Trainset BP versus TABP - pre a proti

Ronoath

Posunovač
Osobně by mě než značení a podobné nechutnosti zajímala dosažitelnost a aktivity: Bude tento trainset distribuován na DVD? Jinak pro líné/neznalé uživatele nemá efekt a budou používat dostupný TBP. A co aktivity? Kdyby existoval program pro automatické přepisování consistů (i loose) nebyl by problém (pokud jsem zaspal a již existuje, nekamenujte mě).
Osobně nevidím problém v Bobově značení. Stejně v CB píšu automaticky "cd vuz btx" takže psát "751 176 cd" není až takový problém - jde jen o zvyk. Navíc když bude vše podle tohoto schématu a Bob bude mít zahrnuty a přeznačeny i Taxovy/Vrbamovy vozidla... (no, to už možná sním :rolleyes: ) nevidím problém.
 

Tax

Moderátor
Správce
Ronoath napsal:
... a Bob bude mít zahrnuty a přeznačeny i Taxovy/Vrbamovy vozidla... (no, to už možná sním :rolleyes: ) nevidím problém.
Veru snívaš, moje modely sa preznačovať nebudú ... budú mať upravené jazdné vlastnosti, spriahla, názov v "Name", ale súbory a adresáre sa premenovávať určite nebudú.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ronoath napsal:
Osobně by mě než značení a podobné nechutnosti zajímala dosažitelnost a aktivity: Bude tento trainset distribuován na DVD? Jinak pro líné/neznalé uživatele nemá efekt a budou používat dostupný TBP. A co aktivity? Kdyby existoval program pro automatické přepisování consistů (i loose) nebyl by problém (pokud jsem zaspal a již existuje, nekamenujte mě).
Osobně nevidím problém v Bobově značení. Stejně v CB píšu automaticky "cd vuz btx" takže psát "751 176 cd" není až takový problém - jde jen o zvyk. Navíc když bude vše podle tohoto schématu a Bob bude mít zahrnuty a přeznačeny i Taxovy/Vrbamovy vozidla... (no, to už možná sním :rolleyes: ) nevidím problém.
Je tady jeden problém. Dát ke stažení nekolik vozidel, OK, ale celý trainset?
Mě úplně stačilo, co mi napsal Karel po nahrání na MSTS Sinus 3. update trainsetu. Když stahovali 4 lidi najednou, tak následovalo přetížení a pád firemní pošty. Jediné řešení bylo dát tato update pryč.
Ale na placených modelech vyšší kategorie je toto možné.
Takže každý, kdo má takové plány, ať nejprve vysype prasátko, jestli na to vůbec má dostatek svých peněz.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Tax napsal:
Ronoath napsal:
... a Bob bude mít zahrnuty a přeznačeny i Taxovy/Vrbamovy vozidla... (no, to už možná sním :rolleyes: ) nevidím problém.
Veru snívaš, moje modely sa preznačovať nebudú ... budú mať upravené jazdné vlastnosti, spriahla, názov v "Name", ale súbory a adresáre sa premenovávať určite nebudú.
No ani ten obsah v NAME bych neviděl nač upravovat, je to tam jasně a stručně.
 

JOHNZ

Průvodčí
Vrbam: Tam ide o to, aby to bolo pomenovane jednotne. O jednotnost pomenovania tama ide preto, aby to v ponukach bolo stejnako usporiadane ...
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
JOHNZ napsal:
Vrbam: Tam ide o to, aby to bolo pomenovane jednotne. O jednotnost pomenovania tama ide preto, aby to v ponukach bolo stejnako usporiadane ...
A to na jaký tvar? Moc možností není
 

Jacek

Průvodčí
Vrbam napsal:
A to na jaký tvar? Moc možností není
dopravce, mezera, celé číslo v "počítačovém" tvaru (s tečkou) - "CD 843.026-6"
Naštěstí tyto "maličkosti" se dají měnit, aniž by to ovlivnilo consist nebo aktivitu. Stejně tak i ty startovací polohy brzdičů, protože každý má holt jiný názor a vnucovat mu jiný názor nemá cenu ;)
 

Džordž

Pokladník
změna pojmenování má zásadní dopad jak do konzistů tak do ostatních souborů, eng, wag ... Ale možná se mýlím a vše je opravdu jednodušší než vypadá. Jen mi trochu vadí kontrolní číslice u označení, je tak důležitá pro rozlyšení vozů?? A vzhledem ke kódování Unicode u konfiguračních souborů bych doporučoval se vyhnout mezeře a raději použít podtržítko jako oddělovač
 

Džordž

Pokladník
Souhlas, u "názvů" pochopitelně použít to co nejlépe vystihuje model.
...

