Trainset BP versus TABP - pre a proti

Tax

Moderátor
Správce
Jacek napsal:
... Zkrátka rozdělovat ještě trainset na několik kusů se mi jeví jako blbost ...
Preto píšm na svoje modely aj skratku roku, pre ktorý tá ktorá varianta zodpovedá - napr. Calm49 sa určite nehodí na vlak vedený motorovým vozom s označením ČD 830.xxx
Všimnite si napr. DFa61 či má dobové nápisy z roku 1961, alebo z roku 1967. To isté u M242.033 a 031. Jeden zodpovedá roku 1947 a druhý roku 1936, preto je nonsens dávať tieto dva modely do jedného consistsu. Isteže nie každý má informácie, čo a ako radiť do súpravy. Predpokladám, že tvorcovia aktivít toto aspoň zčasti ovládajú a kto nie, kľudne sa môže opýtať.
Z dôvodu "dobovej vernosti" konzultujem jednotlivé nátery svojich historických modelov s ľuďmi, ktorí tomuto rozumejú a dlhé roky sa danej problematike venujú. Menovite sú to Ing. Ivo Mahel a Ing. Jindřich Bek, ale aj ďalší.
 

Zdeněk Itterheim

Provozní technik
Džordž napsal:
A co mám říct MSTS? Na kterém webu má po spuštění aktivity tvé modely hledat? Bylo by vhodné aby adresy webů udali i ostatní modeláři abych mohl adresy zapracovat do jedné varianty binu.

To by bylo originální, mít TS jen jako ukazovátko na weby kde se nachází model, který by se uživateli při startu act. natáhl a po skončení act. odstranil. Jenže to bycho potřebovali trochu rychlejší připojení k netu.
Tedy pokud jsem to pochopil dobře.
 
Naposled editoval moderátor:

zsr

Posunovač
Pratele,

nevynalezejme kolo - epochy pro modelarstvi existuji jako norma - je to pouzitelne a vrele doporucuji pouzivat i v MSTS. Uz si s tim jini dali praci.

http://www.sweb.cz/kzm.smcr/html/normy/NEM_814CZ_epochy/epochy.htm

ZSR

Jacek napsal:
Z pohledu modeláře: Co je to moderní a co nostalgický trainset? Já mám ve vitrínách v podstatě taky "trainset" čítající asi 350 vozidel. Problém je, že když chci sestavit nějaký historicky věrný grafikon, musím použít vozidla, která odpovídají danému období. A těch období je jen od roku 1945 v našich končinách asi tolik:
1) 1945 - 1947
2) 1947 - 1953
3) 1953 - 1957
4) 1957 - 1968
5) 1968 - 1975
6) 1975 - 1983
7) 1983 - 1988
8 ) 1988 - 1993
9) 1993 - cca 1997
10 1997 - současnost
10) současnost

Dají se prolínat 2 "sousední" období, ale víc ne. Odlišnosti nejsou jen v detailech, ale v označení řad, nátěrech, nápisech, barvě nápisů, vozových třídách, lávkách na střeše, návěstních svítilnách, atd., atd. A jak vypadá "cirkus" je vidět na současných nostalgických jízdách. Majitelé vozidel (např. teď KŽC) naplácají na vozidla směsici různých nápisů jak je napadne, nesprávné odstíny barev, atd. To už je jak pěst na oko.
Zkrátka rozdělovat ještě trainset na několik kusů se mi jeví jako blbost.
 
Naposled editoval moderátor:

Bob

Posunovač
bob57_cz napsal:
Do položky "Name" je možno mezery vkládat, ale za podmínky, že celé name mezi uvozovkami nebude delší než 19 znaků včetně mezer, resp. mezera již nesmí být dále než tato hodnota, při delším výrazu to editor nemilosrdně zkrátí k nejbližší mezeře a vzniklý *.con je samozřejmě zmetek, přestože jej editor uloží jako funkční.
Položka Name snese včetně mezer bezproblémově 30 znaků včetně mezer a ve všech editorech se názvy zobrazují korektně, viz třeba Name ( "CD vuz Eas-u OKD uhli nezapoj." ). A už vůbec nechápu, jak Name může ovlivnit sestavení Consistu, když *.con hledá adresář a *.wag.
 

