Trať ŽSR 130 Bratislava-Štúrovo v.2

bob57_cz

Učitel češtiny
(Původní staré Polákovy skripty návěstidel?) Pokud je taková chyba ve skriptu, tak by to mělo jít nastavit linkováním na výstrahu místo blikačky. To už pak bude v souladu s reálem.
 

Tom Kanka

Signalista
(Původní staré Polákovy skripty návěstidel?) Pokud je taková chyba ve skriptu, tak by to mělo jít nastavit linkováním na výstrahu místo blikačky. To už pak bude v souladu s reálem.
To ano, ale pouze v případě, že na odjezdu bude svítit "Stůj". V případě, že tam bude svítit např. 40 a volno, na cesťáku by mělo být 40 + očekávejte 40 (ev. s bílou - což je de facto nesmysl, ale i to se vyskytuje), a na daném návěstidle by svítila výstraha. A jsme zase mimo reál.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Pokud bude na cesťáku výstraha, a na dalším návěastidle povolijící návěst, je to v pořádku. Nikdy nesmí být následující návěst restriktivnějěí oproti předvěstěné. Opačně je to v pořádku a je v souladu s reálem. A zde se nejedná o odjezdy, ale jedná se o cesťáky. Na tom ale vůbec nezáleží, jaké návěstidlo je následující.
 

Tom Kanka

Signalista
Řeč je o návěstidle před peronem a ne za ním. Tam je nesoulad návěstí.
A jaký? Tam svítí správně Rychlost 40 a vystraha na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost. Řeč je o tom cesťáku před ním, kde svítí Očekávejte 40. Tak znova:
To ano, ale pouze v případě, že na odjezdu (na konci peronu) bude svítit "Stůj". V případě, že tam (na konci peronu) bude svítit např. 40 a volno, na cesťáku (před perónem) by mělo být 40 + očekávejte 40 (ev. s bílou - což je de facto nesmysl, ale i to se vyskytuje), a na daném návěstidle (tom, o kterém je řeč) by (v případě linkování "Výstraha" místo "Očekávejte 40" ) svítila výstraha. A jsme zase mimo reál.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
A jaký? Tam svítí správně Rychlost 40 a vystraha na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost. Řeč je o tom cesťáku před ním, kde svítí Očekávejte 40. Tak znova:
To není správně. Tak opět znovu. Napřed musí být výstraha a pak teprve za ní může být opakovaná výstraha. Nelze mít opakované něco, co nebylo. Vždy musí být přednostně návěstěno to závažnější. Závažnější je očekávat stůj (nulovou rychlost) než rychlost 40. Jestliže je po závažnější předvěstěné návěsti dovolena rychlost vyšší na dalším návěstidle, je to v pořádku. Obráceně nikdy!
Abys to byl schopen pochopit: Na tom cestovém, kde mrká očekávejte 40, může být návěst 40 a výstraha a mrkačka na návěstidle, které je před tímto, pak tedy pojede vlak zbytečně omezenou 40 už od tohoto návěstidla a zároveň bude návěstěna výstraha, takže opakovaná výstraha na dalším bude v pořádku.
Nebo bude na tomto návěstidle jenom výstraha a pak pojede vlak bez omezení rychlosti až k dalšímu cestovému, kde se mu povolí jízda vyšší rychlostí než očekávanou nulovou a zároveň bude výstraha opakovaná,
 

VáclavS

Průvodčí
Tady je problém, že MSTS (a ani OR) neumí pro jednu trasu návěstit nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost a na jinou dostatečnou. Od 2. cesťáku je při povolené rychlosti 40 km/h zábrzdná vzdálenost dostatečná, ale pro přímý směr (70 km/h) je vzdálenost návěstidel 460 m vzdáleností nedostatečnou.

Správně by to mělo být takto (dle videa):
Předvěst: volno
Vjezd: očekávej 40
1. cesťák: opakovaně očekávej 40
2. cesťák: 40 a výstraha
Odjezd: stůj.

Ale pokud bude postaveno u peronů, MSTS udělá toto:
Předvěst: volno
Vjezd: volno
1. cesťák: volno
2. cesťák: opakovaná výstraha
Odjezd: Stůj
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Tady je problém, ...
Správně by to mělo být takto (dle videa):
Předvěst: volno
...
Odjezd: Stůj
No teď jsi tomu nasadil korunu! Ani v tom vadném videu to tak hloupě není. Kde máš předvěstěnou výstrahu na zábrzdnou vzdálenost? Oba tvoje případy jsou špatně.

