Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Co bylo skutečně špatně jsou zvukové trigery. Byly použity 45 a 46 které jsou určeny pro Pantograf1. Zaměnil jsem to za 67 a 66 pro Pantograf2.
Jinak klávesa 1 (Nápověda) a záložka "Postupy". Je tam napsáno, že sběrač se ovládá SHIFT+P. Vůz začíná se staženým sběračem (oběma) a je zticha. Ručka voltmetru je na nule. Teprve po zvednutí zadního pantografu SHIFT+P ukáže voltmetr a zapnutí HV klávesou O bzučí trafo.

Ovládání sběračů je tedy oproti jiným el. loko obrácené. Ale proto jsem to napsal do nápovědy. Proč tomu tak je, nevím, nemodelařím. Tuším že to souvisí s modelovou animací. "Na funkci rostlináře to nemá vliv". Prostě je to obráceně a je na to upozorněno.
 

Martin S.

Hradlař
Ano, teď jsem začal aktivitu, bohužel na trati BP mi píše, že zvednutím sběrače došlo k poškození lokomotivy. ORCZ. :( Křenovice horní.
Tak já je jako první zkoušel na Plzeňsku a z Klatov jsem dojel někam ke stanici Lužany (teď si nejsem jist, jestli se takhle ta stanice fakt jmenuje :D) a dále mi nešel sepnout HV... Dojel jsem setrvačností do Přeštic a tam jsem přes F5 zjistil, že SŽ provedla přepnutí úseku a zhruba od Lužan jsem jel pod 3 kV stejnosměrných... :D Jinak mi Tornáda fungují správně, Břeclav - Hodonín jsem s tím ZSSK odjel bez potíží. U sběračů je třeba mít v menu F5 oba nahoře - kl. P se "zapne zvuk" a Shift + P "vizuál". ;)
 

Martin S.

Hradlař
Třeba zrovna 560 005/006 měly dva smetáky ještě někdy v roce 2014 dokonce se domnívám, že jim zůstal až do konce.
005 a 006 opravdu měla 4 smetáky až do skonu. Fotku z internetu mám staženou u sebe v mobilu, odkud ji mám, nevím. Ale to už byla zničená odstavená v Č.T. a stále v "plné výzbroji". ;)

A u 021 a 022 (Najbrt) chybí tak krabice nad stanovištěm - klima? Ale to už je detail. :)
 

okoun

Hradlař
Mě tam víc chybí ty "tyčky" pod okny stanoviště veprostřed. (Neumím to popsat lépe, pardoon). :D
Ale jsou peckovní, já tyhle jednotky prostě žeru! :D
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Tak znovu a lépe: Pro ČD variantu byl využit model pro ZSSK za cenu toho, že půjde víceméně o polofikci. Budete spokojenější když to tam takto uvedu do popisu?
 

Martin S.

Hradlař
Tak znovu a lépe: Pro ČD variantu byl využit model pro ZSSK za cenu toho, že půjde víceméně o polofikci. Budete spokojenější když to tam takto uvedu do popisu?
Kdyby mě kamarád neupozornil, ani bych nesrovnalosti s reálem neřešil. Já jsem rád, že máme konečně kvalitní 560 s např. správnou výzbrojí na střeše. :) A jestli má 2 nebo 4 sběrače... Pro případné skinaře má Baxi jen 2 smetáky a více jednotek zachováno není. Pak maximálně 560.015 ve vrakoidním stavu, ale težko říct, zda by šlo nějak nafotit na textury... ;)

Jinak samozřejmě děkuji za každý kvalitní přírůstek do simu a z Tornád mám velkou radost. :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Hoši, mně nejde o nějakou srovnávačku a je mi i jasné, že model není leděn pro ORCZ, proto jsem psal Icikovi, jestli na to nekoukne. Jen jsem psal postřehy z pokusu vytvořit aktivitu. Tak to fungovalo do doby, než jsem stáhl a zvedl smeták, nebo přeuložil aktivitu, kdy se stal po nahrání 1. vůz nečinný.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Dobře, byla by škoda, aby taková blbost s prohozením animace a triggerů zvuků sběrače blokovala tento model v OR CZ/SK a dělala zmatek při nasazení pro traffic AI.
Proto jsem vytvořil hack pro tento případ 560ky a už by to mělo normálně fungovat. Sběrač se ovládá jen přes P.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Proto jsem vytvořil hack pro tento případ 560ky a už by to mělo normálně fungovat. Sběrač se ovládá jen přes P.
Super, funguje a ještě jedna prosbička, šlo by, abych nemusel u jednotky u 2. (zadní) loko zadávat připojení postrku? I když mám zaplé kabely, tak bez zadání postrku má zadní loko výkon 0.
 

Martin S.

Hradlař
Super, funguje a ještě jedna prosbička, šlo by, abych nemusel u jednotky u 2. (zadní) loko zadávat připojení postrku? I když mám zaplé kabely, tak bez zadání postrku má zadní loko výkon 0.
A máš kabely i u "čelního" vozu? U řídícího (ve kterém se nacházíš) by u toho mělo svítit MASTER (pod F9), u řízeného (na konci) SLAVE. Osobně bych se přimlouval za to, aby u jednotek, dvojiček, apod. byly kabely spojené i v případě startu s "mrtvou" jednotkou - přeci nemusíš při nástupu třeba na Ešus chodit mezi vozy a spojovat všechny kabely mezi vozy. Totéž 451, Tornáda, Pendolina... ;)
 

slanour

Pokladník
A máš kabely i u "čelního" vozu? U řídícího (ve kterém se nacházíš) by u toho mělo svítit MASTER (pod F9), u řízeného (na konci) SLAVE. Osobně bych se přimlouval za to, aby u jednotek, dvojiček, apod. byly kabely spojené i v případě startu s "mrtvou" jednotkou - přeci nemusíš při nástupu třeba na Ešus chodit mezi vozy a spojovat všechny kabely mezi vozy. Totéž 451, Tornáda, Pendolina... ;)
To je pravda, i v případě dvoučlenu stačí mít zapnuté baterky.
 

Icik

Pomocník strojvedoucího
Info pro @Josef Vogeltanz - v OR se vozidlo nedá použít jako traffic. Nezdvihne pantografy a nesvítí mu koncová světla. V OR CZ/SK pantografy již nejsou problém a zvuk trafa už mám také "hacknutý". Ale ty světla se musí pro AI udělat v ladění eng.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj.
Zde nevím, jestli to není jen v ORCZ, ale v kabině mi nejde anmace měřáku, který ukazuje tlak při zabrždění.
kabiny.jpg
 

MERIDIAN

Pokladník
Když porovnávám oba manometry, tak odhaduji, že tento není animovaný. Když se podíváš do souboru "cvf", tak tam nebude položka "cylindr brake" nebo tak nějak. Nevím přesně jak se to píše. Pokud bys chtěl si to dodělat a měl svolení autora, tak víc přes sz.
 
Nahoře