Trať Trenčín - Nitra

Lubo M

Začátečník
Dobrý deň.
Chcel by som Vám predstaviť trať s pracovným názvom Trenčín - Nitra.
https://uloz.to/!y6ZUzLzKHGYn/msts-zsr-122-123-124-140-141-142-143-151-2019-06-02-zip

Trať sa skladá z úsekov :
ŽSR 120 Zlatovce - Trenčianska Teplá
122 Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice
123 Trenčianska Teplá - Horné Sŕnie
124 Trenčianska Teplá - Lednické Rovne
140 Prievidza - Šurany
Nitra - Šurany (bez vegetácie)
141 Leopoldov - Kozárovce
142 Zbehy - Radošina (bez vegetácie)
143 Trenčín - Chynorany
151 Topoľčianky - Zlaté Moravce - Šurany
Zlaté Moravce - Šurany (bez vegetácie)

Celá trať je robená v editore MSTS (XTracks v3.2).
Trať je zasituovaná pomocou vytyčovacích markerov. Výškové osadenie úsekov je robené väčšinou ako priemerný sklon zo stanice A do stanice B, alebo z výškových profilov google maps. . Max. sklony, kde som vedel som sa pokusil dodržať. Takže o presnosti nemôže byť ani reči.
Nie je to určite super trať ako BP alebo 321 ale na brnkanie to stačí. Držal som sa rady pomôž si sám a tak to aj vyzerá. Objekty sú klasika. Väčšia časť je posťahovaná z iných tratí takže mnohí autori si tam svoju tvorbu nájdu. Touto cestou sa chcem im poďakovať ale zároveň aj ospravedlniť, že som bez ich súhlasu model použil. Daný model odstránim, ak to bude potrebné. Terén je aký je. Moc som sa sním zatiaľ neskamarátil. Nejaké úseky bude treba prekusnúť.
Na celej trati, kde sú rozvetvené koľaje sú osadené skryté návestidlá.

fenomén OPEN RAILS - spustil som, išlo to (moc som to neskúšal), ale určite to nebude kompatibilné. Minimálne návestná sústava (Jiří Polák, v2.3).

jeden screen z môjho rodného mesta

TN.jpg

To je v skratke asi všetko. Kto má záujem, link na stiahnutie je vyššie.

S pozdravom Ľubomír Michalik.
 

lakitouch

Skladník
Lubomir no paráda :)
Hned stahujem a super,že sa niekto chytil aj na ten smer.
Určite vyskusam a zatial vela zdaru do dlašiej tvorby :)
Dakujem za dalšiu novú trat :)
 

MERIDIAN

Pokladník
Ta trať je naprostá bomba. Kdo má rád neelektrifikované tratě s mechanickými návěstidly ať neváhá. Krásná a poctivá práce. S chutí jsem si projel i úsek ze Zlatovců do Trenčína kvůli mostu nad Váhem, tedy místem, které bývá často na fotkách a je to jak předloha. Slovenské tratě v MSTS se najednou rozrostly téměř o 350 km. Dokonce obsahují i již zrušený úsek bývalé rychlíkové tratě Zlaté Moravce - Kozárovce. (Někde jsem četl, že na jejím místě prý vyrostla továrna.) Mockrát autorovi děkuji za nádherné překvapení, kdy se tady neočekávaně objevila nová trať a hned se zařadila k velkým projektům.
 

Kevin

Skladník
Domovina moja... Ešte som to ani nevyskúšal a už teraz neviem ako ti poďakovať. Neviem sa dočkať, kedy budem mať pár minút voľného času, aby som sa previezol po okolí Trenčína. Toto mi urobilo deň. Ešte raz díky. Ak bude aj zvyšok trate vyzerať, ako na screene, máš u mňa fľašu...