Správně má být
1. předvěst volno
2. vjezd volno
3. cestové výstraha
4. cestové před peronem 40+op.výstraha
5. stůj na konci peronu

nebo druhá varianta
1. předvěst volno
2. vjezd očekávejte 40
3. cestové 40+výstraha
4. cestové před peronem 40+opak.výstraha
5. stůj na konci peronu

Mezi 4. a 5. není zachována zábrzdná vzdálenost, u ostatních by měla být. Tohle není metro s proměnlivou zábrzdnou vzdáleností podle návěstěné rychlosti. Zábrzdná vzdálenost se neurčije z okamžité návěstěné rychlosti, ale z traťové rychlosti, která je stanovena stavební dokumentací.
To bílé světlo mezi těmi žlutými upozorňuje výslovně, že další návěstidlo je na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost. !!!

Stačí ten první cesťák jen přelinkovat podle jedné z variant.
 

Tom Kanka

Signalista

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj.
Chlapi, když už máte potřebu dávat statická vozidla do trati a podotýkám, že některé vozy, jako vraky u bratislavy a vozy EŽ jsou fakt povedený nápad, tak ale proč zatarasíte vlečku prasetem s easem v Galantě? :) Tohle je fakt škoda, vždyť je dodělaná až do konce.
Galanta.jpg
 

nebulus

Pomocník strojvedoucího
Ahoj.
Chlapi, když už máte potřebu dávat statická vozidla do trati a podotýkám, že některé vozy, jako vraky u bratislavy a vozy EŽ jsou fakt povedený nápad, tak ale proč zatarasíte vlečku prasetem s easem v Galantě? :) Tohle je fakt škoda, vždyť je dodělaná až do konce.
Dane, toto by už malo byť opravené, ja som hneď po vydaní spísal zoznam nedostatkov ( toto bol jeden z nich ) a Duuso ich odstránil. Takže treba čakať na vydanie aktualizácie.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Umiestnenie statických vozidiel sa ešte bude prehodnocovať
Ahoj. No, za mne bych statické vozy zrušil úplně, ale musím ustoupit jedné věci, je fakt moc pěkně uděláno odstavení vraků a vozidel EŽ, taky na kolejích, které se nezobrazují v editoru aktivit je to super. Jedny další vozy k odstranění bych ale měl a to v Bratislavě předměstí, kde blokují výhled do moc pěkně propracované vlečky:
predmestie.jpg
 

Gregorow

Začátečník
I wish you a nice evening! I'm excited to see this great little track renewed! I want to inquire about someone doing a task for this because I don't know the OR task creator, I really liked the tasks DanJ made, but I would be happy to have anyone create and publish it!
Greetings from Hungary
 

duuso

Pomocník strojvedoucího
Zdravím vospolok, aby to tu nezaspalo tak ak dovolíte trocha info ako ďalej s traťou. Po demokratickom rozhodnutí so subdodávateľom objektov Nebulusom pokračujem v stavbe zo Štúrova traťou č. ŽSR152 do môjho rodiska - Levíc. Rozhodnutie o stavbe tejto trate padlo ešte v roku 2012 keď sme si ju s Mišom prešli a pofotili všetko orientačne aj textúrovo, Čatanský rodák Jožko Gulík poskytol videá a dielo pokračuje. Za pomoci a rád Jeneho /vďaka Janko/ som celý 52 km úsek koľajovo postavil, v súčasnosti pracujem na násypoch a úprave terénu, Nebulus ma výdatne zásobuje orig. objektami takže mám aj inšpiráciu. Tak držte palec aby sa dielo zdarilo a hlavne aby bol čas...a aby sme mohli konečne tým dízlom riadne zdvihnúť piesty. Pár foto z trate od Jozefov Gulíka a Sarňáka:751 175_2009.JPG2010a.JPGIMG_2840.JPGOs13100_apríl_2017.JPG721 078_2009.jpg750 150_Levice_2010.jpg742 054_2007a.jpg770 538_repa_2015a.jpg742 055_2010.jpgIMG_1910.JPG
 
Nahoře