move the throttle to a lower setting.\n"+
"2. Use the brakes to further reduce speed if desired.\n\n"+
"To apply the train brakes\n"+
"1. Press the ' (APOSTROPHE) key to apply the train brakes.\n\n"+
"To release the train brakes\n"+
"1. Press the ; (SEMICOLON) key to release the train brakes.\n\n"+
"To bail off the train brakes on the locomotive\n"+
"1. Press the / (FORWARD SLASH) key.\n\n"+
"To apply the locomotive brake\n"+
"1. Press the ] (RIGHT BRACKET) key to apply the locomotive brake.\n\n"+
"To release the locomotive brake\n"+
"1. Press the [ (LEFT BRACKET) to release the locomotive brake.\n\n"+
"To activate emergency braking\n"+
"1. Press the A key to reduce the throttle to Idle.\n"+
"2. Press the BACKSPACE key to activate emergency braking.\n\n"+
"To back up\n"+
"1. Bring your train to a full stop.\n"+
"2. Press the S key to move the Reverser to the Reverse position.\n"+
"3. Press the ; (SEMICOLON) key and the [ (LEFT BRACKET) key to release the brakes.\n"+
"4. Slowly advance the throttle lever (D key).\n\n"+
"To load and unload passengers\n"+
"1. Stop at a station.\n"+
"2. Press the ENTER key.\n"+
"3. Wait for the 'permission to depart' signal.\n"+
"TIP: Use the Next Station driving aid (F10) to monitor loading and unloading.\n\n"+
"To couple to a car or locomotive\n"+
"1. Coast into the unit at a very slow speed, about 2 mph.\n"+
"TIP: To use the Coupling view, press the 6 key.\n"+
"2. Press F9 to open the Train Operations window.\n"+
"3. If the icon for the unit you coupled to is red, the handbrake is on. Double-click the car to release the handbrake.\n"+
"4. Close the Train Operations window.\n\n"+
"To uncouple from a car or locomotive\n"+
"1. Press F9 to open the Train Operations window.\n"+
"2. Double-click a unit in the part of the train you want to uncouple from the locomotive, to set the handbrake.\n"+
"3. Double-click the coupler between the units you want to uncouple and the rest of the train.\n"+
"4. Close the Train Operations window."
)
Sound ( "..\\..\\common.snd\\sndX6X_Andrej\\363cabCD.sms" )
)
/SPOILER]
 

Acatus

Provozní technik
... 242.217_OR od Pikka, ale nejsem si jist, jestli je už tento model doladěn? ... Stáhl jsem ho znovu ze stránek Pikka, přeinstaloval, ale pak mi už shazoval i editor .
Protože jsem si neopravil v engu staré známé chybky, které v modelu stále jsou. Proto je potřeba nadále dávat pozor na:
Nainstaloval jsem si PSŽ 242 262-4 a zjistil jsem dvě následující nesrovnalosti:
a) AE v MSTS 'shazuje' nesprávný počet světel Lights ( 32 v souboru 242262.eng = správně má být 37,
b) AE hlásí chybu v engu 242262 = tou je přebytečné znaménko plus (+) na konci úplně posledního řádku "Rozjezd: Pantograf ..."
Po opravě těchto dvou chyb AE normálně najede.
Dodatek: tytéž chyby jsou i v 242217.eng.
Jinak ten plecháč šlape, ufa nad hlavním si podle všeho netřeba všímat a balím aktivitu s 242.217, než dojede Dáša (263.002_hk) z dílen;).

4746-1.jpg
 

Acatus

Provozní technik
Ahoj, plecháč 217 sice vlak dovezl, kam měl, podivné útvary nad hlavním opět byly, ale co mi vrtá hlavou víc, je to, že princka 263.002 není jedinou, které se klátí Ametry za 900 A (viz příspěvek z neděle). V noci jsem zjistil, že mi to v ARR 6.0 dělají najednou i modely řady x6x, které před víkendem ještě šlapaly bez chyb. Naprosto shodný problém jako u 263.002_hk. Příčinu i návrat do vyladěného stavu OR řeším, mám ale nejdřív dotaz, jestli jste měl někdo toho plecháče 242.217 od Pikka nebo tu princku 263.002_hk už v nějakém delším provozu? Jaké s němi máte zkušenosti? A taky, jestli jste někdo netestli, prosím, ten eng 263.002-hk na ARR 6.0 zavěšený o příspěvek výše? Díky za případnou ochotu.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
Podle mě je ten plecháč setsakramentsky polygonově náročný. Přes 60 tis polys je asi opravdu hodně. :eek:
 

Acatus

Provozní technik
Nahodil jsem zkušebně starší ARR 0.5 a v té budíky už ukazují proudy správně. Ale 0.6ku neukecám ani po přeinstalaci. V té to někde visí. Povyhazoval jsem složky obou strojů, ale taky nic.
 

Acatus

Provozní technik
Podle mě je ten plecháč setsakramentsky polygonově náročný. Přes 60 tis polys je asi opravdu hodně. :eek:
Což by byla škoda, protože se s ním jede opravdu dobře. Brzda se taky skvěle ovládala a reagovala. V pohodě jsem s ním držel stopu s tím esem či princkou. Krásný zážitek s krásným modelem.
 
Nahoře