Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj. Já měl za to, že ať je eng nastaven jakkoliv, udělal jsi úpravu, že to hodí brdzu do polohy "Jízda". Josef to má nastaveno na "Švih". A já měl za to, že to ORCZ automaticky po těch úpravách co jsi dělal hodí právě do "Jízdy". Nic, zatím musím prostě v aktivitě hned po odkliknutí pauzového stavu v aktivitě po načtení okamžitě hodit brzdu do odbžďovací polohy.
 

Icik

Průvodčí
Dane, ale vždyť to funguje jak píšu. Možná není v pořádku animace brzdy v kabině, ale brzda není ve švihu. Porovnej animaci v kabině proti diagnostice vzduchu pod F5.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dane, ale vždyť to funguje jak píšu. Možná není v pořádku animace brzdy v kabině, ale brzda není ve švihu. Porovnej animaci v kabině proti diagnostice vzduchu pod F5.
Hele, já jak budu startovat aktivitu, udělám video. Použit eng z balíku od Josefa pro jinou mašinu 754. Pak to dám do vlákna ORCZ.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Čau,tak v engu 754, musí být chyba jinde. Brzda je definovaná:

Závěr (pozice brzdy ve švihu)
Odbržďovací = ta je správně i s pákou brzdy
Jízda = taktéž správně
Závěr = taktéž správně


Ale co nechápu, já měl Iciku za to, že to ORCZ automaticky staví do polohy jízda? U 851 mi to tak funguje i u 831. Nebo se ttato úprava týkala jen motorivých vozů?

Nicméně ale, je tam chyba a pokud Brejlovce hned neodbrzdím, (nehodím brzdu do odvržďovací, už se pak nerozjedu (neodbrzdím vůbec.
 

Lukash

Cestující
Nebude problém v tom, že tento starší cab pre 754 má pre brzdič definovaných 5 polôh, ibaže v engu je ich nastavených 6, tak ako to vyžaduje novší cab z modely-msts.cz?
 

Icik

Průvodčí
Ale co nechápu, já měl Iciku za to, že to ORCZ automaticky staví do polohy jízda? U 851 mi to tak funguje i u 831. Nebo se ttato úprava týkala jen motorivých vozů?
Tohle jsem ti psal tenkrát do SZ:
"Zkus to teď. Udělal jsem to tak, že kód hledá odpovídající notche pro závěr a ten pak nastaví jako výchozí hodnotu. Pokud není závěr definován v eng, kód začne hledat notch pro jízdu. Pokud ani ten není definován, tak se použije jako výchozí hodnota ta pslední hodnota v definici ovladače Brake_Train ( 0 1 0.025 0.87."
 

Dan J.

Strojvedoucí
Nebude problém v tom, že tento starší cab pre 754 má pre brzdič definovaných 5 polôh, ibaže v engu je ich nastavených 6, tak ako to vyžaduje novší cab z modely-msts.cz?
Tak vyzkoušena i tahle kabiny a tam dokonce nemohu požít ani šipky doleva doprava, mám jen front pohled a navíc je to úplně stejné:
- Závěr
- Odbržďovací
- Jízda apak dolá správně...

A už mě to přestává bavit, nejsem programátor, v engu se hrabat neumím a nechci... Je hezké mit ORCZ, ale proč, když už se vývojáři hrabou v nastaveních nedají aspoň vzorový eng pro každou mašinu. Tohle je fakt pattová situace a když si někdo stěžuje, že se aktivity a další věci v OR moc nejedou, asi pomalu znám příčinu. Kdyý se někdo není schopen rozjet, nebo zabrzdit, tak nevím, co se pak očekává od normálních hráčů.

Pepo omluva za OT, ale mevím, jestli není i chyba někde v eng a Brejlovci z MSTS RW jsou mi k..., když nikdo neuzná, že ty eng inc jsou úplně naho.o, ukžte mi, jak tenhle eng v AE MSTS umístíte jako Loose consist a tak podobně.
 