Bob

Posunovač
bob57_cz napsal:
Bob napsal:
Položka Name snese včetně mezer bezproblémově 30 znaků včetně mezer a ve všech editorech se názvy zobrazují korektně, viz třeba Name ( "CD vuz Eas-u OKD uhli nezapoj." ). A už vůbec nechápu, jak Name může ovlivnit sestavení Consistu, když *.con hledá adresář a *.wag.
Kdybych to neměl na vlastní kůži vyzkoušené, tak bych to tu nepsal.
A já mám vyzkoušeno, že to normálně funguje. A kde je teď pravda? Před třemi minutami jsem normálně sestavil Consist z výše popisovaných vozů a normálně se s ní v aktivitě rozjel.
Položka Name nemůže mít vliv na sestavení Consist, to snad nemyslíš vážně!!!!! Délka názvu *.wag souboru ano, ale "Name" uvnitř nikoliv.
 

Jacek

Průvodčí
Bob napsal:
Před třemi minutami jsem normálně sestavil Consist z výše popisovaných vozů a normálně se s ní v aktivitě rozjel.
Položka Name nemůže mít vliv na sestavení Consist, to snad nemyslíš vážně!!!!! Délka názvu *.wag souboru ano, ale "Name" uvnitř nikoliv.
Už jsem to tu psal stokrát a asi to napíšu po stoprvé. Potvrzuji co napsal Bob (z Ostravy), co je napsáno v Name, to aktivity, consist ani nic jiného NEOVLIVŇUJE. Během různých hádek autorů o tvar jména jsem si prostě toto vždy přepsal podle sebe a nikdy za ty roky žádný problém nebyl.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jaroslav Brabec napsal:
Kosac napsal:
ad Petr Novak: No jiste. Ale slozka zvuky neni podle normy. Samozrejme, ze se muze upravit norma a bude se pouzivat Zvuky. Na nazvu nezalezi. Ale jde o to, aby norma byla uznavana vsemi a aby se k ni mohli vsichni (zainteresovani-tvurci a spravci pochopitelne) vyjadrit, upravit ji, aby sedela vsem a nakonec s ni souhlasili. A v neposledni rade aby se nasel nekdo, kdo upravi trainset podle nove normy...
Semora bojuje za to, aby nemusel prepisovat cely trainset, protoze to bude na nem. Nebo se toho ujmes? Porad je, at chceme nebo ne, spravce nejlepsiho CZ trainsetu. Nebo jsem neco zaspal a mame i alternativni uceleny trainset takoveho rozsahu?