Fuj, ještě bych přidal s koncovkami/bez , se svěšenými šroubovkami/bez a možná i typ nákladu. "Pořádek musí bejt vy kluci pitomý......."
(Škoda že tu není zvracející smajlik, někdy by se hodil.)

Zbyněk napsal:
....... Když stahovali 4 lidi najednou, tak následovalo přetížení a pád firemní pošty. Jediné řešení bylo dát tato update pryč.
Nepřemýšlel někdo o použítí Torrentu, při počtu uživatelů (odhaduji tak 500) by to možná nebylo nezajímavé.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Džordž napsal:
změna pojmenování má zásadní dopad jak do konzistů tak do ostatních souborů, eng, wag ... Ale možná se mýlím a vše je opravdu jednodušší než vypadá. Jen mi trochu vadí kontrolní číslice u označení, je tak důležitá pro rozlyšení vozů?? A vzhledem ke kódování Unicode u konfiguračních souborů bych doporučoval se vyhnout mezeře a raději použít podtržítko jako oddělovač
Asi už špatně vidím, ale to vše, na co je upozorňováno, na to je dbáno u trainsetu BP, který je v souladu s dohodami 1. sleziny MSTS.
Jinak si ještě dovolím reagovat na převratný objev ve značení v návrzích ATBP.
Mám pocit, že je to 50 na 50. Dle první sleziny to je xx_YYY a druhá varianta je YYY_xx, pokud to chci mít nějak logicky. Další varianty už jsou jen nedávat podtržítka, někdo dával mezery, jiný zbytečné kontrolní číslice.
A teď si uvědomte, kdy byla první slezina a kolik se toho stačilo do tohoto tvaru přeznačit. Takže pokud chce někdo tohle znovu měnit a to jen s jediným důvodem, aby se jen odlišil, tak to považuji za zbytečný rok práce.
Nebo jmenujte jediný argument, proč je nutné dohodnuté značení opět měnit.
Ale jestli se někdo jen nudí, proti gustu.....
 

Zdeněk Itterheim

Provozní technik
Já proti současnému značení např. ZSSK_350, či DB_180, atd. nic nemám, dokonce mi vyhovuje, ale k zamyšlení by bylo a s touto kacířskou myšlenkou si pohrávám déle, dát tomuto našemu trainsetu jiný název. Důvod je prostý. Na jeho úpravách se podílí jak bratři z ČR tak bratia zo SR. Stroze toť vše co jsem chtěl na začátek říct.
Myslím si, třeba najivně, že by se mohly pohnout ledy správným směrem. Co ostatní na to? . Samo už si tu dokážu představit pytel skepse, ale byl by to první krok. Umyslně zde nedávám žádný příklad, ať zde padnou návrhy, ale jisté je to, že by název již neměl obsahovat předmět "BP".
 
Naposled editoval moderátor:

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Zdeňku, máš 100% pravdu. TBP je jen hantýrka a ne název, Vzniklo to z toho, že je dodáván ńa DVD s tratí, Původně obsahoval jen vozidla, která se vyskytují na trati Kúty - Brno. Pak s přibývající délkou trati byly třeba i nové stroje. Na 1. slezině se pro jeho rozšířenost hlasovalo pro zavedení jako standartu a to s malými úpravami. Tenkrát byli přítomni jak přední ladiči, tak někteří modeláři a hlasovalo se mezi návrhem Ppoolllla a tehdejším TBP. Z modelářů tam byl Ondara Janiš, Miran, Martens, jinak ladiči Bob a Ppoollll. To jen tak pro oživení.
V původním TBP chybělo a dosud chybí hodně dalších skinů. Jelikož je pro mne časově neúnosné po tomto pátrat a vše přelaďovat do standartu a kompatibility, rád tohle přenechám jiným zodpovědným ladičům.
Jaký tomu dát název? Když zmizí označení BP, tak 100% věřím tomu, že najednou přestane být potřeba měnit značení a určitě v tu chvíli začne být pro mnohé jedince dobrý.
T1SL (trainset první sleziny) TCZ, .....ale dokud se nedohodneme, tak je zbytečné o tomto diskutovat.
Když dáš název TCZSK, tak kde jsou Taxovy modely, kde autor trvá na výhradní distribuci z jeho stránek a normy používá své. Na to má každý právo. T1SL by vyhovovalo lépe protože odlišuje ty modeláře, kteří s přijatámi normami nesouhlasí.
Výhody členství v T1SL jsou, že se zodpovědné osoby starají o pravidelné aktualizace a i staré modely jsou plně provozuschopné v nejnovějších verzích MSTS BIN, další lidé financují odolný prostor pro downloady. K těmto jsem se nově přidal i já. (poslední update je dostupné i z mého prostoru)
Nevýhody jsou takové, že někdo jiný než autor modelu rozhoduje o značení a ladění.
Ale pokud si někdo nepřeje jiné šíření než z jeho domovských stránek, také není problém a jiné další způsoby se také dají nějak dohodnout.
Název T1SL berte jako návrh označení za mou osobu.
 

Tax

Moderátor
Správce
Páni, nemám nič proti tomu, aby boli modely vyladené - teda ich jazdné vlastnosti, spriahla, brzdové tlaky ... Takisto aby boli zrozumiteľné názvy modelov v editoroch (to je tá položka Name v *.eng a *.wag súboroch ). Ale fakt si nenechám prikazovať, ako sa majú nazývať súbory s modelom a textúram ako aj adresáre, v ktorých modely sú. Takisto ani to, koľko modelov má byť v jednom adresári. To je na mojom uvážení, či použijem jeden adresár pre jeden alebo skupinu modelov, alebo napchám do jedného oadresára celú radu. Konzumentom to môže byť predsa jedno, pretože o inštaláciu sa stará samoinštalačný balík a tým je vyriešený aj automatický update v budúcnosti. Navyše nikto mimo autora by nemal do archívu vrtať a prekopávať si ho podľa seba, tým príde o možnosť jednoduchého update. Navyše u mojich modelov sa vôbec nepredpokladá nejaké to skinovanie, takže už vôbec nechápem, prečo by mal ktokoľvek zasahovať akýmkoľvek spôsobom do hotového archívu a do súborov. Samozrejme, testeri a ladiči do eng-u či wag-u zasahujú, ale len do okmažiku, pokiaľ model neni vo finálnom stave. Potom už niet dôvodu.
PS: chcel by som vidieť ako sa to bude správať, keď bude napchatých do jedného adresára všektých 168 mašín rady 363 ČSD a to ešte vo viacerých stavoch, ako postrk, nečinná a podobne. To isté u rady 753 alebo 770 - jak poznám poniektorých kolegov MSTS-filov, nedbali by, keby mali snáď všetky používané kusy v trainsete a to je už napr. pri radách 240, 363, 753 alebo aj niektorých menej početných dosť veľký problém.
 

Zdeněk Itterheim

Provozní technik
Upřímně já si nedokážu představit jak by se choval "TS" v maximálním obsazení jak píše TAX, k tomu asi nikdy nedojde, ale jednou by mohl být počet ks zdánlivě přibližný k maximálnímu - reálnému ( to jsou keci fuj, kde se to ve mě vere ) a to by asi mohl být problém. Tedy je zde návrh na vytvoření tzv. "Nostalgického TS". Samo má to plno otazníků jako např. časová přímka .... .
 
F

FrantaVopička

Host
Souhlasím s Taxem a s tím, co tu dříve psal tuším HarkIV. Nenechám si kecat do názvů souborů svých modelů a jejich umístění. S okamžitou platností smí být ve složce Shapes s tratí maximálně 3 moje modely. Zbytek si může uživatel volitelně stáhnout z mého webu.
 