Icik

Průvodčí
Je hezké mit ORCZ, ale proč, když už se vývojáři hrabou v nastaveních nedají aspoň vzorový eng pro každou mašinu.
Josef sice ladí eng dle svého uvážení, ale že je pak blbě kabina, to je druhá věc. Dávat závěr k animaci švihu je v tomto případě dost nešťastné.

Edit: video
 

Lukash

Cestující
Ten novší cab nemá vyvtorené bočné pohľady. Pre ten starší cab by mal mať brzdič v eng-u nastavený takto:
Brake_Train ( 0 1 0.05 0.8
NumNotches ( 5
Notch ( 0 0 TrainBrakesControllerFullQuickReleaseStart )
Notch ( 0.4 0 TrainBrakesControllerReleaseStart )
Notch ( 0.6 0 TrainBrakesControllerNeutralhandleOffStart )
Notch ( 0.8 0 TrainBrakesControllerContinuousServiceStart )
Notch ( 0.99 0 TrainBrakesControllerEmergencyStart )
)
Ja osobne používam ten novší cab spolu s include ladením a nemal som s tým problém.
 

Dodo

Provozní technik
jak tenhle eng v AE MSTS umístíte jako Loose consist a tak podobně.
Nemám problém len čo prídem domov. Tak isto ako ty tak aj ja používam AE a nemám najmenší problém.

nedají aspoň vzorový eng pro každou mašinu
My by sme tiež už mali radi všetko naladené ale ono to nie je ako s tvorbou aktivít také jednoduché. Vytvárať aktivitu, trasu, consists dokáže kde kto.
Niektorí ma fakt udivujete všetko chcem hneď a poďme inak ORCZ je na ho*no. Už rok Vám stále hovoríme že je vo vývoji a ako písal aj Matej bohužial chyby sa vždy nájdu a hneď aj opravia.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Dodo, chápu, ale nezlob se na mně, jak dlouho je ORCZ venku? A co čtu, tak se dokola ladí pouze RegioJet + 16X, 36X, atd... :) Chápu, že to není prdel, jestli si ale myslíš, že je tvorba aktivit taková sranda co dokáže každý, tak třeba MOs na DVK, kde spolupracují vozy traffic a hráč dělám už dva měsíce. A že je těch tvůrců aktivit v této komunitě tolik, 80% co vydávali aktivity nějak skončili, nebo nevím, ale nic se nevydává a proč asi? Nevím, include vozy z webu jsem teď nezkoušel, ale pokud jsem tohle zkusil u vozů od Maďarů, Poláků, tak v nejlepším případě mi AE MSTS zobrazil z celé soupravy umístěné jeko LC jen minikolečko a nikoliv délku soupravy a tak podobně. Více v SZ. Poněvač tohle mne fakt zajímá.
 

okoun

Pokladník
Já osobně jsem s includy velmi spokojen. Hrozně moc mi to ušetřuje práce, když potřebuji něco doladit, prostě změním jeden soubor, nemusím otevírat každý eng. zvlášť. Ale chápu Dana, jestli jeho hlavní program pro tvorbu kvůli tomu nefunguje, je to k nasrání.
 

Dan J.

Strojvedoucí
A to je přesně ono. Skinaři, nepíšu záměrně modeláři, poněvaš pánové ruku na srdce, kolik tady je aktivních modelářů nových lokomotiv a vozů? Zamysleli jste se i nad tím? Si usnadbí práci, nemusí dělat co? Co si vlastně usnadní? Vždyť se jen kopíroval eng/wag soubor a s soubor, sd soubor OR nepoužívá, tak o co vlastně jde? Někdo v zahraničí vymyslel include, ale nepočítal s editorem pro MSTS a ostatní jste se toho chytli a jedete jak zběsilí, ale dělá to borděl. Dodo tvrdí že nedělá, tak mi tedy ukaž, jak takhle umístíš Loose Consist, aby byly vidět všechny vozy na koleji a mohlo se s nimi pracovat, poněvač když dělám manipuláky, tak si těma Loose Consist potřebuju šibovat v editoru aktivit MSTS po kolejích a když dělám trasy vozů, jakbysmet:

Já ještě pochopím include pro světla, kde jinak editor padá, ale Dodo, chceš mi říct, že takto jak je na videu zobrazí AE icludovaný skin? Pokud ano, tak se hluboce omlouvám a postahuji všechny include vozy do svého trainsetu.