odpovídám tím na tvůj dotaz p.Novákovi ohledně nového trainsetu: již mne nebavilo číst neustálé nářky na to či to v traninsetu a tak se svými spolupracovníky pracuji na vytvoření nového,ze začátku jen na 80cm.Tento trainset nebude obsahovat složky common.snd a common.cab,ale složky Kabiny a Zvuky.Tento trainset bude časem přístupný na webu a jelikož se to týká prakticky celého trainsetu,tak ta práce nebude brzy hotova.
Dovolil jsem si pokračovat reakcí ve správném vlákně. (stejně se, jak koukám, zobrazuji zeleně jako moderátor :D )
Pane Brabec. V dávných dobách se nepočítalo se skiny a tomu odpovídalo značení vozidel, také nikdo nedbal na testování a opravu chyb. Filip měl pěkný katalog vozidel, ale pro jízdu v aktivitě už tenkrát 99% nepoužitelné. Proto pan T vše dával do úhledného systému a takto mne tenkrát zásoboval. Já na druhou stranu ctil Pikka s commony, pak přišla slezina a dalo se vše dohromady tak jak je to dnes. Ještě po slezině jsem se snažil prosadit normy Ppoollll/Bob Ikdyž tenkrát Ppoollll ujel se strukturou adresářů jinam, ale tady šlo hlavně o chování, myslím že se podařilo vše zapracovat úspěšně.
V současné době jsou všechna dostupná vozidla sladěna do podoby, aby nevznikly konfliktní situace a vě většině případů je vše dotaženo do konce. Já si myslím, že ikdyž se tady často dohadujeme o pomlčkách, tak normy se u nových vozidel dodržují. Ikdyž například Tax nebo Pikku mají odlišné značení. A to byl celý smysl 1. sleziny a mé práce.
Takže po tomto přijít s jiným koncepčním řešením, no.........
V každém případě, jestli se složky pro zvuky budou jmenovat common.snd nebo zvuky, common.cab kabiny, o tom nerozhoduje ani pan Brabec, ani pan Novák, ani žádný Šemora, ale autoři modelů. Tedy Miran, Jarda S, Ondra J, Dejv, Jirka Polák, zkrátka všichni.
A tohle by měli ctít i zvukaři i kabináři. Proto nechápu, že jsem na tohle nedávno reagoval.
Já jen bojoval za dodržování norem a úsporu místa na disku. A mít Trainset 10 giga nebo to samé 4 giga je opravdu rozdíl. Proto se slučovaly zvuky a kabiny do common a proto asi budu proti duplicitám, že by vedle sebe existovaly common.snd i zvuky. Buď jedno nebo druhé.
Ale opět je to jen můj názor, poslední slovo mají stejně autoři modelů.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Zbyněk Šemora napsal:
Dovolil jsem si pokračovat reakcí ve správném vlákně. (stejně se, jak koukám, zobrazuji zeleně jako moderátor :D )
......
V každém případě, jestli se složky pro zvuky budou jmenovat common.snd nebo zvuky, common.cab kabiny, o tom nerozhoduje ani pan Brabec, ani pan Novák, ani žádný Šemora, ale autoři modelů. Tedy Miran, Jarda S, Ondra J, Dejv, Jirka Polák, zkrátka všichni.
A tohle by měli ctít i zvukaři i kabináři. Proto nechápu, že jsem na tohle nedávno reagoval.
sebe existovaly common.snd i zvuky. Buď jedno nebo druhé.
Ale opět je to jen můj názor, autoři modelů mohou určit jinak.
Zbyňku jenom ve zkratce :

Zelenání - zelenají se jenom moderátoři a členové skupiny Autoři, protože Ti si moderují diskusi Pod pokličkou - proto ta zelená v globale.

O pojmenování adresářů pro zvuky a kabiny a o umístění zvuků či kabin do adresářů common nebo zvuky nerozhodují jenom autoři modelů, ale mají do toho mluvit právě co i zvukaři a kabináři.

To co jsi napsal by se dalo taky chápat i tak, že je to jako Mnichov v MSTS - o nás bez nás a je to totéž, jako by aktivitáři měli rozhodovat o tom, kde budou umístěny doplňkové textury TRACK_B, TRACK_K a další a měli se tomu podrobit stavitelé tratí.

Nicméně platí jedna podstatná věc, kterou jsem psal i včera a řekl jsem Ti to i do telefonu - dneska sám nejsi nic - u modelů to platí dvojnásob a bez vzájemné spolupráce a dohody modeláře, ladiče engu, zvukaře i kabináře to prostě nejde. A u nově udělaných modelů nebo u reko a vyladěných modelů je jasně vidět, že autoři s tím problém absolutně nemají a dohodnou se.

Jestli bude duplicita kabin, či zvuků pokud by byly vedle sebe common a ZVUKY?
Pokud to bude od jednoho autora, tak duplicita nebude, protože by byl autor kabiny nebo zvuku sám proti sobě, kdyby jedny zvuky dělal do commonu a další do ZVUKY.

Duplicita vznikne v okamžiku, kdy budou dělat své zvuky jak zvukaři, tak kabináři- a toto už nastalo několikrát - viz. balíky zvuků Petra Kapouna a Jacka, nová kabina na 240 od Arwyho a moje úpravy kabiny Jirky Poláka....ale tomuhle prostě nezabráníš ani náhodou.

