Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Použiju hlášku ze slavného filmu Souboj titánů: Vypusťte Krakena! Na svoje Virtuální železniční dílny jsem přidal nastavení pro dvojici prototypových jednotek z produkce ČKD. Modely do MSTS kdysi převedl z TSR Šmejki a jsou na webu u Pikka. Dvojice jednotek v modré (značně „jeté“ a posprejované) a zelené má tedy nové nastavení pro OR. Kabina není originální, jako kompromis je použita kabina z řady 169 s úpravami. Tak jsem ji alespoň přidal několik drobných vylepšení (signalizace dveří, zapnutí HV, digi font pro displej apod.). Podařilo se mě sehnat i trakční charakteristiku, takže nastavení nepostrádá ani trakční a brzdovou charakteristiku EDB. Nemá jen to, čím vešla do podvědomí - zavedení funkce AVV pro hnací vozidla ČD.
Jednotky doplatily na to, že byly pojaty jako meziprodukt při vývoji Ešusů 471 o několik let později. Do provozu nebo jako historická vozidla nechtěné.
Pro dnes již zlikvidované jednotky je tu šance, jak se dostat alespoň na virtuální tratě.

470ilu.jpg

470-070.jpg
 

Filip350.020

Cestující
Použiju hlášku ze slavného filmu Souboj titánů: Vypusťte Krakena! Na svoje Virtuální železniční dílny jsem přidal nastavení pro dvojici prototypových jednotek z produkce ČKD. Modely do MSTS kdysi převedl z TSR Šmejki a jsou na webu u Pikka. Dvojice jednotek v modré (značně „jeté“ a posprejované) a zelené má tedy nové nastavení pro OR. Kabina není originální, jako kompromis je použita kabina z řady 169 s úpravami. Tak jsem ji alespoň přidal několik drobných vylepšení (signalizace dveří, zapnutí HV, digi font pro displej apod.). Podařilo se mě sehnat i trakční charakteristiku, takže nastavení nepostrádá ani trakční a brzdovou charakteristiku EDB. Nemá jen to, čím vešla do podvědomí - zavedení funkce AVV pro hnací vozidla ČD.
Jednotky doplatily na to, že byly pojaty jako meziprodukt při vývoji Ešusů 471 o několik let později. Do provozu nebo jako historická vozidla nechtěné.
Pro dnes již zlikvidované jednotky je tu šance, jak se dostat alespoň na virtuální tratě.

Zobrazit přílohu 28802

Zobrazit přílohu 28803
Josefe, ty jednotky jsou prostě super, myslím že dnes se budu prohánět mezi Prahou a Berounem :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Já snad budu nucen udělat aktivitu Poruba - Těšín a zpět z let 1993 +/-. ;) Jen ta Poruba už dneska vypadá úplně jinak, valstně i Český těšín Martin zkoridorizoval.
 

dvacka

Průvodčí
Zdravím,
do připravované aktivity mám jako lokomotivu hráče brejlovce řady 750. Když před nedávnem vyšla krásná 3D kabina pro tuto řadu, tak jsem si ji ze stránek od Pikku stáhl a nainstaloval podle návodu. Řídil jsem se prvními řádky v přiloženém ReadMe, takže jsem si vzal vzorový ENG, konkrétně cd_750408.eng a upravil jej pouze tak, abych měl vzhled ČDC 750.330. Takže jsem si opravil pouze řádek Wagonshape a Shape.
Když jezdím test aktivity i volnou jízdu, snažím se reálně přidávat, aby mašinka nešla do skluzu. Při rozjezdu jsem zkusil se zařazenými 24 naloženými autovozy se při 0 km/h rozjet na 100% výkonu a mašinka si vesele zrychlovala bez zásahu prokluzu a nutnosti pískovat.
Je možné, že jsem si v engu omylem ubral nějaký řádek nebo je chyba někde jinde?
Díky za odpověď
 

Přílohy

  • 1.jpg
    1.jpg
    794 KB · Zobrazeno: 15
  • 2.jpg
    2.jpg
    885 KB · Zobrazeno: 14

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Vzorový eng, který kluci dali k 3D kabině nemá opravenou adhezi. Už se to nestihlo vyměnit. Navrhuji 750ku z VŽD a vzít si eng tam. A požádám tě o zpětnou reakci.
 