Bohužel Badicam bere jen to nasazení a trasu, popisky s podokny nezobrazuje, ale to není podstatné.
 

okoun

Pokladník
Když mám několik desítek vozů Y/B, je super že nemusím přepisovat všechny engy, ale jen jeden inc. soubor. A Když mám vozy správně směrované, je to jistota, že budou fungovat korektně. Já jsem klukům za iclude moc vděčný. To samozřejmě nevyvrací Danovo argumenty. Domnívám se však, že nefunkčnost MSTS AE, vzhledem k jeho stáří, je při práci s novýma vozama laděné jinou technologií, minimálně očekávatelné a nelze kvůli tomu brzdit rozvoj novinek a vylepšení pro ORTS. Chybou není existence include, ale fakt, že neexistuje jediný normální program pro tvorbu aktivit, který by dovolil pracovat s novinkama.
 

Dan J.

Strojvedoucí
A to je přesnĕ ono, co jsi napsal v zakončení svého příspĕvku. Je to jako by hsi tunil auto, ale před barákem místo silnice budeš mít polňačku. AE MSTS je základ, ze kteráho mĕli vycházet i vývojáři základního OR, když už z MSTS vyrabovali co se dali, není myšleno zle, alr AE doku..ili jak se jen dalo. Nechápu. Takže je hezké, že budeme mít tuny inc vozidel, se kterými se ale bude dát dálat aktivity z A do B bodu, a pomáhat si starým ladĕním probaktivity sližité, takže skinaři si to ulehčí a my se můžem jít klouzat. ;)
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
A to je přesně ono. Skinaři, nepíšu záměrně modeláři, poněvaš pánové ruku na srdce, kolik tady je aktivních modelářů nových lokomotiv a vozů? ....
Pravděpodobně aktuálně netvoří nové modely nikdo. Byl bych rád, kdybych se mýlil, ale obávám se že ne. Veškerá další činnost je soustředěna jen na repainty, úpravy tratí, úpravy definic trainsetu. Z nové tvorby potom aktivity, OR-CZ, občas nová kabina a zřejmě i nové úseky některých tratí. Prosím doplňte nebo rozporujte.
 

Josef Vogeltanz

Vlakvedoucí
U mě se jedná o stávající balík vozidel již někdy upravený pro OR. Ten je z části zveřejněn na vzd-or a prochází celkovými úpravami s nově dostupným parametry funkcí Open Rails 1.4 (z úplně nových např. konečně mechanický převod). Protože světe div se, i OR 1.4 se stále vyvíjí. Do těch úprav občas přijde i něco z původního trainsetu MSTS. Mám tak připraven balík kolejových autobusů ČSD, předválečných motorových vozů ČSD a drátenické techniky. Bohužel zveřejnění těchto balíků není úplně jednoduché, protože kromě odkazů na modely Taxe, Jardy, Skůry a dalších, obsahují i řadu neveřejných modelů od Pikka. A on "staré", byť v očích jiných dokonalé, velmi nerad dává ven (vzpomeňte na slavnou scénu ze samoobsluhy ve filmu Slavnosti sněženek - "Mistře, vdává se mě dcera ..."). Kromě toho mu nechci brát motivaci k tvorbě, tj. možnost modely ještě dále vylepšovat. Příkladem za všechny je třeba nyní vyškemraný parovůz Komarek.
 
Nahoře