Takže mi třeba v zásadě nevadí, když budou vedle sebe ZVUKY nebo commony.....to samo o sobě není nic proti ničemu, ale ....dané kabiny nebo zvuky pro danou řadu budou buď v commonech nebo v adresářích ZVUKY/KABINY, ale ne v obou současně.

Potom to nebude duplicitní a poskytne to i tvůrcům určitou volnost v rozhodování .....

A pokud bys argumentoval nějakou jednotností z důvodu použití nějaké utilitky......naprogramovat se dá úplně všechno ......tedy skoro ;) .... a můžu Tě ujistit, že dvojí adresáře pro kabiny a zvuky nejsou absolutně žádný problém .....
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Však já jsem Martine ale výše i napsal, že o tom co píšeš, nerozhoduje žádný Šemora a také, že jsem vyslovil jen svůj názor a na to mám snad právo. Tak se nemusíš hned čílit. Jinak, že někdo další přeznačuje celý trainset (zřejmě bez souhlasu autorů) a drobný uživatel bude mít chaos, Ti opravdu nevadí?
Ohledně moderátora, to jsem myslel v jinotajích, protože uklízím debaty do správných vláken. Šetřím Vám pravým moderátorům práci.
 

Martens

Strojvedoucí
Správce
Zbyněk Šemora napsal:
Však já jsem Martine ale výše i napsal, že o tom co píšeš, nerozhoduje žádný Šemora a také, že jsem vyslovil jen svůj názor a na to mám snad právo. Tak se nemusíš hned čílit. Jinak, že někdo další přeznačuje celý trainset (zřejmě bez souhlasu autorů) a drobný uživatel bude mít chaos, Ti opravdu nevadí?
Ohledně moderátora, to jsem myslel v jinotajích, protože uklízím debaty do správných vláken. Šetřím Vám pravým moderátorům práci.
Zbyňku, na vlastní a třeba i opačný názor má právo každý (Ty, já i další) a nemusí být hned za něj označován za převlíkače kabátu nebo že do někoho buší ;) A už vůbec jsem se nečílil - pokud jde o ty tučné písma, které Ti asi vadí - tak jejich cílem bylo zvýraznit to podstatné.

Pokud někdo další přeznačuje trainset, je to jeho problém a jeho boj - problém s licenčními ujednáními už neřeším - na to jsem zcela rezignoval poté, co jistá jiná skupina kolem MSTS mimo toto forum je taky neřeší, nectí a kde se dá je porušují.
Takže mi to nevadí, pokud to mají pro svou potřebu a nebudou na tom stavět a ani to nikde publikovat ...... navíc drtivá většina nových modelů má chování vyladěno jak na 80 cm, tak i na 30 cm a jsou navíc v instaláku, takže opět .....pokud si to někdo přehazuje sám, tak jen na vlastní nebezpečí .....

A drobný uživatel?

V čem bude mít chaos, pokud se uvede, s jakým trainsetem bude aktivita fungovat a i patřičné modely se do trainsetu nahrají bez jakýchkoliv změn a úprav správců jiného trainsetu či autora aktivity tak, jak je vystavil autor modelu, zvuku nebo kabiny?

A pakliže se drobný uživatel pustí taky do nějakého svého přejmenování a přesunů - pak si na své problémy zadělává jenom on sám - v tom doufám se mnou souhlasíš.
 

Jarin

Pokladník
Šemora napsal:
Jinak, že někdo další přeznačuje celý trainset (zřejmě bez souhlasu autorů) a drobný uživatel bude mít chaos, Ti opravdu nevadí?

Myslím si ,že máte zbytečné starosti.Nemyslete si ,že pokud se jmenujete p.Šemora máme všechno jenom Vy. Tečka více se nehodlám o tom bavit.
 

Honza

Průvodčí
Jaroslav Brabec napsal:
.... Nemyslete si ,že pokud se jmenujete p.Šemora máme všechno jenom Vy ....

