Virtuální železniční dílny - OR nastavení pro modely

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Odhad byl správný, chyba v kódu je dnes přiznána na vývojovém fóru ET:
"I have now looked at the code, and you are correct that there is an issue with interpreting the Rail Output Power for BASIC configuration locomotives (ie without traction curves specified).

I have made a minor modification in the unstable version (dated today or later - Dec 2)."
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Ahoj Josefe, stáhl jsem si tvé ladění k OBB 1216 a posadil si ho na RailJetí 1216.235 CZ a měl bych otázku zda by šlo naladit eng tak, aby fungoval jak AC tak DC systém, smetáky šlapou tak jak nastavil Jirka v modelu, ale jet se dá v tomto ladění 1216235AC pouze na střídavej smeták. Díky
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Bohužel, nedá se to nastavit na oba systémy současně. Není to o mě, ale možnostech OR. Pro jedno nastavení jedna trakční charakteristika a jedna kabina, případně zvuky. Tenhle stroj, stejně jako naše lokomotivy řady 36x musí mít nastavené pro každý systém zvlášť. Protože k nám zajíždí z Rakouska, vybral jsem jako první nastavení na AC systém a i tak to označil. DC je v plánu (ostatně lokomotiva mohla do celé sítě SŽDC až od r. 2009).
Podle rozmístění přístrojů na střeše jsou u modelu vnější sběrače na DC a vnitřní na AC. Vnější poslouchá na klávesu P a vnitřní potom na klávesy SHIFT+P. Ovšem animace sběračů fungují jen na jedné straně lokomotivy. Na druhé straně nejdou zvedat vůbec, to je dáno modelem. Ten umí sice sklápět zrcátka (zde spíše zrcadla) a otvírat dveře, ale u než zdvihat druhý pár sběračů.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Ještě dodám, že v tomto je česká 380 trochu ve výhodě. Nejenže používá jeden sběrač na všechny systémy, ale má rovněž trakční charakteristiku prakticky shodnou na všech systémech (pro přesnost: liší se v řádu jednotek kN).
 

poison

Pomocník strojvedoucího
Díky za vyčerpávající odpověď, nepotěšil si mne avšak si počkám na DC verzi případně změním stroj hráče. Ještě Tě opravím, stejnosměrné sběrače jsou vnitřní, střídavé vnější. Jirka tehdy udělal smetáky tak, aby se dal "měnit" systém za jízdy a kvůli možnostem MSTS jsou animované smetáky jen na jedné straně.
Ještě se zeptám asi blbě, nedá se to nastavit tak, aby nebyl rozdíl mezi sběrači a do výkonu mašinka šla i s vnitřním smetákem? Při tomto nastavení je Výkon zapnut jen se zvednutým vnějším sběrači, bylo by to vlastně jako u jakékoliv mašinky, která buď zvedne zadní a nebo přední smeták a jede.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Smetáky jsou pouhá animace, na jízdu vliv nemají. Větší vliv má chování animací v kabině, které musí zohlednit přístrojovou sadu (u nových obrazovky LCD) právě projížděné soustavě. Proto mají české kabiny dvousystémových lokomotiv dvojí variantu - DC a AC. A s trakční charakteristikou toho OR také moc neumí. Třeba u DC přepínat sério-paralel. Trochu se to dá dohnat průběhem křivek, ale je to bída. Přepínání mezi soustavami už vůbec ne.
Řešením by bylo smířit se s nepřesnou charakteristikou a použít jen jednu - kompromisní pro oba systémy.
 

poison

Pomocník strojvedoucího
A to by asi bylo nejlepší jinak jsou tyto mašinky na našich tratích tak nějak k ničemu a když už se na oba systémy myslelo při tvorbě modelu byla by škoda to zafixovat na jeden systém. Určitě bych udělal obě varianty, ale ponechal funkční oba sběrače, aby šlo projíždět pod dělením. Z mého pohledu aktivitáře jsem schopen rozdělit úlohu v nějaké stanici za změnou systému, ale pokud do ní nejsem schopen po změně dojet je to dost na houno. O Vectronu nemluvím, tam je model pouze s AC smetákem a už jsem to na fóru probíral.
 