dvacka

Průvodčí
Po stažení brejlovců řady 750 ze stránek VŽD jsem si postahoval mašinky ještě z přiložené stránky od ATB. Musel jsem si upravit v ENGu směrování na soubor .s, protože na stránkách původního skinu po stažení archivu v něm nenajdeme název WagonShape ( CD_750285.s ), ale pouze cd_750285rv_2009.s Toto beru jako maličkost.
Po zařazení 750.285 se vzorovým ENGem jsem si zapřáhl 26 ložených autovozů a můžu si jít uvařit kávu. Výkon na 100%, prokluz žádný a mašinka si krásně zrychluje... (viz první obrázek)
Když jsem si do consistu zařadil původní ENG z archivu staženého od ATB, tak se při nastaveném výkonu na 100% mašinka může uklouzat (viz druhý obrázek).
 

Přílohy

  • 3.jpg
    3.jpg
    886.2 KB · Zobrazeno: 16
  • 4.jpg
    4.jpg
    838.1 KB · Zobrazeno: 16

dvacka

Průvodčí
Nevím, jak více zhurta za to mám vzít, aby to začalo klouzat. Za mašinkou zařazeno 40 vozů ložených uhlím, takže cca 2804t. Při 0 km/h zařadím plný výkon na 100% a mašinka se začne v klidu rozjíždět.
 

Přílohy

  • 5.jpg
    5.jpg
    926 KB · Zobrazeno: 7

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Máš správně nastavené vlastnosti OR, jak píšu v pokynech?
pokyny.JPG

Na mě začne skluz blikat už na 4. stupni (vč. varování v HUD):
 

dvacka

Průvodčí
Podle pokynů jsem měl akorát jinak nastavený Faktor korekce adheze. U mě to bylo 110%. To jsem tedy přenastavil na 100%. Když se se 40 vozy Falls loženým uhlím rozjedu, tak na 4. stupni mi problikne varování v HUD, ale jakmile zařadím pátý stupeň a další, mašinka jede už bez varování v poklidu dál...
Netuším, proč se teda to u mě chová jinak. Do aktivity si dám 2x 742 s nastavením z MSTS, aby se nestalo, že by se to na každém PC chovalo jinak.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Zkoušel jsem to teď i s tím původním autovlakem - 650t. Kontrolku skluzu jsem rozsvítil až na 6.st. A až cca za 15km/h jsem mohl přidat 7.st. Ale to odpovídá i tomu grafu.
 

Pawlik

Průvodčí
Podle pokynů jsem měl akorát jinak nastavený Faktor korekce adheze. U mě to bylo 110%. To jsem tedy přenastavil na 100%. Když se se 40 vozy Falls loženým uhlím rozjedu, tak na 4. stupni mi problikne varování v HUD, ale jakmile zařadím pátý stupeň a další, mašinka jede už bez varování v poklidu dál...
Netuším, proč se teda to u mě chová jinak. Do aktivity si dám 2x 742 s nastavením z MSTS, aby se nestalo, že by se to na každém PC chovalo jinak.
To je tím, že v charakteristice jsou stále ty stejné omyly, kdy na některých stupních je křivka vodorovná a přitom pod mezí adheze.
Když dává 8. stupeň při rychlosti 5 km/h něco málo přes 120 kN, tak to prostě klouzat nebude.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
To je tím, že v charakteristice jsou stále ty stejné omyly, kdy na některých stupních je křivka vodorovná a přitom pod mezí adheze.
Když dává 8. stupeň při rychlosti 5 km/h něco málo přes 120 kN, tak to prostě klouzat nebude.
To bych se ale nejdříve musel v 5km/h na ten 8.st nejdříve dostat. Mě se kontrolka začne rozsvědcovat už na 4.st (později i drnčet výstraha). Trakční charakteristiku má 750 podle tohoto a adhezi opravenou podle křivky zde. Proto jsem se obtěžoval zkoušku opakovat a zaznamenat na video.
 

Pawlik

Průvodčí
A vidíš v odkazované charakteristice nějaké vodorovné čáry? Já ne. Zatímco v engu jsou. Takže to podle toho dělané není. Tedy zčásti je, ale vložením těch vodorovných čar úplně popíráš fyzikálni podstatu.
 
Nahoře