Tak pánové, to už vážně přeháníte! Co má Zbyněk? Co všechno sypete na něj? Ten k tomu přišel "jak slepej k houslím" ... k celému Trainsetu ... místo, abyste mu poděkovali, že kromě své obživy (jízdní kola) a stavby špičkové trati se ještě stará o to, aby měli aktivitáři z čeho budovat aktivity a my, obyčejní uživatelé, netrávili čas vyměňováním chybějících vozidel v aktivitách, tak se tu do něj akždou chvíli někdo naváží.

A je hezké, pane Brabec, že s kolektivem tvoříte svoje uspořádání trainsetu, ale .... :
- Přeznačením souborů u novějších modelů ve většině případů porušíte daná autorská práva!
- Jak donutíte aktivitáře a uživatele, aby přešli na Váš trainset, když je obecně zažitý trainset dodávaný k trati BP?

Jinak pro Vaši informaci: ve své době kompletní trainset včetně některých dnes již zapomenutých modelů existoval, byl vzorně označený podle závěrů sleziny, obsahoval správně naklonované aktuální engy a wagy, přepočítaný byl na 80 cm. Jeho zveřejnění ale bylo odmítnuto, a to kvůli:
- Již zmíněnému porušení autorských práv u některých modelů.
- 80 cm spřáhlům, protože default MSTS je 30 cm.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Jaroslav Brabec napsal:
Myslím si ,že máte zbytečné starosti.Nemyslete si ,že pokud se jmenujete p.Šemora máme všechno jenom Vy. Tečka více se nehodlám o tom bavit.
Děkuji za velmi milou odpověď. (aby jste zase nepsal, že přes nějakou mlhu vidím ve Vašem textu jen nenávist).
Mě jen štve, že jsem měl zase pravdu, ohledně důsledků vybočení z norem 1SL. Viz Jardova S. novinka 718. A tohle šlo opravdu mimo mě. Jardovi jsem ohledně značení ani nic nenaznačoval.
Bohužel, tohle mé upozornění na takové důsledky změny značení nikdo nebral vážně.
 

Jarin

Pokladník
Honza napsal:
Jaroslav Brabec napsal:
.... Nemyslete si ,že pokud se jmenujete p.Šemora máme všechno jenom Vy ....

Tak pánové, to už vážně přeháníte! Co má Zbyněk? Co všechno sypete na něj? Ten k tomu přišel "jak slepej k houslím" ... k celému Trainsetu ... místo, abyste mu poděkovali, že kromě své obživy (jízdní kola) a stavby špičkové trati se ještě stará o to, aby měli aktivitáři z čeho budovat aktivity a my, obyčejní uživatelé, netrávili čas vyměňováním chybějících vozidel v aktivitách, tak se tu do něj akždou chvíli někdo naváží.

Máme prý poděkovat p.Šemorovi za trainset ,který udělal tak činím. Tak p.Šemoro děkuji Vám jménem svým a celého našeho kolektivu za trainset ,který jste udělal.

A je hezké, pane Brabec, že s kolektivem tvoříte svoje uspořádání trainsetu, ale .... :
- Přeznačením souborů u novějších modelů ve většině případů porušíte daná autorská práva!
- Jak donutíte aktivitáře a uživatele, aby přešli na Váš trainset, když je obecně zažitý trainset dodávaný k trati BP?

Jinak pro Vaši informaci: ve své době kompletní trainset včetně některých dnes již zapomenutých modelů existoval, byl vzorně označený podle závěrů sleziny, obsahoval správně naklonované aktuální engy a wagy, přepočítaný byl na 80 cm. Jeho zveřejnění ale bylo odmítnuto, a to kvůli:
- Již zmíněnému porušení autorských práv u některých modelů.
- 80 cm spřáhlům, protože default MSTS je 30 cm.

Již jsem to napsal jednou více nehodlám na toto téma odpovídat.Pokud máte nějaký dotaz či výtku je možnost sz nebo mail.schránka. děkuji
 
Naposled editoval moderátor:
Nahoře