Josef Vogeltanz
Pomocník strojvedoucího
Dokud jsem dělal je do šuplíku, byl svatý klid. Nikdo nikoho neprudil, protože tomu nikdo moc nehověl nebo ne zcela rozuměl. Ale všichni byli nažhaveni něčím v ORTS jezdit.
Ale když jsem se rozhodl o to podělit a nastavení začal zveřejňovat (je jedno jestli u sebe nebo prostřednictvím modelů u Pikka), nesu jistou míru rizika.
Lidé k tomu mají totiž různý přístup. Někdo se chce jen svézt pro radost, další preferuje aktivity, jiný zase timetable nebo i síťové ježdění, Jenže právě tyhle poslední jmenované aktivity vyžadují opakovatelnost.
Myslím tím, že aktivitář vytvoří aktivitu s určitým souborem vozidel (trainsetem), se svým nastavením ORTS a s pomocí nějakého sešiťáku nebo grafikonu.
Aby po něm jeho aktivitu mohl někdo zopakovat, potřebuje úplně stejné podmínky, v jakých aktivita vznikala. Tedy stejnou verzi OR, stejný trainset a stejně nastavený OR. A to je právě kámen úrazu. Aby opakovatelnost zafungovala, potřebuji jistou míru unifikace a bohužel i kompromisů.
S aktuálními možnostmi ORTS, rozmanitostí jeho verzí, ale třeba i těmi znalostmi to ani jinak nejde. Nechci tím obhajovat můj způsob nastavení toho či onoho vozidla, jako spíše metodu se kterou pracuji.
Metodu pokus-omyl jsem zavrhl hned od začátku. To bych se daleko nedostal, web VŽD by byl prázdný a já bych se možná pořád obíral tím kocourem, který byl na začátku jako první.
Využívám tedy maximálně všech dostupných funkcí a parametrů ORTS a hodnoty pro ně získávám z různých zdrojů (tech. literatura, sborníky, firemní archívy, odborné portály na internetu, debaty na ZČU atp.)
Už nějakou dobu vím, že Icík ztratil trpělivost nad neohebností některých řešení v oficiálním kódu OR a raději se pustil do úprav vlastního. Všechna čest, láká to a vyřešilo by to spoustu problémů. Ale...
Opakovatelnost. To značí prásknout dveřmi u openrails.org a zůstat na vlastním dvorku. Rusové to už udělali a asi jen jeden jediný na ET (vývojářská diskuze OR) drží vlajku.
Ještě existuje možnost scriptování a takhle jsou řešeny např. zabezpečovače (konečně jsem začal aplikovat i já, dopomohl Dodo svými kabinami). Programování moc nerozumím, takže neumím posoudit zda se hodí i na jiné části (pohon, brzdy apod.).
Ale když jsem se rozhodl o to podělit a nastavení začal zveřejňovat (je jedno jestli u sebe nebo prostřednictvím modelů u Pikka), nesu jistou míru rizika.
Lidé k tomu mají totiž různý přístup. Někdo se chce jen svézt pro radost, další preferuje aktivity, jiný zase timetable nebo i síťové ježdění, Jenže právě tyhle poslední jmenované aktivity vyžadují opakovatelnost.
Myslím tím, že aktivitář vytvoří aktivitu s určitým souborem vozidel (trainsetem), se svým nastavením ORTS a s pomocí nějakého sešiťáku nebo grafikonu.
Aby po něm jeho aktivitu mohl někdo zopakovat, potřebuje úplně stejné podmínky, v jakých aktivita vznikala. Tedy stejnou verzi OR, stejný trainset a stejně nastavený OR. A to je právě kámen úrazu. Aby opakovatelnost zafungovala, potřebuji jistou míru unifikace a bohužel i kompromisů.
S aktuálními možnostmi ORTS, rozmanitostí jeho verzí, ale třeba i těmi znalostmi to ani jinak nejde. Nechci tím obhajovat můj způsob nastavení toho či onoho vozidla, jako spíše metodu se kterou pracuji.
Metodu pokus-omyl jsem zavrhl hned od začátku. To bych se daleko nedostal, web VŽD by byl prázdný a já bych se možná pořád obíral tím kocourem, který byl na začátku jako první.
Využívám tedy maximálně všech dostupných funkcí a parametrů ORTS a hodnoty pro ně získávám z různých zdrojů (tech. literatura, sborníky, firemní archívy, odborné portály na internetu, debaty na ZČU atp.)
Už nějakou dobu vím, že Icík ztratil trpělivost nad neohebností některých řešení v oficiálním kódu OR a raději se pustil do úprav vlastního. Všechna čest, láká to a vyřešilo by to spoustu problémů. Ale...
Opakovatelnost. To značí prásknout dveřmi u openrails.org a zůstat na vlastním dvorku. Rusové to už udělali a asi jen jeden jediný na ET (vývojářská diskuze OR) drží vlajku.
Ještě existuje možnost scriptování a takhle jsou řešeny např. zabezpečovače (konečně jsem začal aplikovat i já, dopomohl Dodo svými kabinami). Programování moc nerozumím, takže neumím posoudit zda se hodí i na jiné části (pohon, brzdy apod.).