bob57_cz

Učitel češtiny
a když už se na oba systémy myslelo při tvorbě modelu byla by škoda to zafixovat na jeden systém
Na přepínání systémů kdysi Michal vymyslel udělátor, který za běhu přeházel textury v kabině. Po předvolbě stačilo kouknout v cab vlevo nebo vpravo a vrátit se na centr a bylo hotovo. Jen to už nepustil veřejně do světa, začal projektovat sofistikovanější projekty v RW.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Virtuální železniční dílny se načas změnily na krokodýlí farmu:

krokodyli-farma.jpg

Na svém webu nabízím nastavení pro OR k následujícím modelům motorových a přívěsných vozů:
ČD 850.050-6 (původní model O. Janiše)
ČD 851.020-8 (původní model O. Janiše)
ČSD M286.0015 (skin JurajeP na model O. Janiše)
ČSD M286.1032 (skin JurajeP na model O. Janiše)
ČD Bmx (050) (původní model O. Janiše)
ČSD Balm-d (skin JurajeP na model O. Janiše)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Ahoj, tak jsem stáhnul mašiny ČD 141 a nevím, co je zle, ale:
Stáhnul jsem znova pack u Pikka a pak dokopíroval do balíku tvoje opravené soubory ze složky + podsložku CabView a nastalo tohle:
U mašin ČD, které tam máš se mi loko zobrazuje takto:
ČD 141.019
Venkovní pohled:
141019_1.jpg
Pohled doprava v kabině:
141019_2.jpg
A pohledy kl "Home" a "End", tedy venkovní váklon z kabiny (okna) je někde uprostřed mašiny, která tam není.
V naklonovaném engu pro mašinu 141.012, tedy ČSD E499.112 se mi stroj zvenku zobrazí, ale fíra je schovaný ve strojovně:
141012_1.jpg
Pravý pohled z kabiny je stejně blbě, jako je ukázka výš a výklony z okna vypadají takto blbě, ale mašina je aspoň vidět:
141012_2.jpg
141012_3.jpg
Tohle netuším, jak opravit, ale hlavně by to mělo být na webu správně. Takže nevím, kde udělali soudruzi z NDR chybu. :)
Dan
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Jo, chyba v .eng souborech a parametru externího pohledu strojvedoucího. Je tam uvedeno HeadOut ( 1.7 3.5 0 ) a má být HeadOut ( 1.6 2.9 6.2 ).
Už jsem to opravil.
 

Zbyněk Šemora

Strojvedoucí
Dane, co to máš za trať? Vždyť tam nejsou ani sloupy TV. :) Tam to nemůže nikdy správně fungovat. Dráty by ti hned spadly na hlavu. :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Zbyňku, to neřeš, je to ŽSR 130 a jedna nedokončená stanice, navíc by tam ta mašina vůbec nesměla, je to jen kvůli rychlosti načítání tratě. Na aktivitě co pokračuje na BP by to načítalo dýl. :)
Jo, chyba v .eng
Ale proč se mi nezobrazují ty lokomotivy s tvým eng a můj klon na jinou ČSD ano?
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Bohužel daň za to, že pro zveřejnění musím změnit názvy souborů, které používám ve svém vlastním trainsetu. Už do svého starého MSTS trainsetu jsem zavedl "ordnung und disziplin" (že by pozůstatek nějakých genů?) a vše co poberu z netu nebo dostanu darem umíněně přejmenuji dle vlastních pravidel. Pokud však chci zpětně zveřejnit nastavení a je spojené s původním modelem, musím jej podle původního modelu taky sesouhlasit - zpětně přejmenovat. A to se očividně občas nepovede. To byl také důvod proč se mě do zveřejňování zpočátku moc nechtělo. Tušil jsem že s tím bude dost práce a při tom množství může dojít k chybám. Pro mě je jednodušší, pokud je model již veřejně nedostupný. V takovém případě zveřejním nastavení vč. modelu v podobě, v jaké jej mám v svém trainsetu. Nemusím nic přejmenovávat, kontrolovat a přepisovat.
Takže kde byla chyba? 141019 a 141054 mají název originálního modelu cd141_019.s a cd141_045.s. A 141012 je potom v originále stejně: 141012.s
Již jsem to opravil. Ještě se podívám na řadu 121, je ze stejného balíku.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Přidal jsem na svůj web Špagetu - lokomotivu řady ČD 731. Jde o nastavení na původní model od Jiřího Poláka vč. kabiny. Ta je upravená na průhled na kapoty.

