Vozidla z webu Andrzeje

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, na polském webu od Andrzeje přibývá hromada skinů pro OpenRails: http://andrzejlandrzej.pl/index.php , ale bohužel stejně jako tomu bylo u maďarských kolegů, jaksi nepoužitelných pro tvorbu aktivit v MSTS editoru ve spřažení s ConBuilder. Chtěl bych se tedy pozeptat, co upravit ve wag a eng souborech pro CZ verzi, aby to šlapalo? To že to odkazuje do složky "common.inc" by nevadilo, 380 co chystá Pikku tam odkazují taky a jedou jak v MSTS editoru, tak v CB, takže co upravit?

Ukázka souboru wag PKP Gbgs 704-4:
Kód:
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______

Wagon ( OR_PKP_Gbgs_704_E
Type ( Freight )
Name ( "OR_PKP_Gbgs_704_Empty" )
WagonShape ( PKP_Gbgs_704.s )
Include     ("../common.inc/Wagony/Towarowe/208Kd/Size_208Kd_E.inc")
Include     ("../common.inc/Standard_Coupler_PL.inc")
Include     ("../common.inc/Wagony/Towarowe/208Kd/Brakes_208Kd_E.inc" )
Include     ("../common.inc/Wagony/Towarowe/208Kd/Adhesion_208Kd_E.inc" )
Sound ( "../../common.snd/vozy/CDvuzNakl2n-OR.sms" )
)

Ukázka souboru eng PKP EP07-537:
Kód:
SIMISA@@@@@@@@@@JINX0D0t______

Wagon ( PKPC_EP07-537_OR
comment ( *wersja 1.0 OR polish depot 15.06.2019* )
Type ( Engine )
WagonShape ( PKPC_EP07-537_OR.s )
Include        ("../common.inc/Lokomotywy/303E/Size_303E.inc")
ORTSFreightAnims
(
MSTSFreightAnimEnabled( 0 )
FreightAnimStatic
(
SubType( Default )
Shape( ../common.fa/mech_C.s )
Offset( 0.15 -0.2 0.59 )
)
FreightAnimStatic
(
SubType( Default )
Shape( PKPC_EP07-537_2_OR.s )
Offset( 0.0 0.0 0.0 )
)
)
Include     ("../common.inc/Standard_Coupler_PL.inc")
Include     ("../common.inc/Lokomotywy/303E/Brakes_303E.inc")
Include     ("../common.inc/Lokomotywy/303E/Adhesion_303E.inc")
Sound         ("../../common.snd/PKP-elektryczne-OR/eu07eng.sms")
Include     ("../common.inc/Lokomotywy/303E/Lights_303E_v2.inc")
)
Engine         ( PKPC_EP07-537_OR
Wagon         ( PKPC_EP07-537_OR )
Include     ("../common.inc/Lokomotywy/303E/Parametr_303E.inc")
Include     ("../common.inc/TCS_PL.inc")
Include        ("../common.inc/Lokomotywy/303E/Controlling_303E_P.inc")   
Sound         ("../../common.snd/PKP-elektryczne-OR/eu07cab.sms")
CabView     ("../../Common.cab/EU07/OR_kabina_EU07.cvf")
HeadOut     ( 1.85 3.1 5.3 )
Name         ("OR PKP CARGO EP07-537 /ZT Lublin/")
Description (
"Seria 303E byla produkowana od 1983 do 1992 roku. \n\n"+
"Uklad osi: Bo'Bo'\n\n"+
"Predkosc konstr.: 125 km/h\n\n"+
"Waga sluzbowa: 80 000 kg\n\n"+
"Dlugosc calkowita: 16.235 m\n\n"+
"Szerokosc: 3.038 m\n\n"+
"Wysokosc 4.343 m\n\n"+
"Typ silnikow: EE541A\n\n"+
"Moc ciagla: 4 x 500 kW\n\n"+
"Przelozenie: 79:19"
)
)
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
To že to odkazuje do složky "common.inc" by nevadilo, 380 co chystá Pikku tam odkazují taky a jedou jak v MSTS editoru, tak v CB, takže co upravit?

Právě že vadilo. Pikku tam má "jen" definici světel, ale tihle Poláci tam mají celou fyziku vozu.
 

Dan J.

Strojvedoucí
ConEditor z TSRE.
Dobrá dada nad zlato, kdyby jsi mně to nenapsal, tak na to nepřijdu. :) Jenže tam to vadí i AE MSTS, zkus si udělat tenhle consist v TSRE a pak otevři AE MSTS a dej umístit vlak a uvidíš co se stane, proto jsem založil tohle vlákno, zda nejde nějak ten eng a wag. soubor upravit, aby jej přečetl jak CB, tak AE MSTS, že odkazuje jinam nevdí, MSTS nespouštím. Taksamo nevadí editoru pro MSTS DDS textury, vozidlo načtem ale když se dá zobrazení, jen ho graficky neukáže. Takže mi jde pouze o to, jak to "ochcat", aby to ty editory jen načetly a né o jiné verze editorů, které to přečtou.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
S tím půjde asi těžko něco udělat. V zápisu souborů .con rozdíly nejsou (nanejvýš špatně zapsaný parametr MaxVelocity, resp. špatné hodnoty rychlosti v m/s). Takže je úplně jedno, je-li consist generován ConBuilderem nebo TSRE (V případě OR ConBuilder přečte pouze model .s, parametr ORTSFreightAnims nezná). Problém je skutečně AE MSTS, který si neporadí se skladbou a parametry souborů Open Rails. Nezná je. Narozdíl od Open Rails, který neznámé parametry MSTS prostě přeskočí, vynechá, MSTS a AE MSTS to nestráví. Tak to prostě je a bylo to tu nakousnuto už vícekrát.

Protože s nastavením pracuji často, kvůli přehlednosti preferuji "vše v jednom". Souborům include se tedy vyhýbám. O šetření bajtů to není, jde o ASCII text. Dokonce i nastavení pro dynamický náklad FreightAnim (nákladní vozy, tendry a parní loko), který jsem původně psal do extra složky OpenRails, teď vracím přímo do souborů .eng a .wag.

Jedinou výjimku bylo nutno udělat u zápisů LED světel. Jedná se o stovky řádek kódu a zápis .eng nebo .wag souborů by to totálně znepřehlednilo.
Navíc jsem zjistil zcela náhodou (a po dlouhém a úporném bádání), že odkaz include musí být v sekci Wagon nebo Engine jako poslední. Tedy za veškerými odkazy na model, zvuk nebo kabinu. Pokud by byly tyto až odkazem include, OR je může vynechat.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Pro zajímavost přikládám ještě strukturu .eng souboru od nastavení elektrické lokomotivy. Červeně vyznačené jsou parametry OpenRails, se kterými se MSTS a AE MSTS musí s větším či menším úspěchem popasovat. Zpravidla s menším.

struktura.jpg

Z uvedeného vyplývá, že pro MSTS a AE MSTS je nejvíce neznámých z pasážích o brzdách, jízdních odporech a tření, pohonu a freightanims. Ale u ovládání jízdy a řízení se prakticky žádné nové parametry nevyskytují. Pouze OR některé nepoužívá a přeskočí je.
 

bastard

Posunovač
Zkoušel jsem ty ''Sergeje'' od Andrzje a nemůžu se s něma pohnout z místa. Nevíte někdo čím by to mohlo být,kde je zakopaný pes? Když spustím autopilota tak to funguje rozjede se,ale jako hráč s tím nehnu! :(
 
Nahoře