Lakovna Lukyn-CZ pro Openrails

mikulda

Průvodčí
Správce
Vectron se staženým sběračem může brzdit EDB do vlastní spotřeby, pak funguje klimatizace, kompresor, dobíjení a udržuje napětí na filtrech. Potom zvednutí sběrače, zapnutí HV a odblokování trakce netrvá tak dlouho.
Pokud se ale mění systém, nebo pokud rychlost klesne pod 30 km/h, nebo pokud se zmáčkne páčka sběračů o úroveň dál, tak sice přestane se staženým sběračem brzdit, ale zotavení trvá mnohem déle. Třeba včera po změně systému před Benešovem se Vectron vzpamatoval až v oblouku za pražským zhlavím.
 

Šnek

Vlakvedoucí
Jo to by souhlasilo, dneska jsem se o tom bavil s fírou od 883. Ten mi to co říká Mikulda jen potvrdil.
 

zbynda

Provozní technik
Když bych to řekl laicky, jakmile natvrdo stahneš sběrač, trvá to jak jsem psal 40-50sec. Jestliže jen projedeš vypínačku takzvaně nalehko, doba se zkrátí na 15 až 25 sec. Tohle si Češi nechali upravit, právě z důvodu velké prodlevy.
Češi si nic upravovat nenechali. Upravuje to verze softwaru “D” a nejnovější “E”. Funguje to na principu, který výše popisuje Mikulda. Je to opravdu velký rozdíl co se týče rychlosti oživení.
 

Dodo

Signalista
40s sa tam zadalo podľa ZSSK vectronov. Zbynďa mi natočil video z RJ 193 kde to trvalo koľko ? 23 sekúnd a veľmi pekne si to celé popísal a však bohužiaľ v OR sa nedá nastaviť viac tých časových intervalov a preto sme sa rozhodli dať tam tento čas. Každý si ho môže podľa ľúbosti meniť :)
 

Šnek

Vlakvedoucí
Já jsem to snadno vyřešil v nastavení incluide. Jedno nastavení pro ZSSK a druhé pro ČD.
 

Šnek

Vlakvedoucí
Češi si nic upravovat nenechali. Upravuje to verze softwaru “D” a nejnovější “E”. Funguje to na principu, který výše popisuje Mikulda. Je to opravdu velký rozdíl co se týče rychlosti oživení.
Ale tohle jsem tvrdil už na předchozí stránce.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
bohužiaľ v OR sa nedá nastaviť viac tých časových intervalov
Jde nadělat další soubory do inc a každý dopravce bude mít svůj čas pro HV.
Jinak děkuji za vysvětlení. Já poprvé myslel, že mašina je nefunkční. :) :) Je vidět, že jsem byl zabrán do stavění tratí nic netušíc, jak technika ovládání vozidel pokročila. :)
Ale napište to prosím i do readme. Určitě je spousta uživatelů ještě méně chápavých než já. :)
Například uvedení mašiny do provozu a nakonec napsat, HV za jízdy nevypínat pro velkou prodlevu opětovného aktivování.
 

Dodo

Signalista
Určite je možné si dať na každého dopravcu iný čas zapnutia HV. Z Include treba zmazať tie riadky a potom ich postupne pridať do engu do sekcie Engine. A tam si už meniť požadovaný čas. U Vectrona je aj vidieť či je zapnuté HV alebo nie a to v pravom displeji pod grafom svieti preciarknuté kN.
Samozrejme postupne budem prerábat aj túto kabinu takže nejak inak to vymyslím.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
U Vectrona je aj vidieť či je zapnuté HV alebo nie a to v pravom displeji pod grafom svieti preciarknuté kN
Tohle já právě nemohl najít. Až po delším čase jsem si všiml, že pohyblivou páčku překryje titulek Vypnutí ochrany, jak tomuto říká OR. Ale to prasátko jsem tam nenašel. Tak to při další směně na Vectronovi musím pohledat. Jen drobný dotaz. Proč u kabin 16:9 nejsou boční pohledy? Přece jen je člověk zvyklý se občas podívat vlevo i vpravo. Já jsem si je tedy pro své potřeby doplnil a fungují u všech těchto kabin. Naštěstí modelů kabin je hodně a nebyl problém něco kompatibilního najít.
 