V té souvislosti si dovolím komentovat situaci kolem posledních verzí OR a chování diesel-elektrických lokomotiv. Programátor(ři) se rozhodli provést úpravy kódu a OR nyní rozlišuje dva způsoby nastavení engu diesel-elektrických lokomotiv:
  • Základní, která prakticky kopíruje metodu zápisu a parametry starého MSTS. Počítá s absencí definice trakčních charakteristik a vypomáhá si dvěma nově zavedenými parametry: ORTSDieselEngineMaxPower pro stanovení max. výkonu vyprodukovaného spalovacím motorem a ORTSSpeedOfMaxContinuousForce pro stanovení trvalé rychlosti pro trvalou tažnou sílu.
  • Rozšířenou, která zahrnuje blok definice motoru(ů) ORTSDieselEngines a definice tračních charakteristik ORTSTractionCharacteristics nebo ORTSMaxTractiveForceCurves.
Oba způsoby jsou zatím v nových testovacích verzích OR a chování diesel-elektrických lokomotiv se teprve zkoumá. Bohužel kombinace obojího přestala fungovat (u testovacích verzí, stabilní 1.3.1 to stále umí). Celé je to postavené na filozofii "buď vše a nebo nic". Mám dost lokomotiv nastavených s blokem parametrů motoru ORTSDieselEngines, protože parametry motoru se s trochou snahy dají dohledat, ale bez trakčních charakteristik. To ale nyní přestalo fungovat. Mám na vybranou - buďto se pokusit trakční charakteristiky spočítat ze známých parametrů a nebo se u těchto lokomotiv vrátit k starému MSTS nastavení. Týká se to především historických strojů ČSD.
 

Dan J.

Strojvedoucí
Super a díky, je zajímavé, že tam ty 141 a 121 visí už pěkně dlouho a nikdo se tu neozval. Ono je to pak k pos..ní, když děláš aktivitu, testuješ posun a najednou se zadrbeš na modelu mašiny a nevíš co dřív. :)
 

Dan J.

Strojvedoucí
Tak nevím, já ty 141 prostě nerozjel, u ČSD 141.019 jsem si musel opravit s soubor, odkazy na ace taky byly blbe. Jinak, kabina pro 141 nemá návěstní opakovač? Je tam nefunkční a ten pravý pohled je děsný, musím nějak poopravit.
 

Josef Vogeltanz

Pomocník strojvedoucího
Jsou to starší modely a ještě starší kabina. To nemohu nijak ovlivnit. Snažím se dát dohromady o nejlepší co je (nebo bylo) k mání. Víš o lepší kabině na 141/121? Na řady x6x je toho mraky, skinů, zvuků, kabin i nastavení. A taky nuda.
 

Dan J.

Strojvedoucí
No to se právě snažim zjistit, mám takový pocit, že nějaká s funkcí opakovače byla (když jsem dělal R1125 Gerlach, ale nejsem si jistý, nechce se mi prohledávat tuny starých dat. Proto se obracím sem, pokud jo, kabinu ti samozřejmě pošlu, pokud ji budu mít.
 
Nahoře