Odoslané z Redmi Note 5 pomocou Tapatalku
 

bob57_cz

Učitel češtiny
Zdravím môžem sa opýtať má autor v úmysle ...
Můžeš. Nejlépe pravopisně správně. Ale i tak zcela zbytečně. Proč by autor dělal duplicitně něco, co je už dávno v jiném projektu? Aby se pak takové zaostalé dětičky v tom šťouraly a kritizovaly, že to má jinak než ten druhý?! Super by bylo, kdybys byl skromnější a psal tak, jak tě to učili ve školičce.
 

stefann

Začátečník
Aj ja sa musím poďakovať za túto mapku stačil mi úsek Kozárovce - Zlaté Moravce a musím povedať že táto mapa je úžasná len tak ďalej a veľa postavenych kilometrov :)
 
Včera večer som si ju prešiel v editore ORTS, krásna práca pan Kolega.
Zdravím môžem sa opýtať má autor v úmysle stavať trať z Trenčína aj ďalej na Púchov a Bratislavu ?? Ak áno bolo by to super :)
Určite možno, keby ste sa nejako dohodli na spolupráci, a keďže ako autor spomínal, že sa riadil presne podľa súradníc tak by ste mohli spolupracovať a postaviť aj tento úsek, ktorý by veľmi potešíl.
Proč by autor dělal duplicitně něco, co je už dávno v jiném projektu?
Mohol by som vedieť v ktorom? Pokiaľ viem, tak Martin daný úsek zrušil. a ostatné projekty sa venujú Bratislave ale opačným smerom. Ďakujem za objasnenie.
 

Lubo M

Začátečník
Všetkým ďakujem veľmi pekne. Keď som si pred uverejnením trate pozeral screeny z iných tratí, som len nasucho pregĺgal, že aký to paškvil som spravil. Ale hovorím si "Dám to sem a uvidím, čo bude.". Takže ešte raz díky. Aj ste ma naštartovali vašimi pozitívnymi komentami do ďalšej práce.
Ako bolo už písane. 321 obsahovala úsek BA-PU. Takže nemá zmysel stavať niečo čo už je hotové. Kto chce dané aktualizácie s úsekom BA-PU si v 321 nainštaluje a fičí. Pôvodne som chcel len postaviť len úsek TN-Chynorany. Trať mi v roku 2012 padla (to som ešte nevedel finty, kt. som sa naučil na tomto fóre ako trať oživiť). Tak som začal znovu v roku 2013. Až som ju postupne dal do terajšej podoby.

Ak by som mal trať rozšíriť, tak je len jedna možnosť. Od Prievidze. Inak som dookola limitovaný už postavenými traťami.
konečné stanice LEOPOLDOV, ZLATOVCE, T.TEPLÁ (trať 321), konečné stanice ŠURANY-ÚĽANY-KOZÁROVCE (trať ŽSR150), H.SŔNIE-SMER ČR (trať LUHAČOVICE). Ale aj po začatí rozšírenia tarte z PRIEVIDZE by som sa po pár kilometroch napojil opäť na trať 321 alebo 150. To by bol koncový bod pre moju trať. Takže nevylučujem možnosť, že ju spravím týmto smerom. Ale uvidíme, čo bude.
Teraz plánujem malú pauzu. Potom plánujem dokončiť rozpapranú mojú trať (vegetáciu, pohrať sa s terénom násypy/zárezy atď.)

Tak to som fakt nečakal, že niečo také príbudne. Super a teším sa, že nie som sám čo sa tomu venuje. Idem vyskušať a konečne pribudlo čo to aj na Slovensku.
Kolego. Ďakujem. Ja som amatér oproti tebe. Keď som zbadal, tie troleje ak ich máš nádherne zapracované v tvojej trati, tak som si ich hneď požičal. :)

Otázočka nr. 1: Pre OR návestidlá treba nejako nastavovať? Som tu niekde čítal vo fóre, že treba doplniť tuším do sigcfg niečo, aby traffic okolo návestidiel nešiel ako slimák. (aj to mam niekde stiahnutý ten text, čo tam treba dať.) Stačí len to a pôjde to? Nie je nejaký update na Polákové návestidlá pre OR? Neviem, s OR a s nastavovaním návestidiel nemám žiadnu skúsenosť, keďže som sa zabával doteraz so stavaním trate.

