Nastavení brzd v Open Rails - podrobný návod

bob57_cz

Učitel češtiny
Používám průměrnou hmotnost pasažéra 75 kg (necestují jen pořízkové jako jsem já, ale i štíhlé dámy a děcka).
Když jsme ještě vypisovali hlášenky provozních výkonů hnacího vozidla a tyto odevzdávali spolu s šichťákem a rychloměrovým proužkem na konci šichty strojmistrovi, započítávalo se jedno klientské křeslo hodnotou 80kg jako průměrná normovaná hmotnost. U pantografů jsme tak měli tři hodnoty hmotnosti substrátu - prázdný, ložený (jen sedící) a přeplněný (sedící+stojící).
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Ono je spíše dilema jak pro simulátor vozy obsazovat. U nákladů je to víceméně jasné. Prázdný a ložený. U přepravy osob je to těžší. Prázdný? Leda tak cestou na ON. Obsazený na 100 procent? No ano. Je tam ještě parametr o počtu pasažérů kvůli výpočtu času ve stanici. A ten se uvádí podle tech. dokumentace vozu. My se ale věčně snažíme simulátorem přibližovat realitě. A tady nastává rozdíl mezi obsazeností vozů na místních tratích a hlavních tazích. V prvním případě bude obsazenost sotva poloviční, v druhém stojí cestující v chodbičkách. A na některých spojích to může být i obráceně. Vzdal jsem tedy filozofii a rozhodl se pro obsazování že 2/3. Zbývá se shodnout na "normo-hmotnosti" cestujícího.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Bob má pravdu. Vyhláška Ministerstva dopravy 173/1995 Sb. uvádí skutečně průměrnou hmotnost cestujícího 80 kg. Tak v tomto by bylo jasno.
 

lakitouch

Skladník
Akurat pozeram na brzdenku a napr Push pull je ratany takto.
951 001 voz -hmotnosti : 51ton prazdny a s nakladom 59ton , brzdiace 101 v Rku, dlzka 26.4
051 002 voz -hmotnost : 48ton prazdny a s nakladom 59ton , brzdiace 100 v Rku, dlzka 26.4
 

vaskovy_vlaky

Pokladník
Jen tak letmo jsem si prohlédl toto forum a našel jsem tyto parametry
MaxBrakeForce ( 152kN )
MaxHandbrakeForce ( 27kN )
pouze u souboru wag. Mohl by mi někdo pomoct s odhadnutím těchto parametrů u lokomotivy 363 (přesnost +- 10kN)
 

Plexi

Signalista
Zřejmě to myslí tak, aby bylo ovládání brzdy typu BSE možné upravit na ovládání ve stylu BS2.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Zřejmě to myslí tak, aby bylo ovládání brzdy typu BSE možné upravit na ovládání ve stylu BS2.
Tak to je úplná pitomost takto prezentovat nesmyslný požadavek. Co znamenají brzdící procenta, to by měl vědět každý provozní nádražák v odb.11 a 12.
 

Plexi

Signalista
To byla reakce na
Dá se ten dotaz nějak upřesnit? Není mě jasná myšlenka.

Lokomotivy, které mají BS2, mají v simulátoru brzdu nastavenou tak, že se brzdí prostřednictvím nastavení určité hodnoty procent. Jednoduše řečeno: kolik tam nasypu procent, tolik mi to brzdí (př. na 460 mačkáním klávesy "§" zabrzdím na 25% = v hlavním potrubí klesne tlak na 4,5 bar). Tedy já jsem si tazatelův dotaz vyložil tak, že on chce vozidla s brzdičem BSE (ovladačem OBE) naučit brzdit tímto způsobem - tedy v simulátoru. K čemu by mu to bylo, to netuším. Možná za účelem (pro něj) lepší ovladatelnosti. Pochybuju, že by měl v úmyslu prostřednictvím brzdících procent nějakým způsobem změnit to, jak ten vlak skutečně brzdí ;)

Ale na TrainMarta si pamatuju, dokonce mě to táhlo k tomu, abych napsal něco jízlivého :p Ale nechtělo se mi přilívat olej do ohně.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Simulátor proces brzdění provádí naprosto shodně bez ohledu na to, zda páku brzdiče BS2 postupně přesouvám z polohy IV. na V. a nebo ovladačem OBE1 brzdiče BSE kvedlám mezi J a B polohou. Fyzicky v tom dělá rozdíl pouze klávesnice (ovládání ORTS). V prvním případě držím klávesu § a v druhém střídám klávesy § a ů.

Takové technické nuance jsou pod rozlišovací schopnost dětí, které simulátor pokládají za ekvivalent jejich autodráhy a chtějí si bez potíží hrát s obtížností mačkání ovladače. Kdyby ORTS uměl činnost brzdičů DAKO (nejen) simulovat zcela věrně, počítám že by je simulátor velice rychle omrzel a vrátili by se k té jednoduše ovladatelné autodráze. Představa, že by autor položené otázky byl nucen před začátkem jízdy pouštět pomocný kompresor, zapínat baterii, odzemnit, zapojit řízení, zvedat sběrač, zapínat kompresor(y), zapínat HV, odbrzdit, působí dost komicky.
 

alcapone

Pomocník strojvedoucího
Simulátor proces brzdění provádí naprosto shodně bez ohledu na to, zda páku brzdiče BS2 postupně přesouvám z polohy IV. na V. a nebo ovladačem OBE1 brzdiče BSE kvedlám mezi J a B polohou. Fyzicky v tom dělá rozdíl pouze klávesnice (ovládání ORTS). V prvním případě držím klávesu § a v druhém střídám klávesy § a ů.

Takové technické nuance jsou pod rozlišovací schopnost dětí, které simulátor pokládají za ekvivalent jejich autodráhy a chtějí si bez potíží hrát s obtížností mačkání ovladače. Kdyby ORTS uměl činnost brzdičů DAKO (nejen) simulovat zcela věrně, počítám že by je simulátor velice rychle omrzel a vrátili by se k té jednoduše ovladatelné autodráze. Představa, že by autor položené otázky byl nucen před začátkem jízdy pouštět pomocný kompresor, zapínat baterii, odzemnit, zapojit řízení, zvedat sběrač, zapínat kompresor(y), zapínat HV, odbrzdit, působí dost komicky.
A proč to nemáme, vždyť snad nejsme u cvf omezeny. Nebo to jde jen k přiřazené klávese. Myší lze snad ovládat kde co, jo vlastně, 3D kabina. Ať si Trainmart hraje Trainz.
 

Pikku

Pomocník strojvedoucího
... Představ, ... před začátkem jízdy pouštět pomocný kompresor, zapínat baterii, odzemnit, zapojit řízení, zvedat sběrač, zapínat kompresor(y), zapínat HV, odbrzdit, působí dost komicky.
Mezi námi, to by mě dost iritovalo taky. I proto nehraju TS2020, protože se tam usadili tvůrci skriptů a simulací a dokonale mi otrávili hračkové ježdění a kochání se.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
A proč to nemáme, vždyť snad nejsme u cvf omezeny. Nebo to jde jen k přiřazené klávese. Myší lze snad ovládat kde co, jo vlastně, 3D kabina. Ať si Trainmart hraje Trainz.
Problém je v tom, že msts ovládal něco klávesou a něco myší případně dle definic v *.cvf obojím. Bohužel v OR se v poslední době setkávám s tím, že klávesy fungují, ale myš ani po správném zápisu v *.cvf ovladač neovládá.
 
Nahoře