Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Meda

Pokladník
Tady by možná pomohlo název složky s trainsetem OR drze pojmenovat Microsoft Games\Train Simulator\ (a starý trainset MSTS před tím bezpečně uklidit). Někdy vyzkouším.
Zdravím,
to jsem zkoušel a funguje to. "Problém" je v tom, že Kebarkův AC testuje a upravuje jen consisty, obsažené v jednotlivých aktivitách. Já mám např. tratě a aktivity rozděleny do 9 podsložek (Global a Routes - právě kvůli rozdílným Globalum), které pro hru jak v MSTS, tak i v OR přesouvám mezi zálohou a adresářem hry. V MSTS mám jen asi 5 vozidel a v každé trati jen jednu jednoduchou aktivitu, protože MSTS udržuji už jen kvůli Editoru aktivit. Pak je asi jen jediné řešení - přesunout všechny tratě a aktivity z OR do MSTS, postupně otestovat, opravit a zase vše vrátit zpět.
 

Klokan 35

Hradlař
Takhle to přesně dělám já a je to nejjednodušší řešení. Naistaluji aktivitu trať i složku dám do původního MSTS zkontroluji a vrátím zpět do OR.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Na Virtuálních železničních dílnách jsou k dispozici tři lokálkové Kafemlejnky: 310.097, 310.0134 a 310.0131. První dvě mají nastavení s tlakovou brzdou a třetí má sací brzdu systému Hardy. U té počítám v dohledné době i s několika osobními a nákladními vozy rovněž se sací brzdou.
Lokomotivy disponují pouze vlakovou a ruční brzdou neb třeba parním topením pro osobní vozy. Všechna vozidla jsou určena pro standardní OR a OR-MG.

3x310.jpg
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Dohledná doba nastala a Na Virtuálních železničních dílnách je k dispozici trainset Zlatohorky pro ježdění na lokálních tratích s parními lokomotivami. Vozy disponují dynamickým nákladem a jsou ve variantách s tlakovou i sací brzdou. v některých případech s nebrzděné, jen s průběžným potrubím. Některé z vozů se možná dočkají i novějšího modelového zpracování, nicméně toto je šance pro původní trainset Zlatohorky.

Zlatohorka.jpg
Trainset zahrnuje pouze tažená vozidla.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak trohle je pecka, mohu konečně dávat přímý dokaz a vozy mít laděné pro OR. Jen je budu muset vykuchat, ty staré verze z trainsetu a nahradit, nebo stačí jen přepsat? :) Super a dík za nové ladění.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Jako obvykle - ze starého použij jen model a textury, ostatní je ode mě. Buďto půjde o novou složku, jak ji mám v zipu a přisunou se pouze původní modely s texturami a nebo to může jít do složky OpenRails. To ponechávám na každém. Do trainsetu nikomu kecat nechci.
Na příště se chystá nějaký ten prototyp aby byla trochu změna. Opět připomínám, že všechna vozidla jsou určena pro standardní OR a OR-MG.
 

Olikeman

Cestující
Zdravím,
Chcel by som sa opýtať je k dispozícií ladenie pre elektrický rušeň 361 pre OR na vašej stránke?
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Kocouři, bangle, motýle (motýlci) a jeden elektronik

Z Virtuálních železničních dílen vyjel soubor prototypových lokomotiv ČKD. Jsou zde zastoupeny obě lokomotivy z roku 1970 nazývané podle charakteristických žlutých pruhů na čelech "motýlek". Obě lokomotivy po zkouškách na tratích ČSD přešly do průmyslu a kupodivu se dožily až do současnosti, kdy 744.501 vlastní fi. Retrolok a 744.502 BF Logistic. O dva roky později byla vyrobena lokomotiva T476.0501 pro zkoušky motoru
K 8 S 230 DR a poprvé i elektrického vytápění osobních vozů. Bohužel ta už to štěstí neměla a na začátku devadesátých let byla sešrotována.
Jako bonus jsem z řady 74x ještě přidal lokomotivu 743.003-6. Ta je ovšem z opačného konce lokomotiv vyrobených v ČKD.

Lokomotivy řady T475.15 (plus repaint 744.0502) byly do této chvíle neveřejnými modely od Pikka, T476.0501 pochází od Juraje Prodaje a 743.003-6 od VrbaMa.

prototypy.jpg
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Ve Virtuálních železničních dílnách je připravená dvojice motorových vozů ČD řady 842 a to konkrétně 842.034-1 a 842.035-8 od Davida Vašici. Vozy mají dále kabinu od Ondřeje Janiše s úpravami pro použití v OR. Samotné nastavení motorových vozů používá některé z nových funkcí standardního OR/MG. Jde především o spouštění motorů z klidu. K tomu je nutné v nastavení OR na záložce Simulace zatrhnout volbu "Diesel engines stopped after startup".

Nezbytné jsou také zvuky motorových vozů v poslední aktualizaci pro OR.

Oba vozy jsou nastaveny podle trakční křivky pro jízdu v rovinatém terénu.
Kvatra.jpg
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Ve Virtuálních železničních dílnách v sekci Ostatní vozy a technika čeká celá série motorových univerzálních vozíků MUV69 a jejich modifikací. Jsou tu zastoupeny jak samotné vozíky ČD, ŽSR tak i jejich modifikace: stroj pro úpravu štěrkového lože PUŠL-71, sněhové fréza KSF-70 nebo MUVka s plošinou pro opravy TV.

muvky.jpg

Vesměs se jedná o modely Lubomíra Šudáka, ale najde se tu i původní MUVka od Kebarka či adaptovaná MUVka s funkční plošinou od Pavla Matouška.
Všechny vozíky jsou nastaveny pro start motoru, mechanický přenos výkonu a fréza má efekt odletujícího sněhu.

kolona.jpg

KSF70vakci.jpg
 

Martin S.

Začátečník
Zdravím. Dnes jsem si stáhl balík nastavení pro T478.1, a u loko T478.1002 jsem narazil na problém - když jsem chtěl spustit volnou jízdu, tak jsem neměl možnost consist s ní ani vybrat, natož s ní pak jezdit. Po načtení consistu, kde jsem měl v čele vlaku T478.1001 a v přípřeži 1002, jsem vlak normálně rozjel, ale u 1002 mi mizí kola hned po 1. rozjezdu, a ani se do ní po zastavení nedalo přelézt. Netušíte prosím někdo, čím by to mohlo být?
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
Ano, u engu T478.1002 jsem našel chybný odkaz na model a ještě jden řádke se závorkou navíc. Obojí jsem v balíčku opravil. Na tyto stroje stejně jako v případě 749/751 chystám tak jako tak větší aktualizaci (start motoru, 3D kabina atp.).
 
Nahoře