Zdeněk Itterheim

Provozní technik
-------------------
Ještě to doplním - co je pro FS těžší. Číst několik stovek adr. nebo několik stovek files v adr. já opravdu nevim. A co se týká "Nostalgického TS". Myslím si že by měl být rozdělen na moderní a nostalgický, ale s tím že ten moderní musí obsahovat pár ks z nostalgie pač je dnes normální při akci potkat na trati čoudu.
A co se týká TAXe a jeho značení ? Když stráví několik tuno hodin prací na modelu, myslím, že přeznačení modelu pro moderní verzi TS mu zabere několi málo minut. Samozřejmě bude-li ochotný i s tím že ho o to moc hezky požádáme.
 
Naposled editoval moderátor:

Džordž

Pokladník
Michal napsal:
..... S okamžitou platností smí být ve složce Shapes s tratí maximálně 3 moje modely. Zbytek si může uživatel volitelně stáhnout z mého webu.
A co mám říct MSTS? Na kterém webu má po spuštění aktivity tvé modely hledat? Bylo by vhodné aby adresy webů udali i ostatní modeláři abych mohl adresy zapracovat do jedné varianty binu.
 

Vrbam

Pomocník strojvedoucího
Jacek napsal:
Vrbam napsal:
A to na jaký tvar? Moc možností není
dopravce, mezera, celé číslo v "počítačovém" tvaru (s tečkou) - "CD 843.026-6"
Naštěstí tyto "maličkosti" se dají měnit, aniž by to ovlivnilo consist nebo aktivitu. Stejně tak i ty startovací polohy brzdičů, protože každý má holt jiný názor a vnucovat mu jiný názor nemá cenu ;)
Já zase kvetu z té tečky mezi řadou a inventárním číslem, žádná cedule na vozidle tuto tečku nemá, tak máte problém
Name ( "CD 954 001-4" )
Name ( "CD 954 001-4 obraceny" )
Name ( "CD 954 001-4 obraceny, bez firy" )

Name ( "CD 054 240-1" )
Name ( "CD 054 240-1 obraceny" )
 

Jacek

Průvodčí
Zdeněk Itterheim napsal:
A co se týká "Nostalgického TS". Myslím si že by měl být rozdělen na moderní a nostalgický, ale s tím že ten moderní musí obsahovat pár ks z nostalgie pač je dnes normální při akci potkat na trati čoudu....
Z pohledu modeláře: Co je to moderní a co nostalgický trainset? Já mám ve vitrínách v podstatě taky "trainset" čítající asi 350 vozidel. Problém je, že když chci sestavit nějaký historicky věrný grafikon, musím použít vozidla, která odpovídají danému období. A těch období je jen od roku 1945 v našich končinách asi tolik:
1) 1945 - 1947
2) 1947 - 1953
3) 1953 - 1957
4) 1957 - 1968
5) 1968 - 1975
6) 1975 - 1983
7) 1983 - 1988
8 ) 1988 - 1993
9) 1993 - cca 1997
10 1997 - současnost
10) současnost

Dají se prolínat 2 "sousední" období, ale víc ne. Odlišnosti nejsou jen v detailech, ale v označení řad, nátěrech, nápisech, barvě nápisů, vozových třídách, lávkách na střeše, návěstních svítilnách, atd., atd. A jak vypadá "cirkus" je vidět na současných nostalgických jízdách. Majitelé vozidel (např. teď KŽC) naplácají na vozidla směsici různých nápisů jak je napadne, nesprávné odstíny barev, atd. To už je jak pěst na oko.
Zkrátka rozdělovat ještě trainset na několik kusů se mi jeví jako blbost.
 

Jacek

Průvodčí
Vrbam napsal:
Já zase kvetu z té tečky mezi řadou a inventárním číslem, žádná cedule na vozidle tuto tečku nemá, tak máte problém
....
Cedule tečku nemá, ale v dokumentaci už je snad všude, viz např. statistiky, soupisy vozidel, změny dislokací, atd.
Mě je to osobně jedno, ale buď tečka v Name všude, nebo nikde.
Jinak co je v Name, to aktivity NEOVLIVŇUJE. A jak se jmenují jednotlivé soubory zas může být uživateli jedno
 
Nahoře