Otázočka nr. 2: Ešte jeden problém mám v stanici Zlaté Moravce. A to je svetlná predzvesť. V stanici je 40km/h.
Možno sa opakujem, neviem. Nič také podobné som tu nenašiel.
Zo všetkých prichádzajúcich strán do stanice mám osadené svetelné predzvesti, ďalej nasledujú vchodové mechanické jednoramené návestidlá (nalinkované na voľno do všetkých smerov). Odchodvé návestidla sú skryté a nalinkované na voľno do všetký smerov.
A robí to strašné blbosti. Keď ma vlak zastaviť alebo ukončiť v stanici jazdu (to znamená odchodové návestidlo je v polohe stoj) a vchádzam do stanice cez výhybky priamo (vchodové mechanické návestidlo je na voľno). Tak mi na svetlenej predzvesti bliká - očakávaj 40km/h. Ale tam by mala byť výstraha (neprerušované žlté svetlo). Som z toho jeleň. Som myslel že to má súvis s rýchlosťou čo je v stanici, tá 40. Ale nemá. Keď vymením mechanickú návesť za svetelnú, tak sa to správa tak ako sa má ( predzvesť je výstraha-vchod do stanice zelené svetlo-a v stanici je stoj). Teraz sa nejdná ani o to či idem priamo. Robí to aj keď idem do odbočky. Pritom mám, ako som písal vchodové nalinkované do všetkých smerov na voľno. Strašne mi to derie oči, keď tadiaľ prechádzam a mám stáť v stanici a vidim ako tá predzvesť na mňa mrká.
Možno je to dáka hovadina, kt. treba prestaviť v skriptoch návestidla. Neviete čím by to mohlo byť? Nechcel by som meniť tie mechaniky za svetlá. Ale ak bude treba tak to spravím. Ale to bude pre mňa až posledná možnosť.
 

Meda

Provozní technik
Zdravím,
k otázce č. 2 :
Předpis D1, část 15.,kap. II., část D.
Podle mého názoru je řešení toto (uvažována dvojznaká předvěst):
a) mechanická předvěst a jednoramenné vjezdové návěstidlo - v úrovni vjezd.náv. rychlostník 40 km/h
vjezd přímo i odbočkou - předvěst i vjezd.náv. "Volno",
b) mechanická předvěst a dvouramenné vjezdové návěstidlo
vjezd přímo - předvěst i vjezd.náv. "Volno",
vjezd odbočkou - předvěst "Výstraha", vjezd.náv. "Rychlost 40 km/h",
c) mechanická předvěst a trojramenné vjezdové návěstidlo - v úrovni vjezd.náv. rychlostník 40 km/h
vjezd přímo i odbočkou - předvěst i vjezd.náv. "Volno" - pokud je povolen průjezd stanicí, jinak předvěst "Volno", vjezd.náv. "Výstraha",
d) mechanická předvěst a čtyřramenné vjezdové návěstidlo
vjezd přímo - předvěst i vjezd.náv. "Volno" - pokud je povolen průjezd stanicí, jinak předvěst "Volno", vjezd.náv. "Výstraha",
vjezd odbočkou - předvěst "Výstraha", vjezd.náv. "Rychlost 40 km/h" - pokud je povolen průjezd stanicí, jinak předvěst "Výstraha", vjezd.náv. "Rychlost 40 km/h a výstraha".

V případě světelné předvěsti:
Pokud je na vjezdovém návěstidle "Volno" nebo "Výstraha", pak na předvěsti "Volno".
Pokud je na vjezdovém návěstidle "Rychlost 40 km/h" nebo "Rychlost 40 km/h a výstraha", pak na předvěsti "Očekávejte rychlost 40 km/h".

Doufám, že je to tak správně.
 

mmouka

Hradlař
jen doplnim, že 3 a ani 4 ramenné vjezdové návěstidlo se u nás už nepoužívá. Mechanické návěstidlo nepřenáší předvěst a tím ti bude TM dávat tu 40 a předvěst volno nebo očekávej 40. Skryté odjezdy bych dal klidně 2z světelné a pod terén.
klidně napiš a proberem to víc
 

stefann

Začátečník
Lubo M Aby som dodal k napojeniu trate napr.Trenčianska Teplá (Trať 321) smer ČR (Luhačovice) tak trať Luhačovice začína v Slavičíne a úsek Púchov - Bratislava hl.st. bol z trate 321 v aktualizácii 28 odstránený.
 
Nahoře