Simulátor proces brzdění provádí naprosto shodně bez ohledu na to, zda páku brzdiče BS2 postupně přesouvám z polohy IV. na V. a nebo ovladačem OBE1 brzdiče BSE kvedlám mezi J a B polohou. Fyzicky v tom dělá rozdíl pouze klávesnice (ovládání ORTS). V prvním případě držím klávesu § a v druhém střídám klávesy § a ů.
Takové technické nuance jsou pod rozlišovací schopnost dětí, které simulátor pokládají za ekvivalent jejich autodráhy a chtějí si bez potíží hrát s obtížností mačkání ovladače. Kdyby ORTS uměl činnost brzdičů DAKO (nejen) simulovat zcela věrně, počítám že by je simulátor velice rychle omrzel a vrátili by se k té jednoduše ovladatelné autodráze. Představa, že by autor položené otázky byl nucen před začátkem jízdy pouštět pomocný kompresor, zapínat baterii, odzemnit, zapojit řízení, zvedat sběrač, zapínat kompresor(y), zapínat HV, odbrzdit, působí dost komicky.