vaskovy_vlaky

Pokladník
A nešlo by nastavit aby se ten HV zapnul už po třeba 2s ale výkon do trakce šel až po 40s? Dají se tam totiž nastavit dvě hodnoty, jedna pro HV a jedna pro výkon do trakce
 

Dodo

Signalista
A nešlo by nastavit aby se ten HV zapnul už po třeba 2s ale výkon do trakce šel až po 40s? Dají se tam totiž nastavit dvě hodnoty, jedna pro HV a jedna pro výkon do trakce
To by bola väčšia blbosť pretože keď nemáš zapnutý HV ten aspoň vidíš na oboch displejoch že nie je zapnutý kdežto keď nastavím aby ti nešiel do výkonu 40s tak nikto nebude vidieť prečo nejde keďže ani na displejoch nebude animácia. Zapnutie HV je zmerané na slovenských vectronoch tak to tak aj ostane. Kto chce nech si tam dá čas aký chce alebo nech si to zmaže.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Těch 40 sekund má smysl, pokud u toho po tu dobu budou nějaké animace a zvuky a fíra bude slyšet, že něco nabíhá. Já poprvé myslel, že je chyba v engu a že je nefunkční. A našel jsem nějaký jiný, který mi už fungoval normálně. A pak jsem se dozvěděl o té prodlevě. Tak jsem jí našel a zkrátil na polovinu. 20 sekund je tak nějak míra trpělivosti.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
:D ty jsi spletl rubriku "Něco pro zasmání". To přece není o míře trpělivosti, ale o tom až všechny obvody naběhnou. Stejně tak je komický požadavek na přítomnost prasátka pultu Vectrona. (bude-li nejhůř, já ti jej tam vpašuju, místa je tam dost).
 

Dodo

Signalista
budou nějaké animace
až na to že animácia vzopnutia HV na tom displeji je hneď pod rýchlomerom. Presne tak ako to má Vectron. Nemyslím si že by tam bolo potrebné niečo pridávať. Zvuky pre vectron ani originál nemáme takže o tom bez debaty :)
A ako sa spomínalo viackrát, "prodleva" je zo systému, ktorý používa ZSSK "Bohužiaľ" preto som napísal nech si tam každý dá čas aký len chce :) :)
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Ale tohle už je opravdu úchylka. :) Hlavní vypínač, pokud naběhne prasátko, ano. Ale pokud se nic neděje skoro minutu, to každý vzdá a pohledá jiné ladění. Tedy pokud si to neumí upravit. V tomto případě, pokud okamžité zapnutí je unreal, tak bych tento "ochranný vypínač" vůbec na mašinu nedával. Tedy jenom můj pohled na věc.
Anebo tohle doložte videem. To už není problém. Mě to zajímá, jak je to u Vectrona.
Když se stavěla modernizovaná Břeclav, tak mne spolužák cvičnej pozval na zkušební jízdy s Taurusem mezi Brnem a Břeclaví. Tenkrát to byly rychlíky mezi Brnem a Vídní a u nás se mělo jezdit maximálně 100. Taurus a tři kočáry OBB.
V záznamu za vypínačkou můžete slyšet instruktora, že nahození lokomotivy trvá opravdu 20 sekund. Tak kde máte těch 40 ?
Ale bylo to doprovázeno hlasovými hláškami "porucha" a plus nějaký pípák.
 

Dodo

Signalista
Toto sa tu na fóre už rozoberalo x-krát že záleží od situácie ako dlho sa zapína HV. Je situácia kedy nabehne hneď a je doba kedy mu to trvá ale záleží od softwaru. Ako som písal vyššie, na ZSSK vectronoch je to 40sekúnd ak nie aj viac. Na RJ vectrone čo som mal Video od @zbynda to trvalo cca 23-25sekúnd. Takže ani to nie je tých 20s, ktoré sa tu spomínajú. Ja už to video nemám ale možno sa Zbynďa ozve a vysvetlí znova.
 

Dodo

Signalista
Ja som už Zbynkovi poslal SZ s videom. Ktoré je súkromné a bez Zbynďovho súhlasu ho verejne nedám.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Paráda. Tak podrobně to asi nelze v OR udělat. Ale třeba ta hláška Porucha, než to naběhne, to by snad šlo. A hráč uslyší, že se něco děje. Nebo jiné nápady? Ale také ten čas vypínače byl myslím těch 20 sekund.
 
Nahoře